Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568577 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2960 on: 24.06.2024, 20:28:27 »
Не е просто пропуск, а пълен провал... Да се пускат новодоставени вагони без да са приведени в изправност поне в някакъв минимум.

Не знам дали разбирате колко дълбоко вече копае дъното железницата.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2961 on: 24.06.2024, 20:36:24 »
Аз имам дълбокото усещане, че нашите депа разчитат, че "идват от Германия" заменя проверките за изправност. Просто чуждопоклонничеството е толкова дълбоко вкоренено, че е нещо страшно

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2962 on: 24.06.2024, 21:15:15 »
На нищо не разчитат... просто толкова си могат и не им пука. Спрете да очаквате от всички някаква висша мисловна дейност. Това е функция, която при много хора не работи.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2963 on: 25.06.2024, 07:38:06 »
https://petel.bg/m/530715

Това колко време го планират да продължи?! Изобщо не се сещам, кое е Пловдив Изток?! Все ми се струва, че обикаляне през Филипово и Тракия е по-добре от прекъсване на пряка свързаност...

Quote
От днес ще бъдат въведени значителни промени в движението на влаковете през гара Пловдив във връзка с изпълнението на следващата фаза от мащабните ремонтни дейности за модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникация в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив по Проект "Развитие на железопътен възел Пловдив“.

Във връзка със стартиралата реконструкция на Бетонния мост в града ще бъде преустановено директното движението на влаковете от и за Пловдив към и от южните направления в страната. По тази причина международният бърз влак № 493 от София за Истанбул и № 492 от Истанбул за София ще се движи по алтернативен маршрут през Столник - Карлово - Тулово - Стара Загора, вместо през Пловдив. По маршрута на международния влак от София за Пловдив ще пътува новоназначен бърз влак, който да обслужи пътуващите по това направление.

Бързите влакове от София през Пловдив за Варна и Бургас, както и от Варна и Бургас през Пловдив за София, също ще пътуват по променен маршрут през Филипово, Чирпан и Михайлово, вместо през Крумово и Димитровград.

Всички композиции по направлението София - Свиленград - София, ще се движат само между София и Пловдив. По техните маршрути в участъка Свиленград - Пловдив ще бъдат осигурени влакове, които ще пътуват Пловдив Изток - Свиленград - Пловдив Изток или Крумово - Свиленград - Крумово.

Влаковете от Пловдив в посока Асеновград, Димитровград, Свиленград, Момчилград и Кърджали, както и в обратното направление, ще се движат от или до Пловдив Изток или Крумово. За пътниците от всички композиции с маршрут на пътуване от и до Крумово ще бъде осигурен превоз с автобуси в участъка между гарите Крумово и Пловдив.

Някои влакове ще пътуват с маршрут от или до гара Филипово, откъдето ще осъществяват връзки за пътуване с други влакове от или до гара Пловдив. За два влака в участъка Пловдив - Панагюрище - Пловдив ще бъде осигурен алтернативен превоз с автобуси.

Клиентите на БДЖ могат да получат актуална информация за разписанието на влаковете от служителите на гишетата "Информация", билетните каси в железопътните бюра и гари, на националния информационен телефон 02/931 11 11 или от електронния пътеводител на официалната интернет страница на дружеството: www.bdz.bg.
Украйна, победа!

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2964 on: 25.06.2024, 09:25:18 »
Прелеза на бившата Сточна гара е Пловдив-изток.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2965 on: 25.06.2024, 09:27:16 »
Прави се временна платформа на пешеходния прелез на Сточна гара, която по незнайни причини е с наименованието "Пловдив изток". Само на 2 спирки с автобуса е от Централна гара.
Ето тук:
https://www.google.com/maps/place/Southern+Industrial+Zone,+ul.+%22Avksentiy+Veleshki%22,+4013+Plovdiv/@42.1346495,24.7496558,265m/data=!3m2!1e3!4b1!4m6!3m5!1s0x14acd1ad78791b71:0x2cc3ddb50101d02f!8m2!3d42.1346482!4d24.7504876!16s%2Fg%2F11g61mwdcy!5m1!1e2?entry=ttu
Планира се да продължи 6 месеца, но аз лично се съмнявам, че мостът ще е готов за толкова кратко време.
« Last Edit: 25.06.2024, 09:29:41 by Chezare »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2966 on: 25.06.2024, 10:40:05 »
А защо временна, а не постоянна платформа, след като ще затварят за толкова време?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2967 on: 25.06.2024, 11:19:21 »
Добре де, ако такова е положението в това депо Надежда, защо не ги дадат тези вагони в други депа? Горна Оряховица, Русе, Варна, Пловдив? Таман ще има повече квалифицирани работни места, работа за фирми за климатици, почистване, кетъринг и др.

Отделно че може по някой проект да модернизират депата, или ако не могат сами да наемат външни фирми да им го поддържат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2968 on: 25.06.2024, 12:45:33 »
Мисля, че 32 ходи до Банкя поне от края на 1970-те. Мен редовно ме водиха като малък и все с 32 беше.

