Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 162671 times)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1460 on: 13.11.2018, 15:57:16 »
Е добре де , в момента с влак е по-бързо до морето от автобус.....С експреса или подбалканския влак е към 6 часа до Бургас и още около 40-50 минути до Св.влас

Въпросът е, че прекачванията не винаги са съобразени и може да трябва да се чака връзка 30-40 минути.

Аз също бих предпочел влак пред автобус, особено ако влаковете бяха климатизирани през лятото и отоплени през зимата. Ако това условие е изпълнено, не бих имал против да пътувам малко повече, ако гарата, на която ще пристигна съвпада с крайната ми дестинация.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ники 1515

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 508
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1461 on: 04.12.2018, 20:39:01 »
Анонс за филма „Историите на локомотивния машинист” (излъчен е тази неделя, 2.12.2018 г.). Показано е в какви ситуации попадат машинистите в ежедневната си работа:

https://www.btv.bg/article/shows/btv-reporterite/tazi-nedelja-v-btv-reporterite-istoriite-na-lokomotivnija-mashinist.html

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4559
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1462 on: 07.12.2018, 13:56:46 »
Всички, които желаят, са добре дошли в неделя да се повозим на влак до Банкя. Формално да ознаменуваме удължаването на влаковете между Банкя и София до Казичене. Срещата е в 13.15ч на гарата на Банкя, а за тези, които ще дойдат с влак прилагам разписанието. Билети - от касите на БДЖ  :devil: До неделя!
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2360
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1463 on: 07.12.2018, 15:13:33 »
Гледам новото разписание за другата седмица. Прави ми впечатление как осиротява линията Димитровград-София след като влаковете от Бургас и Варна почват да си вървят от Михайлово към Чирпан и Пловдив. Съответно пък Димитровград-Стара Загора става съвсем скандално - един пътнически и един международен влак за цялото денонощие?! Това какво е ?! Защо ремонтирана линия като 1-ва остава толкова слабо натоварена, а 4-та линия хваща паяжини?!

П.С. Преди два дни ползвах влак 8602 от Димитровград до София и беше страхотно по-удобен от какъвто и да е автобус дето кара 100% по АМ "Тракия" и АМ "Марица".  Да не говорим за участъка Димитровград-Септември - там е като самолет!
« Last Edit: 07.12.2018, 15:16:09 by ooleg »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1464 on: 08.12.2018, 01:48:10 »
Гледам новото разписание за другата седмица. Прави ми впечатление как осиротява линията Димитровград-София след като влаковете от Бургас и Варна почват да си вървят от Михайлово към Чирпан и Пловдив. Съответно пък Димитровград-Стара Загора става съвсем скандално - един пътнически и един международен влак за цялото денонощие?! Това какво е ?! Защо ремонтирана линия като 1-ва остава толкова слабо натоварена, а 4-та линия хваща паяжини?!

П.С. Преди два дни ползвах влак 8602 от Димитровград до София и беше страхотно по-удобен от какъвто и да е автобус дето кара 100% по АМ "Тракия" и АМ "Марица".  Да не говорим за участъка Димитровград-Септември - там е като самолет!
Със сигурност е по-удобно от автобус, ама чак самолет, със 130....не звучи сериозно :D То линията е за 160, за какъв самолет можем да говорим? Когато се докара инфраструктурата до стандартите на LGV, за над 300 км/ч, тогава да говорим за самолети, в момента е една сравнително бързо движеща се купчина желязо. Много често пътувам между София и Пловдив и в "скоростните" участъци винаги стоя леко на тръни, дали няма да се разпадне композицията, или да се запали локомотивът.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1465 on: 08.12.2018, 14:14:49 »
Гледам новото разписание за другата седмица. Прави ми впечатление как осиротява линията Димитровград-София след като влаковете от Бургас и Варна почват да си вървят от Михайлово към Чирпан и Пловдив. Съответно пък Димитровград-Стара Загора става съвсем скандално - един пътнически и един международен влак за цялото денонощие?! Това какво е ?! Защо ремонтирана линия като 1-ва остава толкова слабо натоварена, а 4-та линия хваща паяжини?!

