Author Topic: Т6М-700/М (701-729, 801-863)  (Read 467710 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #800 on: 08.06.2011, 14:49:30 »
Да не би да се пази що-годе оригиналния вид за бъдещ музеен експонат?   :)
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #801 on: 11.06.2011, 17:36:00 »
Да не би да се пази що-годе оригиналния вид за бъдещ музеен експонат?   :)

Надали, това не му е оригинален вид на салона.

А какви са тези "кутии", от които излизат кабели, минаващи над съчленението на поркрива? Има ги само на реновираните.
И защо кутиите с механизмите на вратите се преместват над вратите на всички трамваи, минали модернизация в Трамкар? При Т6М-400 и 700 над вратите няма нищо.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #802 on: 11.06.2011, 18:15:40 »
Да не би да се пази що-годе оригиналния вид за бъдещ музеен експонат?   :)

Надали, това не му е оригинален вид на салона.

А какви са тези "кутии", от които излизат кабели, минаващи над съчленението на поркрива? Има ги само на реновираните.
И защо кутиите с механизмите на вратите се преместват над вратите на всички трамваи, минали модернизация в Трамкар? При Т6М-400 и 700 над вратите няма нищо.

Това са подобрения, част от модернизацията и имат за цел да се отстранят проблеми, които се проявяват по време на експлоатация.

   Оригинално при ТМ тип Т6М-700 и Т8М-700М кабелите за тягово напрежение за 2-ри ТЕД са прокарани под пода на коша, а при съчленението те висят от двете страни на талигата. В последните години, в резултат на стареенето зачестиха случаите на пробиви в изолацията на кабелите. Характерни бяха искрене, пукане, мирис на изгоряла изолация, запалване на изолацията и др. С "качването" на кабелите на покрива и "бронирането" им се отстранява този проблем.
   Преместването на механизмите на вратите от под второто стъпало в кутии над вратите също е продиктувано от проблеми с работата им предимно през зимата. Проблемът е замръзването на на кондензиралата вода в пневматичната инсталация и откази на вратите. При движение пистоните се обдухват от студения въздух и на местата, в които се е събрала вода или на по-тесните канали (клапани, холендри), тя замръзва и вратата спира да работи. С преместването на механизмите този проблем се отстранява, тъй като вече механизма е в салона и макар, че в студените дни температурата в салоните не винаги е поносима - поне се избягва обдухването със студен въздух.
« Last Edit: 11.06.2011, 21:02:48 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #803 on: 11.06.2011, 18:23:51 »
Благодаря за изчерпателния отговор!
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #804 on: 11.06.2011, 19:11:34 »
802 не се е разминал без последствия от дерейлирането. Втора врата се тряска, макар и невинаги, компресора се включва буквално на всеки 5-10 минути и сякаш ще изхвърли ремъка, така бучи, че нищо не се чува в салона, и трамвая не може да спре напълно. А иначе дупките на пистоните-да за съобщаване на спирките са, макар че не работят още и нищо няма да се чува от компресора :(

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #805 on: 11.06.2011, 20:22:17 »
Как не може да спре напълно???

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 903
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #806 on: 11.06.2011, 20:25:01 »
и как дупки в пистоните за  уредбата за спирките?
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #807 on: 11.06.2011, 20:25:59 »
лази бавно и минават около десетина метра докато спре напълно

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #808 on: 11.06.2011, 20:28:56 »
И вече е на територията на депо Банишора .
А какво е това върху капаците на пистоните? Да не е високоговорител за съобщаване на спирките? :D
Кутията с механизма за вратата. Нали на това викате пистон? Абе малка решетчица с високоговорител отзад

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #809 on: 11.06.2011, 20:33:14 »
Пистон е буталото, което чрез налягането на въздух в цилиндъра отваря/затваря вратата. Дупки в него няма как да има, както се сещаш.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #810 on: 11.06.2011, 20:33:58 »
Моя грешка, извинете :(

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #811 on: 11.06.2011, 21:24:36 »
А по какъв случай въпросните дупки, проблеми с компресора и т. н. се свързват с дерайлирането?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #812 on: 11.06.2011, 21:28:01 »
@mihailo, момче младо, явно много неща не знаеш, но пък за това ентусиазмът ти е в повече ... няма лошо.
Нещата, които изброяваш нямат нищо общо с дерайлиране на мотрисата. Ще карам по реда, по който си ги подредил ти:
- Вратите се "тряскат" при неправилно регулиране на лостовата система или на налягането на въздуха.
- Компресорът е нормално да се включва на 5 - 10 минути. Дори при по-честа употреба на спирачките може да се включва и по-често.
- Ремъкът като е хлабав - "свири", а не "бучи". Бученето идва от вибрациите на компресора при работа.
- Трамваят спира по команда от водача. Ако командите са правилни - спирачката е ефективна. Т.нар. "лазене" се появява при блокиране на колелата, т.е. при поставяне на контролера във 2-ра спирачна позиция когато скоростта е относително висока - колелата блокират и се плъзгат по релсите, тогава водача практически не може да влияе на спирането.
- Пистон е пневматичен цилиндър, като се подаде въздух към камерата му буталото се придвижва под действието на налягането и ... враните се отварят.
- Това дето говори и съобщава спирките е "говорител" като тон-колонката на компютъра ти. Дупките са пробити за да излиза звука от говорителите.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #813 on: 12.06.2011, 20:33:40 »
Има лек проблем със спирането , който ще бъде отстранен в най-скоро време .
През времето в което карах въпросният трамвай вратите се отваряха и затваряха като на хладилник - без трясък и шум.Това могат да го потвърдят някои от  съфорумците .

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #814 on: 13.06.2011, 13:49:40 »
Въпросният трамвай навремето наистина беше страшно приятен и тих. Кефеше факта, че имаше и външен прожектор, който да осветява вратите.

Но какъвто титуляра, такъв и трамвая.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #815 on: 13.06.2011, 18:08:06 »
А някой знае ли защо на 728 към края му му е смалена първата врата?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #816 on: 13.06.2011, 19:09:13 »
728 ако се не лъжа отдавна е един от трите 932/3/8 (просто не ги знам наизуст кой в кой е преработен). Той заедно с останалите 3 бяха достатъчно грозни.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #817 on: 14.06.2011, 09:53:06 »
Беше леко катастрофирал и беше ремонтиран в Трамкар. Имаше още няколко трамвая , чиито предници и задници бяха ремонтирани в Трамкар. Но не цялостен ремонт а частичен - само на засегнатата част. Един от тях беше старият 452 .След ремонта се върна с крива предница - в смисъл погеднат отпред не беше ромб .

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #818 on: 14.06.2011, 13:39:57 »
Това не влиза ли в противоречие за наложилото ни се разбиране за 727, 728 и 729?

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #819 on: 14.06.2011, 14:02:38 »
Кое разбиране? Иначе достоверна информация за кой-в кой е преномериран има тук. В смисъла, че е проверана и от достоверен източник.