Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 160058 times)

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2251
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1420 on: 30.09.2018, 21:39:51 »
Точно в гръцките няма голяма разлика. В първа купетата са по-широки и седалките плюс багажниците 3 вратите са тъмносини, а във втора - по-тесни и синьозелени. Тази опция за температурата я имаше и в двата вида. Иначе, докато идваха на 360/361, съвсем спокойно можеше да пътуваш в първокласния, ако се случеше такъв, без да доплащаш, понеже по ПКВ, или официилно по документи, този влак няма първа класа. Това, че гърците са пуснали първокласен, си е техен проблем. Същото важи и навсякъде в България - при заменка на вагон, ако в ПКВ влакът няма първа класа, си на гювеч. Преди имаше кондуктори, които си четяха евангелието както си искат, съответно се заяждаха с хората, че щом вагонът "физически" е първа класа, за него трябва билет за първа класа. А като поставиш въпроса на началниците по - сериозно, те ти казват, че промяна на класа на вагона става само с официална телеграма от поделенията пътнически превози. Но понеже се пуска каквото има, те няма как винаги да знаят с какви вагони без наряд разполага съответното депо.
« Last Edit: 30.09.2018, 21:42:41 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12247
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1421 on: 30.09.2018, 22:30:33 »
Наскоро ми се случи, връщайки се от едно ходене на планина от гара Лакатник, на обикновен пътнически влак да има първокласен вагон 63-та серия, ама чист, лъскав, чак със завеси и калъфки на седалките, че и климатика работеше. Попитах дали може да седна там, бях с излетен билет отиване и връщане, казаха че няма проблем, а уж тия билети важат само за 2-ра класа. А то и нямаше свободни места другаде във влака освен 2-3 в този вагон и си пътувах като цар. С климатик, на чисто на широко.

Преди 10-12тина години пък, пак при едно ходене до една хижа пак над Лакатник, имах още по-интересна случка. Целия състав на пътническия влак беше направо от някой току-що пристигнал експрес, само с климатизирани вагони 63-та серия, със все вагон-ресторанта и първокласния вагон  :D състав общо цели 7-8 вагона. Някъде из архивите ми се намира и снимка даже. Че доколкото си спомням даже май пихме и кафе във вагон-ресторанта. Някои от групата тогава за пръв път се качваха на влак и бяха много приятно изненадани на фона на това което им говореха за пътническите влакове с електричките. Ебаси късмета съм имал тогава.

Миналата година пътувах с международния влак, който беше, подчертавам преди беше с гръцките вагони, защото тоя път беше само със 74-та серия.
« Last Edit: 30.09.2018, 22:36:38 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2251
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1422 on: 30.09.2018, 23:20:10 »
Именно, като пускат първокласни вагони където не трябва (поради липса на други) проблема си е на БДЖ, можеш да си седнеш, и не само ти, всеки. Международният отдавна е само с наши вагони, понеже влакът от Солун за Александуполис, който вози двата гръцки вагона за София, от поне две години и половина е мотриса (към нея няма как да закачиш вагони), а пътниците между Кулата и Стримон се превозват с автобус.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12247
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1423 on: 30.09.2018, 23:40:31 »
Мда ето намерих 2-3 снимки от тогава, било е края на 2006/началото на 2007-ма, пътника за Лакатник, необичайно топлата и безснежна зима в която чакахме снега за хубав зимен преход в планината и така и не дойде.  Явно се е повредила електричката, не са имали друго и направо са взели целия състав от пристигналия експрес със все първокласните вагони с белите калъфки на седалките и вагон-ресторанта.

От случая сега преди 2-3 месеца не направих снимка вагона беше същия като този. Веднъж и на пътническия за Дупница си спомням че съм виждал първокласен вагон.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2251
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1424 on: 01.10.2018, 08:31:22 »
Тогава това си беше нормално. Не им остана Дезиро за този влак и ползваха композицията във времето между пристигането в София и заминаването обратно. Казваха му "Лакатник експрес".
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1425 on: 08.10.2018, 01:37:37 »
Според правилниците на БДЖ няма 1ви клас на ПВ и КПВ. На малките Дезира бригадата заобикаля това правило за да седи на спокойствие. Съответно има част от тарифите които са в конфликт с правилниците. При пълен влак Варна- Добрич съм стигал до сериозни разправии и все пак съм побеждавал.
« Last Edit: 08.10.2018, 13:04:24 by dj_the_bus »

