@mihailo, момче младо, явно много неща не знаеш, но пък за това ентусиазмът ти е в повече ... няма лошо.
Нещата, които изброяваш нямат нищо общо с дерайлиране на мотрисата. Ще карам по реда, по който си ги подредил ти:
- Вратите се "тряскат" при неправилно регулиране на лостовата система или на налягането на въздуха.
- Компресорът е нормално да се включва на 5 - 10 минути. Дори при по-честа употреба на спирачките може да се включва и по-често.
- Ремъкът като е хлабав - "свири", а не "бучи". Бученето идва от вибрациите на компресора при работа.
- Трамваят спира по команда от водача. Ако командите са правилни - спирачката е ефективна. Т.нар. "лазене" се появява при блокиране на колелата, т.е. при поставяне на контролера във 2-ра спирачна позиция когато скоростта е относително висока - колелата блокират и се плъзгат по релсите, тогава водача практически не може да влияе на спирането.
- Пистон е пневматичен цилиндър, като се подаде въздух към камерата му буталото се придвижва под действието на налягането и ... враните се отварят.
- Това дето говори и съобщава спирките е "говорител" като тон-колонката на компютъра ти. Дупките са пробити за да излиза звука от говорителите.