Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568541 times)

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2020 on: 20.10.2021, 15:11:26 »
За интернет плащания съм си направил Револют. Плащам от виртуална карта и после я изтривам. Даже и да ми вземат данните тази карта вече не съществува. Поне така си зареждам картата за градския транспорт.

Значи не те тревожи какво правят с личните ти данни руснаци с интернет банка базирана в Лондон, т.е. извън Европейския съюз, но те тревожи какво ще направят с тях държавни и общински фирми в България, подлежащи на контрол и санкции по европейските стандарти и под пряката юрисдикция на българския съд и Комисията за защита на личните данни? Много мъдро решение...

Револют се премести в Латвия. Даже IBAN -а го смениха на латвийски.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2021 on: 20.10.2021, 17:03:41 »
Между другото, след няколко години мъка от ИТ-тата на БДЖ, накрая билетна им система беше направена от Информационно обслужване, макар да не знам и те колко са читави, но със сигурност са по-добре.
Съгласих се, аз наистина не съм си купувал билет онлайн, стигал съм само до избора на място. Явно няма драма с плащането.
Системата обаче все още не е много измислена, защото дори на каса, няма избор на вагон. Предлагат се места само в един вагон и чак като се запълни - в следващия. В резултат виждам редовно влакове, в които първият вагон е пълен, втория полупразен, а следващите - съвсем празни. На бележката за запазено място пък не пише от къде до къде е запазено мястото. Подозирам, че за по-лесно, системата запазва мястото за цялото разстояние и няма да го даде на друг от гарата, на която слизам.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2022 on: 20.10.2021, 17:21:55 »
Системата със запазените места е архаична, съгласен съм. На касите, предполагам, че им дават определен брой запазени места, и не съм сигурен дали са свързани в система и виждат колко и кои са продадени. В Германия и Англия, че и в Полша запазените места винаги се отбелязват и във вагона. В по-модерните вагони има електронни дисплеи над всяко място и пише откъде до къде е заето. Във вагони без такива дисплеи слагат хартиени бележки.

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2023 on: 20.10.2021, 17:50:47 »
Между другото, след няколко години мъка от ИТ-тата на БДЖ, накрая билетна им система беше направена от Информационно обслужване, макар да не знам и те колко са читави, но със сигурност са по-добре.
Съгласих се, аз наистина не съм си купувал билет онлайн, стигал съм само до избора на място. Явно няма драма с плащането.
Системата обаче все още не е много измислена, защото дори на каса, няма избор на вагон. Предлагат се места само в един вагон и чак като се запълни - в следващия. В резултат виждам редовно влакове, в които първият вагон е пълен, втория полупразен, а следващите - съвсем празни. На бележката за запазено място пък не пише от къде до къде е запазено мястото. Подозирам, че за по-лесно, системата запазва мястото за цялото разстояние и няма да го даде на друг от гарата, на която слизам.

Плътно ги запълва. Ако си с 2611 до ГО ще даде мястото до Варна.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2024 on: 23.10.2021, 00:04:43 »
Това обяснява защо някой път ми кажат че няма места за 1-ва класа, а вагона е пълен едва наполовина...мислех че са някакви противоепидемилогични мерки и просто не дават всички места, а то било че може местата да са заети от Горна, или чак от Търговище, Шумен до Варна ама ще излезнат заети ако пътуваш от София до Плевен или Мездра.

Същото се случва и в Слънчака, уж няма места а от София е наполовина пълен, а то всички останали са заети от Пловдив или от Стара Загора до Бургас. Няма ли начин да се обадят по телефона да питат, ако не пътуваш по целия маршрут от коя гара кое място е купено и да ти дадат ако пътуваш до предишна?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2025 on: 23.10.2021, 16:05:58 »
Това обяснява защо някой път ми кажат че няма места за 1-ва класа, а вагона е пълен едва наполовина...мислех че са някакви противоепидемилогични мерки и просто не дават всички места, а то било че може местата да са заети от Горна, или чак от Търговище, Шумен до Варна ама ще излезнат заети ако пътуваш от София до Плевен или Мездра.

Същото се случва и в Слънчака, уж няма места а от София е наполовина пълен, а то всички останали са заети от Пловдив или от Стара Загора до Бургас. Няма ли начин да се обадят по телефона да питат, ако не пътуваш по целия маршрут от коя гара кое място е купено и да ти дадат ако пътуваш до предишна?
Аз пък съм си правил точно обратния експеримент - ако билетът ми е до Мездра с място, "взимам" нов билет и при избора на място това, което е било до Мездра си го дава свободно, сякаш никой не е бил на него.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2026 on: 02.11.2021, 20:24:39 »
Ето така се "намалява" закъснение. :crazy: :laugh:
Днес, 18:32

Бърз влак №7625 (Видин 17:20 - София 22:10) намали закъснението си на 28 минути, след първоначално закъснение от 20 минути.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2027 on: 03.11.2021, 02:38:16 »
Ето така се "намалява" закъснение. :crazy: :laugh:
Днес, 18:32

