Author Topic: Южен ринг Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров  (Read 84015 times)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Съобщението ми беше по-скоро иронично. Просто мястото е много неугледно, разбира се, луксозен комплекс едва ли ще вдигнат, но индустриална зона или офис сгради може. По този начин може да се облагороди мястото.
Аз също съм ироничен. И да тази територия си струва да се облагороди с някакви сгради за да не стои в толкова див вид.
 
Аз гледах едно видео за трамвайното трасе, което трябва да идва по Монтевидео. Айде през моста на Модерно предградие го разбирам, ама нещо не схващам като направят този мост като как 2 по 2 платна+ трамвай как се смятат да се впишат в хан Кубрат.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Първо, нали осъзнаваш, че на схема по-горе говорим основно за трамвайни трасета, а едва след това за автомобилни!?
Релефът не позволява към Панчо Владигеров. Западната тангента ще е все по-малко тангента (няма как да се случи планираното в посока Княжево). Не мисли само за Ганди, все пак ще има връзка с Южния обход на Люлин (т.нар. “Дертлиев - нов”), от където ще се преразпределят потоците.
Ако трасето минава в дерето на Смърданите, ще трябва или мощно отчуждаване практически на всичко в дерето, или прекарване по източния стръмен бряг на рекичката за сметка на немалка залесена част на Западен парк, а и гарантирано свлачище.
Баирът над левия бряг на рекичката не е стръмен, тревист е и мисля, че военните ги няма вече там.

А по Панчо Владигеров си минава трамвайно трасе, което го гласят за удължаване до Модерно предградие. Изобщо Панчо Владигеров е по-добър кандидат за западна дъга от ринг от Петър Дертлиев-Мицкевич - по-голяма изградена част има, ще има връзка и с новата гара Обеля. Кръстовището Дертлиев/Царица Йоанна и сега се задъхва, какво остава като се разшири Петър Дертлиев-юг, а ако прибавим и ринговия трафик откъм Овча купел - Хладилника ряпа да яде.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
То не пречи да се направи Дертлиев-Мицкевич-Ломско, но тангентата да "завие" към П. Владигеров. Същият може да се разшири чак до Обеля, с уговорка че пазара ще остане невралгично място. Таман ще прави и връзка с планирания булевард покрай ЖП линията, Стефансон май беше.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Прилагам малко снимки от пробива на Тодор Каблешков към днешна дата:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Интервюто на гл.арх.Здравков дава надежда

Quote
Работим и по обезпечаване на трасето на т.нар. рингов трамвай по бул. „Тодор Каблешков“, както и за неговото продължаване през бул. „България“ до бул. „Цариградско шосе“. На експертен съвет разгледахме сценария за трасе от бул. „България“ с преминаване край съществуващия търговски център, през бул. „Филип Кутев“. Първият етап ще е до Зоологическа градина София, където ще има обръщало. Втората фаза от проекта включва продължение на трамвая до бул. „Св. Климент Охридски“ и по нефункциониращата линия по бул. „Св. Климент Охридски“ до кв. „Студентски град“. Третият етап е от бул. „Св. Климент Охридски“ през 4-ти км на бул. „Цариградско шосе“ до зала „Арена София“ и бул. „Шипченски проход“, който се проучва в неговата цялост. В момента и строителството на бул. „Тодор Каблешков“ се изпълнява, като се оставя трасе със съответния габарит за бъдещо развитие на ринговия трамвай.

https://admin.vestnikstroitel.bg/wp-content/uploads/2024/07/Stroitel-16-27-s.pdf
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Много си оптимистичен, това е още на фаза експертен съвет, много неща никога не излизат даже от тази фаза...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Значи връзката с Овча купел е окончателно погребана.
Но пък връзката с Искърско шосе пак възкръсва. Тя е остатък от съвсем други времена на района около гара Искър. Съвсем доскоро нямаше никакъв МГТ по нея,  сега от Гео Милев има А288. Дали потокът е толкова мощен, та да оправдае скъпо преминаване на трамвайно трасе под Винарово колело или ще се реализира някакъв транспортен абсурд със светофари?
Според мен нормално е развитието на трамвая от МС Г.М.Димитров да е на юг с 2 лъча  - към УНСС и Студентски град  и към ИКЕА.
Но връзка към Овча купел трябва да има. И да има някакъв срок, в който не трябва да се пипа отсечката ЦБ3 - Бъкстон, той все някога ще свърши. Май минаха към 10 години от несалновидното му завършване.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Значи връзката с Овча купел е окончателно погребана.
От написаното не става ясно това. Единствено става ясно, че има някакъв времеви псевдо план нещо да се случи в близките 10 години между бул. България и Слатина. Просто нищо не е мислено в другия участък - към Овча купел и Люлин.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Дали потокът е толкова мощен, та да оправдае скъпо преминаване на трамвайно трасе под Винарово колело или ще се реализира някакъв транспортен абсурд със светофари?
Друг вариант е трамвайното трасе по Г.М.Димитров да завие надясно над бензиностанция Еко, да излезе на локалното платно на Цариградско и да върти на Окръжна болница - ако не пред болницата, то около кръстовището с Димитър Моллов. Така трамваят се вързва с куп автобуси, както и с Метролиния 3.

