Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 172650 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12109
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1560 on: 11.03.2019, 12:27:21 »
С тия постоянни ремонти по АМ Хемус влакът е конкурентен до Горна Оряховица, нататък обаче към Русе и Варна се движи доста бавно. Наистина обаче в последните години тенденцията е бързите влакове да спират на все повече гари, което ги прави неефективни за дълги разстояния.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4933
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1561 on: 11.03.2019, 13:12:31 »
Влаковете пътуват до Горна Оряховица около 4 часа, автобусите до Велико Търново около 3-3:15.  :rolleyes: Оттам до Варна времепътуванията и в двата варианта са около 3:30, като броим почивката в Търново, която е значително по-дълга от престоя на гара Горна Оряховица. :rolleyes: Принципно бързите влакове могат да не спират на гари като Своге, Роман, Червен Бряг, Павликени, Попово и т.н., но трябва да се осигурят адекватни пътнически. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12580
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1562 on: 12.03.2019, 22:26:14 »
Ти да видиш, старите електрички все още се движили. Трябваше да ходя до Своге и ми се падна такава. Не бях виждал поне от 2-3 години такава. Това някакво изключение ли е било, или си се движат редовно? Защото и други пътници бяха изненадани и се чудеха " я от къде го извадиха това, като едно време"

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1563 on: 12.03.2019, 23:43:43 »
Сигурно е било инцидентно, но в депо Горна Оряховица имат няколко и бая влакове карат с тях. Уж щяха да ги спират, след като стана оная бела с изтърваната електричка между Враца и Мездра, даже бяха оставили с тях само влаковете за Габрово и един чифт Горна-Червен бряг. Но в последствие, като мина данданията, ги върнаха - от Горна за Червен Бряг, Шумен, Русе, Бойчиновци-Берковица. Сега нали всичко върви навсякъде, та нищо чудно, че се е появила. А вече е крайно време да ги махнат. Ама нали все мрънкат, че нямали локомотиви, вагони и Дезира дори да вържат сегашния рехав график. Нещо повече - за Троян, Свищов, Кардам, Силистра, всичко беше с Дезиро, а сега почти всичко пак е с 55-та серия и с вагони....
« Last Edit: 12.03.2019, 23:45:30 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12580
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1564 on: 13.03.2019, 00:02:20 »
Явно наистина не им достига подвижен състав. Този на снимката си беше така на линия с пътници-вижте стъклото преди второто съчленение, пукнато на паяжина и залепено с фолио. Така си беше на линия, но явно не е имало какво друго да пуснат. И с неработещи ел.табла съм засичал на линия.

Това с 55-цата и вагоните може и да е заради пътникопоток, защото Дезирото не винаги може да събере всички пътници. Макар че до Кюстендил например не съм виждал от много време 55-ца с вагони, а правостоящи в Дезиро има доволно в хубаво време събота и неделя, явно и 55-ците и вагоните са им дефицит освен Дезиротата. Ще видим сега като се затопли още като тръгнат виладжии, туристи, празник на черешата, разни мероприятия и тн. дали ще е пак само с Дезиро или ще се усетят да пуснат 55-ца с 3-4 вагона.
« Last Edit: 13.03.2019, 00:04:24 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2788
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1565 on: 13.03.2019, 08:56:37 »
Всичките имат по няколко счупени стъкла. Някои карат с фолиото от години.
А от старите има десетина и се съживяват още. По дефилето често се появява такава, особено в почивни дни, но понякога и в работни.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4933
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1566 on: 13.03.2019, 09:39:00 »
Голям брой Дезиро не са в движение - чакат скъпоструващи части или компоненти, има и разграбени. Серия 55 и вагоните също не са в изобилие. До Троян, Свищов, Кардам, Силистра пътникопотоците не са големи и е по-добре да се движи единична мотриса Дезиро за икономия на гориво и смазочни материали, към Кюстендил обикновено е подобно, при особено натоварени влакове може да се пусне състав от две мотриси. :rolleyes:

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 129
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1567 on: 14.03.2019, 11:02:35 »
В движение към момента са:

32 015/016
32 029/030
32 035/036
32 037/038
32 069/070
32 075/076
32 119/120
32 125/126
32 137/138

Общо 9 мотриси. Трябваше да тръгнат общо 11, като претенденти за пускане бяха 32 081/082, 32 109/110, 32 111/112, 32 145/146.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2788
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1568 on: 14.03.2019, 11:32:55 »
Защо "бяха"?
32 109/110 за сега си стои в депо Бургас вече няколко години, така както е прибрана от влак на собствен ход.
Да не се бъркаш с 32 107/108, която е доста по-скоро спряна и беше в Добрич?

От трайно спрените за сега само 32 119/120 е съживена.

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 129
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1569 on: 14.03.2019, 11:36:38 »
Преди време 32 111/112 беше пред ел. цеха в депо ГО с монтирани пребоядисани пантографи с нови каретки.

