Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568703 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1120 on: 12.01.2015, 12:37:59 »
Според мен закриват линии и маршрути, които са силно използвани и това ще доведе до голямо недоволство и само загуба за БДЖ. Реално погледнато в някои части на страната се изсича поголовно железницата, без да се мисли. Ето например с влаковете около Габрово. Спират се доста от тях, по мой спомени над 10 влака, а всичките тези 10 влака се използват (т.е. не пътуват с 30-40 пътника а много повече). Особено сутрешните и следобедните. До колкото видях след 15:00 часа няма влакове от северна към южна България и обратно.  Безумие да спреш толкова много влакове в тази област и да очакваш, че някой след това ще разчита на БДЖ. Лично за мен, с тези съкращения на влаковете, ще се отвори още една голяма ниша за вкарването на нови автобусни линии и прехвърляне на пътниците от БДЖ към тях.
Не разбирам от ж.п. транспорт, но като пътник си изразявам мнението. И единственото което привлича пътниците до сега да използват услугата на железницата бяха: удобните ранни влакове и повечето маршрути, както и нормалната цената на билета. След като махнат първата точка, то май цената ще е единствения фактор който ще е определящ.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1121 on: 12.01.2015, 13:02:12 »
Едно от оправданията за орязването на влаковете е също така и вече съвсем окончателното спиране и бракуване на електричките серия 32, което този път явно наистина смятат да го сторят, не че не е абсолютно необходимо да се направи отдаааавна.......Лошото е обаче, че голяма част от Дезиро-тата вече са дали фира и какво ще го мъдрят не знам.....А доставка на нов подвижен състав скоро не се задава....
« Last Edit: 12.01.2015, 13:04:30 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1122 on: 12.01.2015, 13:02:14 »
Ето например с влаковете около Габрово. Спират се доста от тях, по мой спомени над 10 влака, а всичките тези 10 влака се използват (т.е. не пътуват с 30-40 пътника а много повече). Особено сутрешните и следобедните.

Това просто не е вярно.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1123 on: 12.01.2015, 13:10:35 »
Няма ли все пак начин по някаква европрограма да се накупят нови локомотиви, вагони и мотриси, както купиха МАН-овете, тролеите и трамваите, нали уж отпускат пари стига да си напишем проекта.

Сега трябва протести до дупка..стискайте палци дано спасят влаковете.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1124 on: 12.01.2015, 13:16:01 »
Нямам наблюдения по всички линии какво е положението, вероятно някои от тези влакове са за съкращаване, като чета във форумите, дори София-Бургас-София са слабонаселени влаковете. Изгониха пътниците с тези безкрайни закъснения, спиране на малки гари, липса или лошо състояние на подвижния състав, лоша хигиена. Това, което трябва да се направи, са истински реформи, а не просто рязане на влакове. Колегите по-горе са казали някои добри идеи. Трябва да има по-добро сътрудничество между БДЖ и общините, тъй като довозващият транспорт на доста места е неадекватен спрямо влаковете, а в същото време има по-удобни за пътниците директни автобуси към големите градове. Държавата, ако иска въобще да има железница, трябва да инвестира повече средства в инфраструктурата, и да се спре това протакане на ремонтите! Трябва да се засили и контролът върху БДЖ-ПП, все пак това не е благотворително дружество, от което всеки да точи. Може би трябва и по-малко хора да ползват преференциалните карти и билети. Неведнъж съм го казвал, но ми омръзна, всеки път като отида на гарата да си купя билет, и да ме питат дали нямам карта за намаление. Чувствам се като последният балък, който е решил да се вози на влак с цял билет.... Същото е и когато аз съм единственият човек във влака с билет, а тумба цигани се возят гратис и превозната бригада нищо не може да направи....
« Last Edit: 12.01.2015, 13:19:48 by ozzy »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1125 on: 12.01.2015, 13:17:57 »
То проекти всеки може да пише. Въпросът е дали им достатъчен ресурс за закупуване на подвижен състав. Отделно от това не съм сигурен дали финансово състояние на БДЖ позволява да кандидатства по ОП.

Нямам наблюдения по всички линии какво е положението, вероятно някои от тези влакове са за съкращаване, като чета във форумите, дори София-Бургас-София са слабонаселени влаковете. Изгониха пътниците с тези безкрайни закъснения, спиране на малки гари, липса или лошо състояние на подвижния състав, лоша хигиена. ...