Така най-сетне жена ми ще има пряка връзка на Дианабад с The Mall   :devil:
« Last Edit: 09.07.2024, 12:04:59 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Така най-сетне жена ми ще има пряка връзка на Дианабад с The Mall   :devil:
Тази връзка на първо време може да се осъществява и от автобус, ако някой се сети да удължи 294 до Окръжна.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Тази връзка на първо време може да се осъществява и от автобус, ако някой се сети да удължи 294 до Окръжна.
Предното удължение на 294 до Винарово не излезе успешно - много време се губи и се трупат закъснения по Г.М.Димитров от МС Г.М.Димитров до Винарово плюс самото кръгово.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Защото беше само до колелото. Трябва да е до Окръжна или до Бриколаж. Така ще прави връзка с бизнес сградите, мола и автобусите по Цариградско.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Не беше успешно, защото никой не се возеше от МС Г.М. Димитров до Винарово колело. До Окръжна и дъ мол би трябвало да е доста по-добре, въпреки задръстванията. И в южна посока да се удължи до Малинова долина. А с тези разпокъсани разписания и големи интервали на 294, няма как да разчита някой на нея. Дори в момента не се движи -  в търсачката на новия, прекрасен сайт на ЦГМ не излиза абсолютно нищо за 294...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
294 е спрян за лятото.

По предложението на благун, той сам си признава, макар и вероятно шеговито, какви са му доводите. Трамвай изцяло по ринга ще прави връзка с метрото и при Арена София, и на Шипченски... така че завой към Младост е тотално несъстоятелен като преложение. А и няма ли да предрусат собствениците на мола и другите обекти там с толкова много транспорт? Сега има нов опит да се докара метро до рингмол, след като отклонението от МД-1 се доказа като нерентабилно и ненужно...

За съжаление с проекта за метрото още повече се осуетява и усложнява задачата да се преправи 4-ти километър в по-функционално кръстовище... Метрополитен освен тунела на метрото ще изместят и подземното корито на Слатинска река за осъществяване на намеренията си по строителство на метрото... Както винаги (като по Ломско, Малинов...) техните намерения нямат нищо общо с планираното за София и скопяват възможностите за изграждане на кръстовища на две нива...
« Last Edit: 09.07.2024, 13:22:38 by difian »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Благо, Дианабад сега има много по-удобни връзки с Парадайса отколкото с Дъ Мол. Кажи на жена си да се преориентира към Парадайса :D

Ако правилно помня, преди петнайстина години плановете бяха Овча купел-Дружба. Дори му измислиха номер ТМ24. Тогава трасето на МД3 още не беше пренасочено и на Овча купел беше предложен трамвай. То трасето и сега е актуално защото минава през южната част на Овча купел където има само къщи и към Овча купел 2 + още един транспортен бонус за НБУ, защото трасето е наблизо.

На първо време трамваят може да върти в Гео Милев или да се пусне експериментално до Дружба. Може би целта е след години да има кръгов трамвай. На запад ринга е планиран през Факултета, Суходол и Люлин, значи и кръговия трамвай ще бъде по същия маршрут.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Е, личният ми аргумент не е сериозен. Но районът на Окръжна е и жилищен, и доста интензивно място за работа. Молът си е мол, но има Тех парк, безброй високи сгради. Недоумявам в пролетарската омраза на някои към новите места за работа. Ако беше машиностроителен завод, може, но Тех парк и билдинг на Виваком - йок. Само панелните комплекси се обожествяват. Може би урбанистите на европейски столици следва да отчитат всякакви видове пътникопоток. София не е Пхенян!

