Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568709 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1080 on: 11.06.2013, 18:12:48 »
Не виждам как ще си покрият SBB разходите сами, като повечето им влакове са празни, защото от сутрин до вечер се движат на всеки 1/2-1 час, без значение дали има кой да пътува. И повечето влакове съвсем не са толкова нови.
« Last Edit: 11.06.2013, 18:17:14 by bdz43r »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1081 on: 11.06.2013, 18:56:27 »
Не виждам как ще си покрият SBB разходите сами, като повечето им влакове са празни, защото от сутрин до вечер се движат на всеки 1/2-1 час, без значение дали има кой да пътува. И повечето влакове съвсем не са толкова нови.

Имах щастието да живея 5 месеца във Швейцария. За това време съм навъртял няколко хиляди километра по тяхните линии. В празни влакове съм се возил едва след 10 вечерта. По натоварените линии ми се е случвало да се возя едва ли не прав. В час ипк е претъпкано - затова бизнесмените си вземат първа класа и първокласните вагони са почти толкова на брой, колкото второкласните. Пътуванията за един българин са на баснословни цени. За сметка на това имат годишни абонаменти. За втора класа годишния абонамент е към 4000 лева! Ако цените в БДЖ стигнат стандарта на цените в Швейцария, няма как услугата да не се подобри, но за целта трябва да се вдигне и жизнения стандарт. Добро начало за възраждането на железницата би бил един протекционистски закон или поне меморандум за 10 години, за да се научим отново да ползваме железницата.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1082 on: 11.06.2013, 20:31:22 »

Дотациите в Швейцария са за нови влакове и изграждане на нова инфраструктура като например новия тунел Готард. Всички останали текущи разходи се покриват от приходите на SBB. И още нещо - там се дотират товарните превози за сметка на пътническите. Няма и минимална база за сравнение с БДЖ.

Бюджет на SBB Infra за 2013 г:

I. SBB Infrastruktur: Betrieb + Unterhalt bestehendes Netz (разходи за експлоатация на съществуващата мрежа)
 1. 2,85 милиарда швейцарски франка от федералния бюджет
 2. такси от оператори (най-вече SBB) 1,1 милиарда швейцарски франка
 3. наеми от SBB Immobilien 150 милиона швейцарски франка

II. SBB Infrastruktur: Großprojekte und Erweiterungen - разширения и проекти като Годард
  1. 1,6 милиарда от така наречения FinöV фонд - 30 милиарда за 20 години, пълнещ се от винетни такси върху тировете, данъка върху горивата и федерални облигации
  2. 300 милиона директно от данъка върху горивата
  3. 300 милиона от кантоните.

Източник: брошура на SBB Infrastruktur която може да се получи на всяка гара.



Баланс на SBB Cargo - 1 милиард оборот, но загуби между 50 милиона и 7 милиона франка за половин година, срещу печеливш оперативен резултат за пътническите превози между 90 и 60 милиона франка на полугодие (източник).

Всичко е събрано в холдинг и е трудно да се преценят синергиите между отделните части на концерна (има още производство на електроенергия SBB Energy - 6 собствени електроцентрали; SBB недвижими имоти; SBB информационни системи, но като цяло твърдението, че товарните превози издръжат пътническите може да се каже че е напълно невярно. Също така трябва да се вземат под внимание горните гигански ангажименти на държавата под различни форми към инфраструктурата, което допринася за високата популярност на влаковете пред коли и автобуси.



« Last Edit: 11.06.2013, 20:35:27 by sofianec »

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1083 on: 04.07.2013, 15:34:06 »
Спасяват БДЖ с продажби на имоти и скрап


Основният приоритет в програмата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е оздравяване на БДЖ, съобщи транспортният министър, цитиран от БТА.

Това ще става чрез прекратяване на процедурата за приватизация на дружеството "Товарни превози". Следва преструктуриране на превозвача и изчистване на задълженията към НКЖИ по схемата дълг срещу собственост - до 30 януари 2014 г. - 60 млн. лева, уточни Папазов.

НКЖИ ще закупи централата на БДЖ. Администрацията ще бъде преместена от ул. "Ив. Вазов", в центъра на София, където се намира сега, на жп гарата до януари 2014 г. Следваща крачка е прехвърляне на собствеността на сградите към НКЖИ и обявяване на продажба.

Неоперативните активи и наличните количества скрап започват да се продават незабавно. МТИТС започва подготовка за следващия програмен период - до края на 2013 г. и определяне на приоритетите за него - до края на следващия месец.

До момента единственото, което е изпълнено от препоръките за оздравяването на железниците, включително и на Световната банка, са само съкращенията на персонал, каза министърът, цитиран от БГНЕС.
Според данните на Папазов, от БДЖ са съкратени за последните 4 години 4701 души, което е 40% от персонала. В НКЖИ положението е сходно - за периода 2009-2012 г. са съкратени 3173 души, което е 20%.


Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1084 on: 09.08.2013, 08:45:20 »
Quote
Влакове возят пътници и товари без лиценз вече цял месец. На 9 юли изтече лицензът на "БДЖ-Пътнически превози" и на "БДЖ-Товарни превози", сочи сайтът на ИА "Железопътна администрация" (ИАЖА).

Лицензите на двете компании са издадени на 10 юли 2008 г. и са със срок на валидност 5 години, потвърди за "Стандарт" и изпълнителният директор на ИАЖА Веселин Василев. Те обаче са в процедура по прелицензиране, коментира Василев и допълни, че двете компании не би трябвало да имат проблем да возят пътници и товари, тъй като имат валидни сертификати за безопасност, които изтичат в края на годината.

Според юристи обаче това противоречи на сега действащия Закон за железопътния транспорт, според който сертификати за безопасност се издават само на лицензирани жп превозвачи. Това означава, че липсата на лицензи анулира и сертификатите за безопасност на "БДЖ-Пътнически превози" и на "БДЖ-Товарни превози".

Излиза обаче, че двете жп компании вече прилагат на практика промените в Закона за жп транспорта, публикувани за обществено обсъждане, преди да бъдат приети от парламента. Всъщност промените в закона са наложени от писмо на ЕК от 2013 г. във връзка с неточно транспониране на Директива на ЕС за безопасността на жп превозите в родното законодателство, каза Веселин Василев. Промените премахват досегашното изискване жп превозвачите да имат валиден лиценз, като те ще могат да возят пътници и товари само със сертификат за безопасност, който от 2018 г. ще се дава само от Европейската жп агенция в Париж.


http://www.standartnews.com/biznes-biznes/tapiite_na_bdzh_za_prevozi_iztekoha_predi_mesets-199870.html

Всичко това е такава лъжа, че няма накъде повече. ИА ЖА в момента огъва от безсмислени процедури бизнеса, а в същото време се лези на БДЖ. С изключение на двама-трима души целият екип на агенцията няма нужните знания и образование за заеманата от тях длъжност. А Василев след това "становище" според мен най-сетне трябва да си ходи.
« Last Edit: 09.08.2013, 08:49:13 by maniak »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1085 on: 09.08.2013, 10:45:12 »
И още за БДЖ дивотиите: Бързият влак Варна – София само с 2 вагона

Това си е просто уникално: насред сезона - 2 вагона до Варна!

Пък после порединят министър нека пише поредната концепция за спасяване на БДЖ!
« Last Edit: 11.09.2013, 17:05:05 by difian »

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1086 on: 09.08.2013, 11:32:37 »
Силно се съмнявам да е само с два вагона. Защо не напишат дата и номер на влак ?
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1087 on: 09.08.2013, 12:00:26 »
В средата на миналия месец пътувах с 2614 от Варна до София,състава беше 2Б+1А,така че тази статия въобще не ме учудва.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1088 on: 09.08.2013, 13:14:09 »
И още за БДЖ дивотиите: http://news.varna24.bg/447749.html

Това си е просто уникално: насред сезона - 2 вагона до Варна!

Пък после порединят министър нека пише поредната концепция за спасяване на БДЖ!

Уникална е, за разлика от твоята фирма примерно, системата за организация на труда и заплащане, нищо, че уж имат система за управление по ИСО и т.н. Официално няма вагони, огромна част са спрени заради изтекла ревизия, пък като се почне с едни обществени поръчки за среден и капитален ремонт (разбирай ос*ране с баданарката и почти нищо повече), които се протакат с месеци.....С локомотивите положението е също повече от плачевно, не дават пари за части и т.н......А в приятното местенце, наречено ул. Иван Вазов 3, има цели влакове администрация, вземащи по 3-4 бона заплати за шапка на тояга по цял ден, които плащаме всички ние. Дори например при лъсналата далавера с доставката на спални вагони настаро, купени за 10 пъти над реалната им цена и в момента нито един от тях не се движи, разни "експерти" са били изпратени на безплатна екскурзийка заедно с жените/любовниците им, за да се подпишат, че вагоните са годни за експлоатация.

Единственото решение е незабавна ликвидация, шут в дирника и поемането на превозите от друг превозвач на пътници - природата празни пространства не търпи, където освободеният съвестен и кадърен експлоатационен персонал ще си намери работа. Т.нар. ИА Железопътна администрация тоже е за бастисване, защото в момента те само всячески създават проблеми на частните ж.п. превозвачи и се е*ават с тях, а си затварят очите и не обръщат внимание на простотиите на БДЖ.
« Last Edit: 11.08.2013, 22:10:50 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1089 on: 02.03.2014, 13:18:32 »
Quote
ЕП увеличава конкуренцията в железопътните услуги, 26.02.2014

Да се засили конкуренцията при предоставянето на по-добри пътнически железопътни услуги предвижда проект за закон, гласуван днес от Европейския парламент.

