Author Topic: Южен ринг Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров  (Read 83999 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Нормалнорелсово депо каква релация има с теснорелсово трасе? Или ще правим сума километри трирелсие по Искърско шосе? Резонният въпрос - толкова ли свършиха истинските инфраструктурни проблеми в София, че си създаваме нови?

Виждал съм го проекта за Винарово колело и тъкмо там са ми опасенията. Кръстовището може и трябва да се подобри, но проектът е в точно обратната посока, т.е. отиване към "лъвовмостовизация". Кръговото на Винарово е най-ефективното в София. ПТП стават, но съпоставени с преминалите МПС, надали са съществен процент. Радиусът трябва да се намали, за да се направят байпас платна за десните завои (за съжаление застрояването не дава други шансове). Но с какъвто и радиус да е, няма как през него на ниво да премине трамвайно трасе без сериозна редукция на пропусквателната способност (примерът Лъвов мост).

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Поне до Зоопарка трасето се планира с възможност за изграждане на нормално междурелсие. Като цяло наличието на две междурелсия си е огромен оперативен проблем за трамваите в София и час по-скоро трябва да се вземе стратегическото решение, как да се преодолее той. Къде ти е тогава най-близкото депо и откъде ще захранваш трасето по Ринга с трамваи?


А метрото и трамваите не ги ли строим, за да се намали автомобилният трафик?!

Трамваите не пречат на трафика, а го облекчават! Автомобилите са тези, които са нискоефективни и със слаб превозен капацитет. Каквито и пътища, с колкото и ленти да се строят, МГТ бие личните превозни средства... Необходимост от автомобили има. има ситуации и професии, които не могат без наличието на автомобилно движение, но не те трябва да са в центъра на мислите и планирането на инфраструктурата. Който започва да мисли първо за автомобилите нищо смислено няма да успее да планира. проектира и изгради!
« Last Edit: 11.07.2024, 16:00:39 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Къде ти е тогава най-близкото депо и откъде ще захранваш трасето по Ринга с трамваи?
Красна поляна, което ще се свърже след преодоляване на нескопосаната отсечка от Бъкстон до Борис (разбира се, и след изпълнение на България-Бъкстон).

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
един от многото недостатъци на връзка само към красна поляна е, че тази дъга става много слабо разклонена/ свързана... По нея ще има линия и тази линия ще е натоварена, но разклонения ще са кофти. Например връзки обратно към центъра ще образуват твърде тясно П на картата (подобни линии в момента са тм 15, автобус 64... В някои случаи ще са полезни, но повечето дестинации по тях ще имат по- директна и бърза алтернатива).

Трамвайната карта на София ще изглежда МНОГО по- добре и ще дава много по- добри връзки, ако наистина съществуват и връзки и на овча купел и на бул. България и на хладилника и с евентуален трамвай за студентски град на шипченски проход и още по на северо изток... Ако наистина ще поръчат нови тесни песи временно с талиги за 1435 мм- то наистина някой има идеята след 10-20 години София да стандартизира на 1009 мм и това е добре. Представете си колко много интересни дестинации ще са отново възможни със завой на халите.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Теоретичният завой по Цариградско за обслужване на ситито в Полигона е интересен, но като абстрактна идея. Ако решат сериозно да го правят, ще възникнат повече въпросителни. По Цариградско не е предвидено нито едно трамвайно трасе. Къде да върти. Откъде да мине - в локалното май не става. А пък Виваком и Хермес парк се циганят едно пешеходно мостче да направят. Подобна пасарелка щеше да улесни доста пешеходци.
Според планове, колелото ще е на 3 нива като ПВ Сливница, може би. Едното ниво е предвидено за трамвай.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На три етажа там  няма да стане никога - последният ковчег в това начинание го заби Братоев, тъй като реката ще се изтласка максимално близко до кръговото, за да се прокара трасето на метрото и да се изгради станцията при многофункционалната зала.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Според планове, колелото ще е на 3 нива като ПВ Сливница, може би. Едното ниво е предвидено за трамвай.

На три етажа там  няма да стане никога

Три етажа под земята или три етажа над земята? Има разлика. Второто е изпълнимо все още дори и с метротрасе отдолу.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
За да се качи трамваи над директното трасе на Цариградско разходите грам няма да са малки и достъпността до спирките в зоната на кръстовището ще е отвратителна. Иначе принципно много неща могат на теория...

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
https://store.steampowered.com/app/949230/Cities_Skylines_II/?l=bulgarian
Препоръчам играта, в нея всеки е свободен да проектира и реализира всякакви идеи, а именно безумни, икономически неизгодни, че и невъзможни в реалността, като така няма да страдат гражданите, а и няма да заплатят наистина дебела цена за нереалистичните виждания на шепа хора. При достатъчно прекарано време в нея, се надявам страстите по това трасе да се успокоят, да стъпим на земята и да се появят наяве нормални идеи.  :)

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
За да се качи трамваи над директното трасе на Цариградско разходите грам няма да са малки и достъпността до спирките в зоната на кръстовището ще е отвратителна. Иначе принципно много неща могат на теория...

Кръстовището не се води трансферна спирка, дори и трамваят да минава транзит и да няма спирка там не е загуба. Връзките ще се правят на бъдещата метростанция, тя също няма да е на кръстовището, а на 250 метра от него.