Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 303724 times)

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 108
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2020 on: 05.06.2021, 16:58:56 »

Предполагам и посока Видин тече ремонт/модернизация. Нали там даже щяха да променят трасето? А то си е крайно време пари да се наливат вече в ж.п. транспорта вместо в асфалт и това че по всички линии текат ремонти трябва да ни радва. Крайно време е по линиите до морето влаковете да гонят 160 км/час, а по линии като Русе-Варна, Горна-Русе 100-130 поне. Особено Горна Оряховица-Русе, международна линия а почти няма право, само остри завои и баири, даже май никъде влака не вдига и 100-110 там.

За модернизацията на линията за Видим още дори няма поръчка обявена. От Горна Оряховица до Русе скоростта е 60 км/ч.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2021 on: 05.06.2021, 22:23:42 »
Тази вечер пък всичко е в норма по седма линия (което за БДЖ означава закъснение до 10 минути). Замислих се (понеже нямам представа каква е актуалната обстановка по трасето), че ако е някакъв ремонт някъде и той е започнал вчера/онзи ден, то все още може да не са си организирали като хората разминаванията на влаковете и затова да е имало изчаквания. Другият вариант, който виждам, е ремонт да тече от известно време, просто в делник да се работи усилено, включително временно да се препречват и двата пътя (понеже то до Мездра юг си е по втора главна линия, която е двупътна), поради което да се е налагало изчакване. Докато в почивни техниката и работниците да почиват и да се преминава нормално. Гадая, защото нямам информация, затова писах с молба ако някой нещичко е подразбрал, ще съм му благодарен да сподели. :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 393
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2022 on: 22.06.2021, 21:56:15 »
БДЖ са пуснали статистика за закъсненията на влаковете в последните 24 часа, която се обновява на всеки 10 минути. Може да я видите на https://www.bdz.bg/bg/stats.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2023 on: 25.06.2021, 18:49:33 »
Откакто на 12 юни успешно отидох до и благополучно се прибрах от Видин по седма и трета главни линии, гледам, че положението на радара, от ден на ден, става все по-интересно и по-интересно, особено около ремонтиращото се междугарие Зверино - Мездра Юг. Дори си давам сметка какъв късмет съм изкарал тогава да няма големи закъснения. :crazy: :/ Постепенно, все по-често започнах да виждам все по-големи и по-големи закъснения на все повече влакове, преминаващи през участъка. През днешния ден дойде и кулминацията. Към час 18:36, БВ7622 все още не е пристигнал в гара Видин (заради него сега и БВ7625 ще закъснее порядъчно още преди да е потеглил). Уж обяснението е, че "Бърз влак №7622 (София 12:05 - Видин 17:00) се движи с 90 минути закъснение след ограничения на скоростта на движение в отделни участъци от железния път в гара Орешец.", ама не знам доколко да им вярвам. Имам чувството, че за парлама, нарочно сменят имената на гарите, за да не стане очевидно, че проблемът е в един определен участък от железния път. Оборете ме, ако греша. :) Днес е гара Орешец, вчера беше гара Поликраище (БВ 2615), оня ден имаше съобщение за гара Бов ли беше (не помня на кой влак)... и всичките по вина на железния път. В съвсем отделна графа са онези закъснения, причинени от "повреда на локомотива" и "разминаване с друг влак". Досега първо коментирах закъсненията "поради намаления на скоростта".
Сега започвам и останалите... Виждам, че и пета главна линия е "цъфнала":
Quote
Закъснение на ПВ 50115 (София 14:30 - Благоевград 17:20)

Пътнически влак №50115 (София 14:30 - Благоевград 17:20) увеличи закъснението си на 80 минути, след първоначално закъснение от 59 минути.
Пътнически влак №50115 (София 14:30 - Благоевград 17:20) замина от гара София с 59 минути закъснение след изчакване на локомотив.
Тук причината е изчакване на локомотив от друг закъснял влак.
Допълнително по пета виждам: КПВ 50245 - Закъснение 71 мин., БВ 5683 - Закъснение 33 мин.
И всичко това (без Поликраище, което беше от вчера) едновременно, в рамките на деня, сега-сега, в реално време го гледам, докато пиша този пост. Буквално взрив от закъснения из половин България... и то всичките са немалки закъснения, дори и за стандартите на БДЖ. :neznam: :crazy:

