Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568711 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1200 on: 08.09.2015, 15:59:18 »
Автобусите София-Варна спокойно вземат разстоянието за 6.45-7 часа при сегашната инфраструктура без превишение на скоростта. Подобно или малко по-малко времепътуване на влака би могло да се постигне и при сегашната инфраструктура ако не се спира на по-малки гари като Своге, Роман, Червен Бряг, Павликени, Попово,  Разделна евенгуално Повеляново, Левски и Мездра. За  5 часа времепътуване ще се наложат сериозни ремонти на инфраструктурата и подвижния състав за да могат да се поддържат 140-160km/h между Мездра и Горна Оряховица и поне 100 в останалата част на линията иначе няма как да се постигне подобно времепътуване. :rolleyes:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1201 on: 08.09.2015, 16:30:17 »
Автобусите София-Варна спокойно вземат разстоянието за 6.45-7 часа при сегашната инфраструктура без превишение на скоростта.
Това, че го постигат сега, не значи, че спазват ограниченията на скоростта.

Да се опитаме да го сметнем:
Времето за преминаването на разстоянието от Централна автогара до СОП е 20-30 минути.

Дължината на АМ Хемус от СОП до края на софийския участък е ~ 78 километра, но има не малко участъци, където е свален статута на автомагистрала, т.е. за автобусите важат правилата за движение извън населени места, а именно - 80 км./ч. Средната скорост за автобус за този участък е в рамките на 65-70 км./ч. Време за изминаване на този участък ~ 1 час и 15 минути.

Разстоянието между двата участъка на АМ хемус по главния път ~260 км. Ограничението за автобуси е 80 км./ч., но трябва да имаме предвид, че на много места се приманава през населени места (част, от които големи областни градове), има кръстовища (където скоростта е ограничена на 50 км./.ч или 60 км./ч.) и други ограничения поради различни причини. Средната скорост на този участък, при спазване на ограниченията би трябвало да е 50-55 км./ч., т.е. разстоянието би трябвало да се изминава от автобус за ~ 5 часа.

Във Велико Търново би трябвало да има почивка от 20-30 минути.

Варненският участък от АМ Хемус е ~ 88 км. Ограничение за автобуси - 100 км./ч. Средна скорост - 80-85 км./ч. Време за изминаване ~ 1 час.

От края на автомагристалата до автогарата във Варна ~ 15 минути.

Общо:
Между 8 часа и 10 минути и 8 часа и 30 минути.  ;)


Нека някой, който се е движил с 120-130 км./ч. по автомагистрала и не е изпреварен от автобус (или при движение с 90 км./ч. по извънградски път и пак да е изпреварван от автобус) да си вдигне ръката... ;)




Относно железопътната инфрастуктура, доколкото знам между Мездра и Горна Оряховица тя е с доста добри параметри, т.е. няма да се налага реконструкции, а само рехабилитация за повишаване на скоростите. Същото се отнася и за голяма част от трасето от Горна Оряховица до Варна.

Ако от Мездра до Варна се достигнат скорости от порядъка на 160 км./ч., то може в Искърското дефиле да си останат по-ниски, че там нещата биха излязли много скъпи. И пак времепътуването ще е много добро!
vasko - оригиналът! :)

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1202 on: 08.09.2015, 18:14:32 »
Дори и цените да са 120-130% (150-180% за първа класа) от цените за автобус, пак хората ще предпочетат влака!  ;)
Пътуването с влак излиза много по-евтино, отколкото с автобус. Откъде ги направи тези сметки, един Господ знае.
Виктор,  зависи за какъв влак. Ако искаш да пътуваш в спално купе сам София - Бургас цената е 67,30лв. при цена 40,30лв. на автобусен билет  ;) Както и да е.
Странно за мен е, че при закупуването на билети за влак онлайн няма отстъпка  :neznam:

Реално билетът за влак през деня 2ра класа е 30,30лв. (релационна цена), а за автобус е 40,30лв.  Тоест билетът за автобус е с 1/3 по-скъп от този за влак. А, разликата в пътуването:
Автобус - 5ч 25мин
Влак - "БРЗР Слънчев Бряг" - 7ч 35мин , ако не закъснее - Да ви припомня, че аз пътувах с този влак повече от 9 часа от Бургас...  :help:

За мен лично единственото предимство на "експрес" "Слънчев Бряг" беше, че преди имаше бистро. Сега вече - не. Едвам се издържа в тези вагони без климатик...

