Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 271841 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13816
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1880 on: 30.07.2020, 18:48:27 »
Quote
Закъснение на ПВ 20154 Шумен-Горна Оряховица
Вчера, 21:22

Пътническият влак № 20154 Шумен - Горна Оряховица се движи с 175 минути закъснение поради изчакване на възможност за разминаване с друг влак.
източник

По втора главна жп линия ремонти ли има в момента?

Да, видях че се прави ремонт и модернизация на и около гара Синдел-Разпределителна. Извадени са част от коловозите, беше им потготвена вече нова основа, има много строителна техника и работещи. Влаковете преминават с много ниска скорост около участъка в ремонт.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13816
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1881 on: 23.08.2020, 21:52:09 »
Ето и 2 не толкова добри снимки от ремонта на Синдел-Разпределителна. Май цялата гара я правят наново. Друго което ми прави впечатление, е че малко след началото на септември влаковете София-Варна стават с 20-25 минути по-бързи от сега.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1757
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1882 on: 02.09.2020, 22:22:10 »
Да отбележим възстановяването на чифта БВ 3636/7 с "умлайтунг" Казичене - Пловдив - Карлово. Спомням си преди десетина години този чифт вървя по същия маршрут, само не помня по време на кой от всичките ремонти по трета главна линия беше...? Като че ли при ремонта на тунел "Гълъбец"... Така или иначе, цяло лято (може и заради короната) бяха решили, че няма нужда от този влак и сега, в началото на септември, го пускат с въпросното заобикаляне (очевидно "Козница" не е готово, предполагам и няма да бъде поне до края на месеца). Първоначално ми направи впечатление, че Карлово - Пловдив и Пловдив - Казичене се взимат без междинна спирка (дори си помислих, че ако не беше нуждата от смяна на посоката в Пловдив, щеше от Карлово директно в Казичене  :crazy:). После забелязах, че това е само за 3637. Обратният, 3636, спира и в Белово, Костенец и Вакарел.
едит: Поразгледах - то между Карлово и Пловдив май наистина няма никъде смисъл да спира бърз влак, освен в Долна махала, но пък няма кой да виси в тъмното от 04:00 до почти 07:00 часа да чака първия влак за Хисар (3637 пък още повече). За 3636 обяснението ми е да се ползва като допълнителен, сутрешен влак към София (на достатъчно времево разстояние след 8626, така като гледам), докато вечер 3637 би дублирал 8627.
« Last Edit: 02.09.2020, 22:24:02 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Spas237

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1883 on: 02.09.2020, 23:00:57 »
Би трябвало от 09.09 Козница да се ползва вече. Странно защо в последния момент решиха, че с още няколко дена ще го удължат. Може би са открили някакъв проблем...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3538
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1884 on: 02.09.2020, 23:09:29 »
Не е завършена контактната мрежа.

Offline Forest1865

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1885 on: 03.09.2020, 07:14:05 »
Няма лошо 3636 да спира на Баня/Карлово заради термалната вода,ама като е временно явление

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1757
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1886 on: 03.09.2020, 13:07:22 »
Токущо прегледах разписанието и виждам, че на 8 септември вечерта му е първото минаване през тунела.
едит: ха, погледнах разписанието, сравних със записа, който направих и сега слушам -  от нощта на 31 авг срещу 1 септ. 2019 и... няма разлика! Тогава Пирдоп - Карлово е отнело 1 час и 3 мин., в новото разписание го дават... 1 час и 2 мин. :rolleyes: :help: :crazy: :D Половин година ремонт за 1 минута. Е, отдавам го на "тестов период" и изчакване да улегне, преди да вдигнат скоростта.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14725
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1887 on: 06.09.2020, 09:06:31 »
Вероятно с новото разписание ще има промени. По еднопътна линия промяната на разписание на един влак рефлектира на други, както и на връзки по гарите.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13816
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1888 on: 02.10.2020, 13:26:42 »
Не знам, ама нещо става напоследък.  В актуална информация има почти всяка седмица някой отменен влак, ама това вече...цял месец няма да има влакове Варна-Добрич. Не помня такива работи дори в най-бедните и гладни години, такива работи сигурно са се случвали само по време на войните. А тук някои се хващат че в метрото имало 2 криви плочки, докато влака им минава на 3 минути. Абе хора, цял регион и област от България ще останат без влак за цял месец по технически причини. При последното ми пътуване по линита преди 2 месеца ми направи впечатление че е доста ползвана и си има пътници доста, и скоростите са прилични. Само на мен ли ми се струва някак цинично, на фона на това че цял регион ще остане без влакове цял месец да се дават пари примерно за просторите в метрото?

https://www.bdz.bg/bg/a/bdzh-vvezhda-promeni-v-obsluzhvaneto-na-vlakovete-v-dobrich-i-regiona
« Last Edit: 02.10.2020, 13:28:33 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12580
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1889 on: 02.10.2020, 13:47:01 »
Няма изправни Дезирота, а явно и дизелови локомотиви няма. Днес БВ Кюстендил-София беше с маневрен локомотив 55 серия и 2 екс-ДБ-та.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5876
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1890 on: 02.10.2020, 17:11:19 »
Сигурно е пъплил по баира на Владая със скорост малко над пешеходната.  :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12580
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1891 on: 02.10.2020, 17:44:20 »
Не беше пълен влакът и нямаше проблем с изкачването, но закъсня, защото не ни пуснаха 5 минути на Даскалово.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1757
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1892 on: 02.10.2020, 18:29:12 »
Ммда. Жалка история! А да попитам един битовизъм - вагоните от Кардам не започнаха ли да ги закачат на БВ3636? Съответно, в обратната посока, БВ3637 да ги вози? Понеже споменават другия чифт 2626/7, а пък 3636/7 по разписание има престой 20 мин. на гара Повеляново в едната посока и 9 мин. в другата. На 2626/7 престоят е само 2 мин. Но както и да е...
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13816
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1893 on: 04.10.2020, 09:49:01 »
Сигурно е пъплил по баира на Владая със скорост малко над пешеходната.  :)