Периодично ползвам влака за Видин. Това, което виждам и чувам съдя че пътници в тази посока има, но 90% ползват автобуса. И то как да не - с влак почти 5 часа със спирания на места, където жителите са по-малко от пътниците във влака, а с автобус 3 часа и половина и 5 лева по-скъпо.
« Last Edit: 12.01.2015, 13:21:05 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1126 on: 12.01.2015, 13:28:09 »
Мисля стана вече ясно на всички, че интерес БДЖ да просперира, да е конкурентноспособно, и да предлага добро транспортно обслужване, отдавна е загубен. Прекалено много хора са свързани с автобусните лобита, за жалост. Ако няма натиск от засегнатите хора, и натиск от ЕС, то догодина няма да спрат 39 + 90, а 138 + 190, и така докато останат само 2-3 основни линии, на които ще има 100% обновен подвижен състав (колко удобно за пропаганда, нали), за пред вярващите, а останалите ще останат с маршрутки, лични МПС-та или ще мигрират към големите градове.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1127 on: 12.01.2015, 16:12:00 »
Лошо няма неефективни влакове на къси разстояния да се заменят с маршрутки. Но май че при практическата ликвидация на линията Габрово-Царева ливада не се предлага алтернатива. Отново се постави каруцата пред коня - вместо повишаване на събираемостта, вместо реализиране на плахо обявеното намерение БДЖ да е автобусен оператор по нефективните направления, се прави най-лесното - реже се без никаква алтернатива. Добре, ще се икономиса някакво гориво, но и приходите ще спаднат, така че при този начин на действие няма да се отървем от загубите.
А искаме от тях да закупуват шинобуси и да мениджират атракционен транспорт! Май че единствен вариант остава да се започне начисто...

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1128 on: 12.01.2015, 17:12:21 »
Този номер с маршрутките беше тестван още преди няколко години, по направлението Дупница-Бобов Дол, след подпалването на една електричка и още тогавашното заявено намерение на тяхното тотално спиране. Но маршруткаджиите и рейсаджиите, лицензирани от дупнишката община за това същото направление, бяха готови за гражданска война в буквалния смисъл....

Иначе навсякъде в Европа е разпространено използването на най-различни намаления, практически не повече от 15% от пътниците пътуват с изключително скъпите "цели" билети на редовна цена.
« Last Edit: 12.01.2015, 17:14:34 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1129 on: 12.01.2015, 17:40:31 »
Стига тези маршрутки да са на БДЖ, няма лошо. Но те в момента само режат, без да предлагат алтернатива, тоест губят още и още пътници, а с това и потенциални приходи.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1130 on: 12.01.2015, 17:49:50 »
Пътническите влакове тотално са на загуба с тия ниски цени на билетите и намаленията, ако няма субсидия, БДЖ-ПП няма никакъв стимул да ги запази. Те затова не се и стараят да си повишат приходите, понеже е държавно и има социална функция, само субсидията ги спасява. Ако субсидията е на превозен пътник, може би няма да е така и ще има по-голяма събираемост на приходите от билети и карти.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1131 on: 12.01.2015, 18:15:33 »
Това, което Васко спомена в последния си пост според мен е ключа от бараката. Субсидията трябва да е на база превозени пътници! Повече превозени пътници -> повече приходи -> стимул за пускане на повече влакове -> още повече пътници -> още по-голяма субсидия! Поне такава би била логиката във всяка уважаваща себе си компания. БДЖ обаче отдавна не е такава, а заедно с липсата на политическа воля за развитие на железопътния транспорт у нас, няма как да се получат нещата. По-добре да се закрива всичко, та поне да се знае че нямаме железница. Това сега е пълна пародия на железница.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1132 on: 12.01.2015, 19:27:32 »
Съжалавям, че вмъквам политиката, но там се вземат решенията. Всичко друго звучи като ала- бала, но не за друго, а защото каквото и да се направи, нищо няма да излезе, точно поради спуснатата директива. Всички леви правителства се опитват да увеличат държавните разходи, в това число влизат и социалните, всички десни се опитват да ги орежат. А къде остана БДЖ, с гъстотата на мрежата си се превърна в одно дърво с огромна коренова система – то затова 25 години издържа на всичките бури. Но си е нормално, да дойде време да го съборят, май сега! 

Напоследък обаче се говори за какви ли не социални програми и от едните и от другите, за потоци от евросредства. Говорят също, че обезлюдяването на отделни райони, и концентрацията в други се очертава като голям бъдещ проблем. А май вършат точно обратното! Влаковете станха бавни, защото почнаха да спират на малки гари. Такива гари, в които не искаха да спират автобуси (които впрочем се вмъкнаха да обират само каймака), защото нямат печалба или се намаляла. И нали БДЖ изпълнява социална политика, поема, поема... години наред. В този ред до утре може да се изброява, като съвсем не е нужно да разбираш от железнища.

