Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568568 times)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2420 on: 19.09.2023, 00:36:34 »
БДЖ-ПП са пуснали процедура по пазарни консултации за доставка на 50 нови вагона - 20 второкласни, 10 второкласни за превоз на инвалиди + велосипеди и 10 първокласни.

https://www.bdz.bg/bg/a/pokana-za-uchastie-v-pazarni-konsultatsii-vv-vrzka-s-chl-44-al-1-ot-zop-s-predmet-proizvodstvo-dostavka-i-posledvashcha-poddrzhka-na-50-broya-ptnicheski-vagoni-za-mezhdurelsie-1435-mm-za-nuzhdite-na-bdzh-ptnicheski-prevozi-eood-srok-za-predostavyane-na-in

Offline daniel76

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2421 on: 02.11.2023, 21:06:29 »
Някой знае ли кога ще има нормален влак от Горна Оряховица до Пловдив? Гледах че от ноември ужким щеше да има промяна към по-добро,имаше един ,който минаваше през Казанлък и имаше време от около 4 часа, обаче сега като отворих сайта на БДЖ изчезнаха добрите новини и си остана старото положение : през Димитровград за по-напряко..

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2422 on: 02.11.2023, 21:31:51 »
Когато отпушат гара Пловдив към гара Тракия или гара Филипово.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2423 on: 09.11.2023, 19:15:17 »
То това ясно, че хванаха много благоприятен период, но сегашните по ПВУ могат да обновят сигурно половината ПС на БДЖ. Да ама само отменени поръчки и нищо не се случва. По големите инфраструктурни проекти също. София-Елин Пелин още не могат да направят дори. То е ясно че друг дава парите, ама поне трябва да имаш капацитета и да ги усвоиш.
Напълно си прав и накрая пак метрото ще спасява европари да не отидат зян. Направо да подготвят документации за удължаване в Люлин на запад, към Витоша-Студентски град-Малинова долина-Симеоновски лифт, а защо не Линия 1 след БПС, но на югоизток, не към ИКЕА.
По повод на тези нови влакове, мотриси, локомотиви и.т.н. Ей, ще станем дядовци докато видим нормален подвижен състав в БДЖ, различен от този, когато ходех прав под масата, на ниво соцтехнологии от 60те. Защо непрекъснато обжалват, знае се, че много малко фирми в световен мащаб предлагат такива решения. Да вземат да се разберат по между си, примерно Сименс да вземе локомотивите, Алщом мотрисите, Щадлер push-pull влаковете и да се спре с тези обжалваници и отлагане до плюс безкрайност.....Иначе зян досега вече са отишли не милиони, а милиарди.

https://offnews.bg/ikonomika/i-poslednata-goliama-porachka-za-novi-vlakove-e-spriana-812300.html

Украйна, победа!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2424 on: 16.11.2023, 15:44:01 »
20 вагона с нови тапицирани седалки ще пътуват във влаковете на БДЖ

"До края на тази година общо 20 ремонтирани вагона с нови тапицерии на седалките ще бъдат пуснати в движение от БДЖ. Това е част от изпълнението на сключен договор за подмяна на тапицериите на 70 вагона, които поетапно ще бъдат пускани в експлоатация.
о този момент готови за движение и с подменени тапицерии вече пътуват общо осем вагона в съставите на влаковете в страната, основно по направлението между София и Бургас, от които шест вагона втора класа и два вагона първа класа.

Ремонтът и подновяването на тапицериите на вагоните е част от краткосрочната програма на дружеството за подобряване на условията и комфорта на пътуване във влаковете преди провеждане на процедурите за закупуване на нов подвижен състав."





https://www.bdz.bg/bg/a/20-vagona-s-novi-tapitsirani-sedalki-shche-ptuvat-vv-vlakovete-na-bdzh

