Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 159861 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12238
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1440 on: 09.11.2018, 00:29:05 »
Не си мислете че е кой знае каква далавера и валят пари ако имате автобуси и обслужвате уж апетитни линии. Редовно гледам автобуси София-Пловдив, София-Варна, София-Бургас с не повече от 8-10 човека. Че дори чак до Бургас и Варна почнаха да пускат и по-малки автобуси вече. Нали не си мислите, че са все на печалба, като сложиш че автобусите в повечето случаи напоследък са им чисто нови, лизинг, надник на шофьора, данъци, винетки, застраховки, нафта.  Наскоро изпращах една позната за Благоевград и голям 50 местен автобус замина с 4 човека! За тези 4 човека сметнете колко нафта е изгорена, работи климатик, касиери на автогарите, шофьор, винетка, данък, каско, поддържащ персонал в гаража, лицензи и какво ли още не. Пътници има основно събота и неделя и то при по-хубаво време и около празници. Честно казано БДЖ като че ли има повече пътници, но и там има отлив. Отлива не е само от БДЖ а като цяло от обществения транспорт, но и БДЖ и автобусните превозвачи сами си го направиха така да стане, то за това по пътищата е такова мазало из цяла БГ. Като закриеш една уж губеща селска ж.п.линия, или селска автобусна линия, това се отразява и на главните. Защото селския автобус или влак ти докарва пътници за връзка на по-голямата ж.п.гара или автогара за по-главните линии. Всичко е една навързана система.

Както казах има хляб и за едните и другите, и едните не могат да съществуват без другите (БДЖ и автобусните превози). Казва се интегриран транспорт. Например основния трябва да е железопътния, като трябва да има възлови гари и транспортни хъбове и оттам автобусите да поемат пътниците до близките градове и села. И за превозвачите би било много по-на далавера, вместо да пътуват полупълни автобуси през цяла България, да им дойде цял влак пълен с пътници и само да довозват. И по-кратко растояние, и повече доходност и по-малко амортизация.

През СОЦ-а също си е имало междуградски автобусни линии, и Пловдив-Асеновград, и Пловдив-Карлово, и Шумен-Русе, Русе-Бургас, дори и такова като София-В.Търново, София-Пловдив-Смолян, София-Благоевград напълно дублиращи ж.п. транспорт. Но това е просто защото понякога едното допълва другото и може би не на всеки курс е изгодно пътниците да се превозват в цяла влакова композиция. Интересно че дори в развити държави като Гернания, Франция, Италия има също дълги автобусни линии през цялата страна напълно дублиращи ж.п. линии и то с доста луксозни автобуси. Явно не е само при нас така. Но там така са направени че едното не си пречи на другото и се допълват повече, отколкото да се конкурират.
« Last Edit: 09.11.2018, 00:41:14 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 425
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1441 on: 09.11.2018, 00:45:41 »
Не си мислете че е кой знае каква далавера и валят пари ако имате автобуси и обслужвате уж апетитни линии. Редовно гледам автобуси София-Пловдив, София-Варна, София-Бургас с не повече от 8-10 човека. Че дори чак до Бургас и Варна почнаха да пускат и по-малки автобуси вече. Нали не си мислите, че са все на печалба, като сложиш че автобусите в повечето случаи напоследък са им чисто нови, лизинг, надник на шофьора, данъци, винетки, застраховки, нафта.  Наскоро изпращах една позната за Благоевград и голям 50 местен автобус замина с 4 човека! За тези 4 човека сметнете колко нафта е изгорена, работи климатик, касиери на автогарите, шофьор, винетка, данък, каско лицензи и какво ли още не. Пътници има основно събота и неделя и то при по-хубаво време и около празници. Честно казано БДЖ като че ли има повече пътници, но и там има отлив. Отлива не е само от БДЖ а като цяло от обществения транспорт, но и БДЖ и автобусните превозвачи сами си го направиха така да стане, то за това по пътищата е такова мазало из цяла БГ. Като закриеш една уж губеща селска ж.п.линия, или селска автобусна линия, това се отразява и на главните. Защото селския автобус или влак ти докарва пътници за връзка на по-голямата ж.п.гара или автогара за по-главните линии. Всичко е една навързана система.

