Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568583 times)

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #420 on: 18.05.2011, 09:59:52 »
Ами аз ти написах какви са моите доводи. :) Пропускаш факта, че СБ не е само 2 града.

А всяко бъдеще на БДЖ в текущия му формат е научна фантастика.  :rolleyes: И е свързано с наливането на големи суми пари - след като 20 години са проспани от правителствата, няма как да е и иначе.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #421 on: 18.05.2011, 12:08:21 »
Ами аз ти написах какви са моите доводи. :) Пропускаш факта, че СБ не е само 2 града.
Не искам да звуча заядливо, но..... Би ли отговорил на въпроса колко големи града има в северна България??? Освен за Варна, Русе, Плевен, и да приемем Велико Търново + Г.Оряховица, за други не се сещам.Какъв потенциал от населението на тези градове ще ползва скоростна железница??? Според мен не повече от 5 - 10 %.Дори да допуснем, транзитно трасе в посока Добрич - Кардам и от там за Румъния пак ми се струва нецелесъобразно.За северозападна България е просто АБСУРДНО да се мисли.

Виж в южна България потенциала е малко по голям това си е самата истина.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #422 on: 18.05.2011, 12:55:21 »
Но отново недостатъчен за такъв тип железница.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #423 on: 18.05.2011, 13:11:21 »
Но отново недостатъчен за такъв тип железница.

В момента е недостатъчен именно заради липсата на такава линия и неконкурентноспособността на БДЖ и отлива на пътници към автобусите. В момента в който има една линия с движение 200 км/ч между София и Бургас целия пътникопоток ще се пренасочи към железопътния транспорт и съответно всичко ще си дойде на местата.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #424 on: 18.05.2011, 13:14:39 »
Това е все едно да карате москвич и вместо да си купите нормален автомобил който ви е по джоба - да си купите ламборгини и да ви седи пред блока. ЗАБРАВЕТЕ ЗА СКОРОСТИ НАД 160 КМ/Ч. В БЛИЗКИТЕ 50 ГОДИНИ.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #425 on: 18.05.2011, 13:27:37 »
И 160 е добре.
И 200 да е скоростта... трябва да се промени обслужването, начина на работа, обучението на персонала. Цялата система е сбъркана. Пътника да разбере, че железницата го цени, пътуването да е в такива условия, че макар и равно с автобуса или по-дълго, да не се усети.
Пътят натам обаче не минава през безплатен WiFi за парлама, за който никой не е примрял.
Линия за 200 до морето... на свинче - звънче.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #426 on: 18.05.2011, 13:32:31 »
Това е все едно да карате москвич и вместо да си купите нормален автомобил който ви е по джоба - да си купите ламборгини и да ви седи пред блока. ЗАБРАВЕТЕ ЗА СКОРОСТИ НАД 160 КМ/Ч. В БЛИЗКИТЕ 50 ГОДИНИ.
Е... чак 50 години... Близките 5 години по-скоро ;)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #427 on: 18.05.2011, 14:17:24 »
Дано да е някъде по средата  ;)
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #428 on: 18.05.2011, 14:53:13 »
Не искам да звуча заядливо, но..... Би ли отговорил на въпроса колко големи града има в северна България???
...
Виж в южна България потенциала е малко по голям това си е самата истина.
Хората не живеят само в големите градове (1) и поради липса на алтернатива на подобно трасе трябва да се гледа като заместител на скоростните пътища в този регион (2). Ако бай Първан има възможност да не пърпори с опела си на 15 години до Софията и обратно, то най-вероятно би го направил (естествено, с оптимизиране на структурата на довеждащ транспорт от всякакъв тип и съобразяване на цените на влаковите билети). Хората не са глупави - в момента за 50% от времето на влака можеш да стигнеш до която и да е точка на страната с личния си автомобил (малко по-трудно става с автобус, но отново е по-бързо). Отделно качеството на услугата. Така че ако искаме да направим нещо смислено, то е да се развива жп транспорта там, където няма текуща възможност да се развива пътното строителство.

