Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568547 times)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1600 on: 20.08.2019, 15:14:48 »
Това го направиха автобусните презвозвачи още преди години.....

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1601 on: 23.08.2019, 16:40:55 »
https://www.economic.bg/bg/news/11/bdzh-shte-startira-obshtestveni-porachki-za-nov-podvizhen-sastav-prez-septemvri.html?fbclid=IwAR04KTkpHwLHyi4ihKSEaH1Hs1d39LGGEmBBLY8jUqQzQh3iTv1lfB5f10g
Някой да ме просветли за т.нар. "шинобуси", които Песа и Шкода (уж) произвеждали, защото в сайта им няма такова чудо. :D

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1602 on: 23.08.2019, 21:14:08 »
То и дизеловото Дезиро си е шинобус. Нали е с автобусен двигател. Драскачите пак боравят "правилно" с термини...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1603 on: 23.08.2019, 21:57:47 »
Шинобус е някаква модернистична дума за лека мотриса.
Дизеловото Дезиро не е нещо много повече... проблемът там е, че на 15-тата им година без никаква поддръжка, половината измряха. И сега понеже ремонта е в задънена улица, а работоспособните много бързо намаляват, някой сънува розови сънища за нови... които след 10-15 години също ще се разпаднат.

Другият, по-голям проблем е, че ако ще вагонетка с педали да пътува, ако се води редовен влак, плащат се всичките големи такси за инфраструктура и пак излиза ужасно скъпо да се търкаля дори тая вагонетка. Режима на експлоатация и таксуване по забутаните линии е напълно неадекватен на слабия трафик по тях.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1604 on: 23.08.2019, 23:17:21 »
Отделно на всяка все още съществуваща гара трябва да се поддържа служба по движението - началник-гара, ръководител-движение, стрелочници...Въобще тия дето са писали съвременните правилници не знам в кой век живеят....
По рейс и по жена не се тича!

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1605 on: 24.08.2019, 00:27:59 »
Отделно на всяка все още съществуваща гара трябва да се поддържа служба по движението - началник-гара, ръководител-движение, стрелочници...Въобще тия дето са писали съвременните правилници не знам в кой век живеят....
То от Стамболийски до Пещера специално има само 1 междинна гара - Брацигово, която е и предпоследна спирка. Не е най-големият проблем това, според мен, а липсата на адекватно промотиране на ЖП транспортът по направлението.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1606 on: 24.08.2019, 09:02:15 »
https://www.economic.bg/bg/news/11/bdzh-shte-startira-obshtestveni-porachki-za-nov-podvizhen-sastav-prez-septemvri.html?fbclid=IwAR04KTkpHwLHyi4ihKSEaH1Hs1d39LGGEmBBLY8jUqQzQh3iTv1lfB5f10g
Някой да ме просветли за т.нар. "шинобуси", които Песа и Шкода (уж) произвеждали, защото в сайта им няма такова чудо. :D
Мантрата с шинобусите я повтарят от поне 5 - 6 години. Преди повече от 4 години дори сме коментирали поредната подобна новина в отделна тема . Според мен, шинобуси няма да видим, не само през 2021, но и в следващите 7 - 8 години. Както и писаха колегите преди мен, много по - важно е свястното таксуване по по - слабо натоварените линии.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1607 on: 30.08.2019, 22:14:57 »
Замислих се, понеже много хора ходят по море в Гърция, дали не е идейно в сезона да пуснат директни нощни влакове София-Солун-Атина? Нямам си идея от София до Атина за колко време може да се измине. Спиранията да са само на Дупница, Благоевград и Сандански. От тези градове най-много ходят на море по Гърция. Впредвид километричните задръствания и чакането в жегите по границите такъв влак би бил страхотно удобство.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1608 on: 30.08.2019, 22:26:28 »
То има такъв влак, но се движи само в петък за Солун и в неделя обратно за София и Букурещ, между юни и началото на октомври. Той поне е директен, не е с автобус между Кулата и Стримон. И го има само защото румънците искат директен влак до Солун през лятото. Колко хора има в него не знам, но май прави връзка с влак за Атина.
« Last Edit: 30.08.2019, 22:28:34 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1609 on: 31.08.2019, 10:47:18 »
Замислих се, понеже много хора ходят по море в Гърция, дали не е идейно в сезона да пуснат директни нощни влакове София-Солун-Атина? Нямам си идея от София до Атина за колко време може да се измине. Спиранията да са само на Дупница, Благоевград и Сандански. От тези градове най-много ходят на море по Гърция. Впредвид километричните задръствания и чакането в жегите по границите такъв влак би бил страхотно удобство.
Многократно е обяснявано, че ЖП мрежата в Гърция е зле развита и няма никой да тръгне на море с влак. Влакът също чака на границата и дори с 2 часа престой в задръстването, с колата пак ще стане по-бързо и вероятно по-евтино. Също така влака те завежда до Солун и там приключва всичко - трябва да се прекачваш по автобуси, за да стигнеш до някой курортен град, какъвто Солун не е.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1610 on: 01.09.2019, 01:32:38 »
http://www.bdz.bg/bg/novini/proektut-na-grafik-za-dvijenie-na-vlakovete-za-2020-g-e-publikuvan-za-obshtestveno-obsujdane.html