Бърз влак №7625 (Видин 17:20 - София 22:10) намали закъснението си на 28 минути, след първоначално закъснение от 20 минути.
Не е грешка. Ако хвърляш всеки ден по едно око на актуалната информация ще попаднеш на много подобни на това съобщение. Първоначалното закъснение е било 20, после в някакъв момент е бил да речем на +32, а по-късно е успял да намали до +28. Въпросът е, че отговорника за въвеждането на информацията не я въвежда регулярно след всяка промяна в изоставането, защото често се получават "флуктуации" във времето. Това най-точно може да се засече през секцията Live, но трябва да въвеждаш последователно гарите. Така се е получило, че реално наистина има "намаление", но не става ясно от колко. Понякога съм засичал по 7-8 съобщения за един влак, но тук явно някой го е домързяло или пък нямат ресурс да отбелязват всяка по-сериозна промяна. Радарът не дава точна информация - даже имам подозрение, че е напълно умишлено, от съображения за сигурност. Междувпрочем, случвало ми се е да тръгнем на +37, да свали до +20, после да вдигне на +40, после пак да свали до +25 и накрая да завърши на +40 - особено ако има възлови гари по маршрута, където по принцип дават повече време, и които в днешно време се ползват регулярно за избиване именно на закъснения.
« Last Edit: 03.11.2021, 02:41:37 by eco_power »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2028 on: 15.11.2021, 16:02:39 »
Еврокомисията е стартирала наказателна процедура срещу България затова, че не е либерализирала пазара на пътнически превози или защото държи монопола на БДЖ ПП и не допуска други пътнически ж. п. оператори, въпреки влезлия в сила трети пакет и невъзможните повече дерогации в това отношение. Щяха да либерализират пътническите превози още от 2012-та. Сега са сложили член в закона, че либерализацията може да се ограничава в случай, че ще се наруши балансът по договора за социална услуга. Само че в ЕС този номер не минава...
По рейс и по жена не се тича!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2029 on: 15.11.2021, 16:17:06 »
Това не е напълно вярно. В медиите са писали глупости.
Ето тук е истината:
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/inf_21_5342
Точка 7, втори абзац.

Това, което се изисква към момента, са обяснения.
Защото трябва да се предприемат стъпки, умишлено неизвършени към момента от ГЕРБ и двамата служебни министри на Радев, които са същите като качество на тези на ГЕРБ.
И в момента пазарът е отворен за всеки, които иска да оперира пътнически превози изцяло на търговски принцип. Кандидати няма. На въпроса - защо, мисля че всеки сам може да си отговори.
Въпросът е от тук нататък предстоящото отваряне на пазара и за субсидирани пътнически превози. Не е ясно какво ще се случва, тъй като трябва да се вземат държавни решения, от които пряко зависи съществуването на БДЖ. Ключово министерство през следващите 4 години, ако има правителство, ще е именно транспорта.
« Last Edit: 15.11.2021, 16:57:38 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2030 on: 15.11.2021, 16:30:47 »
За мен най-рационалното решение е допускането на частни превозвачи по начин, който да им даде само някои направления, така че БДЖ да бъде поставено в конкурентна среда, а не да се закрие БДЖ по косвен път за сметка на изцяло частни пътнически превози... това ще е по-лошо от сегашното положение.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2031 on: 15.11.2021, 16:54:08 »
БДЖ трябва да получи парите, които държавата му дължи и да бъде оздравено през следващите 2 години. Трябва и да бъде подготвено да работи в конкурентна среда и да се самоиздържа. Има много работа и е нужен министър, който не го е страх от такава и има желание нещата да се променят. Съпротивата ще е голяма, но трябва всички хрантутници да си заминат.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2032 on: 15.11.2021, 17:32:12 »
Интерес от частни фирми към пътническите превози поне в момента няма, евентуално в бъдеще може би ще има желаещи за бързи влакове на дълги разстояния със спиране само на големите гари примерно София-Мездра-Плевен-Горна Оряховица-Търговище-Шумен-Варна евентуално може би Левски и Повеляново, подобен влак до Бургас през Пловдив и т.н. :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2033 on: 15.11.2021, 17:44:14 »
Интерес има, ама не към бързите, а към крайградските влакове, защото те са най-пълни и пътникопотокът е най-сигурен и предсказуем.
Бързите валкове са по-малко привлекателни, а и натоварването е сезонно.

Освен това въпросната либерализация включва и чужди превозвачи, съответно е напълно възможно, дори вероятно, да се намесят държавни превозвачи от други държави, които имат наличен подвижен състав и могат веднага да го докарат без рискови инвестиции в нов. Няколко ЕМВ са напълно достатъчни например за направлението София-Перник и превозвачи като DB и ÖBB могат да ги отделят без проблем. Пловдив - Асеновград, Пловдив - Димитровград и София - Лакатник/Мездра също са атрактивни направления и могат да се покрият с няколко ЕМВ.

