Дотациите в Швейцария са за нови влакове и изграждане на нова инфраструктура като например новия тунел Готард. Всички останали текущи разходи се покриват от приходите на SBB. И още нещо - там се дотират товарните превози за сметка на пътническите. Няма и минимална база за сравнение с БДЖ.
Бюджет на SBB Infra за 2013 г:
I. SBB Infrastruktur: Betrieb + Unterhalt bestehendes Netz (разходи за експлоатация на съществуващата мрежа)
1. 2,85 милиарда швейцарски франка от федералния бюджет
2. такси от оператори (най-вече SBB) 1,1 милиарда швейцарски франка
3. наеми от SBB Immobilien 150 милиона швейцарски франка
II. SBB Infrastruktur: Großprojekte und Erweiterungen - разширения и проекти като Годард
1. 1,6 милиарда от така наречения FinöV фонд - 30 милиарда за 20 години, пълнещ се от винетни такси върху тировете, данъка върху горивата и федерални облигации
2. 300 милиона директно от данъка върху горивата
3. 300 милиона от кантоните.
Източник:
брошура на SBB Infrastruktur която може да се получи на всяка гара.
Баланс на SBB Cargo - 1 милиард оборот, но загуби между 50 милиона и 7 милиона франка за половин година, срещу печеливш оперативен резултат за пътническите превози между 90 и 60 милиона франка на полугодие (
източник).
Всичко е събрано в холдинг и е трудно да се преценят синергиите между отделните части на концерна (има още производство на електроенергия SBB Energy - 6 собствени електроцентрали; SBB недвижими имоти; SBB информационни системи, но като цяло твърдението, че товарните превози издръжат пътническите може да се каже че е напълно невярно. Също така трябва да се вземат под внимание горните гигански ангажименти на държавата под различни форми към инфраструктурата, което допринася за високата популярност на влаковете пред коли и автобуси.