Както казах има хляб и за едните и другите, и едните не могат да съществуват без другите (БДЖ и автобусните превози). Казва се интегриран транспорт. Например основния трябва да е железопътния, като трябва да има възлови гари и транспортни хъбове и оттам автобусите да поемат пътниците до близките градове и села. И за превозвачите би било много по-на далавера, вместо да пътуват полупълни автобуси през цяла България, да им дойде цял влак пълен с пътници и само да довозват. И по-кратко растояние, и повече доходност и по-малко амортизация.

През СОЦ-а също си е имало междуградски автобусни линии, и Пловдив-Асеновград, и Пловдив-Карлово, и Шумен-Русе, Русе-Бургас, дори и такова като София-В.Търново, София-Пловдив-Смолян, София-Благоевград напълно дублиращи ж.п. транспорт. Но това е просто защото понякога едното допълва другото и може би не на всеки курс е изгодно пътниците да се превозват в цяла влакова композиция. Интересно че дори в развити държави като Гернания, Франция, Италия има също дълги автобусни линии през цялата страна напълно дублиращи ж.п. линии и то с доста луксозни автобуси. Явно не е само при нас така. Но там така са направени че едното не си пречи на другото и се допълват повече, отколкото да се конкурират.
Иво, не говори глупости. Не искам никого да обиждам, но автобуси Пловдив - София по време на соц-а не е имало, това мога да го гарантирам и без да съм живял тогава. Семейството ми е от Пловдив, но от 87-а живеят в София. Електричеството в НРБ е било доста по-евтино от дизела за държавата, така че има огромна икономическа логика в това да няма такива превози. Пловдив експрес е пътувал за по-малко от 2 часа между двата града, защото не е спирал на много от гарите, сега няма такъв филм. Няма и нови автобуси на лизинг в момента между двата града, не знам от къде ви се привидяха :D

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2242
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1442 on: 09.11.2018, 00:57:33 »
Едно време нямаше автобуси между областните (тогава окръжни) градове. Единствено примерно до Смолян, където няма ж.п. линия. Или пък до Ловеч, Троян, където влакът много обикаля. Нещо повече - в края на 70-те излиза едно постановление, според което цените на автобусните билети следва да са за обикновен автобус 30%, а за бърз - 60% по-високи от цената на билета за най-високата категория влак първа класа в съответното направление. Е, все пак са гледали приблизителна успоредност, до Ловеч и Троян нямаше надценки, въпреки наличието на гари и влакове в тези градове. Но между София и Сандански имаше само един Чавдар дневно и билетът за него беше излизаше на двойна цена, в сравнение с влака. То и където нямаше влак, да не мислите, че нещата бяха наред - примерно за Гоце Делчев имаше рейс само три пъти дневно и да видим как ще се качи група от Банско за София, дошла от планински поход....Чичо ви Благо беше писал, че до Търново е имало линия, пусната с протекциите на тогавашния вътрешен министът Димитър Стоянов, при това с Икаруси, не с Чавдари. Но...билетът за този автобус е бил 12.50 - голяма сума за това време (самолетът София-Горна Оряховица е бил 12 лева). Обаче са правили следната врътка - купува се билет до Севлиево (там няма ж.п. линия, съответно надценка) и после продължение от шофьора до Търново - ето ти пет лева спестени. А тогава с пет лева....

Сега колкото и да са скъпи горивата, с кола ако се съберат няколко човека, излиза много по-евтино, отколкото ако тези хора си вземат билети за влак/автобус. Затова и все повече навлизат споделените пътувания (рейсаджиите реват, че били незаконни).
« Last Edit: 09.11.2018, 00:59:52 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12238
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1443 on: 09.11.2018, 09:59:39 »
Не си мислете че е кой знае каква далавера и валят пари ако имате автобуси и обслужвате уж апетитни линии. Редовно гледам автобуси София-Пловдив, София-Варна, София-Бургас с не повече от 8-10 човека. Че дори чак до Бургас и Варна почнаха да пускат и по-малки автобуси вече. Нали не си мислите, че са все на печалба, като сложиш че автобусите в повечето случаи напоследък са им чисто нови, лизинг, надник на шофьора, данъци, винетки, застраховки, нафта.  Наскоро изпращах една позната за Благоевград и голям 50 местен автобус замина с 4 човека! За тези 4 човека сметнете колко нафта е изгорена, работи климатик, касиери на автогарите, шофьор, винетка, данък, каско лицензи и какво ли още не. Пътници има основно събота и неделя и то при по-хубаво време и около празници. Честно казано БДЖ като че ли има повече пътници, но и там има отлив. Отлива не е само от БДЖ а като цяло от обществения транспорт, но и БДЖ и автобусните превозвачи сами си го направиха така да стане, то за това по пътищата е такова мазало из цяла БГ. Като закриеш една уж губеща селска ж.п.линия, или селска автобусна линия, това се отразява и на главните. Защото селския автобус или влак ти докарва пътници за връзка на по-голямата ж.п.гара или автогара за по-главните линии. Всичко е една навързана система.