В държавите, в които днес съществуват договори с единствен доставчик, ще трябва да се проведе процедура за обществени поръчки или да се изготви анализ, обосноваващ липсата на подобна процедура. Новите и/или малки оператори трябва да получат по-добър достъп до железопътната структура и процедурите за пускане на влакове по линиите трябва да бъдат опростени, се казва в изявление на институцията.

Измененията предвиждат при подписването на договори за обществени услуги да бъде предоставян списък с критерии за ефективност и качество на услугите. Затова трябва да бъдат изготвени общи правила за възлагане на договори за обществени поръчки в сектора на пътническия железопътен транспорт.

Според ЕП националните власти могат да обявяват обществени поръчки за възлагането на договори директно с предпочитан железопътен оператор, но правилата на ЕС ще поставят максимален срок на действие за тези договори и ще изискат обосноваването им на базата на критерии за ефективност, като например спазване на разписанията, конкурентоспособни цени, честота на изпълнение на линиите на влаковете и удовлетвореност на клиентите.

Избраните оператори трябва да докажат, че работните условия за техния персонал отговарят на задължителните национални и местни социални стандарти и съществуват правила за трансфериране на персонала в случай на смяна на оператора. Текстът добавя също така, че операторите ще трябва да спазват колективните трудови договори и да осигурят добри работни условия за служителите си.

Целта на предложените правила е да се създаде възможност нови оператори да предоставят услуги, както и да се предостави на всички оператори равен достъп до железопътната инфраструктура, защитавайки същевременно важната роля на обществените оператори.
Източник

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1090 on: 28.03.2014, 09:44:02 »
Не знам за коя тема е коментара ми, ако трябва го преместете в друга, но не виждам какво бъдеще би имало БДЖ, след като продължава толерирането и дори поощряването на подобни криминални прояви, след като дори ръководството не вижда проблем в конкретната ситуация...

Как изтича тон и половина гориво без да останат следи? (VIDEO, Nova TV)
http://novanews.bg/news/view/2014/03/28/71603/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B8%D0%B7%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B0-%D1%82%D0%BE%D0%BD-%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%BE-%D0%B1%D0%B5%D0%B7-%D0%B4%D0%B0-%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%82-%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%B8/
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1091 on: 28.03.2014, 12:12:46 »
Държавно или общинско предприятеие, в което да не се краде здраво, просто няма. Работниците там ( и още повече началниците ) го примеат като начин на издръжка, бонус или както искате го нречете. Казват ти 500 лв. заплата, ти си слагаш 200-300 от кражби и сметката ти излиза. Защо иначе ще се бутат да работят там при тези заплати и условия?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1092 on: 17.07.2014, 12:38:43 »
Quote
"Дойче бан" може да поеме мениджмънта на БДЖ

Държавата преговаря с "Дойче бан" да поеме управлението на БДЖ. До края на седмицата се очаква писмо с намерения и оферта от германската компания, пише "Сега" в днешния си брой като цитира министъра на транспорта Данаил Папазов.

По думите на министъра "Дойче бан" ще  направи анализ и ще предложи мерки за преструктуриране на железниците. След реформата ще се мисли дали германските мениджъри ще останат за постоянно.
Идеята е те да помогнат за коренна промяна в управлението на дружеството, а не само да го стабилизират финансово. 

Представителите на "Дойче бан интернешънъл" се срещнаха и с премиера Пламен Орешарски във вторник вечер, информира правителствената пресслужба.

Според "Стандарт" от тях се очаква да се включат и в преговорите с международните кредитори на железниците.
http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2014/07/17/2345347_doiche_ban_moje_da_poeme_menidjmunta_na_bdj/
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1093 on: 16.12.2014, 10:00:08 »
Недоволни пътници спряха влака от София за Перник на гара "Горна баня"

Quote from: vesti.bg
Пътническият влак от София за Перник, който по разписание заминава 18:12 ч. от Гара София е спрян от недоволни пътници около 18.30 ч. на гара "Горна баня". Това заяви Здравко Мерджов, директор „Експлоатация” в БДЖ.

„Причината за недоволството на пътниците, към които поднасям извинения от името на компанията за неудачата, е това, че не са могли да се съберат в мотрисата „Дезиро”, обясни Мерджов и добави, че причината за това е намаления обем на мотрисата, която е от друга серия.

„Мотрисата, която се движи в момента не е тази, която трябва да бъде по план. Наложеното изменение в плана за композиране е поради катастрофата на друга мотриса на гара Мурсалево от преди няколко дни”, заяви той.

