Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568649 times)

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1160 on: 27.01.2015, 14:54:09 »
Много се дразня от подобни изказвания.

"Търсят се възможности за усъвършенстване не електронното меню." :crazy: Очевидно е доста сложен процес...  :crazy:
За което е нужен подходящ IT специалист.Макар че в днешно време почти всеки средностатистически юзър (потребител) би се справил с подобна задача. Проблемът е в назначаването му, поради абсурдният факт, че прекалено високото самочувствие на звеното за назначаване на кадри, влияе зле на правилният подбор на персонала.


"Електронният пътеводител не е единственото и основно средство за информарине на пътниците."  :crazy: :crazy: :crazy: Май ръководството на БДЖ смята, че все още сме в края на ХХ век, когато хората са се информирали по телефона и на хартиен носител...  :/ :neznam:
Много правилно. След като няма издаден пътеводител, всеки търсещ начини да пътува с влак си търси друга алтернатива за информираност, относно разсписанието на влаковете.

Как ще издадат пътеводител, след като 5 дни преди датата на пътуване лелките ми казват, че е по-добре да не си купувам билет, защото влакът може и да го няма?
Ами какво очакваш да тти кажат, при условие, че в последните дни се носят какви ли не информации? И с какво са виновни издаващите билети, за създадената ситуация?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1161 on: 31.01.2015, 12:52:59 »
„Разследване”: Къде потъват парите на БДЖ

И?
Това се знае от години, да не кажа деситилетия.

Уволнен машинист, я стрелочник, я някой по веригата. И?

Да не мислиш, че някой от Вазон не прибира пари от това?
Защо няма чистка там, от самото ядро?

Защото не е изгодно. Трябва да има далавера.

Кервана си върви, кучетата си лаят.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1162 on: 31.01.2015, 13:20:25 »
Персонал не се уволнява дори за тежки и/или системни провинения, защото друг няма. А няма, защото хората бягат и то често точно тези, от които става нещо.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1163 on: 10.02.2015, 18:50:28 »
Ето поредното потвърждение на тезата че ако нещо не го дават по телевизията - то просто не се е случило  :eek:

От БДЖ обещаха да чистят влаковете всеки ден

Quote from: Вести.бг
БДЖ "Пътнически превози" предприема мерки за подобряване на хигиената във влаковете по повод телевизионен репортаж за чистотата по линията София - Банкя.

Това заяви на пресконференция днес Димитър Костадинов, управител на БДЖ "Пътнически превози".

Като ръководител изпитах неудобство от услугата, която се предлага по линията София - Банкя, посочи Костадинов. Преди няколко дни в репортаж Би Ти Ви показа впечатляващо мръсен влак, който се движи по линията.

По думите му лоша организация на почистване и слаб контрол е заварило новото ръководство на БДЖ, поело дружеството преди два месеца.

Костадинов посочи, че макар да няма недостиг на хора и почистващи препарати влаковете не са били хигиенизирани ежедневно.

Той информира, че през юли миналата година е създадено самостоятелно звено за почистване с численост от 441 души, което освен да генерира административни разходи явно не си е свършило работата.

От 3,2 млн.лв. през 2013 г. на 4,2 млн.лв. през миналата година са се увеличи разходите за почистване, като в тази сума влизат и парите за заплати и социални осигуровки на тези 441 служители, посочи Костадинов.

Той съобщи, че в края на януари новото ръководство е предприело мерки за закриване на това звено и връщането му в експлоатационната дейност, за да се подобри контрола и работата.

Технологичното време за завършване на процедурата е два месеца, така че подобряването на организацията ще се усети в края на март, посочиха от БДЖ.

Чувство за лошо качество на ж.п. услугата създават и старите влакове, отбеляза Костадинов. Той съобщи, че старите електромотриси по линия София - Банкя от 32-серия вече са спрени от движение и ще бъдат заменени.

Управителят на "Пътнически превози" увери, че началник влаковете ще пускат в движение единствено добре почистени композиции иначе ще бъдат налагани наказания.

Може и да се стигне до влаковете, който няма да тръгнат от гарите, ако хигиената не е на ниво, отбеляза Костадинов.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1164 on: 11.02.2015, 17:06:57 »
Eто го ЦЕЛИЯТ РЕПОРТАЖ. Условно втората и третата част са също толкова важна и въпреки че се знае, случаят е само картинка от целия спектакъл. И ако е понятно, че тук алтернативния транспорт е по- изгоден по ред причини, то непонятно е другото – продължаващото безнаказаното ''подпомагане'' на БДЖ... вече четвърт век. В крайна сметка кой контролира работите? Понеже така поднесен репортажа си е направо скандал! Иначе загриженият министър Московски... вероятно при други положения, след подобно нещо би поискал оставки и извършил честки... уви!... ама не на работниците, а на длъжностните лица по цялата веригата...  най- малкото защото се знае, че рибата се вмирисвала откъм главата! А ние за пореден път ще се самозалъгваме, че този път тия може да свършат нещо!
« Last Edit: 11.02.2015, 17:13:12 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1165 on: 11.02.2015, 17:30:17 »
Никой нищо не може да свърши.
Железницата в момента и в последните десетина години работи като кранче за източване на субсидията и всички са доволни от това, съответно няма как да има промяна толкова лесно.
Влакът може да е мръсен, но 4-те млн за чистене са отчетени и потънали в джобовете.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1166 on: 18.03.2015, 22:29:25 »
Quote
БДЖ прехвърля губещи линии на общините

БДЖ да прехвърли на общините отговорността за губещите крайградски влакове. Това ще предложи транспортното министрество на парламента. Така, ако местните управи искат влаковете да пътуват, ще трябва да поемат и разходите за тях, срещу което ще получават полагащата се за съответната линия държавна субсидия, която сега се дава на БДЖ. На практика така държавната фирма прехвърля на кметовете отговорността за нерентабилни линии.

Идеята е алтернатива на решението за съкращаване на влакове в началото на годината. То се провали, тъй като предизвика протести в цялата страна. Според стратегия за развитие на БДЖ държавната субсидия ще се плаща на брой пътници, а не както е сега за пропътувано разстояние. Ръководството на Община Горна Оряховица разбира от медиите за идеята.

В момента в България пътуват 364 крайградски влака, като до един са губещи. Рекордът принадлежи на влака Горна Оряховица – Попово, който потегля в 4 часа сутринта. За него миналата година БДЖ е платила 218 507 лева, въпреки че в него се возят средно по 4 човека на ден.

Източник.

Много странна идея.  :neznam:


Веднага се сещам за един проблем. Ще се загуби възможността да се ползва единна карта за намаления (за ученици, студенти, пенсионери, хора с увреждания) на територията на цялата страна, защото всяка община ще е сама за себе си и сигурно ще има отделни транспортни документи...
« Last Edit: 18.03.2015, 22:33:12 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1167 on: 18.03.2015, 22:42:51 »
Ако субсидия се плаща на брой пътници, то трябва да е по-скоро на брой продадени билети, иначе ще пуснат бай мангал да се вози гратис, за да генерира пътникопоток и от там субсидия, и ще стане като да се возиш в нашия градски транспорт.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1168 on: 19.03.2015, 13:44:19 »
БДЖ нищо не може да прехвърли, без някой да го иска.
А подобна глупост не знам, как може да се тиражира.
« Last Edit: 19.03.2015, 13:46:23 by It_s_Real »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1169 on: 26.03.2015, 12:55:20 »
Само да се е оплакал някой от обслужването в БДЖ! Понеже сравнително рядко, около веднъж в месеца пътувам с влак всеки път оставам приятно изненадан от условията, и от това че много се плюе. Ето 2 снимки от вчера от бърз влак по 5-та линия до  Петрич, еми какво да ви кажа вътре рано сутринта беше топло, чисто, седалките претапицирани, персонала любезен. На гърба на всяка секалка има масичка, бутон за лампа за четене, които лампи и бутони си работят, големи маси да си сложиш лаптопа, самите вагони са интересни, едновременно салонни и купейни, като в началото и края им имат по няколко купета а посредата 3 просторни салона. Кажете при коя друга транспортна фирма у нас е толкова чисто и има такъв комфорт по тази дестинация например? Да споменавам ли и че по време на пътуването вътре е тихо и почти нищо не се усеща.

Миналия месец отново бях приятно изненадан-в купето контакти да си включиш лаптопа, въпреки студа навън вътре можеше по къс ръкав да седиш, отново завеси, чисто, калъфки на седалките.

Ето от вчера 2 снимки
« Last Edit: 26.03.2015, 13:08:37 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1170 on: 26.03.2015, 13:35:19 »
Това е първата класа на смесено екс-ДБ. Принципно возията им е доста твърда. Хигиената е по-скоро изключение, а не правило, за съжаление.
За мен големият проблем е, че повечето бързи влакове спират на необосновано много гари - примерно до Петрич само международният влак за Гърция може да се каже, че е истински бърз. Закъсненията също са много голям проблем, напоследък колкото пъти ми се наложи да пътувам от Костенец за София, все има закъснение влакът. Машинистите нямат стимул да "избиват" закъснение, даже напротив - предпочитат да закъсняват, за да им се пише извънреден труд :/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1171 on: 26.03.2015, 13:46:12 »
Не е 1-ва класа, второкласен вагон си е, и купетата и салонната част посредата. Тези вагони се появиха преди известно време на експрес Чайка, след това на влаковете за Дупница и Петрич, не са въпросните екс-ДВ, тези също мисля че са оттам но са по-нови и са други. Нямам идея колко са но са сравнително рядки и доста по-комфортни, с химически тоалетни са и са високоскоростни за 200км/час, също така с дискови спирачки. Не знам дали имат климатик, лятото не съм се возил на такъв, но изглежда че имат. Иначе този влак поне до Благоевград си е почти експрес, например от Радомир спира чак в Дупница, от Горна Баня спира чак в Перник и тн. Първокласните вагони бяха 2 63-тасерия.

Друго което ми направи впечатление, че не бях виждал толкова празен влак, може би го отдавам на мъртвия час и средата на седмицата, но по едно време във влака нямаше буквално почти никой. Разбира се същия този влак в определени дни, например по-миналия месец като пътувах с него беше фрашкан дори и правостоящи имаше, явно зависи и кой ден е. Необяснимо е наистина донякъде по това време международния път Е79 да е с такъв интензивен трафик, или вместо да предпочетат тези удобни вагони пътниците да си ползват по-старите и неудобни замърсяващи таратайки. Сега съгласете се, че условията като на снимките са по-добри. Мисълта ми е, че много се оплюва, не знам дали е целенасочено, но всъщност условията за пътуване са си съвсем прилични, даже смея да твърдя доста по-добри от повечето превозвачи у нас.

Стана ми интересно и защо има толкова рано влак за Благоевград още в 4.40 сутринта? Тогава няма с какво да се отиде до гарата, дали има нещо общо с лекциите на студентите за могат да пристигнат рано сутринта в града? Ако не то по-добре вместо него да има повече влакове през деня, защото има часове в които има дупки без нищо.
« Last Edit: 26.03.2015, 13:57:53 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1172 on: 26.03.2015, 13:57:17 »
Точно защото влаковете са изключително бавни, хората в това направление предпочитат автобуса. И са бавни не толкова заради инфраструктурата, въпреки че има няколко места в плачевно състояние, а заради многото спирания, а след Благоевград влаковете са си директно пътнически. В това отношение работата просто е изтървана - дори и в международния няма кой-знае колко хора, за което основно са виновни БДЖ, понеже преди години когато имаше два чифта международни, те бяха забранени за вътрешно съобщение, от БДЖ принуждаваха хората да се мъкнат с "трамвая", а природата, сиреч пазарът, празни пространства не търпи - още повече се ориентираха се към автобусите, които и сега са фрашкани, а влаковете - вижда се какво е положението. Миналата година дори се опитаха международния да го таксуват с добавка за БВЗР, но цената стана по-висока от автобуса, и след като два месеца возеше въздух под налягане, го направиха с билети за обикновен бърз влак, и въпреки това пак няма кой-знае колко хора.....А не ми се мисли какво ще стане съвсем скоро, когато магистралата стигне до Благоевград....

Въпросните вагони нямат климатик, докараха ги преди 7-8 години втора ръка от Германия, пуснаха ги първо на Чайката, ама се оказаха малко дългички за нашата инфраструктура. Сега се движат където падне, включително и по пътнически влакове. Единствените купейни вагони с климатик, идващи у нас, са тези от Гърция с международния, които, въпреки че са сравнително нови, вече са занемарени..........Те и когато бяха забранени за българи, пак си бяха в такова състояние - мръсни и захабени седалки, прахоляк навсякъде, дупки от гасене на цигари в тапицерията, мръсни и миризливи кенефи.....

Между другото, вероятно от 1-ви април ни очаква пълно прекъсване София - Горна Баня, с цел голям ремонт, изграждане на подпорни стени и т.н. в циганската маала, като влаковете ще се движат през Волуяк, което за известно време още повече ще изкепази времепътуването. В добавка Батановци-Радомир път-1 е в много лошо състояние и е пред закриване, а осигурителната инсталация на гара Батановци е така направена, че не позволява на ръководителя-движение да пуска влакове в посока Кулата и Кюстендил по другия, неправилния път.....
« Last Edit: 26.03.2015, 14:07:49 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1173 on: 26.03.2015, 16:17:08 »
Ето от вчера 2 снимки

Toва не са ли вагони 97 серия. Мисля че същите са на Чайката.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1174 on: 26.03.2015, 17:03:43 »
През 2010г. пътувах със сутрешния влак за Солун за концертите на My Dying Bride и Katatonia и съответно обратно към София на следващата сутрин. Влаковете бяха пълни с фенове и ако беше разрешено вътрешното съобщение неизбежно щеше да има правостоящи вероятно щеше да стане претъпкано. Сега влакът към Солун е в неудобен за тази категория пътници час и надали би имало подобни проблеми. :rolleyes: Но за сутрешния от Солун вероятно би възникнала нужда от допълнителен вагон за вътрешно съобщение поне за някои курсове.  :rolleyes:

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1175 on: 26.03.2015, 17:59:19 »
...
Между другото, вероятно от 1-ви април ни очаква пълно прекъсване София - Горна Баня, с цел голям ремонт, изграждане на подпорни стени и т.н. в циганската маала, като влаковете ще се движат през Волуяк, което за известно време още повече ще изкепази времепътуването. В добавка Батановци-Радомир път-1 е в много лошо състояние и е пред закриване, а осигурителната инсталация на гара Батановци е така направена, че не позволява на ръководителя-движение да пуска влакове в посока Кулата и Кюстендил по другия, неправилния път.....

Хубаво е освен да ремонтират линията при бунището и да я покрият отгоре, пък ако я и удвоят, цена няма да имат, а ако я удвоят и чак до Батановци хептен. Дано след ремонта махнат ограничението 25.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1176 on: 26.03.2015, 21:10:38 »
Ако не оградят линията със солидни стени, мамалигите няма да дадат влаковете да им фучат с 90 и отгоре под прозорците. В случая най-добре ще е да се реализира тунел. Още веднага след Захарната линията вместо да започва да се изкачва, трябва да се вкопава в терена, за да може още преди прелеза нивото да е достатъчно ниско, за да влезне в тунел, от който да се излиза далеч след гетото, в полето. Ясно е че ще е скъпа реализацията на такъв проект, но се решават много от проблемите в участъка. Отпада прелеза, циганьорията ще се скрие от погледа на пътниците, а ромското общество в района ще е доволно, че няма да му трака влака под прозорците.

edit: Иначе горните вагони от снимката на Ivo са точно 97-ма серия. Първо наистина вървяха на Чайката и ако не се лъжа и на Дианата, после и по Слънчев бряг се въртяха доста. На мен лично не са ми толкова комфортни, колкото останалите купейни вагони. Возията им е твърда, купетата са ужасно тясни, седящите един срещу друг хора непрекъснато се подритват, а в общата част отваряемите прозорци са прекалено малко и при по-големи горещини задуха вътре е голям. Но все пак са по-добре от ex-DB-тата.
« Last Edit: 26.03.2015, 21:15:06 by Fantomas »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1177 on: 26.03.2015, 21:12:13 »
A с тунела Люлин какво правим?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1178 on: 26.03.2015, 21:19:34 »
От тунела на Люлин до Суходолска са 1,5км, при 4 промила наклон може да се слезе 6м - предостатъчно.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1179 on: 26.03.2015, 21:27:13 »
По таблиците на НКЖИ меродавния наклон между Захарна Фабрика и Горна Баня е 21 промила, което е предостатъчно, но не съм сигурен че цялото междугарие е с такъв наклон. Най-стръмно е непосредствено преди гара Горна Баня, в Западен парк би трябвало да е по-лек наклона. Някой от карачите на влакове трябва да се произнесе в случая. :)