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2425 on: 16.11.2023, 16:34:20 »
Поне е нещо чисто и ново, жалко че това не е практика в железницата и всички оператори на ПС в България, на някакъв период да се подменя тапицерията с нова.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2426 on: 16.11.2023, 17:34:25 »
Много железничари мрънкат, че пътниците не пазели вагоните, но и почистването не е качествено. Би трябвало поне веднъж в месеца тия седалки да се перат, а това никога не се случва. Никога досега не съм усетил миризма на препарат за почистване, прах има навсякъде. Дори и да пазят чистота пътниците, пак се цапа. Не е достатъчно само да се оберат едрите боклуци и да се изхвърлят кошчетата.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2427 on: 16.11.2023, 17:38:03 »
Ако знаете в депо Надежда, и не само, как с работните дрехи и обувки се катерят по седалките, за да сменят една лампа, примерно....
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2428 on: 03.12.2023, 15:40:14 »
 Някак си остана незабелязан новият маршрут на БВ 3621. В който София вече не е начална гара, а Перник... приблизително отскоро. Временно решение или експеримент, в който по това направление могат да оптимизират идващите вместо до София, - до Перник. Или направо отпаднат в подходящите часови интервали тези между двата града. За съжаление сега е само един, както и че в обратна посока запазват маршрута си по простата причина - вероятност от закъснения, с което биха нарушат съвсем графика по новото удължение.
 Приблизително излиза че един мотрисен е съкратен вместо въпросният, а за да тръгне рано -сутрин от Перник този състав... късно -вечер също е използван вместо друг мотрисен... 
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2429 on: 03.12.2023, 16:12:46 »
Много сложно мислите.
Причината е много по-проста - гара София е разкопана и целта е да има възможно най-малко влакове, за които е начална или крайна, съответно по-малко маневрена работа. Затова много от влаковете са сляти и вместо да има влак Перник - София и друг София - Бургас малко след него, има един Перник - Бургас.
По същия начин се получиха и влакове Дупница - Костенец, Драгоман - Свиленград, Ихтиман - Драгоман, Горна Оряховица - Пловдив и др.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2430 on: 04.12.2023, 01:30:45 »
А като са започнали така, могат да продължат доброто дело и да пуснат влакове от Перник, Лакатник и Банкя до гара Искър и в обратна посока.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2431 on: 04.12.2023, 11:09:48 »
По същия начин се получиха и влакове Дупница - Костенец, Драгоман - Свиленград, Ихтиман - Драгоман, Горна Оряховица - Пловдив и др.
Така е по-удобно за пътниците, вместо да се прекачват, а също и заради по-лесната връзка с летището и Дружба и Младост през Искърско шосе. Дано да запазят някои такива добри практики и след ремонта, но ми се струва че е по-трудно за поддръжката. Къде ще зареждат вагоните с вода, тоалетна хартия, сапун, къде ще ги чистят и дали тези неща могат да се случват в Костенец, Драгоман, Дупница и др. Също и някакви дребни ремонти, като откачени врата на купе, незатравящ се прозорец и подобни.
« Last Edit: 04.12.2023, 11:11:33 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2432 on: 04.12.2023, 11:51:27 »
...вода, тоалетна хартия, сапун...

Такива дребни работи могат да се случват и на Централна гара, все пак там има 8 минути престой.

Някак си остана незабелязан новият маршрут на БВ 3621. В който София вече не е начална гара, а Перник...

И въпреки че е директен до Казанлък му трябва 1 минута повече отколкото на ПВ+БВ с прекачване на Централна гара...
« Last Edit: 04.12.2023, 12:01:15 by fafan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2433 on: 04.12.2023, 11:58:07 »
Всичко е въпрос на организация. Съмнявам се на всяка крайна гара да се налагат дребни ремонти - това се случва, когато се приберат в депото.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2434 on: 04.12.2023, 12:01:21 »
Тези да, но например за вода може би трябва някакво специално съоражение, защото водата се пълни в двойния таван на вагона под покрива. Не съм се замислял за това но сигурно не навсякъде може да се зарежда вода. Също и някои вагони са с химически тоалетни, като 97-ма, 45 -та серия които може ако са пълни да блокират и да трябва да се източат и заредят с химикал, също и Дезиротата. Дребните ремонти също, ако трябва някоя крушка да се смени.

Иначе за почистване и неща като сапун и хартия предполагам няма проблем да се прави за времето на престоя.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2435 on: 04.12.2023, 14:17:45 »
някои вагони са с химически тоалетни, като 97-ма, 45 -та серия които може ако са пълни да блокират и да трябва да се източат и заредят с химикал, също и Дезиротата. Дребните ремонти също, ако трябва някоя крушка да се смени.