Тия сега като теглиха заеми и ударно усвояват за щяло и нещяло, ще не направят нещо по въпроса. Че нали една от изковните ценности (според идеологията им) е свободата на предвижване – осигурете я тогава на онези, които не могат да си позволят глезотийки!
« Last Edit: 12.01.2015, 19:35:50 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1133 on: 12.01.2015, 19:31:33 »
Да не споменавам (че вече съм го правил веднъж) орязването на връзката на Бургас с големите градове в Южна България. На практика отменянето на БВ 8660/61 (Бургас - Карнобат - Бургас) остави без удобна връзка града с БВ 8601/02. За сметка на което беше назначен (според мен безсмислено) БВ 3624 (София - Карлово - Бургас), който по разсписание е в Карнобат преди 8601, и не го изчаква.Едва ли обаче 3624 носи повече приходи на БДЖ в посока Бургас, отколкото връзката 8601/8661

Но пък има автомобилна връзка (АМ "Тракия), която е приоритетна.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Online Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1134 on: 12.01.2015, 19:47:43 »
Но пък има автомобилна връзка (АМ "Тракия), която е приоритетна.

Много малка вероятност има да намериш някой,който ще пътува с БДЖ от София до Бургас и обратно,без да има намаление. Билета за Чайката е 30 лв, колкото е и билета за директните автобуси София-Бургас. Да,но Чайката взема това разстояние за поне 6 часа (и това е само РБВ, за БВ не е сигурно дали ще го вземе по 8 часа) , докато автобусът го взема за 4:30-5 часа. Да не споменават и "удобното" време,в което тръгва Чайката сутрин от Бургас - 5:25 - тогава и градският транспорт не се движи.  БВ 3624 тръгва от Бургас в 13:35 и пристига в София в 21:03 (без задължителното закъснение), докато автобуса тръгва от Бургас в 17:30 и пристига в София в 21:30.  :help:

За обобщение ще повторя, че никой, който поне малко уважава себе си,няма да използва влак (с изключение на тези с намаление и любители на влаковете като @ Ivo) , освен ако това не е единствената им алтернатива.


Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1135 on: 12.01.2015, 20:58:37 »
Но пък има автомобилна връзка (АМ "Тракия), която е приоритетна.

Много малка вероятност има да намериш някой,който ще пътува с БДЖ от София до Бургас и обратно,без да има намаление. Билета за Чайката е 30 лв, колкото е и билета за директните автобуси София-Бургас. Да,но Чайката взема това разстояние за поне 6 часа (и това е само РБВ, за БВ не е сигурно дали ще го вземе по 8 часа) , докато автобусът го взема за 4:30-5 часа.
В южна България има и други градове, на които влакът спира - Септември, Пазарджик, Чирпан,  и др. Умишлено пропуснах Пловдив и Стара Загора, че връзката с АМ "Тракия е близка и действително много лесно можеш да се включиш в магистралата без да се луташ.Но какво правят хората решили да пътуват до Бургас, а влакът остава единствена алтернатива.

Да не споменават и "удобното" време,в което тръгва Чайката сутрин от Бургас - 5:25 - тогава и градският транспорт не се движи.  БВ 3624 тръгва от Бургас в 13:35 и пристига в София в 21:03 (без задължителното закъснение), докато автобуса тръгва от Бургас в 17:30 и пристига в София в 21:30. 
За твое сведение (знам, че пътуваш до Бургас често) Общинският превозвач Бургасбус е синхронизирал разсписанието си с БДЖ, та първият автобус е с начален час на тръгване 04:40 (в почивни и празнични дни 05:00), а времето, за което се стига до ж.п.гарата е 20 минути.

За обобщение ще повторя, че никой, който поне малко уважава себе си,няма да използва влак.
Аз пък ще кажа, че точно защото уважавам себе си, при всяка една възможност ще използвам БДЖ (или на друг железопътен оператор обслужващ пътническите превози), за сметка на автомобилният транспорт.

Мисълта ми беше, че умишлено, или не е отрязана връзката на Бургас с градовете в южна България, за сметка на трета линия. Пак казвам, според мен назначаването на влакове 3623/3624 си е целенасочено толериране на автомобилният транспорт за сметка на железопътния.
« Last Edit: 12.01.2015, 21:03:33 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1136 on: 12.01.2015, 21:08:47 »
За обобщение ще повторя, че никой, който поне малко уважава себе си,няма да използва влак (с изключение на тези с намаление и любители на влаковете като @ Ivo) , освен ако това не е единствената им алтернатива.