В сайта на БДЖ са качили проекто-разписанията за 2020-та година. Доколкото разбирам от това което пише са отворени за всякакви предложения, коментари и препоръки с цел подобряване на разписанията и качеството на обслужване, преди да влезе в сила. Обаче не виждам някъде да има съществено намаляване на времепътуванията, но с тези постоянни ремонти и модернизации все още няма как и да има.

На пръв поглед, погледнах само това което ме интересува-например прави впечатление, че бившия експрес Златни пясъци е обединен с международния за Букурещ, като на Горна Оряховица разделят състава. Добре е че са изтеглили международния да тръгва в 7, вместо в 9, така се пристига в доста по-удобно време в Русе и Букурещ. Също така ако тръгнеш рано сутринта от София към Русе се избягва и прекачването на ПВ от Горна, както е в момента в случая със Златни Пясъци.

Обаче за сметка на това, бързия влак до Горна оряховица, който трябва да замести сегашния час на международния пише че пътува само почивни дни. Да видим как ще го измислят, все пак това е само проектен вариант.

Като предложения-може би е добре да се предложи да се подобрят връзките между Южна и Северна България, много е рехаво в момента. Връзки тип Пловдив-Русе, Бургас-Русе, Бургас-Плевен, Кърджали-Русе, а също прави впечатление че има твърде малко влакове Русе-Варна дори в летния сезон. То има май само 2 удобни влака в деня.

Забелязвам също и че следобедния влак за Варна, който до сега беше след 16.00 е преместен в 15.30, което според мене е много рано. След тона чак до 22.40 няма нищо, твърде голяма дупка се получава.  Не знам дали нямаше да е по-удобно да се премести по-скоро към 17.00, та да може който пътува в това направление да тръгне направо след работа. Вечерните бързи влакове за Лом и Русе пак спират навсякъде до Лакатник като ПВ. Подобно и нощния за Варна.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1611 on: 01.09.2019, 07:40:57 »
Нямат достатъчно търкала, за да пуснат повече пътнически влакове, затова се налага бързите да спират по керемидите.
По рейс и по жена не се тича!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1612 on: 03.09.2019, 10:20:35 »
http://iconomist.bg/99671-%D0%9C%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%9A%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%B8-%D0%BE%D1%82-%D0%91%D0%94%D0%96

Милиони за Ковачки и от БДЖ

Първо клиент, после конкурент, сега бизнесменът вече е доставчик на държавните железници, които регистрират все по-големи загуби

Преди 9 месеца, когато бе назначено новото ръководство на БДЖ, само крайните оптимисти очакваха най-накрая да се случи нещо позитивно в 130-годишната държавна фирма. Днес вече и те не чакат нищо хубаво.
Ремонтните програми за подвижния състав са блокирани и влаковете продължават да се палят и разпадат. Уволнения на свръхперсонал в година на избори не може да има. Същото важи и за каквото и да е повишаване на цената на жп билетите – в момента крайградските влакове возят за 1,20 лв. при цена на билетчето за градския транспорт в София от 1,60 лв. А големите обществените поръчки на компанията са насочени по глух коловоз към точно определени родни олигарси, които прибират милиони и на които никой не им търси отговорност за срокове и качество.
В такава ситуация няма как финансовите резултати на държавната железница да не са повече от плачевни. Поделението за пътнически превози отчете 9,9 млн. лв. загуба за полугодието, докато за същия период на миналата година имаше печалба от 2,7 милиона. "БДЖ-Товарни превози" също са на минус – 1,5 млн. лв. загуба за първите шест месеца на 2019 г. Само за юли обаче плановото спиране на "Аурубис", чийто концентрат се вози от държавния превозвач, е докарало още 3 млн. лв. щета и картината става още по-мрачна.