Преди време търсих кога е електрифицирана Волуяк-Банкя и тогава бях намерил 1985-а. Отделно си спомням че съм се возил на дизелови 18-а серия до там, редовно ходехме за минерална вода от чешмите, също и за излети, тогава съм бил на 4-5-6 години. 18 бяха с подобна разцветка на 32-а, двигателите се чуваха във вагоните но си бяха удобни. После като пуснаха 32-а, с нашите отбелязвахме колко по-бързо ускоряват от предишните влакове, докато не свикнахме с тях, също понякога 32-ката си включваше някакъв компресор и той наподобяваше шума на двигателя на 18-ките.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2969 on: 25.06.2024, 13:14:43 »
Добре де, ако такова е положението в това депо Надежда, защо не ги дадат тези вагони в други депа? Горна Оряховица, Русе, Варна, Пловдив? Таман ще има повече квалифицирани работни места, работа за фирми за климатици, почистване, кетъринг и др.
Еми защото и в другите депа е същото, а и вагонът се обслужва от депото на домуване. За толкова пари и такива условия, няма как човек с желание за работа и знания да стои там, като в един супермаркет ще взима повече и ще стои на хладно лятото и на топло зимата. В БДЖ работят 30% ентусиасти, които си вършат работата с желание, въпреки условията, 50% са ден да мине - друг да дойде и 20% гледат да си свършат работата, ама това просто не е тяхното. Да не говорим, че всички са сумарно сигурно 50% от необходимия персонал, особено в депата.
« Last Edit: 25.06.2024, 14:01:27 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2970 on: 25.06.2024, 13:18:50 »
Важното е, че има достатъчно администрация - спазват се прогресивните принципи "Много вожд, малко индианец" и "Один с сошкой, семеро с ложкой.".  :)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2971 on: 25.06.2024, 13:38:10 »
Мисля, че 32 ходи до Банкя поне от края на 1970-те. Мен редовно ме водиха като малък и все с 32 беше.

Преди време търсих кога е електрифицирана Волуяк-Банкя и тогава бях намерил 1985-а. Отделно си спомням че съм се возил на дизелови 18-а серия до там, редовно ходехме за минерална вода от чешмите, също и за излети, тогава съм бил на 4-5-6 години. 18 бяха с подобна разцветка на 32-а, двигателите се чуваха във вагоните но си бяха удобни. После като пуснаха 32-а, с нашите отбелязвахме колко по-бързо ускоряват от предишните влакове, докато не свикнахме с тях, също понякога 32-ката си включваше някакъв компресор и той наподобяваше шума на двигателя на 18-ките.

Бях ходил на почивка в Банкя една година, но не помня добре коя. Беше началот на лятото както е сега. Било е най-вероятно или 85-та или 86-та. Помня, че на отиване бяхме с влак до там. Беше електрифицирано! Сигурен съм, заюото това много ме интересуваше вече в този период! Защото липсваше в Димитровград. Обикновено чак към Пловдив го виждах и изпитвах супер кеф от бързото ускоряване, а зимата от отоплението без мъглата на излизащата пара.
Украйна, победа!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2972 on: 25.06.2024, 17:36:16 »
Ако трябва новите вагони да се сравняват с тези, които ремонтираха и пуснаха 2021-ва на Слънчев Бряг, то немските привидно са доста по-добра изработка, с мокета определено седи по-добре въпреки че е по-непрактично за нас, обаче като се замисля нашите са с по-просторни и широки седалки и в Септември очевидно също може да направят що-годе читав вагон, доближаващ се като комфорт до немските. В немските на същата площ са 80 места, в тези от 2021-ва са 61 или 62. Толаетните и вратите в немските са видимо много по-гработно направени. Абе ако поработят върху някои неща можге да се каже че и у нас могат да правят читави вагони. Само за сравнение, на пръв поглед като интериор нашите по нищо не отстъпват даже очевидно изглеждат по-просторно. На пръв поглед и лепените стъкла са доста ефектни при нашите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2973 on: 25.06.2024, 17:44:43 »
Въпросът е заводът в Септември да успее да направи нормално работеща ходова част за поне 130 km/h - участъците с подобни и по-високи скорости стават все повече с напредването на ремонтите.  :rolleyes:

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2974 on: 25.06.2024, 18:59:30 »
Седалките от първата снимка са пълна простотия... как може да сложиш такъв тип седалки във влак? Това да не е рали кола, която влиза със 130 км/ч в завоите, че да те обхваща толкова плътно и да имаш издутини от двете страни на главата, която може въобще да не ти се пада там. Такива масови седалки са сметнати за хората високи 1,75 - 1,80, което за човек 1,90 или повече е просто абсурдно да седи нормално в тях.
Най - добрите седалки си остават на 21-50! Широки, меки и без излишни глупости, които да те ограничават по някакъв начин или да ти убиват и са подходящи за всякакъв ръст и дори килограми!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2975 on: 25.06.2024, 19:33:40 »
За 21-50 и 40-та серия съм съгласен! Наистина много удобни седалки, само един климатик им липсва.

Иначе на първата снимка седалките май са Пулманн, така пише отстрани на тях. На немските по-хубаво е че се накланят леко и може да се излегнеш.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2976 on: 25.06.2024, 19:41:28 »
Сравнил си първокласен с второкласен вагон. Разбира се, че в първокласния ще има повече пространство.
Вече защо БДЖ ги ползват за второкласни е тема на друг разговор.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2977 on: 25.06.2024, 19:48:22 »
Не е първокласен. Второкласен е.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2978 on: 25.06.2024, 20:50:10 »
2+1 е разположение за първа класа, мисля няма нужда да се убеждаваме в очевидното. Това, че БДЖ не ги ползва по предназначение, не доказва обратното.


Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2979 on: 25.06.2024, 20:51:22 »
Вагоните са второкласни. За такива са поръчани, за такива са произведени, така са и надписани.