Както казах има хляб и за едните и другите, и едните не могат да съществуват без другите (БДЖ и автобусните превози). Казва се интегриран транспорт. Например основния трябва да е железопътния, като трябва да има възлови гари и транспортни хъбове и оттам автобусите да поемат пътниците до близките градове и села. И за превозвачите би било много по-на далавера, вместо да пътуват полупълни автобуси през цяла България, да им дойде цял влак пълен с пътници и само да довозват. И по-кратко растояние, и повече доходност и по-малко амортизация.

През СОЦ-а също си е имало междуградски автобусни линии, и Пловдив-Асеновград, и Пловдив-Карлово, и Шумен-Русе, Русе-Бургас, дори и такова като София-В.Търново, София-Пловдив-Смолян, София-Благоевград напълно дублиращи ж.п. транспорт. Но това е просто защото понякога едното допълва другото и може би не на всеки курс е изгодно пътниците да се превозват в цяла влакова композиция. Интересно че дори в развити държави като Гернания, Франция, Италия има също дълги автобусни линии през цялата страна напълно дублиращи ж.п. линии и то с доста луксозни автобуси. Явно не е само при нас така. Но там така са направени че едното не си пречи на другото и се допълват повече, отколкото да се конкурират.
Иво, не говори глупости. Не искам никого да обиждам, но автобуси Пловдив - София по време на соц-а не е имало, това мога да го гарантирам и без да съм живял тогава. Семейството ми е от Пловдив, но от 87-а живеят в София. Електричеството в НРБ е било доста по-евтино от дизела за държавата, така че има огромна икономическа логика в това да няма такива превози. Пловдив експрес е пътувал за по-малко от 2 часа между двата града, защото не е спирал на много от гарите, сега няма такъв филм. Няма и нови автобуси на лизинг в момента между двата града, не знам от къде ви се привидяха :D

Помня го много добре Пловдив експрес и съм се возил тези години. И беше все с поне 8-9 вагона. По-късно имаше даже и музика по аудеоуредбата. А нищо не е пречило да се качиш на автобуса София-Смолян до Пловдив, но просто преди да пуснат магистралата е пътувал над 3 часа до Пловдив. И нямаш сметка хем почти два пъти по-скъпо хем пътуваш повече време. И сезонни автобуси е имало до морето като сега до курортите, до Сл.Бряг, надолу към Созопол. Това го знам от един наш колега охрана, който е пенсионер и навремето е рабитил професионален шофьор. Даже е имало вносни автобуси Барейрос и други подобни, а от София до Созопол например се е пътувало около 12 часа с автобус, като шофьорите са се сменяли някъде по пътя. например в Пловдив. Както се вижда и до Сандански е имало през СОЦ-а. Със сигурност са ми разказвали че е имало и Русе-Бургас( мисля че през Варна и през всички курорти)  даже един познат ми разказваше как нямало места и се возил на първата седалка в една 11М3-ка отпред до двигателя дето е. И международни е имало също.
« Last Edit: 09.11.2018, 10:03:17 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4621
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1444 on: 09.11.2018, 10:36:06 »
Спомням си от детството в края на 80-те години и началото на 90-те години автобусите Варна - Толбухин по-късно Добрич  - влакът е много обиколен и дори тогава пътуваше почти два часа, за сравнение автобусите малко по-малко от час. Сега маршрутките пътуват около 45 минути.  :rolleyes:

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4992
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1445 on: 09.11.2018, 12:22:27 »
Ако билета София-Варна при частника е 50 лева. дори и да има 50% намаление, което се покрива от държавата - пак пенсионерския, ученически и студентския билет ще са по 25 лева. Не е ли малко много??


