Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 211382 times)

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1720 on: 08.02.2020, 23:37:50 »
Аз пък искам да  поздравя всички участвали в случилото се. Не само газилите през снега, а и служителите останали във влака, които е трбявало да се обясняват с изнервени и замръзнали пътници! Сигурен съм, че е имало и агресивни и пияни и всякакви хора... Които са в правото си да са ужасени от 9 часовото закъснение и студа...

В подобни метеорологични ситуации транспортните мрежи на много по- цивилизовани страни блокират много по- ужасно!
Не е можело да се направи много повече при случилото се, не само от хората във влака, но и хората 'нагоре по веригата', които наистина са притиснати от много ограничения и наистина е нормално да се съобразяват с много неща

Има някакви проблясъци на подобрение в случващото се в БДЖ и мисля, че трябва да ги отбелязваме.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 804
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1721 on: 21.02.2020, 19:37:52 »

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1722 on: 24.02.2020, 20:54:35 »
Quote
БДЖ прекрати поръчката за 40 нови вагона

investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/bdj-prekrati-porychkata-za-40-novi-vagona-299207/

След нескопосаната поръчка за употребявани вагони от Дойче бан, се оказва че и тази за нови е такава и затова е прекратена. Освен нея е провалена и поръчката за локомотиви под наем, на път е да се провали и тази за нови локомотиви, поради обжалване от Сименс, а след сагата с Божков не знаят и на кой да възложат поръчката за обновяване на Шкодите. Така от срокът за "обновяване" на БДЖ от най-рано 2022-23 година отиде на една-две години по-късно...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3021
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1723 on: 24.02.2020, 21:00:39 »
Това е очаквано. В цялото БДЖ трудно може вече да се намери човек, който може да организира нещо адекватно и успешно. Всичко е неграмотни калинки уредени на държавна служба да пазят бюрата.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1724 on: 24.02.2020, 21:54:20 »
Цигелски-Познан не били произвели достатъчно вагони през последните две години. Че напоследък железниците в Европа купуват ли нови вагони, все по-голяма част от пътническите превози се обслужват с мотрисни влакове. Как да произведат вагони без предварителна поръчка..... Иначе в депо Надежда имат опит с вагони Цигелски - гръцките, които през миналия век идваха до България. Имахме едно време и фургони на същия завод. Сега очаквам да прекратят и тази за 16-те нови ЕМВ-та за дългите дестинации. И всичкото това ще се търпи още четири години, понеже уж от края на този ГДВ влиза в сила третият пакет, според който пътническите превози се либерализират и всеки оператор в ЕС може да извършва превози навсякъде. Да, ама нашите сложиха вратичка - огрaничение, че това право може да се ограничава в случай, че би се нарушило изпълнението на договор за социална услуга. А въпросният договор на БДЖ изтича през 2024та.....
« Last Edit: 24.02.2020, 22:08:32 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13196
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1725 on: 24.02.2020, 22:38:35 »
Със 16 електромотрисни влака за дълги дестинации могат ли да покрият най-натоварените влакове  София-Варна, София-Бургас, София-Русе, и София-Видин? А нощните примерно да останат с локомотив и вагони, заради спалните.

Жалко ако са прекратили за новите вагони. Имаме хубави и комфортни вагони, но много остаряха вече, трябват си съвременни, съвсем друга работа е чисто нов купеен вагон, във всяко купе да може да си нагласиш температурата, на всяка седалка да има разпъваща се масичка, лампи за нощно четене, да са безшумни.

Поне ако няма да поръчват нови на сегашните купейни вагони да сложат климатици, да може също да се наглася температурата във всяко купе, лятото ще е супер така до морето. Не знам доколко си струва на 40-50 годишни вагони, но все пак това не е автобус да му се издуха двигателя. Ако не е изгнила рамата едва ли възрастта е такъв проблем. А и най-масовите вагони 74-та серия са на малко над 30 години, което е горе-долу ок, и доста от тях са минали ремонт в последно време.
« Last Edit: 24.02.2020, 22:41:39 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13196
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1726 on: 24.02.2020, 22:54:43 »
Че напоследък железниците в Европа купуват ли нови вагони, все по-голяма част от пътническите превози се обслужват с мотрисни влакове.