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2251
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1426 on: 08.10.2018, 02:52:13 »
Искаш да кажеш няма първа. Вярно е. Поради тази причина не могат да те накарат да си доплатиш. Просто в случая кондукторите си правят каквото си искат, ако мине. Същата цигания я правят и за Кюстендил. То и там каквото остана бърз влак на хартия, си е дефакто пътнически, да не говорим за костенурските скорости след Радомир.
« Last Edit: 08.10.2018, 02:58:12 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1427 on: 08.10.2018, 13:11:43 »
Това е като бързия за Кардам преди години. От Разделна/после Повеляново до Кардам пропускаше 1-2 спирки максимум иначе беше с категория Бърз.
Иначе да- моя е грешката. Имах предвид, че по правилници в ПВ няма 1ви клас. Няколко пъти съм извоювал да настанят всички правостоящи в секцията за 1ви клас в Дезиро.

За вагони 1ви клас. Поне 3-4 години единият курс Варна - Карнобат - Варна се правеше с целия състав от Родопата (Варна - Пловдив). Поне в началото се водеше навсякъде, че трябва да е ЕМВ, но електричките явно не стигаха. Че там си се ползваше първата класа.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1168
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1428 on: 08.11.2018, 14:25:20 »
Ръководството на БДЖ подаде оставка

Quote

Тримата членове на съвета на директорите на Холдинг БДЖ са подали оставките си. Това потвърди пред "Нова телевизия" министърът на транспорта Росен Желязков. Оставките са депозирани в кабинета на министъра. Той ще се запознае с мотивите и ще се произнесе в определения от закона срок.

Става дума за шефа на борда Велик Занчев, който е и зам.-министър на транспорта, за главния изпълнителен директор Владимир Владимиров и за финасист №1 в жп компанията Филип Алексиев.

Тримата са сложили подписи под молби за напускане след заседание на борда късно снощи, след като деловодството на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е било вече затворено. В момента жп превозвачът е в тежко състояние. Липсват здрави локомотиви и вагони, с които да се движат влаковете, което поставя под риск както здравето и живота на пътниците, така и на обслужващия персонал.
Икономията е майка на мизерията!

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 280
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1429 on: 08.11.2018, 14:32:22 »
Quote
В момента жп превозвачът е в тежко състояние. Липсват здрави локомотиви и вагони, с които да се движат влаковете, което поставя под риск както здравето и живота на пътниците, така и на обслужващия персонал.
Ей, всичко възможно направиха за да загробят ж.п. транспорта в България!!!!!!! само и само частните интереси на автомобилния транспорт да прогресират.



Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1636
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1430 on: 08.11.2018, 15:05:44 »
Ръководството на БДЖ подаде оставка
Плъховете бягат... Явно корабчето вече е потънало (само Филип Алексиев не се връзва в картинката).

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13614
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1431 on: 08.11.2018, 16:17:34 »
Потънало, потънало, ама нали нови милиони ще наливат в бездънната каца от концесията на летището? Най-смислено е да се налеят в инфра, т.е. в НКЖИ, а оператори ще се намерят при читави релси. А някой още вярва ли, че друго освен студен рестарт може да излекува БДЖ?

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 280
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1432 on: 08.11.2018, 17:21:46 »
Колега, да не предлагаш частни оператори? При които билета София-Варна ще е 50 лева. и да няма намаление наполовина за пенсионери, ученици и студенти.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13614
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1433 on: 08.11.2018, 18:24:40 »
Социалните намаления следва да са от бюджета на МТСП.  Т.е. МТСП да превежда на операторите разликата до пълните цени.
Ако за социална политика се счита незаконното пътуване гратис  - да, подобни личности ще бъдат ощетени.
« Last Edit: 08.11.2018, 18:27:28 by blagun »

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 280
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1434 on: 08.11.2018, 18:31:53 »
Ако билета София-Варна при частника е 50 лева. дори и да има 50% намаление, което се покрива от държавата - пак пенсионерския, ученически и студентския билет ще са по 25 лева. Не е ли малко много??


Друга гледна точка - не би ли трябвало държавата да прави всичко възможно да кара хората да използват чистия и безопасен железопътен транспорт и да ги ограничава да ползват рейсовете? Как ще стане това ако се пусне частни да кара влаковете на доста по-високи цени.