Ако 300 хил. са малко по-голям... вече го уточнихме. Плюс това, ако концентрацията на населението продължи, то ще имаме големи територии, които са обезлюдени от една страна и от друга проблеми в районите с концентрация от всякакъв тип (инфраструктурен, обществен, такъв със сигурността и др.). Това трябва да спре и очевидно няма да стане с даване на пари от държавата, за да живееш примерно в Тутракан (примерът е произволен), както беше през комунизма.
Единственият начин, който е достъпен в пазарната икономика е да се изгради инфраструктура за лесен достъп от и до дадени области на страната (в случая Централна и Източна СБ), която да подпомогне бизнеса и от там да не се налага хората да напускат в друга посока.

Като няма пътища, трябва да има възможност за скоростно придвижване. И далеч съм от мисълта за 250-300 км/ч. Да я докараме на 160 на първо време, но по цялото протежение на основните пресичащи трасета, тогава ще го мислим за повече.

И да, трябват пари. И да, има си фондове за това, както и държавен бюджет. След като сме изостанали или можем да си останем такива, или да се опитваме да наваксваме. Време е за мислене не само за магистрали, но за да се осъзнае това трябва малко в главите на държавните мъже/жени, но да го използваш навреме.   

Oставката на транспортния министър е добро начало, но се изисква много повече.
« Last Edit: 18.05.2011, 15:10:04 by GTUser »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #429 on: 18.05.2011, 15:59:42 »
Не искам да звуча заядливо, но..... Би ли отговорил на въпроса колко големи града има в северна България???
...
Виж в южна България потенциала е малко по голям това си е самата истина.
Хората не живеят само в големите градове (1) и поради липса на алтернатива на подобно трасе трябва да се гледа като заместител на скоростните пътища в този регион (2). Ако бай Първан има възможност да не пърпори с опела си на 15 години до Софията и обратно, то най-вероятно би го направил (естествено, с оптимизиране на структурата на довеждащ транспорт от всякакъв тип и съобразяване на цените на влаковите билети). Хората не са глупави - в момента за 50% от времето на влака можеш да стигнеш до която и да е точка на страната с личния си автомобил (малко по-трудно става с автобус, но отново е по-бързо). Отделно качеството на услугата. Така че ако искаме да направим нещо смислено, то е да се развива жп транспорта там, където няма текуща възможност да се развива пътното строителство.

Ако 300 хил. са малко по-голям... вече го уточнихме. Плюс това, ако концентрацията на населението продължи, то ще имаме големи територии, които са обезлюдени от една страна и от друга проблеми в районите с концентрация от всякакъв тип (инфраструктурен, обществен, такъв със сигурността и др.). Това трябва да спре и очевидно няма да стане с даване на пари от държавата, за да живееш примерно в Тутракан (примерът е произволен), както беше през комунизма.
Единственият начин, който е достъпен в пазарната икономика е да се изгради инфраструктура за лесен достъп от и до дадени области на страната (в случая Централна и Източна СБ), която да подпомогне бизнеса и от там да не се налага хората да напускат в друга посока.

Като няма пътища, трябва да има възможност за скоростно придвижване. И далеч съм от мисълта за 250-300 км/ч. Да я докараме на 160 на първо време, но по цялото протежение на основните пресичащи трасета, тогава ще го мислим за повече.

И да, трябват пари. И да, има си фондове за това, както и държавен бюджет. След като сме изостанали или можем да си останем такива, или да се опитваме да наваксваме. Време е за мислене не само за магистрали, но за да се осъзнае това трябва малко в главите на държавните мъже/жени, но да го използваш навреме.   

Oставката на транспортния министър е добро начало, но се изисква много повече.
Колко от вас работят в системата на транспорта ? И защо решихте, че оставката ще помогне? Знаете ли какъв са сложили на мястото на предишния, за да твърдите, че е добро начало?

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #430 on: 18.05.2011, 17:01:55 »
Знам как дълговете на БДЖ се увеличават, а реформите - бавят. За 2 години това означава по-скоро нежелание, отколкото невъзможност да се спре тенденцията надолу. Друг е въпроса ако искаме да фалираме БДЖ и тогава да се прави нещо...

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #431 on: 18.05.2011, 17:12:23 »
Никой не каза обаче, че за първото тримесечие на 2011 - БДЖ не са на загуба.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #432 on: 18.05.2011, 17:52:59 »
През 2007-ма (цялата) мисля, че пак бяха реализирали печалба.

