Точно защото влаковете са изключително бавни, хората в това направление предпочитат автобуса. И са бавни не толкова заради инфраструктурата, въпреки че има няколко места в плачевно състояние, а заради многото спирания, а след Благоевград влаковете са си директно пътнически. В това отношение работата просто е изтървана - дори и в международния няма кой-знае колко хора, за което основно са виновни БДЖ, понеже преди години когато имаше два чифта международни, те бяха забранени за вътрешно съобщение, от БДЖ принуждаваха хората да се мъкнат с "трамвая", а природата, сиреч пазарът, празни пространства не търпи - още повече се ориентираха се към автобусите, които и сега са фрашкани, а влаковете - вижда се какво е положението. Миналата година дори се опитаха международния да го таксуват с добавка за БВЗР, но цената стана по-висока от автобуса, и след като два месеца возеше въздух под налягане, го направиха с билети за обикновен бърз влак, и въпреки това пак няма кой-знае колко хора.....А не ми се мисли какво ще стане съвсем скоро, когато магистралата стигне до Благоевград....
Въпросните вагони нямат климатик, докараха ги преди 7-8 години втора ръка от Германия, пуснаха ги първо на Чайката, ама се оказаха малко дългички за нашата инфраструктура. Сега се движат където падне, включително и по пътнически влакове. Единствените купейни вагони с климатик, идващи у нас, са тези от Гърция с международния, които, въпреки че са сравнително нови, вече са занемарени..........Те и когато бяха забранени за българи, пак си бяха в такова състояние - мръсни и захабени седалки, прахоляк навсякъде, дупки от гасене на цигари в тапицерията, мръсни и миризливи кенефи.....
Между другото, вероятно от 1-ви април ни очаква пълно прекъсване София - Горна Баня, с цел голям ремонт, изграждане на подпорни стени и т.н. в циганската маала, като влаковете ще се движат през Волуяк, което за известно време още повече ще изкепази времепътуването. В добавка Батановци-Радомир път-1 е в много лошо състояние и е пред закриване, а осигурителната инсталация на гара Батановци е така направена, че не позволява на ръководителя-движение да пуска влакове в посока Кулата и Кюстендил по другия, неправилния път.....