Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 171039 times)

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2450
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1500 on: 10.12.2018, 23:01:18 »
Видеото е преди 100% край на строителството. Тези коловози бяха старите и бяха маневрени и товарни. По план трябваше да се намалят след ремонта и мисля, че са го направили. За съжаление не помня май месец какво се виждаше, а миналата седмица минах с кола няколко пъти, но не ми беше до това.

Може да се надзърне от моста тук:
бул. 3-ти Март
https://goo.gl/maps/fQi3s4yApnE2


Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 10.12.2018, 23:07:17 by ooleg »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 456
    • View Profile
    • Email
« Last Edit: 11.12.2018, 12:59:47 by RADOCVET »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2926
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1502 on: 13.12.2018, 18:19:58 »
За колекционерите на пътеводителя(не че за друго става),на касите на централна гара вече ги има срещу 2,50.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1581
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1503 on: 25.12.2018, 21:33:20 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3470
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1504 on: 26.12.2018, 22:39:35 »
По Бургаско влакове се виждат - къде със Шкода + вагонче, две, но се движат.

На мен ми се изгубиха от поглед "Кончарите, но Шкодички се виждат - 44082, 44099, 44107, 108, 160, 174 и много други.

За последно ми отмениха влак 80142 за Сливен през Октомври.
« Last Edit: 26.12.2018, 22:42:49 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5291
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1505 on: 26.12.2018, 22:51:26 »
По Бургаско влакове се виждат - къде със Шкода + вагонче, две, но се движат.

На мен ми се изгубиха от поглед "Кончарите, но Шкодички се виждат - 44082, 44099, 44107, 108, 160, 174 и много други.

За последно ми отмениха влак 80142 за Сливен през Октомври.
Ми ще ти се губят като има само 3-4 в движение.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1506 on: 30.12.2018, 18:26:12 »
Защо влакът между Велико Търново и Дъбово се движи толкова бавно? Едва 52 километра в час средна скорост. Защото минава през планината или просто линията е скапана и не позволява високи скорости. От Дъбово до Тулово се движи бързо с повече от 90 километра в час. Линията от Тулово до Стара Загора е   в ремонт и там влака се движи много бавно с не повече  от 40-50 километра. Дано като я ремонтират и там да литне.
В момента пътуването от Стара Загора до Велико Търново е дълго и изтощително(повече от 3 часа). Като оправят участъка Тулово- Стара Загора ще стане 2 часа и 26 минути и ще бъде по-леко но въпреки това няма да бъде така както ако влакът се движеше с висока скорост - 87 километра в час, както в участъка Пловдив - Свиленград например - 1 час и 45 минути.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6895
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1507 on: 30.12.2018, 20:11:55 »
Предвид проектната скорост на трасето няма как да литне нито в единия нито в другия участък. 70 км/ч макс.

Offline Рачката К

  • Писател
  • **
  • Posts: 38
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1508 on: 05.01.2019, 18:14:00 »
Ще ви кажа, че главният виновник за критичното състояние на БДЖ е първомайския мафиот и министър на транспорта в правителството на Сергей Станишев Петър Мутафчиев. Ако не ми вярвате, отидете в град Първомай, Пловдивска област, и питайте хората. Те ще ви разкажат за всички негови далавери.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4854
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1509 on: 05.01.2019, 19:11:30 »
Вината на Петров, Василев и Московски не е по-малка в никой случай.  :help: Мутафчиев поне успя да намали дълговете на БДЖ. :rolleyes:

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3470
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1510 on: 06.01.2019, 21:44:17 »
Тази дискусия май е за темата Локомотиви, но все пак.....


На мен ми се изгубиха от поглед "Кончарите.....
Ми ще ти се губят като има само 3-4 в движение.
В какво се състои модернизацията на "Кончарите"?  Може би в пребоядисване и преномериране ?!?