А принципно само като погледнете разписанието за мен Сф-Бс в близките 5-6 години няма да падне под 6часа, ако и толкова стигне (говорим за през Пловдив), то през Карлово с тези ограничения в Козница - 40км/ч. :help:
« Last Edit: 08.09.2015, 18:17:49 by wolf_rusi »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1203 on: 08.09.2015, 18:41:27 »
За да се постигнат времепътувания по-малки от тези на автобусите са нужни сериозни инвестиции в ремонти на инфраструктура и подвижен състав особено ако се целят 5 часа София-Варна и 3 часа 30 минути София-Бургас. Съответно цените неизбежно ще скочат. Дори в момента цените на билетите до Варна и Бургас без намаление са близки до тези на автобусите.  :rolleyes:
Е тук вече ме утрепа - три часа и трийсет минути Бургас София не е било и през 70- те години.Според мен това не може да се случи с каквото и да било проектиране на скорости за движение. Да не говорим, че след "ремонтите" извършвани от НКЖИ скоростта на движение в участъка Карнобат Бургас е паднала.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1204 on: 08.09.2015, 18:51:46 »
Всъщност предложението за времепътуване от София до Бургас за 3 часа и 30 минути е мое.  :rolleyes:

Защо да не може? :neznam:

Нали трасетата по целия маршрут София-Пловдив-Бургас се реконструират или има планове за такава реконструкция в скоро време.

Разстоянието по ж.п. маршрута София-Пловдив-Бургас е 450 км. При 160 км./ч. е напълно постижимо времепътуване от 3 часа и 30 минути.  :P

Като за БВЗР (Експресен влак) спирките трябва да са само: София - Искърско шосе - Пазарджик - Пловдив - Стара Загора - Ямбол - Бургас.  ;)

Вече БВ може да имат времепътуване около 4 часа и да имат същите спирки като сега.
vasko - оригиналът! :)

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1205 on: 08.09.2015, 21:26:48 »
Имах предвид горните процентни съотношения при условие, че Бързите Влакове със Задържителна Резервация до Варна и Бургас изпълняват всичките условия, които написах в предишния си пост:
:arrow:
Така по става, извинявам се. А и предложението ти е добро!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1206 on: 08.09.2015, 23:56:19 »
Нали трасетата по целия маршрут София-Пловдив-Бургас се реконструират или има планове за такава реконструкция в скоро време.
На първо място трябва да се изправи трасето София - Вакарел - Септември - Пловдив.Беше се появила информация за проект, включващ 6 километров тунел минаващ под Вакарел.И няколко доста късички унелчета около Ихтиман.Какъв период от време е необходим според теб за реализирането на тази част от трасето?
Разстоянието по ж.п. маршрута София-Пловдив-Бургас е 450 км. При 160 км./ч. е напълно постижимо времепътуване от 3 часа и 30 минути.  :P
Има един участък от 8- ма линия, ако не ме лъже паметта между Михайлово, Чирпан, че чак до гара Оризово, който се нуждае от цялостно претрасиране, за да придобие проектна скорост 160 км/ч. А за това е необходимо време.
Като за БВЗР (Експресен влак) спирките трябва да са само: София - Искърско шосе - Пазарджик - Пловдив - Стара Загора - Ямбол - Бургас.  ;)
Защо пък включваш и Пазарджик в разписанието на Слънчев бряг? Този влак спира от късо време там, даже когато се водеше експрес спирашв на гара Септември, за връзка с теснолинейката, но не и на Пазарджик. Освен това до скоро се движеше подобен влак "Бургас уикенд", който по разсписание спираше само в Стара Загора и Пловдив.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1207 on: 09.09.2015, 00:24:55 »
Ясно ми е, че трябва време за реконструкциите на трасетата. Особено като гледам скоростта, с коятосе работи в България... :/ Но се надявам, че в близко бъдеще ще е готово. :)

Според мен, не е проблем, ако не има участъци от даден маршрут, които да не са за скорост от 160 км./ч. Има такива участъци, чиито реконструкции биха стрували "майка и баща си" и може би не си струва да се инвестира в тях. Това, което може да се направи е само да се рехабилитират, за да може да се постигнат скорости от ~ 100 км./ч. по тях и всичко ще е наред.