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1570 on: 14.03.2019, 14:01:31 »
Тодораки, коя беше онази електричка, която я карахме с теб и Георги от София до Бургас от ремонт в края на 2013г.? Помня, че както пристигна, вече беше назначена за първия влак и веднага потегли на обратно рано сутринта.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2788
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1571 on: 14.03.2019, 14:24:53 »
32 109/110. Същата, която сега стои в депо Бургас.

Offline Spas237

  • Писател
  • **
  • Posts: 44
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1572 on: 15.03.2019, 08:21:44 »
В разни новини се казва,  че бдж ще прави ремонт на Сименсите като купува части от някава чешка фирма.Някой знае ли нещо по въпроса? :neznam:
На тези мотрисите не им ли трябва нещо повече?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12580
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1573 on: 24.03.2019, 22:03:03 »
Ето още една електричка в движение. Според табелката където пише "Електропоезд ЕР25" или нещо подобно пише че е произведена през 1971-ва, почти на 50 години. Кой каза че не можело с 50 годишен състав безаварийно да си се превозват хора всеки ден :D При потегляне и спиране съчлененията яко се блъскат едно в друго. Иначе прозорците са сменени с такива със стъклопакет и пластмасови кантове вместо дървени, но заради графитите и прахоляка почти нищо не се виждаше навън. Учудващо отвътре беше изрядно чисто, седалки, под, тоалетни. Явно ще се движат още доста, щом са направили такава инвестиция да сменят всичките стъкла и то със стъклопакети. Подозирам обаче че тези прозорци може да са взети от по-новите ЕМВ 33-та серия, не помня дали не бяха там такива. Иначе вместо на табелки, отвън пишеше с тебешир маршрутите направо върху ламарината, някои не бяха изтрити, но издава къде пътуват тези електрички. Имаше написано Шумен-Варна, София-Горна Оряховица, и Горна Оряховица-Варна.

Ако ще се прави да е като хората, много работа има. Трябва яко чистене на ръжда, стара боя, кърпене, китосване, боядисване, уплътненията около вратите също са изгорели от слънцето и са за смяна според мен.
« Last Edit: 24.03.2019, 22:06:48 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2788
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1574 on: 24.03.2019, 22:13:10 »
Прозорците са от серия 33.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4457
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1575 on: 25.03.2019, 17:20:49 »
Чешки жп превозвач отмъква българските машинисти с 1350 евро заплата
=================================================
Частният жп превозвач ARRIVA, който наскоро спечели договор за обслужване на част от линиите в Чехия срещу субсидия от държавата, търси да наеме български машинисти.
Това става ясно от обява в сайта за подбор на персонал JobTiger.
От ARRIVA обясняват, че търсят машинисти за работа в Чешката република, а предлаганата "месечна заплата, превеждана по вашата сметка е до 1350 евро".
От международната компания уточняват и че в пакета от екстри влиза "удобно настаняване със субсидия от работодателя" плюс 5 седмици платен годишен отпуск.
Жп превозвачът поема ангажимент и за осигуряването на представителни униформи, а датата за постъпване на работа е от 1 октомври т. г.
Кандидатите за машинисти в Чехия ще бъдат подбрани през лятото. Те трябва да изпратят автобиография на английски език, в която да посочат всички професионални лицензи, които притежават.
Активирането на българския пазар на труда на ARRIVA е поредната лоша новина за БДЖ. Държавната компания непрекъснато губи най-ценните си кадри, които масово се прехвърлят към столичния Метрополитен и българските частни жп превозвачи. След пускането на третия лъч на софийската подземна железница е много вероятно БДЖ да остане без кадри, които могат да карат влака.
В същото време сред "чантаджиите" в компанията текучество няма. 


https://offnews.bg/ikonomika/cheshki-zhp-prevozvach-otmakva-balgarskite-mashinisti-s-1350-evro-zapl-699981.html?fbclid=IwAR0sm_-uh8nU3V2oEXXNFWIyBU96Qgf_sFt3adV5nVRa2_voneQVW0KbmZY
« Last Edit: 25.03.2019, 17:23:22 by я л т а »
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4933
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1576 on: 25.03.2019, 17:56:30 »
Администрацията в БДЖ постоянно расте, заплатите са близки до максималния осигурителен доход или по-високи и е логично текучеството да е сведено до минимум. За ремонтния и превозния персонал се прилага социалдемократическият модел на проф. Ал. Томов, използван от много други български работодатели и бизнесмени като Домусчиев, проф. Ковачки и т.н. - плащат се мизерни заплати и то често със закъснения и все по-трудно се намират маймунки с трици. :fan: За БДЖ ще е особено трудно да намери маймунки с трици. :rolleyes:
« Last Edit: 26.03.2019, 07:25:58 by V.Peichev »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 466
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1577 on: 26.03.2019, 00:37:14 »
Върховен дебилизъм според мен е фактът, че МД3 има технологичната възможност за напълно автономно движение на влаковете, но Метрополитен ще назначават машинисти, за да стимулирали намаляването на безработицата....  :help: :blink: Това е изказване на Братоев или Фандъкова от преди няколко години, когато започваше строителството, не ми се търси линк.