П.С. Преди два дни ползвах влак 8602 от Димитровград до София и беше страхотно по-удобен от какъвто и да е автобус дето кара 100% по АМ "Тракия" и АМ "Марица".  Да не говорим за участъка Димитровград-Септември - там е като самолет!
Със сигурност е по-удобно от автобус, ама чак самолет, със 130....не звучи сериозно :D То линията е за 160, за какъв самолет можем да говорим? Когато се докара инфраструктурата до стандартите на LGV, за над 300 км/ч, тогава да говорим за самолети, в момента е една сравнително бързо движеща се купчина желязо. Много често пътувам между София и Пловдив и в "скоростните" участъци винаги стоя леко на тръни, дали няма да се разпадне композицията, или да се запали локомотивът.
Ми вози се на рейса тогава. Да те обърне в някое дере.... там няма да си на тръни.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1875
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1466 on: 09.12.2018, 21:09:04 »
Абе извинете хора, ама вие добре ли сте? Какъв коментар правите на това нещо, нареченно БДЖ и НКЖИ... Има ли нужта това от коментар? Вие някога стъпали ли сте в чужбина???
Аз БДЖ не ползвам от години и никога няма да ползвам, докато са същите условия на пътуване. Това е абсурдно, още повече за страна членка на ЕС. Това изпада от всякакви категории. Държавата тепърва ще тегли много заради липсата на транспорт и инфраструктура. После защо сме били последна дупка на кавала... Българските железници да си го говорим честно за на ниво от средата на 20ти век. Тия ремонти са само фъфлене срещу обективите и са на парче и нищо не вършат.
БДЖ е абсурдно да съществува... Нито влакове, нито локомотиви, нито вагони, нито мотриси, нито железен път, нито сервизи, нито персонал са адекватни за 21ви век и нормално работещо дружество, било то национален жп-превозвач. Ама извинете, не може София-Пловдив да се взема за 2 часа и 30 мин. с експрес...  Варна-София 450 км за близо 8 часа... и то с влак!!! Най-бързия преход от Варна до София е с автобус за поне 6 часа... абсурд... и ще ми говорите и ще ми коментирате БДЖ, където дори от тоалетната, която е стая на ужасите всичко пада директно на релсите... А аз се возя за същото разстояние в Германия го вземам за 8 часа с най-бавните влакове, тип градски транспорт, а с експреса съкръщавам пътуването до малко под 4 часа... Отоплени, с WiFi, приятни кондуктори, тоалетна като хората, бистро, удобни гари и тн... Да верно, 50Евро е, но и аз бих платил 50 лева за Варна-София ако го направи за 5 часа.

Доста ще ме критикувате, ама трябва да се гледа реалността, а не личните пристрастия и мании. БДЖ честно казано е неадекватно и абсурдно в тези времена да съществува. Малко утопично, но БДЖ трябва да се унищожи напълно и изгради отново от нулата. Вадене на релси, махане на подвижен състав, уволняване на всички, поставяне на чисто нови железни пътища, създаване на ново управление, назначаване на нови хора, покупка на нови влакове и тн... Но държавата няма желание и възможности да направи това...

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7857
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1467 on: 09.12.2018, 21:56:45 »
Спазвайки правила и ограничения  (до 80 км/ч за първокласен път) един автобус никога не може да стигне до Варна за 6 часа. Влаковете спазват всички ограничения. БДЖ не е виновно че влакът вдига 130, но железният път е за 80. Не че БДЖ няма куп други вини, но все пак.

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1875
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1468 on: 09.12.2018, 22:04:08 »
Но все пак- БДЖ е БОКЛУК! Буквално купчина скрап, която не отговаря на нищо съответстващо на 2018г. Едно от нещата които редовно ме замисля- на какво отгоре България е част от ЕС... БДЖ е гадно, бавно, архаично, неудобно и ужасно... Ма не може 21ви век влакът да е по-бавен от автобуса и да ходиш подир гъза му да събираш резервните части... да трепериш кога ще се запали... да трепериш от студ, че нещо не работело... Да нямаш нормална тоалетна... да пътуваш една миниатюрна държавичка, къде 450 км ти вземат цял работен ден от 8 часа без закъсненията... БДЖ е в такава ситуация, че вече не може да се адаптира и преправя, а трябва да се преизгради напълно. Единствено Сименсите имат вид на мотриси, които малко отмалко доставят комфорт на пътниците. Естествено и тях разкапаха, защото все пак са технология от по-модерни времена, а БДЖ не могат да оперират с такава. Еми едно от най-малкото неща- тоалетната им е използваема и не изхвърля всичко на релсите... А кво друго... Те БДЖ дори нямат онлайн билети и смарт приложение...