Например, както писах малко по-нагоре, Искърското дефиле е много труден участък, при който привеждането на железопътното трасе за скорости от 160 км./ч. ще коства космически суми. Ако може да се направи рехабилитация и евентуално дребни промени по трасето, така че спокойно да се поддържат скорости от ~ 100 км./ч, ще е предостатъчно.

Според мен, ако 2/3 от трасетата от София до Варна и Бургас са за скорости от 160 км./ч., а останалата 1/3 е за скорости, които не падат под 100 км./ч., няма да има проблем и пак ще се достигат много добри и конкурентни времепътувания. А по този начин ще се спестят средства за претрасиране (копаене на тунели и т.н.) на най-трудните участъци, които могат да се инвестират в други клонове на ж.п. мрежата.  ;)

Като за БВЗР (Експресен влак) спирките трябва да са само: София - Искърско шосе - Пазарджик - Пловдив - Стара Загора - Ямбол - Бургас.  ;)
Защо пък включваш и Пазарджик в разписанието на Слънчев бряг? Този влак спира от късо време там, даже когато се водеше експрес спирашв на гара Септември, за връзка с теснолинейката, но не и на Пазарджик. Освен това до скоро се движеше подобен влак "Бургас уикенд", който по разсписание спираше само в Стара Загора и Пловдив.
Логиката, по която включих тези гари, на които да спира един БВЗР (Експрес) по линията София-Бургас е, че това са областни градове.
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1208 on: 09.09.2015, 11:21:34 »
Нещо похвално и едно добро начало за малките крачки за възстановяване на спирките и инфраструктурата около тях.
Трима млади доброволци, съживяват закрита гара

За съжаление, от този сайт не може да се копира статията. За това последвайте линка.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1211 on: 13.11.2015, 19:49:20 »
Летище „София“ ще спасява БДЖ

Quote from: vesti.bg
Летище „София“ ще бъде дадено на концесия, с парите ще бъдат оздравени железниците. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски. Тази идея беше извадена пред обществеността, при представянето на Бюджет 2016.

По думите на Московски, финансовият министър Владислав Горанов е заявил, че хазната не е длъжна да покрива задълженията на Българските държавни железници с парите на данъкоплатците.

Така се е стигнало до идеята Летище „София“ да бъде отдадено на концесия за 35 години и с получените концесионни такси да се плащат дълговете на БДЖ.

Московски подчерта, че Европейската комисия ще разреши тази държавна помощ за железопътния превозвач, ако се приеме план за преструктуриране и оздравяване на компанията.

Министърът на транспорта подчерта, че концесионерът ще трябва да бъде летищен оператор на „световно ниво“.

По думите му другият вариант е държавата да продължи да експериментира с нервите на кредиторите.

По принцип приходите от държавни концесии се вливат в Сребърния фонд, но сега ще бъде направено изключение. Единственият проблем е, че финансовият министър, Владислав Горанов, не одобри стратегията за оздравяване на БДЖ, която му беше представена в началото на тази година.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1212 on: 13.11.2015, 19:52:23 »
Че от къде на къде европейската комисия ще ни разрешава дали да си финансираме родното държавно БДЖ? Ние мнение по въпроса нямаме ли си, та да слушаме някой който може и въобще да не е идвал тука и да знае за какво става въпрос? До там ли ни докараха тия хора, други държави да решават за нас ние какво да правим? Че те утре така могат да решат да ни фалират.
« Last Edit: 13.11.2015, 19:54:08 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1213 on: 13.11.2015, 19:56:25 »
Защото Иво, това не ти е късай баница па яж.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1214 on: 13.11.2015, 21:33:48 »
Защото Иво, това не ти е късай баница па яж.
Да, ама ние си плащаме за тая железница, не ЕК. И еврофондовете ще изплатим, безплатен обяд няма. След 2020 спират повечето програми и вноските за членство бавно, но славно ще покрият всяко евро, вложено в България ;)

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1215 on: 13.11.2015, 23:33:15 »
Че от къде на къде европейската комисия ще ни разрешава дали да си финансираме родното държавно БДЖ? Ние мнение по въпроса нямаме ли си, та да слушаме някой който може и въобще да не е идвал тука и да знае за какво става въпрос? До там ли ни докараха тия хора, други държави да решават за нас ние какво да правим? Че те утре така могат да решат да ни фалират.
За съжаление отговорът е ДА. Защото към повечето държави от източна Европа, присъединени към ЕС отношението е подобно - т.е. като към държави от третия свят.