Според Мерджов в момента няма друга мотриса, с която тя да бъде обслужвана линията София-Перник и проблемът е чисто организационен.

„Още от утре ще бъде осигурен състав от 6 обикновени конвенционални вагона вместо мотриса. С хората, които не са предприели адекватни мерки от състава на компанията още от утре ще бъдат предприети персонални действия”, заяви Мерджов.

„Проблемът с плана за композиране ще бъде решен още утре”, увери той.

„Ако има проблеми с разписанието, те могат да бъдат решени в законообявения срок от шест дни. Не мога да кажа докога ще бъде блокиран влакът в момента”, посочи той и добави, че следващия влак в същото направление е за Дупница и е със шест вагона и може да поеме всички пътници.

Спипаха началник влак с 2,8 промила алкохол по време на работа

Quote from: vesti.bg
Началник-влак ще бъде уволнен заради употреба на алкохол в работно време. Служителят на БДЖ се е качил в нетрезво състояние на пътнически влак от Пловдив до София. След подаден сигнал е извършена проверка още по време на пътуването. Това се случва на гара Септември, където група проверяващи лица от БДЖ и МВР се качва във влака. Отчетена е положителна проба с показания 2,8 промила. Пияният служител незабавно е свален от композицията.
« Last Edit: 16.12.2014, 10:04:30 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1094 on: 16.12.2014, 12:57:06 »
По-важното е, че се канят да отрежат 140 влака и да съкратят 1500 служители от средата на януари.... Предполагам, че резачката пак ще подмине чиновниците от Иван Вазов, а ще го отнесат най-много обикновените жепейци :/ Направо да обяват БДЖ-ПП в ликвидация и да се спре с тази агония, и да дадат лицензи на частни пътнически компании.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1095 on: 16.12.2014, 13:41:51 »
Направо да обяват БДЖ-ПП в ликвидация и да се спре с тази агония, и да дадат лицензи на частни пътнически компании.

За да бъде даден лизенз, първо трябва да бъде поискан. В историята ни такова искане няма.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1096 on: 16.12.2014, 16:59:17 »
Поредното линейно разпределение на съкращенията няма да доведе до нищо. За да не се поставя каруцата пред коня, трябва най-напред да се избистри промяна на задачата на БДЖ-ПП и после да се съкращава. Иначе е тъпо да се съкратят поравно натоварените линии до Варна и Бургас и примерно ненатоварена линия със състав от локомотив и вагон. Според мен трябва да се мине към модел, който се прилага в Австрия и Швейцария: БДЖ-ПП получава лиценз за автобусни превози, закупува пощенски автобуси, с които покрива губещи направления и най-вече клонове. При това, както в описаните 2 държави, автобусите са синхронизирани с влаковете и системата е с единно тарифиране, абонаментни карти и намаления. Комбинираните пътувания може да се разпрострат и до населени места без гари. По този начин се запазва социалната функция, намаляват се загубите от губещите линии, а ресурсите се фокусират към качествено обслужване на основните направления, където не само че не се съкращават, а се увеличават жп съставите.

По National Geographic всяка неделя вървят филмчета за един англичанин, който пътува с влакове из Европа и сравнява сегашното състояние на железниците с това от пътеводителя Брадшоу, издание 1913 г. Тази неделя филмчето беше за Испания. В течение на последните 30 години в страната е създадена сериозна мрежа от високоскоростни влакове. И въпреки това те съкращават линии с вековна история като тази до Алхесирас, била по времето на строежа си инженерно чудо. Така че, трябва да се съобразяваме с реалностите. Може релсите да станат по-малко километри и въпреки това пътниците да станат повече.
« Last Edit: 16.12.2014, 17:05:49 by blagun »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1097 on: 16.12.2014, 17:05:21 »
Безумно би било да се пуска автобус по трасе, вече оборудвано с влак.
Решението за такива линии е промяна в нормативната база, така че да се облекчи движението по селските линии. В момента пускането на лека мотриса по забутана линия излиза златно, защото нормативната уредба изисква куп безсмислен персонал като за натоварено движение по главна линия - нещо което отдавна е решено в други железници.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1098 on: 16.12.2014, 17:06:38 »
Защо безумно - всичко е въпрос на сметки. Да не говорим, че до някои гари и микробус върши работа.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1099 on: 16.12.2014, 17:59:54 »
Именно. При определена организация, каквато в БДЖ и НКЖИ се смята за абсолютно недопустима, влак за 10 пътника ще е по-рентабилно решение от съответния микробус.
А в момента положението е такова, че повечето влакове между София и Бургас могат да бъдат успешно заместени с по един автобус.
« Last Edit: 16.12.2014, 18:01:34 by bdz43r »