едит от 18:50 - гледам, че и още има... :D
КПВ 60204 - Закъснение 30 мин.
ПВ 20105 - Закъснение 31 мин.
БВ 2612 - Закъснение 81 мин.
БВ 7624 - Закъснение 29 мин.
БВ 2641 - Закъснение 57 мин.
ПВ 20171 - Закъснение 64 мин.
МБВ 461 - Закъснение 65 мин.
Уморих се да изброявам... :D
ПВ 20137 - Закъснение 78 мин.
БВ 2614 - Закъснение 25 мин.
КПВ 20244 - Закъснение 39 мин.
МБВ 465 - Закъснение 50 мин.
БВ 4640 - Закъснение 31 мин.
БВ 3623 - Закъснение 28 мин.
КПВ 10248 - Закъснение 31 мин.
КПВ 82210 - Закъснение 26 мин.
БВ 3624 - Закъснение 49 мин.
КПВ 50232 - Закъснение 33 мин.
КПВ 10210 - Закъснение 26 мин.
ПВ 70103 - Закъснение 49 мин.
ПВ 70102 - Закъснение 77 мин.
ПВ 20134 - Закъснение 67 мин.
Най-накрая е потеглил и:
БВ 7625 - Закъснение 95 мин.

Има даже и по линиите за Лом и Берковица, но те сигурно са чакали връзка с някой от закъсняващите:
КПВ 72213 - Закъснение 31 мин.
КПВ 71236 - Закъснение 67 мин.

И всичките са актуални към този час (18:50), едновременно.
Започва да прилича на "Денят на страшния БДЖ-съд".
Като цяло, в югоизточната половина от страна, положението е спокойно, но на северозапад е нещо страшно.
« Last Edit: 25.06.2021, 19:10:27 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2024 on: 25.06.2021, 20:20:33 »
Това е заради жегите...прави ми впечатление че при такива жеги влаковете се движат по-бавно от обичайното. По законите на физиката най-вероятно има нещо общо с РП.

Иначе ден за ден не си прилича. Има дни с много закъснели влакове, вижте статистиката почти половината, има дни в които от няколко стотин влака на ден има единици закъснели и отменени, и то с няколко минути. Значи някои дни всичко цепи секундата, после половината закъсняват, после пак така.Вчера чух хора да коментират че имало вечерта отменен влак за Сливница и Драгоман, точно в пиковия час когато се прибират хората от работа. Не бил осигурен заместващ транспорт и хората са чакали още 50 минути следващия. За 10-ки хиляди хора, влака ежедневно е единствения удобен транспорт до работното им място, до вилата им, до училище, подобно както в София метрото, особено с почти пълното загиване на междуградските автобуси влаковете скоро остават без алтернатива.

В тази връзка дано задвижат нещата, уж сега Европа ще дава вече пари само за ж.п. транспорт, ще налеят почти милиард, правят ремонти навсякъде почти... дано най-после в близките години да имаме сериозно подобрение на нещата, иначе по магистралите и пътищата ще стане вечно задръстване и касапница.