Някой ще каже, че сега БДЖ отблъсква пътниците. Има просто решение - налага се данък върху всички билети за рейсове по направления, които се покриват от директни влакове. Например - 50% данък. и с тия пари се инвестира в по-качествена услуга на БДЖ.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7758
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1435 on: 08.11.2018, 18:42:22 »
Глупости. Трябва БДЖ да се направи привлекателно, а не написаното от теб. Да не говорим че БДЖ едва ли покрива и половината територияна страната.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 280
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1436 on: 08.11.2018, 18:59:12 »
Да не говорим че БДЖ едва ли покрива и половината територияна страната.
Е да. преди беше по-добре. Ама се закриха сума ти линии, заради интересите на някои определени хора, които правят пари от автобусните превози.

Ама пак не е толкова зле. Мрежата покрива всички областни градове. без един. Това е достатъчно. Транспортът трябва да е уреден така:
- големите транспортни потоци от хора и блага се обслужват от железопътен транспорт.

- малките транспортни потоци от хора и блага се обслужват от автомобилен транспорт. на най-много 30-50 км. от най-близката ж.п. гара. Единственото изключение от това правило за километрите може би да е за Родопите.

И държавата трябва да прави всичко, за да се постигне това. Данъци върху рейсовете, които покриват директните влакови направления. Данъци върху превозите с тирове. Ограничаване на тировете да се движат по определени пътища и в определени части на деня - всеки ден от седмицата. и т.н.

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2251
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1437 on: 08.11.2018, 21:11:29 »
Да, понеже БДЖ от десетилетия не може да си оправи бакиите, да привлича повече пътници, дайте всячески да ограничаваме "конкуренцията". Ако влаковете бяха като в Полша, Чехия или Унгария, рейсовете сами щяха да се саморедуцират, понеже няма да има толкова пътници за тях по естествени причини. Дори в съседна Румъния билетът за влак от Букурещ до Тимишоара струваше към 80 лева, при 40 с автобуса, само че той пътува двойно по-дълго. Дядо ви Марин не знам в кой свят живее, та не може да разбере нещо, което и за бебетата вече е ясно, а именно, че БДЖ не от сега съвсем умишлено, и в буквалния, и в преносния смисъл, гони пътниците кой що може да избяга на рейса. А всички, до една, големи автобусни фирми, пълнят касата на една от всичките мафиотски партии, знаете я коя е. Нищо, вече се свършва, понеже идващото ново разписание ще е последното, в което ще може да се запази монополът на БДЖ-ПП. От догодина всеки лицензиран на територията на ЕС железопътен оператор ще може да вози пътници навсякъде в ЕС, без да е необходим национален лиценз. Това е т.нар. трети железопътен пакет и Еврокомисията даде ясно да се разбере, че повече дерогации (изключения) от него няма да има. Досега изискванията бяха такива, че никоя компания, ако ще ДБ да е, не можеше да се провре през иглените уши, та да получи лиценз за пътнически превози у нас, просто нормативната уредба е такава, че да пази монопола на БДЖ. Първо обещаха либерализация на пътническите ж.п. превози през 2009-та, после през 2012-та, сега вече няма мърдане и слава Богу. Гръцките железници от келешлък (въпреки огромните средства за инфраструктура и подвижен състав, които усвоиха от ЕС) и те бяха затънали до уши в лайна, та вече са собственост на италианския държавен превозвач Трениталия.
« Last Edit: 08.11.2018, 21:16:13 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 426
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1438 on: 08.11.2018, 22:35:41 »
БДЖ може да се изправи на крака, стига ония кратуни в Министерски съвет да имат наистина волята, а не само по плакати! Не е нормално да има електрифицирана ЖП линия София-Пловдив и на всеки час да има и автобус по същото направление, който да бълва CO2, и то не малко, защото автобусите не са достатъчно нови, особено тези на Хебросбус. Същото е и за маршрутите Пловдив-Карлово и Пловдив-Асеновград, това ако не е лобизъм в полза на автобусните мутри, не знам какво е! До колкото съм запознат, Министерството на транспорта дава транспортната задача на автобусните фирми за определени маршруту и колко често да има курс. Тоест, могат да се намалят поне на 50% автобусните превози там, където има препокриване с електрифицирани ЖП линии.
Във Франция автобусите са бавни и евтини, и много по-нередовни, влаковете са скъпи, бързи и на доста по-малък интервал. Ще кажете, несравнимо е БДЖ със SNCF. Да, но Ее Ен Се Еф не са се пръкнали от небитието, било е държавна политика в продължение на десетилетия да се развива ЖП транспортът и са стигнали до тук. Същото е в Германия, предполагам, там не съм пътувал с влак. В Чехия пътувах септември с държавните им железници Cesky Drahy, гарата в Прага е като летище, а услугите им във влаковете по нищо не отстъпват на австрийските. Как там може, тук не? Въпрос на политика, лошото е, че при нас положението в момента е "хвани единия, удари другия". На 19 съм и още живея с надеждата, че ще успея да променя нещо и някой ден да ползвам ЖП услуга, не по-лоша от тази в Чехия, поне!  :)
 