Е то остава 2 вагона да му натежат, едва ли с 2 вагона ще е проблем Владая. Проблем би било ако са 4 или 5 пълни, защото са му на ръба на нормата за там а с годините ДВГ губи част от мощността си за разлика от електрическия. Чето до Радомир-Кюстендил всеки ден има влакове с 55-ца и 2-3, някои ден дори 4 вагона а там също има изкачвания, макар и не чак 25/1000.

Всъщност като гледам разписанията Радомир-Кюстендил влаковете са горе-долу наинтервал от около 2 часа. Значи ти трябват 2 копмозиции, които се разминават в Земен за да се върже обслужването, впредвид състоянието на линията и удълженото времепътуване няма как да стане с една, но трябва още една за Кюстендил-Гюешево, а също и резерва. Наскоро ходих на планина в района и видях един Сименс и една 55-ца с 2 вагона, като на отиване от Перник се прекачихме на дизел Сименс, на връщане беше 55-цата с 2-та вагона като интересно че ни казаха да се прекачим на Батановци този път.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13816
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1894 on: 10.10.2020, 13:57:48 »
Хммм, и тук мотрисата/машината се е повредила https://www.bdz.bg/bg/a/otmyana-na-kpv-60212-kyustendil-radomir-i-kpv-60213-radomir-kyustendil

Лоша работа, а тая линия до Кюстендил е доста ползвана. Въпреки ниските скорости, последния път наскоро преди няма и месец като пътувах в тази посока ми направи впечатление че Дизел Дезирото беше тъпкано с поне 30-40 правостоящи, а състав с 2 вагона със 100% заети места. Една мотриса не е достатъчна, преди винаги бяха в състав.

Интересно как са заметстили влака с автобуси като то няма път през Земенското дефиле. Ще падне голямо обикаляне. Няма ли начин от къде да се наемат дизелови машини или мотриси? Предполагам че дори втора употреба може да се изнамери нещо дуракоустойчиво от типа в ДР1, или дори отнякъде под наем дизелови локомотиви от рода на 55-ците за по-леки влакове. Дори ако ще от Румъния да се поръчат части да се възстановят някои 55-ци. И уж трябваше дизел дезиро да ги ремонтират а то скоро няма да има вече в движение  както е тръгнало. Повтаря се историята с предишните ни дизелови мотриси серия 18, за които са платени сума пари а са изкарали и те около 14-16 години на линия масово.

То вече започвам да си мисля дали няма нещо умишлено, като видяха че загиват автобусните превози а влаковете имат повече пътници, да се потготвя почвата за частни железопътни превозвачи, от типа на Фликс трейн, ДВ и подобни които да изядат хляба на БДЖ като дойдат с пари и модерен подвижен състав и почнат да взимат те субсидиите. Нарочно при отменени влакове на единия превозвач всички пътници да се бутат при другия ж.п.превозвач, знам ли.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5518
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1895 on: 11.10.2020, 13:08:41 »
До колкото знам от няколко месеца има дизелови мотриси на основен ремонт по договора, така че може би скоро ще имаме първите на линия. В най-близко време трябва да дойдат и 5-те ел. локомотива под наем, а за декември се очакват първите от закупените, както и мисля 16 рециклирани вагона. Дано следващата година почнат да се нормализират нещата в БДЖ.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1896 on: 16.10.2020, 11:19:35 »
Малко в страни, ако трябва да се премести.
Около Пловдив е отворил кампер стоп, глемпинг или нещо такова, обаче вътре имало вагон с някакви страшни екстри.
Български ли е или под наем?
Dream on

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3731
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1897 on: 16.10.2020, 13:23:19 »
Пише, че е стар вагон от Ориента.

Quote
Черешката на тортата в глемпинга не е само една, но със сигурност една от тях е “Royal Suite” - вагона от Ориент експрес обзаведен в стил Луи XIV. В него с гласов контрол може да „повикате“ леглото си, да пуснете, намалите и загасите ос:етлението, телевизора, щорите, вратата, даже и да пуснете водата от тоалетното казанче. Впечатляващо!
camping.bg
« Last Edit: 16.10.2020, 13:25:43 by mitakis »

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3538
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1898 on: 16.10.2020, 13:28:44 »
Най-обикновен дърт двуосен товарен вагон. БДЖ имаше останали няколко такива и се ползваха за снимки на филми, ама май вече ги няма.
Ориент експреса може да е минавал покрай тях по гарите, като са били нови.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14725
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1899 on: 16.10.2020, 14:07:58 »
Да, даже в най-първия Ориент експрес от 1883 вагоните са били 4-осни - https://www.wagons-lits-diffusion.com/en/album/photos-ciwl/photos-of-the-orient-express/wl-orient-express-vers-1883.html