Друго, верно ми прави впечатление че по 4-та линия до Кърджали и Подкова никога не съм виждал в актуална информация закъснял или отменен влак. Докато до Добрич, Пещера се случва. Значи винаги имат изправно дизел Дезиро за там, или винаги имат наличен дизелов локомотив, може би след електрификацията на линията до Свиленград са се освободили повече за там.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3854
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2025 on: 25.06.2021, 20:27:30 »
Няма дизелов локомотив, няма и вагони, затова мотриса за 4-та линия има най-висок приоритет. Линията се обслужва с мотриси от депо Пловдив, затова се отменя влакът за Пещера, когато не стигат. Всички други депа, работещи с ДМВ, имат и дизелови локомотиви, затова ползват по-нисък приоритет при дефицит на изправи мотриси и по-често се оказват без нищо.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12744
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2026 on: 28.06.2021, 17:42:05 »
Тоя влак за Пещера, колкото пъти погледна радара, все се изпълнява от автобус. За Панагюрище също сравнително често има автобус.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2027 on: 01.07.2021, 11:21:08 »
Забелязах, че са пуснали нов чифт влакове по втора главна жп линия - БВ 2682/3. Като гледам спиранията, ми заприличва на Варна-уикенд отпреди няколко години, а в посока София е под 7 часа. Само не разбрах защо в посока Варна има спирания на Зверино и Мездра Юг :? Предполагам, че е заради ремонта, но защо само в едната посока :?
Вече наистина необяснимо за мен е еднопосочното спиране в гара Левски - защо само в едната посока :? Изначално, защо изобщо спира там :? А след като са решили да спира, защо само в едната посока :?
2682 спира в Синдел Разпределит., за разлика от 2683. Затова пък не спира в Мездра, за разлика от 2683, който спира и там.
Въпреки всички тези странности, похвално е, че изобщо го пуснаха най-накрая. Това, което бих препоръчал е двупосочно спиранията да са: София - Мездра - Плевен - Горна Оряховица - Търговище - Шумен - Повеляново - Варна. На Мездра Юг и Зверино да спира само докато се изработва БРП-то и то само, ако някой е закъснял и трябва да се разминат. Ако няма да има прекачвания в Повеляново, може и тя да отпадне като спирка.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2028 on: 01.07.2021, 18:15:37 »
Най-накрая има влак София-Варна с адекватно времепътуване. Би било добре да се намалят времепътуванията и на останалите такива влакове през Горна Оряховица.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2029 on: 02.07.2021, 01:38:18 »
Честито! Варна-София го дават даже 6.47 минути, което е почти рекорд? С Дизел Дезиро и уиикенд експресите като че ли беше нещо от рода на 6.40.

И аз мисля, че БВ София-Варна не трябва да спират на толкова места, достатъчно са София-Мездра-Плевен-Горна-Търговище-Шумен-Варна и времепътуване да се изтиска около 6.30-6.40 като свършат със Зверино-Мездра и другите ремонти, и освен този да пуснат и един влак в диапазона около 16.30-17.00 от София и Варна да не става чак такава голяма дупка между последния дневен и нощен влак и ще стане супер.

От по-малките населени места е достатъчно да имат добри връзки ПВ->БВ, вместо БВ да спира на Добрина, Дралфа, Джулюница, Ромча и подобни. Страхотно е дори да живееш в малко село да имаш директен влак до столицата и морето, обаче така се забавят пътниците по дългите дестинации. Дори мисля че въпреки че ако от малка гара се прекачваш от ПВ на БВ пак ще е по бързо този вариант, отколкото БВ да спира на десетки места. Така и повече пътници ще се привлекат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2030 on: 02.07.2021, 09:26:18 »
За целта трябва да има достатъчно подвижен състав за необходимите ПВ.  :rolleyes: Иначе спирането на БВ по паланки е глупаво - губи се време при пътуванията на дълги разстояния и се отблъскват пътници. :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3854
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2031 on: 02.07.2021, 09:36:04 »
Спирането на спирка Добрина е инициатива на един местен машинист, живеещ до спирката, който организира кампания сред съгражданите си от Провадия с основна цел да му е удобно да ходи на работа във Варна с бързите влакове.
Вярно е, че спирката е в много по-населена част на града, но при такива казуси правилното решение е да отпадне спирането на гарата, която е в края на града... има много такива места с гара в нищото и спирка в централната част и противно на всякаква логика, бързият влак спира на гарата, а не на спирката.

По същата система влак 5620 спираше на спирка Дупница, защото на един тогавашен началник там му беше по-близо да го хваща сутрин за работа.