Всъщност - едно от "сититата" на София. Да, много транспорт има там, но всички автобуси и тролеи слизат по Цариградско,  бъдещото метро също е нататък. Трамваят дава чисто ново направление, покриващо се частично само с А73. Не съм сигурен, че Искърско шосе може да даде такъв пътникопоток, потокът на Армеец е за 5-6 събития годишно.

Иначе за западното продължение съм съгласен, че би било много полезно и пропускът в псевдоплана ще се реши в обозримо бъдеще.
« Last Edit: 09.07.2024, 21:24:05 by blagun »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Нека си ги има работните места, ОК къде има пътникопоток да му се осигурява транспорт, ама по Цариградско само самолети и кораби още няма… Няма как да има линии от всякъде до всякъде. И не случайно написах за преяждане и предрусване - на повечето места, дето все още могат да ни служат за пример, инвеститорите и менажираните търговски и бизнес центрове за своя сметка осигуряват връзки до метростанция или друг близък транспортен хъб. Не се подкупва чак толкова често администрацията за наша сметка да се строи и поддържа инфраструктура със съмнителна целесъобразност и ефективност…

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Е, личният ми аргумент не е сериозен. Но районът на Окръжна е и жилищен, и доста интензивно място за работа. Молът си е мол, но има Тех парк, безброй високи сгради. Недоумявам в пролетарската омраза на някои към новите места за работа. Ако беше машиностроителен завод, може, но Тех парк и билдинг на Виваком - йок. Само панелните комплекси се обожествяват. Може би урбанистите на европейски столици следва да отчитат всякакви видове пътникопоток. София не е Пхенян!

Всъщност - едно от "сититата" на София. Да, много транспорт има там, но всички автобуси и тролеи слизат по Цариградско,  бъдещото метро също е нататък. Трамваят дава чисто ново направление, покриващо се частично само с А73. Не съм сигурен, че Искърско шосе може да даде такъв пътникопоток, потокът на Армеец е за 5-6 събития годишно.

Иначе за западното продължение съм съгласен, че би било много полезно и пропускът в псевдоплана ще се реши в обозримо бъдеще.

Е, Тех парка няма да бъде ощетен, ще има метростанция, а и кръговия трамвай ще спира там. Всъщност, спирките на Армеец ще обслужват и Тех парка. Тъй че споко. Разбира се, никой не е казал, че новоизлюпените "ситита" не трябва да имат удобен транспорт. Преди са мислили за метро до Кремиковци. Сега имаме метростанция на Кепитъл форт, дано по-скоро направят и Копенхаген с трамвая. За трамвай до Хермес парк и Виваком може да се помисли за в бъдеще, но не и за сметка на кръговото трасе. Ситита са си ситита, но да не забравяме и за трасето по Климент Охридски - ТУ, МГУ, ХТМУ, ЛТУ и евентуално УНСС, ако го удължат до Студентския. И без това студентите все са последната дупка. Нека и те имат трамвай.
« Last Edit: 11.07.2024, 11:02:43 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Напълно съм съгласен. Мисълта ми, че пътникопотокът от Армеец към Слатина не е и няма очертания да бъде много перспективен. Скоро те ще имат метро, имат си ТМ20. А строежът на трамвайно трасе, още повече при/под Винарово колело е сложна и скъпа работа. Винарово колело е основен начален възел на този ринг, той никога няма да се затвори нататък под жп линиите и в махалата.
Някогашният проект е бил за връзка на заводите по Искърско шосе с южните квартали. Тези заводи ги няма, промишлено-складовата зона се изтегли в посока летището, съответно плановете не може да са същите като през 80-те, а и нормалнорелсова експанзия надали ще се осъществи.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Връзката с Шипченски си е важна и оперативно - да се захранва трасето с трамваи от депо, да има резервно обръщателно колело (на автостанция Гео Милев), да има връзка с трамваите към Дружба. По-скоро към Цариградско е dead end и няма никаква необходимост от допълнителен вид транспорт на фона на един милион автобуси, тролейбуси и бъдещото метро.

В проекта за ПКТП на този участък от Третия градски ринг ще се заложат варианти за промяна в кръговото на 4-ти, което в сегашния си вид не е нито удобно, нито безопасно, нито ефективно... Да не забравяме, че ако диков и сие сърдити старчета не продължат да съботират процедурите за източната тангента, един ден и тази посока ще се натовари повече или реализирането ѝ ще съдейства за преразпределяне и облекчаване на трафика.
« Last Edit: 11.07.2024, 15:27:37 by difian »