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1469 on: 09.12.2018, 23:40:41 »
Ми вози се на рейса тогава. Да те обърне в някое дере.... там няма да си на тръни.
[/quote]
Пътувам с БДЖ между София и Пловдив редовно поради 2 много важни причини:1. Отстъпката ми като студент и 2. Живея в Дружба и автогарата е далеч, за сметка на това Искър е близо.
Ако намалението не важеше за първа класа, нямаше да го ползвам, защото не съм мазохист и с цигани до Ихтиман нямам намерение да пътувам. Също така, проявявам и известна доза инат и не искам да давам пари на автобусните мафиоти, заради които БДЖ и НКЖИ са в това състояние. Годишно оставям в БДЖ над 350лв. Няма как да стоя отстрани и да пляскам на "модернизацията", която се прави в момента на инфра-та, защото просто е смешно. Каква модернизация, като вдигаме проектната скорост от 130 на 160, и то във възможно най-равният участък на България, а именно Горнотракийската низина?! Тоя ремонт ми се случи пред очите, нагледах се на какво ли не, включително забавянето с 2 години и половина. Как се очаква да не съм критично настроен?

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1875
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1470 on: 10.12.2018, 00:20:36 »
абе човек ти пътувал ли си извън България??? Изобщо знаеш ли в коя епоха сме???

Относно атаката да съм ползвал автобуса къде щял да се обърне в дере- естествено БДЖ е по-опасно за живота и здравето. Но предвид тегавия транспорт и състоянието, като цяло на България аз имам решение просто да не пътувам нататък. Пътувам веднъж на 6-7 месеца до Варна, за където ползвам само самолети. Не бих си причинил самоубийството да пътувам по наземен транспорт в тази страна...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12325
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1471 on: 10.12.2018, 00:32:28 »
Не е баш така както го описвате. Миналата зима пътувах баш в зимно до Бургас и обратно с влак. Бях със експрес Слънчев бряг. Вярно, пътуването беше 6 часа, но във вагоните беше чисто, имаше тоалетна хартия и сапун в тоалетните, за отопление какво да говорим-пътувах по къс ръкав през целия път беше направо жега. Навънка виелици, бяха затворени пътища, влака пристигна абсолютно навреме. Имаше и вагон-ресторант, имаше си за хапване, кафе. За без пари какво повече да иска човек? Където позволява си се движеше със 150. Навръщане закъсняхме съвсем малко, около 15 мин. но просто бяха много лоши метеорологичните условия. По това време с кола нямаше да стигнеш или с автобус.

Така че не е така зле както го описвате. Не е розово положението, ама за тия пари не е толкова зле. В новите спални вагони даже можеш да си нагласяш индивидуално температурата в купето.

Айде да не качвам снимки от Германия как също е надраскано ИСЕ-то им, как не работеше химическия кенеф, вярно скоростта и точността са по-добри но откъм чистота не е кой знае какво повече.
« Last Edit: 10.12.2018, 00:34:20 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1875
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1472 on: 10.12.2018, 00:49:26 »
Е извинявай Иво, ама аз в Германия досега съм наемал един единствен път кола. Друг път просто пътувам с обществения транспорт. Колкото и да е мизерия в ICEто или регионалките не може да стигне мизерията на БДЖ... Най-малкото- в БДЖ отпадъкът ти пада директно на релсите... На който му кажа това и ме пита в кой век сме се намирали и защо не са спрели това нещо... Аз се чудя как на спалните вагони не са им отрязали системата за отпадни води. Ама извинете, БДЖ е срамно да се обсъжда дори... Не ми се оправдавайте с цени и тн... И няма нищо с автобусните оператори. БДЖ не е конкурентно на тях, за да се обвиняват по детски. Правете разлика, още веднъж казвам, между лични пристрастия и какво е реално. В Германските железници също има намаления за ученици, пенсионери и младежи, служители в определени браншове и тн., но факт повече струва, но не прекалено и е удобно... Все пак мога да отида на 450 км (Фракфурт-Берлин) и да се върна в рамките на един ден и да си свърша каквото имам и на следващия ден да си отида на работа. Не говоря БДЖ да бъде като Немските железници, но поне малко от малко... Варна-София да не го пътува за 4 часа, ама това нека да става за максимум 7 часа с пътнически влакове... Да не ме е страх на коя гара ще скапе локомотива или до коя гара ще работи отоплението, а лятото да се пържа в собствен сос. Не, не, не въобще, защо се хабим изобщо и се самоунижаваме да коментираме несравними неща... 2018г., за страна която поне на документи е членка на ЕС, БДЖ е гавра със служители, пътници, машини и транспорта като цяло.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 518
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1473 on: 10.12.2018, 01:11:24 »
За мен БДЖ трябва да се обединят заедно товарните и пътническите превози.Да се види какъв персонал ще се събере като количество и да се разпредели оптимално.Същото да стане и със локомотивите.Спешно да се закупят модерни машини и вагони,а не като последната отчайваща обществена поръчка.Да се закупят и шинобусите,за които се говореше преди доста време.Да се ремонтират всички гари и цялата инфраструктура.Да се направят полезни разписания,а закупуването на билетите да стане европейско.Да се смени цялото ръководство и да се направят модерни бази за ремонт на цялата техника.Всичко може да стане и сега,но просто трябва да има желание в управляващите да направят тази важна стъпка.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1875
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1474 on: 10.12.2018, 01:31:31 »
Е ти каза това което аз, преди две мнения- БДЖ е в момент в който трябва чудо. Защото единственият изход е да се закрие напълно (до последния стрелочник и гайчица), известно време да няма никакви влакове, докато се препострои отново (кадрово и физически). Цялата система физически и оперативно само, не може да се съвмести с каквито да е стандарти... Сега ще се юрнете, че съм хейтър а-у, но все пак сме 21ви век...