И толкова ли е зле положението по депата, та се налага да се свалят части от спрян за ремонт локомотив?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1511 on: 12.01.2019, 13:26:13 »
А каква е проектната скорост на Пловдив - Стара Загора? Защо 106 километра се вземат за 1 час и 40 минути при условие, че има само четири спирки и няма никъде престой?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2774
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1512 on: 12.01.2019, 13:33:25 »
Проектната е ниска, но реалната е още по-ниска.
Спънатата част е от Оризово до Михайлово - 50-60 и тук-там 40. Ако се състои ремонта, по новата линия ще е 160 и пътуването ще стане с около един час по-бързо.
В какво се състои модернизацията на "Кончарите"?  Може би в пребоядисване и преномериране ?!?
Почти нов локомотив в старата коруба. Изцяло нови битови условия и принципно ново управление. Стари са двигателите, вентилаторите и трансформатора.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2526
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1513 on: 17.01.2019, 11:31:57 »
БДЖ няма да купува нови влакове, а ще ги наема
Quote
Редовни и чисти влакове и начало на дигиталната трансформация на държавните железници. Край на източването им с неизгодни договори чрез прекратяване на всички скандални обществени поръчки или съществени промени в условията им. Покупка на нови влакове за 675 млн. лв. няма да има. Локомотивите и вагоните ще се наемат. Нови заеми няма да се теглят. Натрупаните задължения, които към момента възлизат на около 300 млн. лв., ще се погасяват със собствени средства.


Това са звучащите почти утопично планове на новото ръководство на "Холдинг БДЖ", което встъпи в длъжност през декември. Обикновено всяко ново ръководство на холдинга идва с амбициозни планове за възраждане на железниците, но си тръгва с гръм и трясък.

Официално предишното ръководство на БДЖ, назначено от екстранспортния министър Ивайло Московски, беше сменено от наследника му на поста Росен Желязков (и двамата министри са на ГЕРБ) заради междуличностни конфликти. То стана факт след публикуване в медии на доклад до ДАНС за нарушения и нередности в държавните железници.

"Луди ентусиасти"

Въпреки че назначенията в ръководствата на държавните дружества обикновено са политически, новото на БДЖ се определя като "професионални мениджъри" и "луди ентусиасти". Първото определение е на председателя на директорския борд Григори Григоров, а второто - на изпълнителния директор Никола Василев. По техни твърдения никой не е искал да поеме ръководството на държавните железници. Всички им казвали, че са луди и там нещата са непоправими, но те са на обратното мнение.

Григори Григоров досега не е имал допир с БДЖ. Обясни, че е работил за голяма чужда компания в Москва, управлявал е инвестиционни фондове, а последно се е занимавал със стартъп компании у нас. Приел поканата, защото искал ново предизвикателство.

Никола Василев идва от поста изпълнителен директор на държавното "Булгартел", част от групата на "Български Енергиен Холдинг", както и управител на дъщерното "Булгартел Скопие". Преди това от 2008 г. до 2012 г., е изпълнителен директор на "Вагоно-ремонтен завод Карлово" АД. От там знам всяка една част на вагона и как да го ремонтирам, каза Василев. По думите му преди това се е занимавал с иновации, което днес е много модерно.

Третият член на директорският борд – Светломир Николов, каза само, че е работил в БДЖ и проблемите на дружеството са му познати. Той предпочете да запази мълчание на първата среща с журналистите "за скъсяване на дистанцията в буквалния и преносния смисъл" по думите на Григоров. Обещанията са те да са достатъчно регулярни и обществото да знае всеки ход на ръководството за изваждането на дружеството от тежката ситуация.

Амбицията е дружеството да бъде оздравено оперативно и БДЖ да си върне позициите, които някога е имал в превозите. Казано накратко – "с минимални средства да се постигнат максимални резултати", заяви Никола Василев.

Пари няма, действайте

Новото ръководство ще се опита да "изкара БДЖ от ХІХ век" и да постави началото на дигиталната трансформация на железниците. Първата малка стъпка е в предоставянето на информация за клиентите. На сайта на компанията вече е видно с колко закъснява един влак. Скоро ще има и за недостига на подвижен състав и състоянието му.

Сега заради остарялата техника държавният превозвач отменя около два-три влака на ден. Недостигът на локомотиви дневно е от 4 до 16 машини, а на вагони около 50, каза Григори Григоров. По думите му дневно закъсненията са около 1300 минути на всичките около 500 влака.