Аз и семейството ми уважаваме себе си, но ползваме услугите на БДЖ, въпреки че има автобусни алтернативи по маршрутите, по които пътуваме.  ;)

По-нагоре няколко човека отбелязват, че с автобус е по-бързо по дадено направление, но защо никой не задава въпроса как се постига това и дали всичко е наред при автобусните превози? Дали ако автобусите спазват всички ограничения на скороста по маршрута си ще стигат за същото време? Предполагам, че на почти всеки му се е случвало да пътува/управлява лек автомобил по магистрала, който си движи със 100-120 км./ч. в дясна активна лента и е изпреварен от междуградски автобус с 130-140 км./ч. :eek:

Според мен, само ако се затегне контролът върху скоростите, с които се движат автобусите, това ще подобри малко положението на БДЖ, защото времепътуването с двата вида транспорт по едно направление ще се доближи или дори изравни и това ще накара част от хората да се замислят за избора си.
vasko - оригиналът! :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1137 on: 12.01.2015, 21:10:22 »

За обобщение ще повторя, че никой, който поне малко уважава себе си,няма да използва влак (с изключение на тези с намаление и любители на влаковете като @ Ivo) , освен ако това не е единствената им алтернатива.


Не е баш така, аз уважавам себе си, обичам да пътувам но нямам възможност да си позволя друго освен влак. Все пак има хора, които живеят сами, имат сума ти сметки, ипотеки, заеми итн и пари за кола няма, нито за нафта. БДЖ ми осигурява идеална възможност да си пътувам из цяла България на съвсем символични цени като за влак, и поне 1 път в месеца мога да си позволя едно пътуване някъде да отида на природа извън града, или на гости в някой друг град.

Освен това по пътищата смъртността е твърде висока, а тежките кървави катастрофи са ежедневие-хич не е приятна гледка да отиваш на почивка някъде и да гледаш такива гледки. Друг си е комфорта, като пътуваш безпрепядствено, без друг трафик около теб, постоянни рискови изпреварнания, задръствания итн.

Железопътния транспорт е нещо стратегическо, национално и винаги трябва да е приоритет пред всеки друг-трябва човек винаги да може да разчита на него да отиде навсякъде, да е удобно, топло чисто, да е навреме и редовен.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1138 on: 12.01.2015, 23:25:14 »
За обобщение ще повторя, че никой, който поне малко уважава себе си,няма да използва влак (с изключение на тези с намаление и любители на влаковете като @ Ivo) , освен ако това не е единствената им алтернатива.

Аз и семейството ми уважаваме себе си, но ползваме услугите на БДЖ, въпреки че има автобусни алтернативи по маршрутите, по които пътуваме.  ;)

По-нагоре няколко човека отбелязват, че с автобус е по-бързо по дадено направление, но защо никой не задава въпроса как се постига това и дали всичко е наред при автобусните превози? Дали ако автобусите спазват всички ограничения на скороста по маршрута си ще стигат за същото време? Предполагам, че на почти всеки му се е случвало да пътува/управлява лек автомобил по магистрала, който си движи със 100-120 км./ч. в дясна активна лента и е изпреварен от междуградски автобус с 130-140 км./ч. :eek:

Според мен, само ако се затегне контролът върху скоростите, с които се движат автобусите, това ще подобри малко положението на БДЖ, защото времепътуването с двата вида транспорт по едно направление ще се доближи или дори изравни и това ще накара част от хората да се замислят за избора си.
Да спънем автобусния транспорт, за да набутаме насила пътниците в бавните влакове. Това е идеята на годината. БДЖ е за хора с неограничено свободно време. Аз лично нямам такова и съответно не желая да пътувам 8 часа до Бургас или 3 часа до Кюстендил. Влаковете просто са нечовешки бавни и е естествено повече хора да избират автобуси или лични автомобили.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1139 on: 13.01.2015, 00:05:34 »
Никой не говори тук за целенасочено "спъване", ами за спазване на правилата за движение по пътищата и по-конкретно ограниченията на скоростта, което подгледнато от друга страна е свързано с безопасността.  ;)

В момента конкуренцията е нелоялна, защото автобусите използват нелегални практики, за да се придвижват по-бързо от влаковете.  :/
vasko - оригиналът! :)