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1475 on: 10.12.2018, 02:03:52 »
Е ти каза това което аз, преди две мнения- БДЖ е в момент в който трябва чудо. Защото единственият изход е да се закрие напълно (до последния стрелочник и гайчица), известно време да няма никакви влакове, докато се препострои отново (кадрово и физически). Цялата система физически и оперативно само, не може да се съвмести с каквито да е стандарти... Сега ще се юрнете, че съм хейтър а-у, но все пак сме 21ви век...
Решението не е да се закрива, това вече са врели некипели. Решението е начело на компанията да застанат кадърни хора, с нужната експертиза и визия. И да пътувал съм, и то много съм пътувал! От София до Виена съм пътувал с влакове, возих се и на TGV във Франция, което изминава 600 км за 3 часа. Ние това не можем да се мерим със SNCF  или DB, но поне като ни даваха пари от ЕС за модернизация и скоростни ЖП линии, да ги бяхме проектирали за 250 км/ч, не за 160 и разликата да отиде в гушите на управляващите! За мен също влакът е по-удобен от автобуса, ширината на седалките и пространството за крака в купейните първи класи е несравнимо с който и да е автобус, това е факт. Факт са обаче и многото проблеми и мизерии и именно защото пътувам често, не мога да стоя и да гледам с розови очила на случващото се. Чехите каква железница имат, шапка да ти падне, а държавата е по-малка от нашата. И те уж са от бившия "Източен блок", само дето имат късмета да са далеч от Турция и да нямат ДПС в парламента си...

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2360
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1476 on: 10.12.2018, 10:32:18 »
Мога да ви кажа едно от позицията си на израсъл в град разположен на кръстопътя на 1-ва и 4-та линии - Димитровград.
През комунизма детските ми спомени са, че тогава наистина влаковете не ставаха за нищо. Само, че нямаше кой да критикува, или по-скоро никой не смееше. По първа линия нах-близката контактна мрежа беше в Крумово, а по 4-та си я спомням в Гита - рудник, който вече не съществува.
1. 90-те години ги изкарах на влак пътувайки от Димитровград до Стара Загора. Пътническия влак го взимаше за около 1.40-1.50 минути. Международния за около 1.05 минути, но закъснявашев непрекъснато на границата при Русе по 10,30,50,60 и повече минути.
2. За Пловдив пътуването от Димитровград за около 86 км траеше около 2 часа с пътнически влак. 1-ва линия буквално лъкатушеше из равната тракийска низина на зиг-заг покрай някогашните имоти покрай Баронхиршовата желязна линия. Имаше места след Димитровград и преди спирка Крум (горе-долу под някогашната въжена линия на завод Вулкан) където влакът се движеше около 5 минути с 10 км/ч. Помня облаците пара от отоплителните вагони, които правеха мъгла и топлеха често където си решат, ако изобщо топлеха нещо.
Но нямаше кой да се оплаче. Сега бърз влак стига от Димитровград до Пловдив за 50 минути, а за 2 часа вече в Белово.

Проблемът е, че се затри проекта за нова линия от София до Септември.
Иначе Варна не е за пример изобщо, така, че не я слагаме в класациите за никакво пътуване освен със самолет.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1477 on: 10.12.2018, 11:08:33 »
Мога да ви кажа едно от позицията си на израсъл в град разположен на кръстопътя на 1-ва и 4-та линии - Димитровград.
През комунизма детските ми спомени са, че тогава наистина влаковете не ставаха за нищо. Само, че нямаше кой да критикува, или по-скоро никой не смееше. По първа линия нах-близката контактна мрежа беше в Крумово, а по 4-та си я спомням в Гита - рудник, който вече не съществува.
1. 90-те години ги изкарах на влак пътувайки от Димитровград до Стара Загора. Пътническия влак го взимаше за около 1.40-1.50 минути. Международния за около 1.05 минути, но закъснявашев непрекъснато на границата при Русе по 10,30,50,60 и повече минути.
2. За Пловдив пътуването от Димитровград за около 86 км траеше около 2 часа с пътнически влак. 1-ва линия буквално лъкатушеше из равната тракийска низина на зиг-заг покрай някогашните имоти покрай Баронхиршовата желязна линия. Имаше места след Димитровград и преди спирка Крум (горе-долу под някогашната въжена линия на завод Вулкан) където влакът се движеше около 5 минути с 10 км/ч. Помня облаците пара от отоплителните вагони, които правеха мъгла и топлеха често където си решат, ако изобщо топлеха нещо.
Но нямаше кой да се оплаче. Сега бърз влак стига от Димитровград до Пловдив за 50 минути, а за 2 часа вече в Белово.

