Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568637 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1140 on: 13.01.2015, 00:35:00 »
Ограниченията важат за всички превозни средства и няма причина върху автобусите да се упражнява някакъв специален контрол. А на автобусите не са им нужни нелоялни практики, за да са по-бързи от влаковете. Дори с автобус от втората световна ще стигнеш по-бързо до дестинацията си отколкото с влак.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1141 on: 13.01.2015, 00:57:49 »
Автобус се движи с 120 км./ч. Започва на 3:20 минута.

И това е масова практика!

Човек може и да си го сметне сам, ако се замисли. Например: София-Варна - разстоянието в километри е 470 км., по магистрала са 163, което означава, че останалите 307 са по стандартен път. 163-те километра могат да изминат с максимална скорост от 100 км./ч., което прави ~1 час и 40 минути. 307-те километра могат да се изминат с максимална скорост от 80 км./ч., което е ~ 3 часа и 50 минути. Общо 5 часа и половина. Към това прибавяме 20-30 минутна почивка във Велико Търново (или на друго място) и излизане от София(+20 минути) и влизане във Варна(+20 минути). И трябва да отбележим, че горните сметки са в идеален случай, т.е. ако се приеме, че по целият път са разрешени максималните скорости за движение на автобус. А това не е така! - има най-различни ограничения, преминаване през населени места и т.н. Според мен, реално под от 7 часа и половина не би трябвало да пада пътуването от София до Варна с автобус, ако се спазват правилата за движение по пътищата!  Математика.  ;)

И сега излиза въпроса как автобусните фирми постигат време от 6 часа и по-малко?
« Last Edit: 13.01.2015, 00:59:59 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1142 on: 13.01.2015, 09:08:15 »
При сегашното положение въпреки купищата неизправни автобуси, преработили шофьори, пиене и въпреки че и при автобусните превози стават немалко бели, не може да се отрече, че автобусният транспорт бие БДЖ по много показатели и е нормално хората да го предпочитат въпреки драстично по-високите цени на билетите. Например сравнително чистите и топли автобуси, климатичната инсталация, изключително редките случаи на закъснения, които при влаковете са на поразия....И вината за това си е изцяло на БДЖ, няма какво да се оправдават, че автобусите им обирали пътниците......Дошъл навреме влак е рядко щастие по много причини, къде заради калпавата инфраструктура, къде заради дали фира локомотиви и вагони, за които никой не дава нищо за ремонти, поддръжка, модернизация и т.н. и не на последно място заради локомотивните и превозни бригади, които заради системата за заплащане, на часове, колкото е по-голямо закъснението, толкова повече "извънреден труд" ще им пишат....А за избито закъснение или за откаран навреме влак награда няма.......При кондукторите пък, ако по наряд между влаковете, които са писани да обслужват, има "дупка" два часа и повече, тези два часа не им се броят за работно време, но ако са по малко, се отчитат като такова. И ето ти "молба" за леко закъснение, с цел двата часа да намалеят и да им се отчете допълнително работно време...Да не говорим, въпреки че по окаяната инфраструктура има немалко участъци за движение със 120 или 130 км/ч, най-хубавите към момента "климатизирани" модернизирани вагони на БДЖ са ограничени до 100.......Отделно, че ГДВ от години е абсолютен буламач, с бързи влакове, спиращи навсякъде по селата, пари за ремонти, части и т.н. няма, а за нов подвижен състав и дума да не става....Само в т.нар. пансион на ул. Иван Вазов 3 си получават астрономическите заплати за хайлазуване по цял ден, ама а иди се уреди на работа там, без някой зад гърба ти.....Довозващ транспорт от селата до близките гари няма от години, вместо това общините организират директен автобусен или мара-шуткен превоз за София....И как няма при тази ситуация рейсаджиите да държат високи цени, по-високи дори от промоционален ж.п. билет за влак-стрела в Австрия или Германия за същото разстояние (това лично го изпитах на гърба си) и да правят символични намаления от по един - два лева за пенсионери, студенти и ученици или за билет отиване и връщане.....
« Last Edit: 13.01.2015, 09:09:56 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1143 on: 13.01.2015, 14:21:54 »
  За сметка на което беше назначен (според мен безсмислено) БВ 3624 (София - Карлово - Бургас),,,,,,,,,,,,, 