Нови шефове, стара свирка
Новият мениджмънт, воден от изпълнителния директор Никола Василев и председателя на съвета на директорите Григори Григоров, на практика не направи нищо, за да спре течовете и да "разбута кочинката". След като оглавиха холдинга, те не махнаха никого от хората на бившия управленски тандем в железниците Владимир Владимиров – Велик Занчев, през които минаваха схемите, докарали националния жп превозвач до фактически фалит.
Според източници от превозвача още докато новите шефове си подписвали мениджърските договори, имало серия от позвънявания по гарнизона до жп началниците на средно ниво с позива "Нали знаете, че властта не се е сменила" и че резки движения няма да последват. В бивша военизирана структура като БДЖ всяка нерешителност и мекушавост се наказва, така че новите директори в държавната железница, дори в началото искрено да са се надявали да направят нещо смислено, скоро след влизането си в компанията би трябвало да са разбрали, че са се оказали в ролята на мюре.
Всъщност, ако изобщо има някакво сериозно разместване в жп компанията напоследък, то е свързано с името на енергийния бос Христо Ковачки, който напоследък сякаш изскача отвсякъде. Далеч по-тихо и незабелязано в сравнение с офертите за АЕЦ "Белене", но за сметка на това много ефективно, реалният собственик на "Топлофикация Перник" и "Брикел" се дореди до милионите за ремонт на влакове.

Историята на едно разрастване
Само до преди няколко години Ковачки бе единствено клиент на държавната железница, като оперираше по следната схема: БДЖ сключва договори с регистрирана в офшорна зона компания товародател (спедитор), която вози въглищата от рудниците на бизнесмена до тецовете му. Спедиторът плаща първата и втората фактура и след това забравя следващите за стотици хиляди или милиони левове. Накрая се оказва, че офшорният посредник, който документално няма нищо общо нито с тецове, нито с въглища, се е изпарил, а за железницата са останали несъбираеми вземания за отписване.
През 2015 г. бизнесменът реши от клиент да стане конкурент на БДЖ и си изкара лиценз за жп превозвач от Изпълнителната агенция "Железопътна администрация", която е секторният регулатор. Същата година тогавашният транспортен министър Ивайло Московски обясняваше по телевизията как енергийният бос дължи на железницата между 12 и 15 млн. лева. Ковачки обаче игра умно и получи всичко, което поиска. А подопечните му няколко десетки хиляди електорални единици пренасочиха политическите си пристрастия от БСП към ГЕРБ или удобни на ГЕРБ формации.
След това той пусна и влакове, които да се движат между неговите предприятия и затвори цикъла. Това стана възможно, след като купи на безценица стари локомотиви и вагони от същото това пропадащо БДЖ. Казват, че сделките били учудващо добри и в търгове със стотици опоскани и изтърбушени возила бизнесменът успявал да избере само такива, които с минимална инвестиция в ремонт могат да започнат да работят.
Така БДЖ загуби 1,5 милиона тона товари на година, които тогава бяха около една трета от общия обем превози на компанията.