Попринцип мотрисните влакове са по-ефективни, но при нас има огромни разлики в пътникопотока. Примерно зимата 4-5 вагона може да ти стигнат за влак до морето, лятото да ти трябват 12-15. Като цяло сезонно лятото щъкат доста повече насам-натам. Хубаво време, отпуски ваканции...

А нищо не казват за нови дизелови локомотиви. Дизеловия двигател има по-кратък ресурс, а нови не са купувани поне от 30 години. Хвалят се колко добре сме били и колко голям ръст в икономиката сме имали, пък не могат няколко дизелови локомотива да купят, та да се престане с тия отменени влакове за Ловеч/Троян/Добрич/Пещера/Добринище, или пък 40 нови вагона. А пък Гърците, които уж са по-зле от нас още 2004-2005-та какви хубави чисто нови купейни вагони имаха. Климатизирани, за 200км/час със всички екстри, даже редовно ги пускаха на влаковете до София да им се порадваме, въпреки че беше забранено в тях да се вмозят хора вътрешно съобщение.  Даже и Румънците имат много хубави купейни климатизирани вагони.

« Last Edit: 24.02.2020, 22:57:33 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3021
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1727 on: 24.02.2020, 22:58:46 »
С 16 влака евентуално само София-Бургас и София - Варна. За Русе и Видин няма как да стане.

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1728 on: 24.02.2020, 23:23:07 »
Спряна е и поръчката за 16 броя ЕМВ!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5366
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1729 on: 25.02.2020, 13:43:00 »
Спряна е и поръчката за 16 броя ЕМВ!
Там Сименс обжалват, но не е прекратена, а се чака резултата от жалбата.

Между другото, някой има ли подробния ГДВ за 2020 г. със скоростите?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София


Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5366
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1731 on: 25.02.2020, 14:37:54 »
https://p.bdz.bg/i/n/informaciia-pri-pr-vo-po-objalvanepdf-15160.pdf
Точно това се казва - временно спряна поради обжалване.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1665
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1732 on: 26.02.2020, 20:54:51 »
Бях прочел преди време някъде, че ремонтът на тунел "Козница" щял да започне около 20 март. Само че се оказва, че първите стъпки се извършват и в момента, още от началото на месеца, а чифтът БВ 3636/7 забелязах, че излиза в електронния пътеводител само до 29 февруари включително. От 1 март нататък липсва, а БВ 2626 ще потегля от гара Варна почти на неговото време (21:25 вместо 21:30 на 3636). Виждам заложен престой на последния в гара Повеляново около 20 минути, което ме навежда на мисълта, че вагоните от Кардам ще се прикачат на него (то няма на кой друг, май). Та, мисълта ми е, че пълното прекъсване между гарите Клисура и Копривщица го гласят да започне още от Първа пролет, което е в неделя.
едит: Преди 4 години пътувах с БВ 2626 и ми направи впечатление, че на гара Горна Оряховица прикачиха един или два седящи вагона плюс един спален, пристигнали от Силистра. Тоест, след Горна Оряховица, през следващите месеци, ще пътува един дълъг, обединен състав, който ще става особено дълъг през месеците юни, юли и август - едни 13 вагона ми се виждат като минимална дължина към София, вие как мислите? :rolleyes:
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13196
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1733 on: 26.02.2020, 21:38:01 »
Едва ли би било проблем. Преди години си спомням че имаше един влак Варна/Бургас през Пловдив който уиикендите редовно беше със 17-18 вагона, 2 първокласни, 2  вагон-ресторанта и за Варненските и Бургаските вагони. Нощните до Варна и Бургас лятото също бяха със 17-18 вагона. Просто може би в отделни участъци ще трябват 2 машини.

