Author Topic: Южен ринг Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров  (Read 84008 times)

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Да, има нужда от такава полукръгова линия която да пресича метродиаметърите.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Надлезът е еднопътен и няма място за два коловоза.

Габаритът му е 8,80 така че има място за два коловоза.
« Last Edit: 30.06.2017, 12:22:28 by fafan »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Но тунелът под Цариградско няма.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Може и да греша, но не се ли предвижда реконструкция на колелото за да стане на 3 нива?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
През Площада на Авиацията така или иначе трябва да се мине на друго ниво, тунелът може да излиза зад Арената, а не пред нея.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Че ще е обособено трасето - това мисля, че е сигурно. Но надали в средносрочен период ще могат да се направят пресичания на две нива на:
- Драган Цанков (това е невъзможно поради плитко заложената метростанция)
- Габровски
- Симеоновско шосе
- Черни връх
- контакти с Гоце Делчев
- България
- Ген.Тошев
- Бъкстон
- Цар Борис III
Така че, ако наричаме ТМ5, 7, 20 и 22 скоростни трамваи в периферните си части, това ще е като тях.

За мен не е сигурно, дали трябва да е нормалнорелсово или да тръгне като теснорелсово от Овча купел в източна посока и прави връзки с ТМ7, ТМ10 и трасето към Дървеница. Това дава възможност и за някаква етапност:
- Лот 1: Овча купел-България
- Лот 2: България-Черни връх
- Лот 3: Черни връх-Драган Цанков
« Last Edit: 30.06.2017, 15:48:19 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
10 пресичания на две нива  :eek: Ми че то направо цялото да го заровят под земята и да го кръстят метро тогава, цената ще е кажи-речи същата.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Метрото е много по-скъпо и по-трудно за строителство от изграждането на кръстовища на две нива.
Аз също съм за скоростен трамвай, защото Южна София има нужда от скоростен превоз, който да не навлиза в центъра и да дава връзки с останалите превозни средства.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Гласувах за скоростен трамвай, макар че анкетата до голяма степен е изсмукана от пръстите. Метро не виждам перспектива да има защото не виждам финансиране за това, а и споредм мен някой си фантазират някакъв огромен пътникопоток който ще се появи по т.нар.кръгова линия. Реално пътникопоток който да оправдае изграждане на метро няма. София не е някакъв многомилионен мегаполис откъдето някой веднага ще ми посочи пример. Остава избора между трамвай и скоростен трамвай, но и този въпрос е абсурден е кой не иска трамвая да е скоростен или има хора които искат да се кандилкат с приспивно темпо. Друг е въпроса какво точно е скоростен трамвай, обособено трамвайно трасе, безконфлктно пресичне на две нива или много бързи трамвайни мотриси? Трасето се очертава едиствено да бъде автономно, което в някаква степен е скоростно. За мен въпрос който би могъл да бъде зададен е дали трамвая да бъде тесен или нормалнорелсов, но тогава темата ще се изроди в спора 1009срещу1435мм.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Скоростен трамвай може да се направи и без пресичания на две нива. Само на сложни кръстовища е оправдано, а не всяко кръстовище да е такова. Заедно с рампите и прилежащите подлези и съоръжения тези кръстовища заемат твърде голямо пространство, което може да се ползва за озеленяване например.
« Last Edit: 30.06.2017, 18:17:18 by fafan »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Би следвало трасето да е 1009, ако първо трасето се изгражда от Овча Купел до Хладилника. Интересно е да се отбележи и с какъв подвижен състав ще се поеме подобно трасе. Определено 1435 мм има доста предимства, но тази мрежа в София е доста далеч от въпросният сегашен участък за трасето.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Определено 1435 мм има доста предимства, но тази мрежа в София е доста далеч от въпросният сегашен участък за трасето.
Е, кое му е толкова далече? Депо Кр. поляна?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Красна все още до колкото знам е депо за 1009, а това че има допълнителни коловози за 1435, не го прави депо и за този тип мотриси. Пък и до Борис ще трябва да се изгражда смесено междурелсие. А икономически не е обосновано от другия край на София да се карат мотриси за тази линия. Единствено ще има смисъл, ако трасето по Каблешков стигне до другия край на София към Слатина и се свърже с 1435 mm мрежа там. Като тогава ще може и кръгова линия да се измисли, но честно казано съм песимист за подобно нещо...