Друга гледна точка - не би ли трябвало държавата да прави всичко възможно да кара хората да използват чистия и безопасен железопътен транспорт и да ги ограничава да ползват рейсовете? Как ще стане това ако се пусне частни да кара влаковете на доста по-високи цени.

Някой ще каже, че сега БДЖ отблъсква пътниците. Има просто решение - налага се данък върху всички билети за рейсове по направления, които се покриват от директни влакове. Например - 50% данък. и с тия пари се инвестира в по-качествена услуга на БДЖ.
Не знам как реши колко ще струва билета и че ще е 50 лв. Никой частен оператор няма да сложи цена, при която никой да не ги използва, защото така само ще губи. Ще намерят оптималните такива, така че влаът да е пълен и да печелят най-много. В нормалните държави влаковете са по-бързи и по-удобни и за това са на по-висока цена от автобусите. Ако и тук са по-бързи, това ще вдигне цената, ако са по-комфортни - също, ако са по-бавни - ще я свали, но в големите фирми това го смятат хора с доста опит и които не са получили образованието си в някой форум.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4621
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1446 on: 09.11.2018, 16:05:36 »
Ако инфраструктурата позволява достатъчно високи скорости и може да се постигнат времепътувания по-малки от тези на автобусите, то влаковете могат да бъдат по-скъпи, но не драстично - при българския стандарт ще има много малко желаещи да пътуват при двойни или по-високи цени спрямо автобусите дори примерно времепътуването до Варна да стане около четири часа, до Бургас около три. :rolleyes: Изкуствено надуване на цените на автобусните билети с данъци или такси би довело само до отлив към лични автомобили, споделени пътувания и евентуално развитие на нелегални превози. За да конкурира автобусите БДЖ трябва да осигури адекватни времепътувания - дори при сегашната инфраструктура са възможни такива около 7 часа до Варна и 6 до Бургас при спиране само на няколко основни гари без паланки като Своге, Роман, Червен Бряг, Павликени, Попово, Костенец, Септември освен за евентуална връзка с теснолинейката, Стралджа, Михайлово, Зимница, Нова Загора и т.н. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13602
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1447 on: 09.11.2018, 17:08:03 »
всъщност си са курсовете на частниците с по един-два строшени немски автобуса още от началото на 90-те и след това, както и появилите се след тях Групове, Етапи, Калеи, Витоши и т.н. сган.
Смехотворно е, като изръсиш нещо отпреди 20 години като съвременно. За хубаво или за лошо, България доста се промени от 1995, към която година се отнасят повечето ти твърдения. Не че Юнион-Ивкони пътува до Перник с автобуси-последна дума на техниката, но по морските линии по правило са читави возилата. При всички случаи - далеч по-читави от вагоните на БДЖ. Автобусните фирми пълнели партийни каси. Пък парите, посипани в пясъците на БДЖ, сигурно не пълнят?

Както и да е - един читав жп оператор не трябва да го безпокоят автобусите. DB не са се потиснали много от FlixBus (макар сериозната консервативност и негъвкавост в политиката им). Тук спирам, нека Веско 76 каже.
Поначало БДЖ трябва да има модел за нормално пазарно поведение, а не - с паничката пред Министерския съвет. Да правят удобни връзки. Да оперират и с автобуси, с които ще правят връзки със селища без жп линия или с неефективна жп линия. Безсмислено е да се лангъркат влакове с по един вагон, но ако операторът представи алтернативна транспортна услуга, ще са доволни всички. Да подобри събираемостта и пресече гратисчийството. Съвременна резервационна система и гъвкави тарифи и т.н. Нищо от горните неща не съм чел даже да е заявено като намерение, само поредното искане за поредна многомилионна инжекция. Ама те и други железници били губещи! И губещи да са, правят планове как да се измъкнат, безлимитно финансиране няма и в Арабските емирства.
Затова съм скептичен, доколко това е лъжица за нейната уста. Затова ако изобщо има шанс за тях, това е рестартът. А и не виждам нещо страшно да дойде друг жп оператор. Той няма да си доведе машинисти и кондуктори, просто БДЖ-ейският оперативен персонал ще работи при друг работодател за други пари, а паразитиращият ще трябва да си търси друго поприще.
« Last Edit: 09.11.2018, 17:25:13 by blagun »