 

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2251
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1439 on: 08.11.2018, 23:42:42 »
Републиканската автобусна транспортна схема, която е разделена на квоти между общините (примерно София-Пловдив половината курсове са на Фандъкова, половината на Тотев, София - Варна - половината на Фандъкова, половината на Портних) всъщност си са курсовете на частниците с по един-два строшени немски автобуса още от началото на 90-те и след това, както и появилите се след тях Групове, Етапи, Калеи, Витоши и т.н. сган. Сега всяка община периодично обявява конкурс за своите курсове и сключва договори със спечелилата фирма за няколко години. Тези курсове пък, за които няма кандидати да ги обслужват, биват премахвани от транспортната схема. Има и областни схеми (примерно Търново - Севлиево, София-Елин Пелин, София - Самоков и т.н. курсовете по които също се разпределят от общините на квотен принцип). Вече общинските схеми (градския транспорт и селските рейсове) общините си им берат гайлето и си обявават конкурси за тях. Обикновено транспортните комисии в общините обявяват и дават линиите на пакети, които включват техни курсове от всичките три транспортни схеми. Това се прави с цел да не може една фирма да вземе всички печеливши курсове за София примерно, а никой да не иска да кара селата. Пакетът включва както курсове за София, така и селски, като фирмите кандидатстват за целия пакет, не за отделни линии от него. Но при всички положения вече частник с един-два рейса е почти невъзможно да се вреди и вземе линии, освен такива, които никой не ги иска, или пък ако няма съответните дебели връзки в съответната община. Няма как и да пуснеш линия, която тръгва 15 минути преди рейса на Дрисконито и да им направиш мръсно, демек да им обереш пътниците - води се нерегламентиран превоз. Преди правеха точно това и поради тази причина ги въведоха тези регламенти, схеми, конкурси за линии и т.н. Друг е въпроса, че като нямат достатъчно пътници, фирмаджиите сами спират да обслужват линии, които са взели с конкурс и официално фигурират - това е незаконно, ама.....Хубавото поне е, че ако им се развали автобус, моментално се обаждат на "конкуренцията" - "Отиваш да покриваш линията!", демек помагат си в това отношение. Но БДЖ сами си го направиха! Никога няма да забравя как през далечната 91-ва година, февруари малко преди Луканов да падне, чичо ми прави сватба. Беше някаква страшна зима, на Централна гара бяха изпозамръзнали стрелките, та имаше часове закъснения, влакът за Кулата тръгна вместо в 8 сутринта, чак в един наобяд, и замръзнахме от студ, понеже вагон-отоплителя нищо работа не вършеше, а тъкмо бяха вдигнали цените на билетите 6 пъти! Та тръгнахме от София рано сутринта, а пристигнахме на село в 8 вечерта, разстояние, което нормално се минаваше за 4 часа. Тогава все още частни рейсове не даваха (частни камиони имаше още от 87-а година), но малко след това, като дойде Димитър Попов, бая народ накупи де що има основно Икаруси от ГДР, Кароси от Чехия и какво ли още не втора ръка от Германия, Италия, Холандия и т.н., та пуснаха автобуси на цени по-ниски от тези за влака. Дядо ми, по този повод казваше "аааа,не аз пари на частници не давам", и си се возеше с влака и раздрънканите ДАП-аджийски чавдари.....
« Last Edit: 08.11.2018, 23:45:18 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.