Но как ще е безсмислен!?!? Най-сетне преди 2 години се възстанови този влак. София - Карлово - Бургас имаше само сутрешен влак и Чайката, а това е най-краткият и бърз маршрут до Бургас. Да не говорим, че обслужва Казанлък и Сливен. Да се надяваме, че този дългогодишен абсурд няма вече да го има и този обеден влак по подбалканската линия винаги ще съществува. Тук можем да похвалим БДЖ и за възстановяването на нощния влак София - Варна по подбалканската линия.
Все пак има достатъчно населени места по подбалканската линия, а точно до тях с автобус от София се достига по-бавно.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1144 on: 14.01.2015, 20:03:53 »
Поредния кьорфишек, или всяко чудо за три дни. Пари за подръжка на сегашния подвижен състав няма, камо ли за закупуване на нов. Това спиране ми звучи по-скоро като на добра възможност за популизъм преди предстоящите местни избори - като общините на ГЕРБ почти по всяка вероятност ще си запазят влаковете, докато общините на БСП и ДПС по-скоро не, за да си натрупат ГЕРБ допълнителни дивиденти от това.


Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1145 on: 14.01.2015, 20:36:05 »
Изненада или политически ПР?!

И все пак депутатите се смилиха

Quote
Комисията по транспорт към парламента, след продължили повече от 3 часа дебати, реши единодушно да се даде мандат на министъра на транспорта информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски да преговаря с финансовия си колега Владислав Горанов БДЖ да се възползва от цялата си субсидия в размер на 180 млн. лева.
В момента тя е редуцирана на 140 млн. лв. и целеви капиталов трансфер от 40 млн. лв. за погасяване на задължения  към кредиторите.
Комисията препоръча на министъра да разпореди на БДЖ възстановяването на спрените досега 38 влака. Както и да се наложи  мораториум върху прекратяването на нови 90 влака от февруари.  Този мораториум ще важи до приемането на цялостна стратегия за БДЖ, която се трябва да бъде изготвена и гласувана до 4 месеца. Предложението дойде от депутата от ДПС Камен Костадинов и намери подкрепата на транспортния министър Ивайло Московски.  Към момента няма започнали съкращения в БДЖ. Така на практика се ситуацията в БДЖ се връща в изходна позиция или тази, която е действала през 2014 година. Точката, отнасяща се до  за възстановяване на 38 влака, бе приета, но срещу нея гласуваха депутатите от Реформаторския блок Гроздан Караджов и Настимир Ананиев
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ithebeast

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 832
  • Трамвайно депо "Банишора"
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1146 on: 14.01.2015, 20:56:31 »
Приятели, тези които сте от София, в Събота от 11 часа пред парния локомотив на гара София ще се състои граждански протест против спирането на 90 влака от 01.02, и връщане на вече спрените от 12.01, предвижда се да има блокаж на влаковете, който може нека да дойде, нека да подкрепим тази кауза , защото явно всичко зависи от нас. :)
Трамвайно депо ''Банишора''
Трамвайна мотриса инв. номер 509
Линия номер 1.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1147 on: 14.01.2015, 23:26:00 »
С най-голямо удоволствие,но съм на работа :(.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1148 on: 15.01.2015, 01:31:13 »
Стига да не беше организирано от "Релсов обществен" и ако бях свободен, може би щях да отида.

Очертава се май да запазят повечето от нарочените за спиране влакове. И така до следващата нова година, когато вероятно пак ще опитат да поорежат някои линии.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1149 on: 15.01.2015, 13:19:18 »
Очертава се май да запазят повечето от нарочените за спиране влакове. И така до следващата нова година, когато вероятно пак ще опитат да поорежат някои линии.
Ами досега управляващите БДЖ от всички бои са показали, че могат да правят точно 2 неща:
а) нищонеправене
б) необмислени съкращения по просто тройно правило - трябват ни 20% икономии, ще съкратим 20% от влаковете.