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 280
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1448 on: 09.11.2018, 18:34:55 »
Дори днес, влаковете в България не са чак толкова бавни. всъщност рейсовете са нелегално бързи. всеки който си е взел шофьорската книжка по честен начин знае, че за рейсовете важат други ограничения на скоростта. невъзможно е при спазване на всички ограничения по пътя, рейсовете да стигат за времето, което стигат сега. даже се чудя как общините се одобрили тези разписания. като те са в нарушение на закона за движение по пътищата.


Ако се упражни контрол върху рейсовете, влаковете ще станат автоматично по-бързи. Говорим за съществуващ закон и правила. Само трябва да се осъществи контрол!!!!!

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2242
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1449 on: 09.11.2018, 19:35:55 »
Бавни са и още как,  имах много пъти удоволствието да се возя с влак в чужбина, та знам за какво става въпрос. Първо проектните скорости са на допотопно ниво, второ навсякъде е осеяно с намаления, трето нито имаме читави локомотиви, нито вагони (даже и приказката по този въпрос не ми се отваря), че да се поддържат адекватни скорости, пето спира се навсякъде по циглите, понеже нямат достатъчно търкала за редовни селски пътнически влакове, та се налага бързите да спират, за да се осигури транспортно обслужване на по-малките градове и села. Не са виновни рейсовете, виновни са си БДЖ.

За автобусите към морето от 95-та година нямам наблюдения, но по много от направленията сега курсовете са по-малко, отколкото тогава.
« Last Edit: 09.11.2018, 21:14:23 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13602
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1450 on: 11.11.2018, 06:26:38 »
За автобусите към морето от 95-та година нямам наблюдения, но по много от направленията сега курсовете са по-малко, отколкото тогава.
Обяснимо е - доста хора си накупуваха коли, доста се ориентираха към друго море. Претъпкаността на плажовете в морските градчета и села те принуждава да си с кола, за да дириш по-изолирани места за плажуване. Единствената заслуга на БДЖ за това са няколкото турски спални вагона.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1451 on: 11.11.2018, 14:28:48 »
Според мен БДЖ трябваше да акцентира върху бизнес пътуванията и хората, пътуващи сами. Ако разстоянието София - Бургас се взимаше за 2:30 часа, това щеше да е съпоставимо с общото време за пътуване със самолет без нуждата да се явяваш на гарата час и половина по-рано и без пътя от/до летищата. Съответно с интернет във влака, климатик и удобни места може дори да се свърши някаква работа.

През 2015 година с жена ми бяхме на почивка в Слънчев бряг. На отиване пътувахме с братовчед й и жена му, които бяха отседнали в близък курорт. На връщане се чудехме между влак, автобус и самолет. Нямаше полет в деня, в който трябваше да отпътуваме и самолетът отпадна. Влакът ни се видя доста като часове, а и трябваше да се прекачваме с багажи и чадър, затова заложихме на автобус на "Карат С", който уж трябваше да е бърз. В действителност спирахме във всички основни населени места, минавайки по стария път, до Стара Загора. Общото време за пътуване беше около девет часа и това тотално ме отказа да ползвам автобуси за междуградски превози.

Малко се отплеснах от темата, но мисълта ми беше, че никой няма да се търкаля 6-7 часа с БДЖ до морето и после да прави прекачване за някой курорт. Много по-удобно е да се пътува с кола, особено ако сте двама-трима души или пък с дете.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12238
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1452 on: 11.11.2018, 19:32:39 »
Е добре де , в момента с влак е по-бързо до морето от автобус. Лятото една приятелка пътуваше с директен автобус до Св.Влас и общо също й беше отнело над 8 часа с трафика. Но пък каза че добро впечатление направило чистотата и качеството на обслужването. С експреса или подбалканския влак е към 6 часа до Бургас и още около 40-50 минути до Св.влас