За 2018 г. БДЖ отчита закъснение от 430 хил. минути, отмяна на 717 композиции при налични 560 влака. Това означава около 80% изпълнение на графика.

Заради недостига на влакове първо е мобилизиран вътрешният ресурс – 57 вагона се ремонтират със собствени средства.

Други 227 вагона се ремонтират в частните заводи "Хан Крум", "Септември" и Дряново, с които БДЖ има подписани действащи договори, каза Никола Василев. Той обясни, че процедурите за ремонт при възлагане на външни подизпълнители отнемат между 6 месеца и година.

По тази причина единствения вариант графикът да бъде изпълнен е да се наеме подвижен състав, каза изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ". Наетите локомотиви ще попълнят недостига и ще заместят машините, които отиват на ремонт, обясни Николов.

Влакове под наем, а не покупка на нови

Най-вероятно прекратената обществена поръчка за доставка на 42 мотрисни влака за 675 млн. лв. на бившото ръководство на БДЖ изобщо няма да бъде рестартирана, стана ясно от обясненията на новите шефове.

Въпросът е кое е по-изгодно на БДЖ - да има нов подвижен състав или да наема, каквато е международната практика, каза Григоров. По думите му анализът ще е готов в следващите месеци.

Към момента е ясно, че в следващите 5 години няма как БДЖ да има нов подвижен състав, а след това изобщо не е ясно дали компанията ще се нуждае от нови влакове.

Причината е, че от декември 2019 г. пазарът на жп пътнически превоз се либерализира. Новото ръководство обаче очаква да навлязат частни и чужди пътнически влакове по българските релси чак след 2024 г., заради субсидията, която БДЖ има право да получава от държавата дотогава.

Така за тази година в разчетите на БДЖ няма да бъде включен ресурс за купуване на нови влакове. Заделени са обаче 2 млн. лв. за наемане от български и чужди фирми, каза Григоров. Той посочи, че плановете са да бъдат наети около 20 локомотива и около 50 вагона и мотриси след провеждането на обществена поръчка, която ще бъде пусната до четири-пет месеца.

Към преформатиране на условията отива и друга голяма обществена поръчка на националния превозвач – тази за 50-те електрически и дизелови мотриси "Дезиро" на "Сименс". Тя е с бюджет от 137 млн. лева и от 2017 г. стои на трупчета. Фактът, че толкова дълго време не може да бъде финализирана, показва че нещо не е наред, каза Никола Василев.

Прекратен е търгът и за ремонта на локомотивите, каза новият изпълнителен директор на БДЖ "Пътнически превози" Христо Иванов. Причината е, че е имало само един кандидат. Иванов смята, че проблемът със закъсненията на влаковете може да се реши с по-добра организация. Няма да има съкращаване на влакове и закриване на линии, обеща той.

Финансова стабилност, без орязване на персонала

Финансовото състояние на държавните железници е стабилно, каза изпълнителният директор. Съкращения на персонала, който в момента е около 8500 души, няма да има, обеща Григори Григоров.

По думите му се работи с ограничен финансов ресурс – около 70 млн. лв. годишно е свободният паричен поток, с който компанията разполага. Амбицията на Григоров е той да се увеличи с още 20 млн. лв. през тази година с по-добро управление.

Приходите на холдинга възлизат на около 350 млн. лв. От тях половината са държавна субсидия. Още 40 млн. лв. е субсидията за капиталов трансфер. Собствените приходи в момента съставляват около 17 – 18% от общите приходи на БДЖ, а целта е да станат 30 – 35%, каза Григоров.

По думите му за миналата година холдингът ще отчете печалба преди облагане с данъци от около 10 млн. лв.

Дълговете на БДЖ възлизат на около 300 млн. лв. Най-големи са към Националната компания "Железопътна инфраструктура" – около 80 млн. лв. В момента БДЖ изплаща дълга си с вноска от 5-6 млн. лв. месечно, целта е парите да се увеличат на 8-10 млн. лв. месечно, каза Григоров.