Като за БВЗР (Експресен влак) спирките трябва да са само: София - Искърско шосе - Пазарджик - Пловдив - Стара Загора - Ямбол - Бургас.  ;)
Защо пък включваш и Пазарджик в разписанието на Слънчев бряг? Този влак спира от късо време там, даже когато се водеше експрес спирашв на гара Септември, за връзка с теснолинейката, но не и на Пазарджик. Освен това до скоро се движеше подобен влак "Бургас уикенд", който по разсписание спираше само в Стара Загора и Пловдив.
Логиката, по която включих тези гари, на които да спира един БВЗР (Експрес) по линията София-Бургас е, че това са областни градове.
Забравяш обаче, че освен по гарите в областните градове един влак от такава категория би трябвало да спира и в т.н. разпределителни гари. Веднага давам пример с Карнобат, която е разпределителна гара по направление Бургас/Варна - София.
« Last Edit: 15.11.2015, 21:36:56 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1216 on: 20.02.2016, 14:55:22 »
Сега, ако БДЖ бяха гъвкаво настроена компания, която се ориентира към нуждите на клиентите, можеше и двете и поделения да позакърпят финансовите резултати.

Пътнически превози можеха да си организират малко извънредни влакове до Гърция и/или да пуснат още вагони на настощите. Можеше и да пуснат пътнически влакове и през другата железопътна връзка с Гърция.

А пък Товарни превози можеха да организират влакове, които да пренасят тирове през границата. Не знам дали все още имат подобни вагони, но ако нямат, могат да си намерят, защото според мен, това е много добра ниша, от която могат да идват добри доходи.

Според мен, от Товарни превози трябва да поддържат подобна услуга винаги в готовност. Редовно се случва да има проблеми по големите гранични пунктове - блокади, наводнения, проблеми със системи и какво ли още не. Всички големи пунктове са дублирани с ж.п. връзка и в подобни ситуации може БДЖ веднага да пуска офертата на превозвачите - "Преминете границата с влак! Починете си в кабината, докато Ви превозим през границата!" :)
« Last Edit: 20.02.2016, 21:10:14 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1217 on: 21.02.2016, 11:21:33 »
Сега, ако БДЖ бяха гъвкаво настроена компания, която се ориентира към нуждите на клиентите, можеше и двете и поделения да позакърпят финансовите резултати.

Пътнически превози можеха да си организират малко извънредни влакове до Гърция и/или да пуснат още вагони на настощите. Можеше и да пуснат пътнически влакове и през другата железопътна връзка с Гърция.

А пък Товарни превози можеха да организират влакове, които да пренасят тирове през границата. Не знам дали все още имат подобни вагони, но ако нямат, могат да си намерят, защото според мен, това е много добра ниша, от която могат да идват добри доходи.

Според мен, от Товарни превози трябва да поддържат подобна услуга винаги в готовност. Редовно се случва да има проблеми по големите гранични пунктове - блокади, наводнения, проблеми със системи и какво ли още не. Всички големи пунктове са дублирани с ж.п. връзка и в подобни ситуации може БДЖ веднага да пуска офертата на превозвачите - "Преминете границата с влак! Починете си в кабината, докато Ви превозим през границата!" :)
Можеше и слънцето да изгрее от запад, но Майка Вселена друго решила...Онзи ден са отменени 15 влака поради липса на изправни локомотиви/мотриси.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1218 on: 21.02.2016, 18:45:37 »
То ако тръгнат БДЖ да карат тировете, гърците ще блокират и жп линията, в момента не е блокирана, понеже има незначителен поток от товари и пътници по нея. А другият проблем е, че БДЖ е много тромава компания и дори да имат желание, ще им трябват месеци да организират допълнителни влакове и да ги съгласуват с гръцката страна.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1219 on: 22.02.2016, 09:22:54 »
 БДЖ и към момента няма пуснати вагони към Гърция, вагоните на гръцките железници идват тук - тъй, че БДЖ няма какво да пуска.
 Иначе това за товарните е най-голямата тъпотия която съм чувал напоследък - БДЖ ще си купят вагони за да превозват тирове през границата когато е затворена ? Те тия вагони не струват по 20 лв парчето, че да може да си позволиш да ги купиш и да ги използваш веднъж на 5 години.  :help:
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!