Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568580 times)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #480 on: 02.07.2011, 15:07:27 »
В началото на миналата година имаше стачка
2010: http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/01/11/840789_jeleznicharite_se_preboriha_sus_stachka_za_zabaveni/
2009 - протест на русенски железничари - http://paper.standartnews.com/bg/article.php?article=303114
2008 - http://money.bg/news/id_266106335

и т.н.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #481 on: 02.07.2011, 21:08:23 »
Към новината за новите назначения в БДЖ и Летище София  на новинар.нет:  :P

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #482 on: 11.07.2011, 16:07:15 »
Реакцията на синдикатите за последните кадрови промени:

Синдикатите КНСБ и "Подкрепа" са недоволни от кадровите промени в БДЖ и смятат, че новото ръководство вместо да оздрави компанията, ще я вкара в "още по-заплетени тежки ситуации".

В декларация до медиите представителите на двата синдиката в железниците изказват подозрението, че целта на смените в ръководството е "системата да бъде доведена до приватизиране на изключително ниска стойност".

"Назначените да управляват системата на ж.п.транспорта лица, може би са компетентни в други дейности, но некомпетентни и непознаващи дейността на ж.п.транспорта", е оценката на синдикалистите. Те се оплакват, че новото ръководство не преговаря с тях за колективен трудов договор, а чака старият да изтече, за да бъдат отнети и малкото социални придобивка на работещите в компанията.

Те настояват мениджърите да бъдат назначени с конкурс след като докажат компетентността си в жп транспорта, а председателят на съвета на директорите Владимир Владимиров да подаде оставка.
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/07/11/1121471_sindikatite_sa_nedovolni_ot_kadrovite_promeni_v_bdj/?ref=rss

Според мен и те са в кюпа на старото статукво и не искат промяна.
Коментарите след статията са единодушни...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #483 on: 11.07.2011, 17:41:46 »
БДЖ е ефективна компания - има достатъчно началници и администрация "много вожд малко индианец".   :)

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #484 on: 21.07.2011, 20:47:07 »
Първо БДЖ ТП трябва да се продаде на австрийците за стотинки и второ -
Ха дано и по-скоро!
БИ било добре да се продаде (ако се продава) на разумна цена, че такива продажби за 1лв или 1 стотинка водят до никъде.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #485 on: 21.07.2011, 21:21:34 »
Е какво, да продължаваме да им плащаме сметките ли? Те са във фалит от няколко години и само привилегията, че са държавно предприятие и примерно могат да се прехвърлят пари от пенсии или детски надбавки към дупката БДЖ ги крепи, да не пуснат кепенците.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #486 on: 22.07.2011, 09:51:26 »
Не се продава,а линии се отдават на концесия!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #487 on: 22.07.2011, 11:01:08 »
Малко хора ще разберат в момента колко неблагоприятна картина чертая, но уви едва ли положението ще става по-добре.
При положение, че държавата е лош стопанин, според мен е по-добре да навлязат частни оператори и при пътническите жп превози. Вярно е, че БДЖ върви към закриване и ще излязат доста безработни, но по-добре така, отколкото всяка година в една бездънна яма да потъват милиони левове, а в същото време да имаме лоша услуга.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #488 on: 22.07.2011, 22:13:57 »
При положение, че държавата е лош стопанин, според мен е по-добре да навлязат частни оператори и при пътническите жп превози. Вярно е, че БДЖ върви към закриване и ще излязат доста безработни, но по-добре така, отколкото всяка година в една бездънна яма да потъват милиони левове, а в същото време да имаме лоша услуга.

Съвсем съгласен съм само че при условие че на частните превозвачи им се определят строги и високи критерии за подвижен състав,условия и задължения и да бъдат под ефективен контрол от страна на институциите.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #489 on: 27.07.2011, 10:01:51 »
Не е никакъв проблем веднага да влязат частни ж.п. превозвачи, ама никой не иска най-вече заради калпавата инфраструктура. Да не говорим, че за да му излязат на превозвача сметките, билетът София-Варна примерно трябва да е поне 50 лева.
По рейс и по жена не се тича!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #490 on: 28.07.2011, 22:55:51 »
Aми да ги няма. Пореден пример от тези дни - всички билети за нощният влак за Бургас няма за седмица напред. Допълнителни вагони не могат да намерят.

А тази година няма втори нощен влак за Бургас.
За сметка на това по по-слабото направление - Варна се клатят два влака.
И това се случва в уикенда, започващ най-отпускарския месец.
Същото ще се повтаря ежедневно през целия месец, с пикове, когато има разни събития - Бургас Спирит, Партита по морето като бонус към обичайните отпускари...  :angry:

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #491 on: 29.07.2011, 01:45:12 »
Aми да ги няма. Пореден пример от тези дни - всички билети за нощният влак за Бургас няма за седмица напред. Допълнителни вагони не могат да намерят.

А тази година няма втори нощен влак за Бургас.
За сметка на това по по-слабото направление - Варна се клатят два влака.
И това се случва в уикенда, започващ най-отпускарския месец.
Същото ще се повтаря ежедневно през целия месец, с пикове, когато има разни събития - Бургас Спирит, Партита по морето като бонус към обичайните отпускари...  :angry:

A за какво са махнали тези влакове?Винаги е имало много пътници за Бургас...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #492 on: 29.07.2011, 01:49:28 »
Сигурно защото пуснаха Уикенд Експрес - веднъж седмично.