И след като всички са доволни, вазовци (хората от Вазов 13) начаса ще забравят за шинобусите, за подобряване на събираемостта, за оптимизация на връзките между влаковете, за атракционни железници и т.н.

Между другото, пешкирът за проблемите в жп-транспорта досега винаги се опира само от БДЖ. НКЖИ винаги са били имунизирани, макар че и те имат "заслужен" дял за мижавата реализация на немалките проекти, пари за които идват почти даром.
« Last Edit: 15.01.2015, 13:23:39 by blagun »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1150 on: 15.01.2015, 19:21:16 »
  За сметка на което беше назначен (според мен безсмислено) БВ 3624 (София - Карлово - Бургас),,,,,,,,,,,,, 

Но как ще е безсмислен!?!? Най-сетне преди 2 години се възстанови този влак. София - Карлово - Бургас имаше само сутрешен влак и Чайката, а това е най-краткият и бърз маршрут до Бургас. Да не говорим, че обслужва Казанлък и Сливен.
Също така и Карлово. Но разстоянието от Бургас до Карлово можеш да го пропътуваш и с прекачване на Сливен, предполагам, че от БДЖ не са толкова глупави, че да оставятт без връзка на Сливен в тази посока влака от Бургас. Докато 3623 не е синхронизиран с 8601 за връзката на Карнобат в посока Бургас от дестинацията Пловдив и Стара Загора.

Да се надяваме, че този дългогодишен абсурд няма вече да го има и този обеден влак по подбалканската линия винаги ще съществува. Тук можем да похвалим БДЖ и за възстановяването на нощния влак София - Варна по подбалканската линия.
Все пак има достатъчно населени места по подбалканската линия, а точно до тях с автобус от София се достига по-бавно.
Почти по цялото протежение на подбалканската линия между Сливен и Карлово е разположен и шосеен път.Не се сещам, но ми се струва, че всяка гара, на която спират влаковете по 3- та линия е с достатъчно добър достъп и до автомобилният транспорт.Друг е въпросът, че примерно автобусът Бургас - София, никога няма да остави пътник в Калофер примерно, или Павел Баня, поради абсурдният факт, че маршрутът на шосейното ПС просто не минава от там. В днешно време не мога да кажа как е, но преди 10- на години всички Бързи влакове спираха на Павел Баня. И ако това не е удобство на железницата пред автобусният транспорт, то кое ще бъде?

Между другото, пешкирът за проблемите в жп-транспорта досега винаги се опира само от БДЖ. НКЖИ винаги са били имунизирани, макар че и те имат "заслужен" дял за мижавата реализация на немалките проекти, пари за които идват почти даром.
От една година централна гара Бургас приема влакове с 50% от капацитетът си. За това основната "заслуга" е на НКЖИ, която спечели конкурс по ОП "Транспорт" за развитие на трасето Пловдив - Бургас. А документите за започване на същинският ремонт на ж.п.гарата са входирани в Община Бургас преди 10- на дни.

И като заговорихте за шинобуси, защо забравяте 82- ра линия Нова Загора - Симеоновград? Трасето не е електрифицирано, според мен ще събере достатъчен брой пътници.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1151 on: 16.01.2015, 10:53:26 »
От една година централна гара Бургас приема влакове с 50% от капацитетът си. За това основната "заслуга" е на НКЖИ, която спечели конкурс по ОП "Транспорт" за развитие на трасето Пловдив - Бургас. А документите за започване на същинският ремонт на ж.п.гарата са входирани в Община Бургас преди 10- на дни.

Коловозите/пероните/контактната мрежа от една страна и приемното здание от друга, са 2 различни проекта започващи и завършващи в различно време.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1152 on: 16.01.2015, 11:18:23 »
1.Също така и Карлово. Но разстоянието от Бургас до Карлово можеш да го пропътуваш и с прекачване на Сливен, предполагам, че от БДЖ не са толкова глупави, че да оставятт без връзка на Сливен в тази посока влака от Бургас. Докато 3623 не е синхронизиран с 8601 за връзката на Карнобат в посока Бургас от дестинацията Пловдив и Стара Загора.