Offline zam_direktora

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #433 on: 18.05.2011, 19:50:44 »

И да, трябват пари. И да, има си фондове за това, както и държавен бюджет. След като сме изостанали или можем да си останем такива, или да се опитваме да наваксваме. Време е за мислене не само за магистрали, но за да се осъзнае това трябва малко в главите на държавните мъже/жени, но да го използваш навреме.   


Е колега, колко повече да даде държавния бюджет - всяка година стотици милиони субсидии плюс заеми, които ги плаща данъкоплатеца (тази година още 600 млн. ще трябва да възстановяваме към СБ) още повече, че БДЖ не е много коректен платец към хазната - примерно не се заплаща акциз на дизела, не се плащат и инфраструктурни такси. Единственото решение е фалит, или пък приватизация, при всички случаи ще бъде облекчение за данъкоплатеца.
http://auto-sf.com - Новият автофорум на град София

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #434 on: 18.05.2011, 22:01:14 »
Инфраструктурни такси се плащат.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #435 on: 18.05.2011, 22:42:39 »
Ама защо смятате пътникопотока, само по това, колко е голямо едно населено място? Може един град да е 150 000 като от тях редовно да пътуват 1 000 човека, а пък може от едно малко градче с 4 000 души, да пътуват редовно 2 000 до големият град на работа, училище, по срещи и тн. Тогава големият град с 150 000 ли ще има повече пътникопоток, или от градчето с 4 000 души налеселие? Не е важно само колко е голямо дадено населено място.
Веднага ще ви дам пример-Видин и Лом, както и градчетата и селата по 7-ма линия са малки и обезлюдяващи се, но влаковете по това направление са доста пълни, писъл съм как дори съм пътувал целият път до Лом прав, защото имаше толкова много народ-7 вагона пълни, дори на малки гарички имаше много качващи се и слизащи.
Имам една теория, която може да ви се струва малко смешна-колкото по-обезлюдяващо се е едно населено място, толкова повече пътникопоток ще има, защото толкова повече хора ще са някъде другаде и толкова повече хора ще си пътуват до родното място и обратно. Е това не мога да го твърдя,може и обратното да е, но замислете се дали няма нещо вярно в това, разбира се ако населеното място е достатъчно голямо.
« Last Edit: 18.05.2011, 22:45:29 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #436 on: 18.05.2011, 23:07:30 »
Има логика! Все пак в България най-предвидим и сигурен е потока към/от черноморието.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #437 on: 18.05.2011, 23:40:22 »
Освен това, мисля че въобще не сте прави, че високоскоростна линия няма да подобри с нещо живота в дадени населени места, даже напротив. Там където има железница, има развитие, просперитет! Навремето покрай линията са изниквали нови градове, села и веднага давам примери- Днешните градове Костенец(от гара Костенец) Стамболийски(бившето гара Кричим) Борово(Бившето Горна Манастирица, създадено от гарата и още 2 или 3 села), гаровите селища гара Бов, гара Лакатник и др. Ако искаме да ни се развива производството и селското стопанство,които правят висок БВП за това трябва да има силно развита ж.п.инфрастуктура, а не шосейни магистрали. Големите заводи са покрай ж.п.линии, за да има откъде да се товари продукцията.

Там където има железен път, натам се насочват и инвестициите, там се строят заводи, за да има с какво да си извозват продукцията, оттам се извозва и земеделската продукция, осъщетвява се бърза, безконфликтна връзка с други села, големи градове, други държави. За това си мисля, че не сте прави нито за едното, нито за другото, относно това, че големината на градовете определя пътникопотока, според мен и двете неща не са верни.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #438 on: 18.05.2011, 23:51:24 »
Тук вече не съм съгласен. Във всяка нормално/добре работеща икономика, най-голяма част от БВП генерират малките средни предприятия. За тях основен в момента е автомобилният транспорт. Това след време може и да не е така, с изчерпване на нефта, но засега железопътните превози са от/до мегапредприятия, пристанища и други терминали.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #439 on: 19.05.2011, 01:43:54 »
Има логика! Все пак в България най-предвидим и сигурен е потока към/от черноморието.

Лятото :)

Много по-сигурен и предвим е пътникпотокът в крайградските зони - София-Перник; Пловдив-Асеновград, Варна-Шумен, Бургас-Айтос и т.н.