Миналата година поне вторият нощен (макар и с вагони - салон) се сетиха през юни или юли да го пуснат, мисля че също не беше целогодишен. Факт е обаче, че до 7 август билети няма. Въпреки, че днес жепейка коментираше с колежките си, че за снощи щяло да има допълнителни вагони, но чакали "телеграмата"

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #493 on: 29.07.2011, 01:56:41 »
Влакове 8686/7 са ненужни, няма логика 2 влака да се гонят из цяла България един след друг след като може съставите им да бъдат обединени. 8626/7 имат допълнителни вагони, макар и недостатъчни. Уикендите нямат вина за това.
etnies, ако ти се налага да пътуваш провери за билети на всичките каси за предварителна продажба - може на една да няма, а на друга да има. Те нямат връзка помежду си.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #494 on: 29.07.2011, 02:11:36 »
Aз това и направих - от ЦГ отидох в НДК, където ми казаха същото, както и това, че няма смисъл да ходя на Гурко - те си взимали допълнителните места от НДК. С това ми се изчерпаха опциите и желанието за обикаляне. Пък и друго бюро няма.
Освен ако на Подуене нямат също места.

А дали са ненужни - не знам, но явно обединяването на съставите не е било с прехвърляне на вагони.

Когато имаше 8686 3637 беше с по-малко вагони и не се налагаше прекачване.

Имам спомен, че преди години влаковете за Бургас бяха 3 - 2 през Пловдив и един през Карлово.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #495 on: 29.07.2011, 11:16:58 »
Няма места, понеже съставите са орязани до безобразие - по 4-5 вагона максимум, при необходимост от двойно повече за някои влакове. По отношение на нощните влакове - спален вагон я има един, я няма въобще. Дежурното оправдание е, че няма вагони. Със същото се оправдават и за липсата на втори нощен влак за Бургас. Относно местата при бившите експреси, сега бързи влакове със задължителна резервация - точно така е. Разделят влака и казват - тези места от София, тези от Карлово, тези от Казанлък и т.н. И когато местата, заделени за София свършат, лелката ви казва "няма места". Което не пречи влакът пак да върви полупразен, просто защото в Карлово и Казанлък не са си продали тяхната бройка. Единна система за резервиране на места с връзка между гарите/бюрата няма - софтуерът за билетоиздаване, който между другото работи под ДОС, е просто една печатница и нищо повече. Естествено, на касиерките нищо не им коства да звъннат до Карлово и да питат за свободни места от тяхната бройка, но абсолютно никой не го прави. За обикновените бързи влакове, места се дават само и единствено от начална гара, от междинните не може.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #496 on: 29.07.2011, 11:55:01 »
Ами то има достатъчно направления, от където може да се отреже по 1 вагон, просто не им се мисли. Например за София-Пловдив-Варна 3 вагона са абсолютно достатъчно, но се пускат 5.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #497 on: 30.07.2011, 00:42:28 »
. Единна система за резервиране на места с връзка между гарите/бюрата няма - софтуерът за билетоиздаване, който между другото работи под ДОС, е просто една печатница и нищо повече. Естествено, на касиерките нищо не им коства да звъннат до Карлово и да питат за свободни места от тяхната бройка, но абсолютно никой не го прави. За обикновените бързи влакове, места се дават само и единствено от начална гара, от междинните не може.

Боооожеееее едно нищо и никакво кино всички каси имат единна система за резервиране на местата а БДЖ което борави с толкова много пари дневно не може да внедри нещо такова....

Offline genata

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #498 on: 30.07.2011, 11:37:23 »
Миналата година имах проблем с резервирането на билети за спален вагон. На Централна гара ми казаха, че няма места за БВ8627 и се прибрах в Берковица /20лв. с автобус/, после пак ходих до НДК там имало, оказа се че единия спален го резервират на централна гара другия спален в НДК. Можеше касиерките да ми кажат че дават местата за единия вагон или да им звъннат един телефон да не се разкарвам. Та се налагаше 2 пъти да идвам до София заради тази измислена система за резервиране.

Тази година искам не искам пак ще идвам 2 пъти до София за резервации. Взех си места за БВ8627 30 дни предварително, но за връщане трябва пак да ида 30 дни предварително. Идването ми до София всяко лято ми струва 40 лв. а билета ми отиване и връщане до Бургас 1-ви клас е 34,40лв.

А и до колкото разбрах 8627/26 вози един спален, не знам как ще си поделят местата, сигурно ще се дублират, не ми се мисли.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #499 on: 31.07.2011, 23:38:32 »
Сигурно защото пуснаха Уикенд Експрес - веднъж седмично.

Миналата година поне вторият нощен (макар и с вагони - салон) се сетиха през юни или юли да го пуснат, мисля че също не беше целогодишен. Факт е обаче, че до 7 август билети няма. Въпреки, че днес жепейка коментираше с колежките си, че за снощи щяло да има допълнителни вагони, но чакали "телеграмата"

etnies, днес бях в бюрото на Централна гара, на касата до мен семейство се интересуваше за билети за 8627, цитирам думите на касиерката : За днес и утре места няма, за следващите дни има. Ако ще пътуваш и не си намерил вече билети, побързай, явно са пуснали още вагони.