Сертифицирането у нас на един нов влак Desiro ML преди да бъде предаден от производителя на ÖBB не беше случайно.
« Last Edit: 15.11.2021, 17:50:39 by bdz43r »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2034 on: 15.11.2021, 17:45:01 »
Проблемът е, че инфраструктурата е държавна и не е в добро състояние. Няма как да се навият частни компании да возят, като има участъци със скорости по 40-60-80 км/ч. От друга страна ремонтите са дадени на "наши" хора и те ги протакат и не ги извършват качествено. Май по-добре и инфраструктурата да е частна, просто държавата е лош стопанин. Поне като са частни фирми, ориентирани към печалба, няма да има такова разтакаване в безкрайни ремонти, ще са стимулирани да ги извършат бързо и качествено, за да печелят.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2035 on: 15.11.2021, 18:23:54 »
Само още един аспект - БДЖ годишно вози около 17 милиона пътника. Приблизително колкото градския транспорт на Стара Загора. Върти около 20 милиона влаккилометра.
Ежедневно на БДЖ разчитат около 45 000 пътници.
Тоест - дейността е мизерно малка. Аз не знам какъв западен инвеститор ще си мръдне пръста да се гърби тук за този наш умрял по обем пазар. По-скоро някои местни "Играчи", ала Ковачки, ПИМК или около БСП да се облажат допълнително от държавната субсидия, за сметка на БДЖ.
« Last Edit: 15.11.2021, 18:32:54 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2036 on: 15.11.2021, 18:41:23 »
Това са средни стойности за цялата страна и включват влаковете за Банкя, в които пътуват трима души и тези за Берковица, в които пътува един.
Влаковете по Искърското дефиле и за Перник са съвсем друга история. Всъщност по дефилето влакът е най-бързият транспорт и отливът на пътници се дължи основно на несигурността, породена в последните години от липса на подвижен състав, системни закъснения и тотално задръстване във временно еднопътните участъци.

Освен това НКЖИ, ако частника я клати за обезщетения и неустойки, ще работи по съвсем друг начин. Затова участъците по 3-та линия, заради които влаковете между Пирдоп и
Бургас обикаляха през Казичене, станаха неочаквано бързо. И местните играчи няма да са доволни да търпят загуби, защото някой участък стои задръстен 5 години, докато изпълнителят го прави с един багер, който работи 2 дни в седмицата. Дори сега товарните влакове на Ковачки вървят почти като бързи влакове, понякога с предимство пред пътническите, защото такъв му е интересът и си го е уредил по разни начини.

Сещам се сега за чешкото НКЖИ, което прави ремонт на един участък от главните линии и движението е отклонено. Инфраструктурата нае прерозвач, който за нейна сметка да дава помощни локомотиви по наклоните на обиколния участък.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2037 on: 15.11.2021, 19:45:08 »
Само още един аспект - БДЖ годишно вози около 17 милиона пътника. Приблизително колкото градския транспорт на Стара Загора. Върти около 20 милиона влаккилометра.
Ежедневно на БДЖ разчитат около 45 000 пътници.
Тоест - дейността е мизерно малка. Аз не знам какъв западен инвеститор ще си мръдне пръста да се гърби тук за този наш умрял по обем пазар. По-скоро някои местни "Играчи", ала Ковачки, ПИМК или около БСП да се облажат допълнително от държавната субсидия, за сметка на БДЖ.

Все пак трябва да добавим и че в момента има множество ремонти, трансбордиране заобикаляне, които рано или късно ще свършат и тогава пътниците ще скочат двойно. Особено при лиспа вече на почти каквато и да е конкуренция. Пуснат ли София-Елин-Пелин и Белозем-Михайлово София-Бургас пада дори под 5 часа, друга главна линия Русе-Варна също е в ремонт където също БДЖ напрактика няма никаква конкуренция, Пловдив-Варна също е без конкуренция от автобус а в момента се обикаля или е с трансбордиране. Демек имаме огромен потенциал, а в добавка в момента и доста вагони се модернизират, та може човек да си направи сметка какво ще стане скоро с новички реновирани вагони+отваряне на ремонтиращите се участъци.

И дума не отварям ако направят София-Радомир(Дупница) с тия задръствания влака ще стане топ...потенциала е огромен.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2038 on: 15.11.2021, 21:29:46 »


 БДЖ напрактика няма никаква конкуренция
Автобуси и коли? :neznam:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2039 on: 15.11.2021, 21:38:50 »
Става въпрос за обществен транспорт. Междуградските автобуси по много направления ги изпозакриха или съкратиха до 1 курс на ден, ако това броиш за конкуренция, а редица дестинации останаха без никаква конкуренция. По други, ако някакви смешни бусчета на камионско шаси возещи 2-3 пътника могат да бъдат конкуренция на влак...

Откъм информация и дума не може да става за конкуренция. Влез в сайта на произволна областна автогара и виж доколко разписанията отговарят на истината и колко от курсовете се изпълняват реално или както дойде.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР