Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568644 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1180 on: 26.03.2015, 21:44:38 »
Дано направят тунел наистина, просто трябва да се вкопае с няколко метра надолу, на места траншеята си е доста дълбока. Може да се проточи няколко месеца такова преустройство, но ще се подобри чувствително обслужването. Ще видим. То като цяло целия маршрут от София до Перник е много сложен и като профил и за удвояване, а е един от най-натоварените у нас.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1181 on: 26.03.2015, 21:52:36 »
За момента докато не разчистят и стабилизират 6-та линия между Храбърско и Перник, пълно прекъсване на 5-та звучи абсурдно.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1182 on: 11.04.2015, 18:11:07 »
Измислиха как да спасят БДЖ

Quote from: plovdiv24.bg
• Закупуване на нов подвижен състав. За целта е заложена минимална инвестиционна програма от 210 млн. лв. за следващите седем години, които са от капиталовия трансфер. С тях могат да бъдат закупени 15 нови електрически мотриси. Това е реалистичния сценарий, докато при един по-оптимистичен вариант инвестицията може да достигне до 430 млн. лв., което ще повиши чувствително качеството на услугата чрез закупуване на нов подвижен състав от 30 електрически мотриси и 16 шинобуса за обслужване на повече направления;

• Развитие на информационните системи, които са ключов фактор за бъдещото развитие на БДЖ;

• Погасяване на задълженията, което е изключително важно, за да има смисъл от реализирането на инвестиционната програма. За погасяване на задълженията са разработени няколко сценария, като същественото е, че в по-песимистичния сценарий, държавата ще трябва да подпомогне БДЖ с около 300 млн. лв. за този седемгодишен период. При по-оптимистичните сценарии, един от които включва и продажбата на "БДЖ - Товарни превози" ЕООД, сумата може да бъде намалена до 137 млн. лв;

• Продажба на неоперативни активи - сгради, локомотиви и вагони, които не се използват. В тази връзка се търсят варианти излишните активи да се превърнат в средства, които да послужат в инвестиционната програма и при погасяване на задълженията към кредиторите.

Проектът на "Стратегията за развитие на железопътния транспорт" и "Плана за оздравяване и развитие на БДЖ за периода 2015-2022 г." ще бъдат внесени утре в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в Народното събрание за по-детайлна дискусия върху отделните им елементи.

Документът беше представен днес и пред социалните партньори, с цел тяхното запознаване. В рамките на месец, с всички заинтересовани страни ще се проведе обществено обсъждане по темата.

В случай, че "Плана за оздравяване и развитие на БДЖ" получи подкрепа, той ще бъде внесен за нотификация в Европейската комисия.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1183 on: 17.08.2015, 09:35:23 »
Теснолинейката, че е уникална- уникална е. Че е потенциална атракция- атракция е... Пак може би, подобно на последните ми постове в ЖП-раздела ще помрача с думи за държавната анархия...
За билетите, картите, таксуването, гратисчийство и кражбите от кондукторите: За...на история, въпреки, че се знае от всеки в страната... Тия от Вазов, защото не знаят, че се краде. Ама то сега си има проверки "от София". Но в цялата система се знаят къде по трасето са проверителите. Бях чел за турникети и подобни простоти... Сещам се за едно литературно произведение- Криворазбраната цивилизация... Няма смисъл да скачаме, да сме от европейци по-европейци, от американци по-американци, че както мина под тоя знак "прехода", доведе само до разруха. И да коментираме, какво трябва да се направи по форумите- нямаме власт и изпълнение, които да ги е грижа и да направят нещо по въпроса. И телевизии, и ЖП-ци, и политици дори четат този и други тематични форуми, където има какви ли не идеи, но... Като цяло липсват стопани на държавата. Не само на БДЖ... Но близо 30-те години разруха трудно ще се възстановят. Може 90-те да сме се доближавали до естествените норми, но сега...
Като цяло системата за таксуване в БДЖ трябва да еволюира. За 80-те например е била идеална, но от тогава, освен цените на билетите друго кажи-речи не се е променило. Примерно, както съм писал и по-рано- абонаментните карти са с крайно неадекватни цени и обхват. Те са абонаментни- за редовно пътуващи и ползващи услугите. Затова един лев/година за учащи/студенти/пенсионери и да ползват 50% намаление е гавра. Такава карта би следвало да е с цена около 20-30 лева. Да- ще има мрънканици, защото на времето като са увеличавали билетите е било редно и картите да увеличат. Та за 20-30 лева, редовнопътуващите отново ще си ги купуват и ще се спре спекулацията с извадени карти за едно-две пътувания, колкото някой да спести 20 лева. Отделно трябва да се разработи и рекламира система с абонаментни карти за участък, маршрут между две точки. Това би било удобно за редовнопътуващи работа/училище - дом. Дори може да се замислят за магнитни карти, подобни на тези на ЦГМ в София. С по-разчупени абонаментни карти за маршрут би се намаило частично гратисчийството и "почерпка" за кондуктора/началника.
Билетите- за определени влакове, предполагам най-вече КПВ може да се отмени двойната цена при таксуване във влака от обслужвана гара. ПВ и КПВ на места се ползват като "градски" транспорт. Висш пилотаж ще е да се въведат "по-умни" касови апарати, за да могат кондукторите да действат по-бързо. Не е рядко явление, кондуктор да не може да си провери и таксува влака, заради много пътници и тромаво издаване на билет. Нещо елементарно ще е по гарите да се сложат и автомати за билети. Примерно на гара Пловдив и коловоза за Асеновград- там ще е доста удобно да има автомат. После кондукторите само "чекират" билетите. С опростяването на издаване на билети и нормалната цена, въпреки че гарата е обслужвана ще намали излишното напрежение по касите. Системата за издаване на билети също трябва да еволюира. Не е чак толкова невъзможно да има интернет и/или взаимна вързаност на компютрите към единна система. По този начин да се издават по-лесно и адекватно билети. Това за плащане за запазено място- това е архаизъм. Предвид годините в които живеем- дори да няма номер на място, бройката на издадени билети не трябва да е повече от местата. С други думи- абсолютно абсурдно е да има правостоящи във влак. Трябва изключително адекватно мислещо звено от диспечери и "следачи", които да обикалят редом с проверителите за потока от пътници. Съответно в определени гари да се залагат резерв от вагони, които да се дозакачват в критични ситуации. Обявяване на извънреден влак- много тромава ситуация, която при по-добро синхронизиране и опростяване би довела до по-адекватно обслужване.
Кондукторите и началник влак- кой не знае, че крадат? А кой ги спира? Еми нали по този начин "няма" приходи в БДЖ и то е на още по-голяма загуба... Над кондукторите е началник влак- той вече играе в комбина. Над тях- проверители- те отчитат дейност и си го връщат на този който не играе с тях. Тук-таме има проверяващи и "от София". Ама "като дойда от София" в цялата мрежа се знае... Тези от София си затварят най-редовно очите и общо взето отчитат дейност. Трябва нещо много голямо да се е случило, да душат медии или да има опасност от медийно отразяване за извършване на адекватна работа. Лично познавам кондуктори, които си докарват по още една заплата отгоре... И е ясно, че там където има намерение да се закрие линия проверките са сведени до минимум, за да се отчете, че "няма пътници". А кондукторите обожават пътническите влакове и тези минаващи през по-бедни села. Не само цигани- всички от такива места дават на джоб. На края се пишат няколко билета и от 100 лева взети, на БДЖ се дават 50. Ясно е, че навсякъде където има пари има и кражби, където и да е по света. Иначе като цяло е ретро цялата система на БДЖ и заплатите на работещите в бранша са малки за неудобствата в които работят. Това е друга причина за занижения контрол. В друга ситуация и персоналът ще бяга.
Споменах вече конкретното движение на влаковете в друга тема и проблемът с локомотивите на БДЖ ТП и БДЖ ПП. Спокойно стига чиновниците да искат, двете може да си разменят локомотиви без "наем", който държавата да си плаща на себе си. Е да- така ще се намалят формалните разходи и формалната загуба на дружествата, което не е в интерес на тяхната приватизация. Същото е с БДЖ ТП/ПП и НКЖИ...
Тези и други казуси, представляващи реалните проблеми на БДЖ, ако се решат би имало резултати. В света бързите влакове, експресите и товарните превози на държавни и частни превозвачи издържат пътническите влакове, като скачени съдове и накрая пак има покриване на разходите и дори печалба.
За атракциони и други услуги... Само в България сякаш са толкова... неадекватни. Това също би допринесло за реклама и евентуална печалба в БДЖ, което пак ще се повторя- не е в интерес за неговото приватизиране. Конкретно за теснолинейката- Както много пъти споменавах, не е непостижимо ретро състава да се пуска на по-високи цени по празници и поводи. Изключително се зарадвах, като прочетох за диско-вагоните в състава за осми декември. Има хляб в атракциони, но те трябва да се инициират от БДЖ, не само наети от частни лица. Ретро състава спокойно може да се изкарва и за пътуването от Септември до Добринище примерно цената да е от порядъка на 20-30 лева, за учащи и студенти на половина. Но срещу тази цена, освен парния локомотив и старите вагони, да има спретнати кондуктори, ретро билети и перфоратори дори... Такова събитие спокойно може да се случва и в участъци от маршрута, освен по целия- около Великден, Коледа, Нова година, празниците на Банско, Разлог, Добринище, Якоруда, 2-ри август. В редовните състави спокойно може да се сложат постери с историята на линията и някои от местата през които минава, насоки към атракциите които могат да се посетят. Такива постери могат да се разлепят и по гарите в страната. Да, факт е че и разписанието е доста окълцано и може да се помисли за по-адекватно с движение на влакове в участък от линията, не задължително по цялото трасе.
И пак идва момента- има ли желание, има и начин. При липса на първото има разруха.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1184 on: 17.08.2015, 14:12:55 »
Съгласен съм с почти всичко написано в горния пост!  :)

Изключение прави следното:
Това за плащане за запазено място- това е архаизъм. Предвид годините в които живеем- дори да няма номер на място, бройката на издадени билети не трябва да е повече от местата. С други думи- абсолютно абсурдно е да има правостоящи във влак.

Съжалявам, но не съм съгласен с това.

За разлика от автобусния транспорт, при железопътния няма опасност за правостоящите пътници и поради тази причина няма основателен довод за забраната на същото.

Освен това, смятам, че възможността за пътуване на правостоящи е голямо предимство на железницата. Както някой във форума спомена, да си представим следната ситуация: малка планинска гара, последният влак за деня, всички седящи места са заети - ако важеше въпросното правило на някой турист ще му се наложи да замръкне на гарата, а някой местен няма да може да пътува до големия град, където, например, има работа рано на другия ден.

Според мен, системата със запазените места е добра идея. Само трябва да се модернизира малко. Например, да се въведе единна електронна система, чрез която касиерите издават билети. По този начин може да се следи кое запазено място до къде е запазено. Например, ако човек си купи запазено място до Плевен (на влак за Варна), то от БДЖ да могат да издадат същото запазено място от Плевен нататък.

Може би трябва да се въведе лимит на билетите за един влак. Например на всеки вид вагон се пресмята колко са седящите места и каква би била оптималната бройка на правостоящи - да кажем максимум 20-30 правостоящи на вагон. И после при композиране на влак се събират бройките седящи места + бройките правостоящи на всички вагони и това е максималния брой за издаване на билети. Като се достигне :arrow: прикачва се нов вагон.

И освен това да се изясни и подчертае на всички клиенти на БДЖ, че със закупуването на билет никой не им гарантира седящо място, а само транспортиране от една точка до друга точка. За гарантирано място - трябва да си заплатят допълнителна услуга.

Изключение от това правило, според мен, трябва да има само за вагоните 1 класа - там билетите трябва да са толкова колкото са местата и в цената на билета да влиза и мястото. И, както казах, вагонът да е закачен най-отпред или най-отзад, за да може да е сведен до минимум излишният шум от транзитното преминаване на другите пътници и спокойствието да е на ниво. Все пак, хората, които са платили по-висока цена, заслужват по-качествена услуга!  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1185 on: 17.08.2015, 14:17:44 »
Васко,за 1 класа се продават билети до изчерпване на седящите места.Допускането на правостоящи става поради препълване на 2 класа,тогава кондукторите няма как да не пуснат правостоящ в 1-ва.Мен даже са ме пускали и във фургона на нощен влак поради липса на каквото и да е било място!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1186 on: 17.08.2015, 14:30:14 »
Васко,за 1 класа се продават билети до изчерпване на седящите места.
Това сигурно ли е?

Защото, според тази статия, която коментирахме и тук, жената от разказа си е купила билет за първа класа и въпреки това е пътувала права, т.е. са и продали билет за първа класа след изчерпване на седящите места.

Допускането на правостоящи става поради препълване на 2 класа,тогава кондукторите няма как да не пуснат правостоящ в 1-ва.
Според мен, това не би трябвало да се допуска. Знам, че някой може да каже, че не е коректно и крайно, но аз смятам, че всяка компания трабва да уважава по-платежоспособните си клиенти (за да не ги загуби) и да не допуска да се намалява качеството на предлаганата по-скъпа услуга.

Някак си не върви да си си платил по-скъпа цена за първа класа, и например, да не можеш да отидеш до тоалетната...
vasko - оригиналът! :)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1187 on: 17.08.2015, 15:16:46 »
Предлагам да не спамим повече темата за единствената останала теснопътна линия в България!Там 1-ва класа няма. ;)

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1188 on: 17.08.2015, 15:20:37 »
Изобщо в ерата която се намираме и състоянието на БДЖ е пълен абсурд да има 1-ва класа!!! Това е направо подигравка с пътниците! Освен в бройката на местата първа и втора класа нямат абсолютно никаква разлика.
За правостоящите- Еми заради такива мнения сме на тоя хал. Разрови се и прочети характеристики на вагони и прочее. Никъде няма упометато, че вагонът е с места за прави пътници. Има данни за бройка пътници равна на местата и допустим товар (пътници + багаж). А такова возене във фургон- още по-абсурдно...
О да припомним още една подробност, която редовно се погазва от кондуктори и началник влак. Именно за такива ситуации има част в правилника, според която при препълване във втора класа пътниците трябва да се пенасочват, без доплащане в първа класа. Да, факт е че редовно в купетата има свободни места, но съм бил свидетел и на 100% запълнени седящи места и пълни коридори, в същото време- полупразна първа класа. След скандали естествено началник влакът сломи да си изпълни задълженията. Това са елементарни изисквания и условия... Затова трябва да има по-адекватно звено в следенето на влаковете. Затова вметнах да има "дежурни" вагони по гари. Още повече, че определено пътуването с влак в България е доста тромава процедура и отнема прекалено много време.
Ще ми е интересно, къде другаде в Европа, към която толкова много се стремим има разрешение за возене на правостоящи пътници в железниците...
Край на спама, въпреки че това със седящите места си е малко или много свързано и с теснолинейката.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1189 on: 17.08.2015, 15:23:57 »
"Дежурни" вагони се закачат на БВ само в ден Неделя от гари Г.Оряховица,Мездра,Пловдив.Отново апелирам тази дискусия да се пренесе другаде!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1190 on: 17.08.2015, 16:06:17 »
А това е супер ограничено и пускането на такъв е тежка и тромава процедура... И затова доста от служителите не им се занимава. А такива вагони трябва да има на разположение през целия ден. По един-два не повече на гара, като Мездра, Левски, Горна Оряховица, Повеляново, Карнобат, Пловдив, Септември, Велинград, Карлово, Стара Загора. Другото е някаква гъвкавост, добра и навременна комуникация и координация.
А относно експреси и прочее- абе би било добре, но знам че няма сякаш умствен ресурс и ръководно желание да се пуснат експреси на принципа на уйкендите, но през цялата седмица. Въпросните влакове да се движат с максимално допустима скорост и на минимален брой гари. Примерно Варна, Шумен, Горна Оряховица, Плевен и София; Бургас, Сливен, Казанлък, Карлово и София; Бургас, Стара Загора, Пловдив и София. 

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1191 on: 05.09.2015, 15:50:06 »
От утре БДЖ-ПП възстановява движението на бистро вагоните, като за начало само на влакове 2601/2602 „Златни пясъци" София-Горна Оряховица-Варна/ Варна-Горна Оряховица-София :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1192 on: 08.09.2015, 11:54:21 »
От утре БДЖ-ПП възстановява движението на бистро вагоните, като за начало само на влакове 2601/2602 „Златни пясъци" София-Горна Оряховица-Варна/ Варна-Горна Оряховица-София :)
Ето новината, отразена от две от националните телевизии:

Отново вагон-ресторанти в българските влакове

Вагон-ресторантите се завръщат


Като цяло не е лоша новина. Аз приветствам всяко подобрение на услугата на БДЖ-ПП, но... много слаба работа. Само един чифт влакове с такива вагони.  :/

Според мен, за качествено подобряване на услугата на БДЖ-ПП, вагони-бистро трябва да има във всички бързи влакове, а и в някои пътнически с по-дълги маршрути.

А в БВЗР вагоните трябва да са от по-висок клас - вагон-ресторант. Там трябва да се предлага по-голямо разнообразие от храни и напитки.  ;)


Ако БВЗР (Експресните влакове) предлагат:
- вагон-ресторант с по-богато меню;
- всички вагони да са комфортни, добре поддържани, и с безупречна хигиена;
- всички вагони да са климатизирани (с възможност за индивидуален контрол във всяко купе);
- тоалетните да са безупречни и винаги заредени с всички необходими консумативи (дори еднократни покривала за тоалетната седалка);
- навсякъде да има ел. контакти;
- безплатен Wi-Fi в целия влак;
- високи скорости: София-Варна - 5 часа; София-Бургас - 3 часа и 30 минути;
- възможност за лесно и бързо закупуване на билети online;
- вагоните първа класа да имат осезаеми предимства през тези втора класа и бонуси, като например, комплимент от БДЖ - безплатна топла/студена напитка, минерална вода и дребен солен или сладък продукт по избор;
- аудио оформление във влака, което се състои от приятна музика, прогнозата за времето, кратки новини и съобщаване за наближаваща гара.

ще погребат автобусния транспорт до Варна и Бургас!  :P ;)

Дори и цените да са 120-130% (150-180% за първа класа) от цените за автобус, пак хората ще предпочетат влака!  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1193 on: 08.09.2015, 13:38:01 »
Дори и цените да са 120-130% (150-180% за първа класа) от цените за автобус, пак хората ще предпочетат влака!  ;)
Пътуването с влак излиза много по-евтино, отколкото с автобус. Откъде ги направи тези сметки, един Господ знае.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1194 on: 08.09.2015, 14:10:03 »
В България се пътува с влак само защото е по евтино,и то основно от ползващите намаление. Ако се вдигнат цените и стигнат тези на автобусните билети,влаковете много бързо ще се изпразнят. Изключение правят местата,където влакът е без алтернатива.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1195 on: 08.09.2015, 14:14:53 »
За да се постигнат времепътувания по-малки от тези на автобусите са нужни сериозни инвестиции в ремонти на инфраструктура и подвижен състав особено ако се целят 5 часа София-Варна и 3 часа 30 минути София-Бургас. Съответно цените неизбежно ще скочат. Дори в момента цените на билетите до Варна и Бургас без намаление са близки до тези на автобусите.  :rolleyes:

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1196 on: 08.09.2015, 14:17:14 »
В смисъл още сериозни инвестиции в ремонт на инфраструктурата ли?
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1197 on: 08.09.2015, 15:01:31 »
Дори и цените да са 120-130% (150-180% за първа класа) от цените за автобус, пак хората ще предпочетат влака!  ;)
Пътуването с влак излиза много по-евтино, отколкото с автобус. Откъде ги направи тези сметки, един Господ знае.
Имах предвид горните процентни съотношения при условие, че Бързите Влакове със Задържителна Резервация до Варна и Бургас изпълняват всичките условия, които написах в предишния си пост:
:arrow:
Ако БВЗР (Експресните влакове) предлагат:
- вагон-ресторант с по-богато меню;
- всички вагони да са комфортни, добре поддържани, и с безупречна хигиена;
- всички вагони да са климатизирани (с възможност за индивидуален контрол във всяко купе);
- тоалетните да са безупречни и винаги заредени с всички необходими консумативи (дори еднократни покривала за тоалетната седалка);
- навсякъде да има ел. контакти;
- безплатен Wi-Fi в целия влак;
- високи скорости: София-Варна - 5 часа; София-Бургас - 3 часа и 30 минути;
- възможност за лесно и бързо закупуване на билети online;
- вагоните първа класа да имат осезаеми предимства през тези втора класа и бонуси, като например, комплимент от БДЖ - безплатна топла/студена напитка, минерална вода и дребен солен или сладък продукт по избор;
- аудио оформление във влака, което се състои от приятна музика, прогнозата за времето, кратки новини и съобщаване за наближаваща гара.

ще погребат автобусния транспорт до Варна и Бургас!  :P ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1198 on: 08.09.2015, 15:17:12 »
Дали!?

Всичко това, което описа е много добро, но колко ще струва. Способни ли ще са пътниците да си го позволят. Само в тази тема неколкократно е писано че много хора предпочитат железницата заради по-ниските цени. Когато това не е така дали все още ще я предпочетат или ще търчат на автобуса, и макар и по-бавно ще платят по-малко...
Освен това чисто теоретично (спазвайки ЗДвП) автобус може да стигне за 4 часа до Бургас и при готова АМ Хемус за 5 до Варна.

Иначе няма лошо БДЖ на първо време поне да върне обслужването от преди 10 тина години и пътниците сами ще се върнат, без да затриваме автобусния транспорт.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1199 on: 08.09.2015, 15:52:11 »
Дали!?

Всичко това, което описа е много добро, но колко ще струва. Способни ли ще са пътниците да си го позволят. Само в тази тема неколкократно е писано че много хора предпочитат железницата заради по-ниските цени. Когато това не е така дали все още ще я предпочетат или ще търчат на автобуса, и макар и по-бавно ще платят по-малко...
Подобренията, които описах са валидни за БВЗР - това са влаковете насочени към по-платежоспособни пътници. Убеден съм, че такива влакове ще се пълнят от хора, които са готови да платят малко повече от автобусните цени, но насреща получават всичките споменати удобства.

Ако говорим за масовия потребител на влакове, за него си остава категория БВ, чиято редовна цена може да е равна или малко по-ниска от тази на автобусите и там удобствата и екстрите да са по-малко. Например - вагоните да не са толкова висок клас на комфорт (докато в тези за БВЗР не трябва да се усеща никакво подрусване, то в тези на БВ може и да има подобни явления); Wi-Fi да има само в бистрото; консумативите в тоалетните да са по-ниско ниво и т.н. 

Всичко това, което описа е много добро, но колко ще струва.
Според мен, може да се направи с наличните вагони като същите минат по-качествена реконструкция и модернизация (подобряване на окачването; обурдване с климатични системи и т.н.)

Вече, не знам как стои въпросът с локомотивите. Не съм сигурен дали и най-мощните локомотиви на БДЖ-ПП могат да теглят 10-15 вагонен състав с 160 км./ч. и в същото време да захранват всички технологии зад локомотива (климатизацията; вагон-ресторанта; осветление; Wi-Fi, аудио-уредба и т.н.).

Ясно е, че има нужда от инвестиция, но първо тя може да бъде преценена внимателно и използвана рационално. Второ, може един по гъвкъв мениджмът на БДЖ да направи така, че цените да се вдигнат леко и възвръщаемостта да се очаква от количеството превозени пътници. И да се правят проучвания и да се пускат БВЗР (Експресни влакове) до дестинации, до където може да очаква, че ще има по-платежспособни пътници, които ще оценят предлаганите предимства и екстри и ще предпочетат влака преда автобуса.

Освен това чисто теоретично (спазвайки ЗДвП) автобус може да стигне за 4 часа до Бургас и при готова АМ Хемус за 5 до Варна.
Това не е възможно без нарушаване на Закона за Движение по Пътищата!

Ето защо:
- ограничението за автобуси на автомагристрала е 100 км./ч., а не 140 км./ч. (а на извънградски пътища е 80 км./ч., а не 90 км./ч. като за категория В);
- горното е максималната скорост. Всички знаем, че практически тя няма как да се поддържа през цялото време на движение по автомагистралата, т.е. средната скорост е по-ниска;
- автобусите са задължени да правят почивка от 20-30 минути при такива дълги маршрути;
- магистралата си е магистрала, но част от автобусните маршрути са в градски условия и там скоростите са много по-ниски.

При сега съществуващата инфраструктура и спазването на ЗДвП не може един автобус да измине разстоянието София-Бургас, от автогара до автогара, за по-малко от 5 часа и 30 минути до 6 часа. А разстоянието София-Варна за по-малко от 8+ часа.

След завършването на АМ Хемус второто може да падне на 6+ часа.

;)
vasko - оригиналът! :)