До Варна е подобно, с автобус се пътува около 8 часа със всички почивки и трафика.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4621
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1453 on: 11.11.2018, 19:48:23 »
При последното ми отиване до Варна пътувах с автобус около 6:50 с почивка в Търново и две спирания в Търговище и Шумен. :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2695
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1454 on: 11.11.2018, 19:55:06 »
Влака за Варна по едно време го бяха докарали до 7 часа, но имаш и удобството, че не си закован за тясната седалка на автобуса. Ако добавим бюфет и по-човешки условия става съвсем конкурентен на автобуса, стига някой да съумее да организира спазване на разписанието.
По-големият проблем е по направлението София - Пловдив - Бургас, защото пътуването с кола стана два пъти по-бързо от влака и е от врата до врата. Това свали много хора не само от влака, но и от автобуса.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3459
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1455 on: 11.11.2018, 21:11:18 »
На всичкото отгоре се продължава с практиката да се отменят влакове. Преди дни ми се наложи да пътувам до Сливен, и се оказа че влак 80142 заминаващ от Бургас в 09:45 е отменен. На гарата нямаше даже и състав за влака.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12238
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1456 on: 11.11.2018, 21:18:40 »
Явно и в БДЖ нямат персонал. Като няма кой да кара ще го отменят.

София-Пловдив-Бургас за да отговорят на конкуренцията като стане цялото за 160 теоретично трябва да може да се пътува по-бързо отколкото с кола.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2695
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1457 on: 11.11.2018, 21:24:19 »
От 1-2 месеца насам масово закъсняват и се отменят по липса на работещи локомотиви и положението продължава да се влошава.
До скоро се отменяха само пътнически влакове от местно значение, но вече се случва и с бързи - 1625 се отменя редовно, Диана и Янтра бяха отменени заедно, имаше и отменен бърз влак София-Бургас.
Явно и в БДЖ нямат персонал. Като няма кой да кара ще го отменят.
Липсата на персонал е отделен проблем. Сегашния е под минимума, но все още стига за всички влакове с цената на много извънреден труд.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5385
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1458 on: 12.11.2018, 14:25:13 »
От 10 декември направлението София - Банкя ще се обслужва от 5 чифта влакове, увеличение с 1 чифт спрямо сегашното разписание. Отново от 10 декември три от петте чифта влакове към Банкя ще пристигат като директни пътнически влакове, съответно от Пловдив, Септември и Копривщица. Останалите два чифта ще обслужват единствено участъка София - Банкя. Четири от петте чифта, заминаващи от Банкя влакове ще се движат директно съответно до Елин Пелин, Пловдив, Септември и Копривщица. Влакът до Елин Пелин ще се движи в делнични дни, а в празнични само до София.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2242
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1459 on: 12.11.2018, 19:29:47 »
Много хубаво, но влаковете са адски малко. Трябва да възстановят разписанието за Банкя до февруари 2000-та, когато чича ви Дунча го оряза, или с други думи, да има влак на всеки час. Сегашната "честота" никакви пътници няма да привлече, хората ще си вървят с рейса. Две Дезира стига да циркулират целодневно между Казичене и Банкя. За влак през половин час, като едно време, не смея и да си мечтая.

Естествено отговорът на БДЖ ще е, че е невъзможно да пуснат влак на всеки час, понеже електричките не им стигат дори да покрият сегашния график. Крайно време е да си оправят извънгаранционната поддръжка със Сименс и всичките 25 дизелови и 25 електрически Дезира да влязат в действие.

Друга простотия от новото разписание е триумфалното завръщане на допотопната серия 32 по все повече направления на депо Горна Оряховица - освен за Габрово и за Берковица, отново поемат всичко Горна-Русе, Горна-Шумен-Варна, Варна-Карнобат, Шумен-Комунари, Горна-Червен Бряг-Мездра-Враца, също пътническият Горна-София и дори един чифт Лакатник-София. Преди няколко години, като стана белата между Враца и Мездра, обещаха да ги спрат най-накрая, като ги редуцираха само до линията за Габрово и един чифт Горна-Червен Бряг.

Освен това най-бързият влак за Кулата е даден с патица серия 61, което означава до 80 и още 10-15 минути отгоре (досега беше 3 часа и 20 мин., което е абсолютно минимално възможното по тази линия, по-бърже няма как.) Така и така за Гърция го трансбордират с автобус, могат да го пуснат с Дезиро. Сигурно и други свинщини има, тези видях на пръв поглед...
« Last Edit: 12.11.2018, 19:40:17 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.