При сегашното положение въпреки купищата неизправни автобуси, преработили шофьори, пиене и въпреки че и при автобусните превози стават немалко бели, не може да се отрече, че автобусният транспорт бие БДЖ по много показатели и е нормално хората да го предпочитат въпреки драстично по-високите цени на билетите. Например сравнително чистите и топли автобуси, климатичната инсталация, изключително редките случаи на закъснения, които при влаковете са на поразия....И вината за това си е изцяло на БДЖ, няма какво да се оправдават, че автобусите им обирали пътниците......Дошъл навреме влак е рядко щастие по много причини, къде заради калпавата инфраструктура, къде заради дали фира локомотиви и вагони, за които никой не дава нищо за ремонти, поддръжка, модернизация и т.н. и не на последно място заради локомотивните и превозни бригади, които заради системата за заплащане, на часове, колкото е по-голямо закъснението, толкова повече "извънреден труд" ще им пишат....А за избито закъснение или за откаран навреме влак награда няма.......При кондукторите пък, ако по наряд между влаковете, които са писани да обслужват, има "дупка" два часа и повече, тези два часа не им се броят за работно време, но ако са по малко, се отчитат като такова. И ето ти "молба" за леко закъснение, с цел двата часа да намалеят и да им се отчете допълнително работно време...Да не говорим, въпреки че по окаяната инфраструктура има немалко участъци за движение със 120 или 130 км/ч, най-хубавите към момента "климатизирани" модернизирани вагони на БДЖ са ограничени до 100.......Отделно, че ГДВ от години е абсолютен буламач, с бързи влакове, спиращи навсякъде по селата, пари за ремонти, части и т.н. няма, а за нов подвижен състав и дума да не става....Само в т.нар. пансион на ул. Иван Вазов 3 си получават астрономическите заплати за хайлазуване по цял ден, ама а иди се уреди на работа там, без някой зад гърба ти.....Довозващ транспорт от селата до близките гари няма от години, вместо това общините организират директен автобусен или мара-шуткен превоз за София....И как няма при тази ситуация рейсаджиите да държат високи цени, по-високи дори от промоционален ж.п. билет за влак-стрела в Австрия или Германия за същото разстояние (това лично го изпитах на гърба си) и да правят символични намаления от по един - два лева за пенсионери, студенти и ученици или за билет отиване и връщане.....