Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 157450 times)

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1420 on: 30.09.2018, 21:39:51 »
Точно в гръцките няма голяма разлика. В първа купетата са по-широки и седалките плюс багажниците 3 вратите са тъмносини, а във втора - по-тесни и синьозелени. Тази опция за температурата я имаше и в двата вида. Иначе, докато идваха на 360/361, съвсем спокойно можеше да пътуваш в първокласния, ако се случеше такъв, без да доплащаш, понеже по ПКВ, или официилно по документи, този влак няма първа класа. Това, че гърците са пуснали първокласен, си е техен проблем. Същото важи и навсякъде в България - при заменка на вагон, ако в ПКВ влакът няма първа класа, си на гювеч. Преди имаше кондуктори, които си четяха евангелието както си искат, съответно се заяждаха с хората, че щом вагонът "физически" е първа класа, за него трябва билет за първа класа. А като поставиш въпроса на началниците по - сериозно, те ти казват, че промяна на класа на вагона става само с официална телеграма от поделенията пътнически превози. Но понеже се пуска каквото има, те няма как винаги да знаят с какви вагони без наряд разполага съответното депо.
« Last Edit: 30.09.2018, 21:42:41 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12169
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1421 on: 30.09.2018, 22:30:33 »
Наскоро ми се случи, връщайки се от едно ходене на планина от гара Лакатник, на обикновен пътнически влак да има първокласен вагон 63-та серия, ама чист, лъскав, чак със завеси и калъфки на седалките, че и климатика работеше. Попитах дали може да седна там, бях с излетен билет отиване и връщане, казаха че няма проблем, а уж тия билети важат само за 2-ра класа. А то и нямаше свободни места другаде във влака освен 2-3 в този вагон и си пътувах като цар. С климатик, на чисто на широко.

Преди 10-12тина години пък, пак при едно ходене до една хижа пак над Лакатник, имах още по-интересна случка. Целия състав на пътническия влак беше направо от някой току-що пристигнал експрес, само с климатизирани вагони 63-та серия, със все вагон-ресторанта и първокласния вагон  :D състав общо цели 7-8 вагона. Някъде из архивите ми се намира и снимка даже. Че доколкото си спомням даже май пихме и кафе във вагон-ресторанта. Някои от групата тогава за пръв път се качваха на влак и бяха много приятно изненадани на фона на това което им говореха за пътническите влакове с електричките. Ебаси късмета съм имал тогава.

Миналата година пътувах с международния влак, който беше, подчертавам преди беше с гръцките вагони, защото тоя път беше само със 74-та серия.
« Last Edit: 30.09.2018, 22:36:38 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1422 on: 30.09.2018, 23:20:10 »
Именно, като пускат първокласни вагони където не трябва (поради липса на други) проблема си е на БДЖ, можеш да си седнеш, и не само ти, всеки. Международният отдавна е само с наши вагони, понеже влакът от Солун за Александуполис, който вози двата гръцки вагона за София, от поне две години и половина е мотриса (към нея няма как да закачиш вагони), а пътниците между Кулата и Стримон се превозват с автобус.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12169
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1423 on: 30.09.2018, 23:40:31 »
Мда ето намерих 2-3 снимки от тогава, било е края на 2006/началото на 2007-ма, пътника за Лакатник, необичайно топлата и безснежна зима в която чакахме снега за хубав зимен преход в планината и така и не дойде.  Явно се е повредила електричката, не са имали друго и направо са взели целия състав от пристигналия експрес със все първокласните вагони с белите калъфки на седалките и вагон-ресторанта.

От случая сега преди 2-3 месеца не направих снимка вагона беше същия като този. Веднъж и на пътническия за Дупница си спомням че съм виждал първокласен вагон.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1424 on: 01.10.2018, 08:31:22 »
Тогава това си беше нормално. Не им остана Дезиро за този влак и ползваха композицията във времето между пристигането в София и заминаването обратно. Казваха му "Лакатник експрес".
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1819
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1425 on: 08.10.2018, 01:37:37 »
Според правилниците на БДЖ няма 1ви клас на ПВ и КПВ. На малките Дезира бригадата заобикаля това правило за да седи на спокойствие. Съответно има част от тарифите които са в конфликт с правилниците. При пълен влак Варна- Добрич съм стигал до сериозни разправии и все пак съм побеждавал.
« Last Edit: 08.10.2018, 13:04:24 by dj_the_bus »

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1426 on: 08.10.2018, 02:52:13 »
Искаш да кажеш няма първа. Вярно е. Поради тази причина не могат да те накарат да си доплатиш. Просто в случая кондукторите си правят каквото си искат, ако мине. Същата цигания я правят и за Кюстендил. То и там каквото остана бърз влак на хартия, си е дефакто пътнически, да не говорим за костенурските скорости след Радомир.
« Last Edit: 08.10.2018, 02:58:12 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1819
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1427 on: 08.10.2018, 13:11:43 »
Това е като бързия за Кардам преди години. От Разделна/после Повеляново до Кардам пропускаше 1-2 спирки максимум иначе беше с категория Бърз.
Иначе да- моя е грешката. Имах предвид, че по правилници в ПВ няма 1ви клас. Няколко пъти съм извоювал да настанят всички правостоящи в секцията за 1ви клас в Дезиро.

За вагони 1ви клас. Поне 3-4 години единият курс Варна - Карнобат - Варна се правеше с целия състав от Родопата (Варна - Пловдив). Поне в началото се водеше навсякъде, че трябва да е ЕМВ, но електричките явно не стигаха. Че там си се ползваше първата класа.