Иначе добро впечатление ми направи че сутрешния бърз влак за Варна, в 7.10 беше с 8 вагона насред седмицата, 4 за Варна и 4 за Русе и в двете групи имаше първа класа. Браво, значи може и повече вагони и да не става тъпканица, имаше по 4-5 човека в купе без да става навалица и без да има прави. В сезона събота и неделя може и той да стане с двуцифрен брой вагони.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3021
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1734 on: 26.02.2020, 21:50:31 »
До преди 3-4 години 2626 пътуваше целогодишно с 15 вагона, така това че не е нещо толкова забравено. Просто за Славяново ще трябва втори локомотив.
По-съществено е, че някои по-пресни колеги вероятно толкова голям влак не са виждали и не са много наясно как се кара, а други са отвикнали. Това се наблюдаваше много ясно, когато едно лято влакът през Карлово с по 12-14 вагона се караше от машинисти от Карлово, които от години повече от 2 вагона не са карали, а някои и изобщо и закъсняваха всеки ден по 1-2 часа без причина.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1735 on: 26.02.2020, 22:11:15 »
Масата на 17-18 пълни пътнически вагона трябва да е около 500-600 тона. Не би ли могъл сам локомотив да ги тегли по всяко едно нагорнище?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3021
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1736 on: 26.02.2020, 22:50:12 »
Повече е от 600 тона. Масата варира според вагоните, имам само един спомен от конкретен влак, че 14 вагона бяха 620 тона.
Нормата за серия 45 за изкачването към Славяново е 650 тона, за 44 по-малко.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13196
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1737 on: 26.02.2020, 23:38:28 »
Един пътнически вагон тежи празен около 40 тона, 17-18 пътнически вагона пълни с хора и багаж ще са над 700 тона.

Освен да може физически да ги изтегли трябва да поддържа и скорост от 80-90 км/час, или там колкото е във участъка, за което трябва втора машина , а не да ги изтегли с 15 например. Докато например парните машини могат да се претоварват над нормата замалко, не съм запознат но мисля че при електрическите това е недопостумо, значи сама машина със 17-18 вагона по баира абсурд. Макар че може би с 10-15 км/час ще ги изтегли все пак. При електрическите имаше нещо с трайна мощност и максимална мощност което са различни неща.

Може влака да се тегли от 46-та серия, те са много мощни, въпреки че се пише че създават ядове. Интересно обаче че на ретро снимки се вижда например дизел 04-та серия с 14-15 вагона сам, а те са с по-малка мощност от 44/45. Иначе съм виждал дори маневрен дизел 52-ра серия, който е с много по-слаб двигател от 04 и в пъти по-слаб от 44/45 да изтегли 14-15 вагона, хммм....когато е на равно или с лек наклон и сам локомотив със слаб двигател може да тегли много вагони явно.
« Last Edit: 26.02.2020, 23:42:35 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3021
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1738 on: 26.02.2020, 23:52:19 »
Не е така просто и това за електрическите е точно обратното.
Нормата за даден локомотив на даден наклон се определя за електрическите и дизеловите локомотиви само според максималната маса на влака, с която могат сигурно да потеглят от място и да стигнат края на изкачването без превишаване на допустимите натоварвания. Електрическият локомотив има предимството, че може краткотрайно да се претоварва до около 150% и може да е по-мощен поначало, съответно скоростта ще е по-голяма.
При парните локомотиви нормата се определя по това влакът да се движи с някаква приемлива скорост, иначе парният локомотив може да дърпа и много по-тежък влак, но с пешеходна скорост.
Има значение и вида на управлението на двигателите. В БДЖ в момента няма локомотив, който да може да кара норма влак със скорост 80-90 км/ч. Практиката е разписанието да се прави според заложената маса на влака и серията локомотив, съответно при заложена голяма маса на влака се дава по-дълго времепътуване. Затова и има такива снимки със серия 04 и големи влакове - просто се движат бавно.
А на серия 46 за големи влакове е лоша идея да се разчита. Редки и кратки са периодите, когато има такъв локомотив с всички двигатели работещи.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1739 on: 27.02.2020, 00:47:30 »
Това се отнася за 46200, защото при товарните, където ползват 46 оригинална всичките им двигатели са изправни, тъй като често влаковете се изчисляват да се товарят на максимума и ако някой двигател не работи, и е изолиран, става проблем - забавя се.