 2.Почти по цялото протежение на подбалканската линия между Сливен и Карлово е разположен и шосеен път.Не се сещам, но ми се струва, че всяка гара, на която спират влаковете по 3- та линия е с достатъчно добър достъп и до автомобилният транспорт.Друг е въпросът, че примерно автобусът Бургас - София, никога няма да остави пътник в Калофер примерно, или Павел Баня, поради абсурдният факт, че маршрутът на шосейното ПС просто не минава от там. В днешно време не мога да кажа как е, но преди 10- на години всички Бързи влакове спираха на Павел Баня. И ако това не е удобство на железницата пред автобусният транспорт, то кое ще бъде?
 
1.Общо взето БДЖ се справят със синхронизацията. Вероятно в този случай причина са и дългите ремонти по линията Стара Загора - Нова Загора - Ямбол - Зимница. Дълго време влаковете минаваха през Тулово и Сливен. Ямбол бе най-ощетен. Вероятно по-нататък през 2015 г. ще се оптимизират връзките. Дори има и нов влак Бургас - Карнобат - Каспичан - Русе.
2. Да, шосе има. Но нали говорим за използване на ж.п. транспорта! Автобусите Бургас - София пътуват по магистралата. За информация: Автобусите София-Казанлък пътуват по магистралата до Пловдив, после по пътя за Карлово и т.н.........и не са по-бързи от влаковете до Казанлък.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1153 on: 16.01.2015, 11:25:06 »
И в момента влаковете са през Тулово и Сливен и ще са така поне до пролетта.
Където влакът е по-бърз, пътниците са налице, затова на Казанлък винаги има много хора. Но когато ползват влак от Бургас, вече закъснял един час, за тях не е по-бързо.
« Last Edit: 16.01.2015, 11:26:44 by bdz43r »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1154 on: 16.01.2015, 17:56:53 »
Дори има и нов влак Бургас - Карнобат - Каспичан - Русе.
Този влак (мисля че в миналото беше 960/961) е възстановен след дълги години. В началото на съществуването си беше сезонен, а в началото на 90- те години започна да се движи целогодишно. След което за моя изненада го обединиха с Плевенската композиция (с разделяне на композицията в Шумен), поради тази причина влакът  Бургас - Плевен - Бургас беше пренасочен от 4- та по 2- ра линия, а впоследствие и спрян за дълги години.Хубаво е, че между Бургас и Русе отново има директен влак.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1155 on: 16.01.2015, 19:56:19 »
поради тази причина влакът  Бургас - Плевен - Бургас беше пренасочен от 4- та по 2- ра линия
От онези времена си спомням, когато Русе-Варна и Плевен-Бургас обменяха вагони на гара Шумен и така даваха общо 4 директни маршрута.
При сегашния вариант с влаковете Русе-Бургас и Плевен-Варна комбинациите съществуват, но със слизане от единия и качване на другия влак.
« Last Edit: 16.01.2015, 21:06:30 by blagun »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1157 on: 26.01.2015, 21:46:55 »
Клиент влезе в диалог с БДЖ за условията във влаковете

"Търсят се възможности за усъвършенстване не електронното меню." :crazy: Очевидно е доста сложен процес...  :crazy:

"Електронният пътеводител не е единственото и основно средство за информарине на пътниците."  :crazy: :crazy: :crazy: Май ръководството на БДЖ смята, че все още сме в края на ХХ век, когато хората са се информирали по телефона и на хартиен носител...  :/ :neznam:
vasko - оригиналът! :)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1158 on: 27.01.2015, 14:35:33 »
Клиент влезе в диалог с БДЖ за условията във влаковете

"Търсят се възможности за усъвършенстване не електронното меню." :crazy: Очевидно е доста сложен процес...  :crazy:

"Електронният пътеводител не е единственото и основно средство за информарине на пътниците."  :crazy: :crazy: :crazy: Май ръководството на БДЖ смята, че все още сме в края на ХХ век, когато хората са се информирали по телефона и на хартиен носител...  :/ :neznam:
Впрочем, тази година не са издавани пътеводители...

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1159 on: 27.01.2015, 14:44:07 »
Как ще издадат пътеводител, след като 5 дни преди датата на пътуване лелките ми казват, че е по-добре да не си купувам билет, защото влакът може и да го няма?
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.