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Определено 1435 мм има доста предимства, но тази мрежа в София е доста далеч от въпросният сегашен участък за трасето.
Е, кое му е толкова далече? Депо Кр. поляна?
Ако ще стига до Арена Армеец, депо Искър не е никак далече, със сигурност е по-близо до тази евентуална линия, от трасето на 22. Искър е доста голямо депо и в момента (по мои наблюдения) не се използва пълния му капацитет, а и е в такава зона, че има място за разширение, ако се наложи. Може да не е по темата, но не мислите ли, че преди голямото строителство на този трамвай, който безспорно е много необходим, но доста труден за реализация, трябва да се изгради трасето на 23 до Младост-3, да се пусне една нормална линия до Гео Милев с интервал не повече от 15мин и нови трамваи?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В момента, ако се реализира трасе, то ще бъде от бул. България до бул. Черни връх. То трянва да се изгради подобно на това по Борис - с лесно преместване на релсата от 1009 на 1435 мм.
Иначе маршрутите трябва да са така:
- втора линия с условен номер 17 от Възраждане по България и Тодор Каблешков до Хладилника и
- удължавана на трамвай 10 от Хладилника до Борово.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Няма смисъл да се прави още един обикновен трамвай който да дундурка и да задръства излишно Каблешков. Трябва по-модерна система, метротрам или нещо което да преминава безкофликтно, да не стои в задръствания. Сериозният аргумент са многобройните връзки които може да осъществява. Ако първата спирка е на бул.Овча купел, това дава връзка с МД3. По-нататък: с ТМ5 на Цар Борис III, с евентуалното разклонение на МД3 на пазара Борово, с МД2 на МС Витоша. Следващия етап: с МД1 на МС Г.М.Димитров, с евентуалното разклонение на МД3 на Армеец. При всички положения трябва да е допълнение към метромрежата.
« Last Edit: 01.07.2017, 10:06:19 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Трасето е автономно, така че на никого не пречи и никой не му пречи. А как си представяш реално безконфликтното пресичане на 10 кръстовища, пък даже и да не са пълноценни кръстовища на две нива, а траншеи за трамвайното трасе? Арх. Диков и дума не даде да се продума за траншея под бул. Яворов, тук говорим за 10 такива. Ако скоро тръгне този ринг, по-реалистично е да се върви към траншеи под Черни връх и евентуално Симеоновско, а Драган Цанков, Габровски, връзката с Ибсен, Костенски водопад, Ген.Тошев и Бъкстон да си останат светофари. Някога имаше приказка за К2Н България/Каблешков.
Ти си представяш някакъв рингов супертранзит без радиални връзки (Дървеница, Черни връх, България). Но докато строежът на цялостно трасе от Искърско шосе до Овча купел ще отнеме много много години, то рингово-радиалните връзки са реалистични в кратък период, стига да има желание да се започнат. Връзка Черни връх-Каблешков ще е по-добра за Кръстова вада, Манастирски ливади-изток от А83, тъй като влиза в жилищните зони и ги свързва с Метролиния 2.
Ако въпросът е, откъде да се почне - от изток или от запад, мисля, че западният вариант е далеч по-реален. На изток единствената връзка е със зала Армеец, която генерира изключително инцидентен пътникопоток. Ще има връзка с втория лъч на Метролиния 3, но тя все още е в неопределено бъдеще. Има сложната задача с пресичането на Винарово колело, преконфигуриране на Г.М.Димитров и изцяло незапочнатата отсечка Г.М.Димитров-Каблешков. Докато от запад е по-постижим напредък, а и е сериозна необходимостта от рингова връзка - и за МГТ, и за останалия транспорт.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
На Черни връх ще има много сериозно да се копае с оглед на факта, че метрото не е много плитко, но недостатъчно дълбоко да се пробие над него.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Значи задраскваме и Черни връх. Жалко, там в рамките на неколкостотин метра се пресичат два ринга, но явно завинаги ще си остане в сегашния вид...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Метрото на Черни връх е достатъчно дълбоко за траншея, друг въпрос е дали е необходима. От двете страни на всяко К2Н с трамвай трябват по 150- 200 метра рампи, наистина грозно и развалящо градската среда ще бъде. Предимство на трамвая може да се даде и с елекронна система съвсем ефективно.

За феновете на широкия трамвай само един въпрос - щом в депо за 1009 мм имаме коловози за 1435 мм, защо да не може да проимаме в депо за 1435 мм коловози за 1009 мм?
« Last Edit: 01.07.2017, 12:16:20 by fafan »