Ръководството не коментира как ще връща около 200-те милиона заеми, които БДЖ поличи през миналата година от държавния бюджет. През август 2017 г. държавният превозвач получи 62 млн. лв. от бюджета, които трябваше да върне до края на 2018 г. Не стана ясно дали това е направено. През миналата година на БДЖ бяха отпуснати нови два транша на обща стойност 135 млн. лв. от държавния бюджет. Двата заема, които са безлихвени трябва да бъдат върнати през 2020 г.

До 15 февруари трябва да е готов бюджетът на държавните железници за тази година, както и плана за развитие за следващите три години и тогава ще има повече яснота, как ще бъдат връщани тези средства, стана ясно от обясненията на Григоров.
« Last Edit: 17.01.2019, 11:35:22 by Magirus deutz »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 456
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1514 on: 17.01.2019, 19:41:56 »
Като цяло доста по-добре стоят (засега) от старите муцуни, чак ми вдъхнаха някаква надежда. Само не разбрах частта с отказа от купуване на нов ПС. Световната практика била да наемат. Аз доста съм пътувал из Европа, никъде не съм видял държавна железница с нает подвижен състав. Или не съм разбрал, защото всичките си бяха брандирани.  :blink:

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2444
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1515 on: 17.01.2019, 21:09:51 »
Наемането е доста скъпо удоволствие, ако въобще има кой да ни даде локомотиви и вагони. Особено при нашите разбити трасета и немарлива поддръжка.....Тези не са с всичкия си, отделно Христо Иванов е....заради неговите простотии преди години стигнах до Европейската комисия, та трябваше да минат години, за да се реши проблемът, предизвикан от този човек и от Мики Маус. Аз лично чакам с нетърпение края на този ГДВ - от декември всичко се либерализира и всеки един жп. оператор с лиценз за ЕС ще може да вози пътници навсякъде, досега се изискваше национален лиценз, а в България нормативната уредба затова е такава, че не може никой да го получи - ако ще да е ДБ - просто така е направена, че максимално да запази монопола на БДЖ. А щяха още през 2012-та да либерализират пътническите превози. Добре, че ЕК не позволи на нашите катили още дерогации (изключения от правилата).
« Last Edit: 17.01.2019, 21:19:34 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2774
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1516 on: 17.01.2019, 21:39:29 »
При наемането идеята е, че наемодателя ще си ги поддържа. Отделно могат да се поставят условия къде и как да се експлоатират - само по новите линии, с подбран персонал и т. н.

Най-удобните варианти са два - локомотиви от Чешките железници, еднотипни с нашите, които да се поддържат тук (извън БДЖ и под чешки надзор) и Тауруси от Австрия, които бездруго циркулират постоянно до тук и обратно, поддържат се в Австрия, но вместо да се прибират веднага, могат да останат за няколко дни и да поработят под наем.

С вагоните е по-сложно, защото поддръжката им трябва да е тук и са по-застрашени от вандализъм, но отново има вариант, наемодателя да се договори с някой от частните вагонни заводи.

В обозримо бъдеще няма как нито да се купи нов подвижен състав, нито да се отремонтира достатъчно стар докато дойде нещо ново, а всеки ден се отменят по няколко влака.
« Last Edit: 17.01.2019, 21:41:22 by bdz43r »

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5291
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1517 on: 18.01.2019, 10:54:30 »
https://www.ell.co.at/de/start-2/
 Вече мисля, че има над 50 оператора, които използват услугите на ELL.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 456
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1518 on: 18.01.2019, 11:12:32 »
https://www.ell.co.at/de/start-2/
 Вече мисля, че има над 50 оператора, които използват услугите на ELL.
Локомотиви, да, ама мотриси и вагони?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1231
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1519 on: 18.01.2019, 11:15:17 »
Не си мислете, че е много яко това с наемането и лизинга. Ще се натрупат нови дългове и ще им ги вземат и това ще сложи край на мъките.  Ако поръчат на едро 100 локомотива цените ще са коренно различни. Около 5 млн. евро излиза един двусистемен локомотив. Всичко е въпрос на организация и желание. Аз виждам, че никой от министъра до последният чистач от депо Надежда нямат желание БДЖ да съществува и да работи. Доказателство е това което се случи със Сименсите и всички купища от неадекватни действия.
The Grand Tour