Апетитът идва с яденето
След като бе клиент и длъжник, а после конкурент, сега Ковачки за първи път ъпгрейдна до позицията на доставчик на БДЖ. Вече не само че не плаща на държавната компания, а тя му е клиент, и то в различни сегменти на бизнеса.
Наскоро компанията му "Гранд Енерджи Дистрибюшън” спечели обществените поръчки за доставка на ток за "БДЖ – Товарни превози” за 487 хил. лв. и за "БДЖ – Пътнически превози” за 15,2 млн. лв.
В средата на август пък малко изненадващо се оказа, че Ковачки ще ремонтира и локомотиви на БДЖ с договор за малко над 4 млн. лв. без ДДС. Става дума за обществената поръчка за "Извършване на планова техническа поддръжка (ТП, МПР и ГПР) и извънпланова техническа поддръжка (РН) на електрически локомотиви серия 46 200 и електрически локомотиви 44 001 и 44 002, собственост на "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД за тригодишен период”, обявена още през февруари м.г. Още тогава поръчката приличаше повече на откровена далавера, отколкото на честен търг. Според документацията възложителят – държавната жп фирма, върши 80% от работата по заданието, а фактурите трябваше да заминат към точно определена частна фирма.
Заподозреният печеливш бе дружеството "ЖП Тракция", в което формално собствеността се явява на бивши служители от жп бизнеса на магната Васил Божков. След като фактите станаха медийно известни, последва проверка по случая на инспектората на транспортното министерство, която констатира нередностите и обществената поръчка бе прекратена.
4 млн. лв. за писане на фактури обаче определено са си добра цена и "ЖП Тракция" очаквано заведе дело във ВАС срещу прекратяването на търга. Същото обаче направи и компанията на Ковачки "ТБД-Товарни превози". Административният съд каза, че и двамата кандидати са прави и че процедурата трябва да продължи с тях. Сравнението между офертите е в полза на Ковачки и на 16 август т.г. БДЖ го обяви за победител.
Любопитно съвпадение е, че на същата дата държавната железница е взела друго решение, с което да утеши загубилата съдебното състезание за милионите "ЖП Тракция". С решение №19/16.08.2019 на "БДЖ-Пътнически превози" именно тази компания е определена за изпълнител на подемните ремонти на 7 локомотива на обща стойност 3,5 млн. лева. За да бъде избрана "ЖП Тракция", от обществената поръчка са отстранени останалите трима кандидати – големите румънски заводи "Електропутере ВФУ" и "Релок", както и по-неизвестната компания "Бест консултинг".
Всичко това само показва, че трудната промяна в БДЖ е все по-невъзможна. В компанията нищо старо не е забравено и нищо ново не е научено. Държавата ще продължи да харчи стотици милиони на година за все по-лошата железопътна услуга, а парите по позната пътека ще отиват към правилните бизнесмени.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1613 on: 15.09.2019, 21:48:54 »
Прави впечатление, по новото разписание че няма добра връзка от Левски от София, по линията за Ловеч и Троян. Например за сутрешния Златни пясъци, който е обединен с международния има връзка само посока Свищов а посока Ловеч и Троян няма нищо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1614 on: 30.09.2019, 22:52:10 »
Имало е и такива екстри в БДЖ през 1985

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1615 on: 04.10.2019, 10:24:11 »
БДЖ са пуснали системата си за купуване на билети за всички направления на https://bileti.bdz.bg/ . Със сигурност ще има проблеми в началото, но е похвално че най-после тръгна.

http://www.bdz.bg/bg/novini/bdj-vuvejda-v-probna-eksploataciia-sistemata-za-onlain-prodajba-na-bileti.html
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1616 on: 06.10.2019, 00:52:14 »
Преди малко ми пратиха линк на този сайт и да си призная съм приятно изненадан. Не зная дали има нещо общо с форума, но ако има го поздравявам - човекът доста се е постарал и то професионално.

https://medium.com/@stoianstoianov/%D1%81%D1%85%D0%B5%D0%BC%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B6%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BC%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B0-%D0%B2-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-a40b2bbf85a9
« Last Edit: 06.10.2019, 00:53:57 by eco_power »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1617 on: 06.10.2019, 13:45:18 »
^ Схемата я има разлепена на доста места из Центална гара София. На мен също ми направи впечатление колко добре е направена!
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1618 on: 06.10.2019, 17:56:04 »
Преди малко ми пратиха линк на този сайт и да си призная съм приятно изненадан. Не зная дали има нещо общо с форума, но ако има го поздравявам - човекът доста се е постарал и то професионално.

https://medium.com/@stoianstoianov/%D1%81%D1%85%D0%B5%D0%BC%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B6%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BC%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B0-%D0%B2-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-a40b2bbf85a9
Предполагам, че схемата е само за пътническия транспорт, тъй като са задраскани отсечките Калотина-Станянци и Дупница-Бобовдол, ползвани от Ковачки. Освен това, откога Димитровград-Момчилград-Подкова няма статут на главна линия, а Повеляново-Добрич-Кардам има? И съществува ли след Кардам връзката с румънските железници?

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1619 on: 07.10.2019, 03:47:40 »
Линията към Добрич е по-натоварена, но определено вече не е първостепенна. Връзката и релсите от Румънска страна са там, но няма влаково движенеие.
По линията за Бели брег до скоро поне имаше товарно движение по спомени.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София