Това мисля така или иначе се прави в депото, не си представям на гарата да се извършват такива манипулации.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2436 on: 04.12.2023, 17:11:02 »
 ^ A колко от тези депа сега реално работят...

Много сложно мислите.
Причината е много по-проста - гара София е разкопана и целта е да има възможно най-малко влакове, за които е начална или крайна, съответно по-малко маневрена работа. Затова много от влаковете са сляти и вместо да има влак Перник - София и друг София - Бургас малко след него, има един Перник - Бургас.
По същия начин се получиха и влакове Дупница - Костенец, Драгоман - Свиленград, Ихтиман - Драгоман, Горна Оряховица - Пловдив и др.
Да, така да е. Но тук, това е вече подробност, от общото - което мен повече ме интересува. Факт на тази подробност е още че вече 3 -4 г. продължава ремонта от Централна гара до Казичене. С което той още не е приключил, а започват нов. В резултат на това, досега повечето закъснения, които са в рамките на 20 -ти мин се трупат още тук. Съгласен съм че има админстративно - правни процедури, които не могат да се прескачат, и които ги променят в движение, за случаите и според удобството...
Отделно от това периодично се създават внушения, знаете какви разнообразни методи се прилагат и как влияят подсъзнателно. В резултат на което, да кажем че детайлите не ме интересуват. Зная че има проблем с вагоните... с чистотата... със закъсненията... изобщо с БДЖ... и виждам това... Какво да си мисля тогава? Тоест всичките негативи са за държавната структура... но ми се представя и спасение с частния влак...
Конкретно този състав 3621 тръгва рано сутрин от Перник и отива до Бургас. Там само го изтеглят, за да извадят локомотива, връщат обратно и пътува вече като БВ 3624. Чистачка и да мине, тя ще обере само кошчетата и стирка, а вода къде се зарежда... В резултат малко по- малко чистотата започва да куца и виновна става тя... а не системата, че оптимизира и тази дейност... или всичко това вече няколко десетилетия...
...И това е само в рамките на тази система, ако погледнем по -нагоре, с отдавна изтеклите програмни периоди... чакаха всичко да се накисне... за да има отсега разни примери после за съпоставка... как едното работи, а другото не...
   
« Last Edit: 04.12.2023, 17:31:55 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2437 on: 08.12.2023, 17:22:03 »
БДЖ ĸyпyвa нoви eлeĸтpичecĸи лoĸoмoтиви нa Ѕіеmеnѕ зa нaд 90 милиoнa лeвa.

https://money.bg/techno/bdzh-kupuva-novi-elektricheski-lokomotivi-na-siemens-za-nad-90-miliona-leva.html

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2438 on: 09.12.2023, 18:18:52 »
Хубаво, ама вагони кога? Само локомотиви няма смисъл....Докага вагоните ще са от времето, когато сме ходили прави под масата? Иначе доколкото разбирам от Тошо, Вектрон и Смартрон са 90% едно и също. Обаче Вектронът е три пъти по-скъп, а Смартронът е софтуерно орязан и практически не може да се ъпгрейдва. Демек нещата са курдисани така, че.....ами съжалявам, да си си взел Вектрон.
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2439 on: 09.12.2023, 18:45:20 »
Може да се ъпгрейдва разбира се... но ако си го доплатиш до Вектрон за съответната екстра. Да му добавиш ETCS например струва около милион и въпреки, че стандартното оборудване на Вектроните е на Алстом, за ъпгрейд на смартрон все още си зависим от Сименс, които трябва да му сменят софтуера, за да работи с това оборудване. С други думи, Сименс може да оборудва Смартрон с ETCS на Алстом, но Алстом не могат да своя глава да го обурдват със собственото си оборудване.

Сега върви търг за ETCS и в него са включени 19 смартрона - 15-те на БДЖ и четири на Пимк.

Има и т. нар. "малък" вектрон, който е 100% смартрон, но се продава по договорните условия на Вектрон, съответно цената е друга, макар и по-ниска от тази на нормален Вектрон. Най-голямото ограничение за смартроните е че нямат право да обслужват влакове в повече от една държава, като изключим разбира се граничните гари. Затова и Пимк изпращат за работа в Сърбия само малките си вектрони, а не някой от многото си смартрони.
« Last Edit: 09.12.2023, 18:52:12 by bdz43r »