Проблемът е, че се затри проекта за нова линия от София до Септември.
Иначе Варна не е за пример изобщо, така, че не я слагаме в класациите за никакво пътуване освен със самолет.
Тая мантра с "лошия комунизъм" ми е любима. Не знам как е било в Димитровград, ама от Пловдив до София, с Пловдив експрес баща ми е пътувал 80-тв години за 1 час и 50 минути. Сега няма такова чудо, най - "бързият" влак пътува 2 часа и 30 минути.. Целият подвижен състав, с изключение на Сименс мотрисите е от онова време, след 90-те БДЖ започва да се разпада. Колко нови локомотива има купени след 89-та? Колко линии бяха закрити? С колко хиляди намаляха пътниците?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4684
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1478 on: 10.12.2018, 11:11:46 »
Сега международните влакове закъсняват дори повече - примерно София-Букурещ е с времепътуване около 10 часа по разписание и обикновено трупа допълнително поне час на границата срещу 7-7:30 за автобусите.  :rolleyes: Кадърни хора с експертиза и визия за БДЖ ще се намерят трудно, трябват промени на всички нива. :rolleyes:

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4559
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1479 on: 10.12.2018, 11:15:52 »
Темата за БДЖ, състоянието на компанията, влаковете, обслужването и служителите е неизчерпаема. Както dj_the_bus сам посочи, и в Германия има влакове, които са далеч от очакванията на пътниците, особено когато цената за пътуването е в пъти по-висока, понякога дори спрямо самолетите.

Що се касае до инициативата, всеки има право на мнение. Ако се абстрахираме от ситуации, състояния и прочие - подобрението в отсечката изглежда абсолютно резонно. Да, 5 влака са крайно недостатъчни. Смисъл би имало при влакове на 15 мин. (в общия участък между София и Елин Пелин, примерно), но такива няма! Можем да се примирим, а можем и да търсим начин да насочим посоката на мислене към подобрение. При всички срещи с БДЖ посока на мислене нямаше. Имаше мрънкане и оправдания. Всички се кахърят колко е зле положението, а в същото време то е удобен параван за прикриване на тяхното 1) невежество, 2) мързел, 3) липса на мотивация, 4) нежелание да намерят решение, което се крие зад всеки проблем. Отново, можехме да се примирим и да кажем - толкова е зле, че няма смисъл. Решихме да пробваме да отворим очите на невежеството, да размърдаме мързела, да мотивираме и най-вече да дадем решение, което да послужи като начало за последваща промяна. Защото няма как да има интегриран билет между градския транспорт и БДЖ ако няма градски влакове, примерно. Няма как да имаме "S-Bahn", без хората да търсят железницата.

От тук насетне посоката е една - убеждаване на следващите по веригата в смисъла на концепцията (широко разпространена в Европа, демек нищо ново не измисляме), убеждаване в необходимостта от нов подвижен състав (който да отговаря на нуждите и очаквания ръст на пътниците), намиране на нови съмишленици, с които това да се случи и т.н.

И за финал, т.к. вероятно всички се питат защо, аджеба, Банкя? БДЖ ни посрещнаха със същото питане, казаха: "е добре де, ама ние виждаме смисъл да удължим Перник, там има повече пътуващи". Хубаво, ама защо до момента не сте го направили??? Отговор така и нямаме до ден днешен. В ситуация, когато системата е чувствителна към всяка промяна, постигнатото е голяма победа (да вметна и един от основните аргументи на БДЖ против предложението - "ами ако падне някъде дърво и омажем графика, пътниците пак ще са недоволни. Защо да го правим?". Ужасното е, че победата е пирова, т.к., отново поради причини в БДЖ, влаковете в страната са обвързани по толкова лош начин, че прекачването на теснолинейката от 20 мин сега е 60+ мин., Панагюрище - по същия начин, и т.н.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.