Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568698 times)

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2320 on: 27.03.2023, 18:41:35 »
Има и речен транспорт - Видин-Русе за 5 часа и 15 мин (Русе - Видин за 5 часа и 45 мин). Русе-Силистра за 2 часа и 15 мин (Силистра-Русе за 2 часа и 20 мин).

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2321 on: 27.03.2023, 20:55:15 »
И разписание от 1996 за сравнение, в тоя сайт има много стари разписания от други страни, Германия, Франция, Белгия и т.н.:
https://timetableworld.com/ttw-viewer.php?token=7de8d826-7985-4771-ab1e-4db56e3d2192

Я сега да видим, кой от вас знае, че в БДЖ са правили опит за тактов график?  :eek: :fan:
Добре им се е получило!
От София за Пловдив: БВ в 07:15; 08:15; 09:15; 10:15; 12:15; 13:15; 14:15; 15:15; 16:15; 17:15; 18:15; 19:15
ПВ: 07:25; 08:25; 10:35; 12:25; 13:25; 14:25; 15:25; 16:25; 17:25; 19:25.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2322 on: 27.03.2023, 23:15:53 »
Пловдив - Монтана - Пловдив -> това "Белият кон" ли е? Ако да, то ми е любопитно през коя година е бил съкратен до Враца?

Допълвам, че тогава е имало много по-голям процент наставов релсов път спрямо днешни дни. Въпреки това, времепътуванията (в най-лошия случай) са сходни, ако не и по-добри от днешните. :rolleyes: На фона на тези разписания, отново лъсва въпросът защо трябваше да се наливат милиони в заваряване на релси без обръщане на внимание на баластовата призма и основата под нея през всичките тези години, комбинирани с летни намаления от 60 км/ч, вместо да бъдат сумирани и вложени в добра поддръжка и основни ремонти. Сега много повече трасета щяха да бъдат след основен ремонт, а останалите с добра скорост, макар и "тактуващи".

edit: Направи ми впечатление още нещо - през Пловдив е имало два чифта нощни влакове София - Бургас - София. Потегляли са на интервал 30 минути. Вторият спира на по-малко гари и в Бургас/София почти настига предния, оставайки само десетина минути зад него, колкото едно междугарие. По втора главна линия до Варна не виждам подобно нещо. Имало е (по същия начин) и два гонещи се, нощни влака София - Русе. В обратната посока само един. Другият от Варна. Освен това е имало БВ Пловдив - Карлово - Сливен.

И един въпрос накрая: БВ 836 през Смядово и Карнобат ли е минавал, или през Горна Оряховица? БВ 837 виждам, че няма как да е бил през нито една от трите, съдейки по часовете в Карнобат и Варна.
« Last Edit: 28.03.2023, 00:39:40 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2323 on: 28.03.2023, 00:32:00 »
Вярно, 96-та въпреки кризите особено крайградските влакове са били доста по-начесто от сега. Особено до Банкя. Градове като Мизия, Нови Пазар и Велики Преслав също са били много добре обслужени а сега нямат ж.п. транспорт. София-Пловдив е било много по-добре от сега. Като цяло до към 96-97-ма в цялата страна сме имали доста добър и редовен обществен транспорт с добро покритие. След 98-99-та, или даже някъде около 2000-та нещата рязко се скапват.

В разписанието от 96-та има доста интересни неща, като например ПВ 4104 Стара Загора-Самуил през Русе с времепътуване 9 часа, още пътн. влакове Горна-Самуил, ПВ 2271 от София до Томпсън без спиране никъде и пътуване само 25 минути. Обърнете внимание и колко много влакове има до Лом и Берковица, 13-14 на ден също има и директни от Бобов дол до София.

Хубаво е това да го видят всички мрънкачи които днес се оплакват че все няма пари и няма бюджет. Това е без пари от ЕС в момент на криза, при много по-нисък БВП от сега. Пари ли няма или няма желание да има толкова редовен транспорт като 96-та, управлението ли е било много по-добро и квалифицирано не се знае. А най-парадоксалното е, че въпреки по-трудното пътуване зад граница има много повече международни влакове от сега, много по-удобно пътуване до други държави от днес.
« Last Edit: 28.03.2023, 00:35:49 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2324 on: 28.03.2023, 10:20:43 »
Имало е и движение по линията Симеоновград - Нова Загора, аз не знам защо не пуснат отново влакове по тази линия, ще се ползват от доста хора според мен.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2325 on: 28.03.2023, 11:09:13 »
Имало е доста влакове по разписание през 1995-96г., но дали са се изпълнявали действително? Тогава вече имаше вече недостиг на пари, чести стачки, хиперинфлация. Може би е имало все още инерция от соцвреме. После започнаха реформи, довели до съкращаване на доста персонал, влакове и линии. И през 1999г. наистина бяха доста орязани. Помня, като пътувахме за Костенец, имаше само един ПВ в 6ч. сутринта, после в 9:30ч. БВ за Бургас, и след това чак по обяд ПВ.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2326 on: 28.03.2023, 11:11:05 »
ще се ползват от доста хора според мен.
Ако имаше доста хора, щяха да протестират при спирането. Тук е чисто финансов въпросът - ако с автобуси е по-евтино, няма смисъл да се трупат загуби за БДЖ-ПП. Далеч по-разумна е системата в Австрия и Швейцария, където т.нар. пощенски автобуси са интегрирани с жп транспорта - и като разписания, и като тарифиране и продажба на билети. По този начин се спестяват спиранията на влаковете "на всяка керемидка" или влакове с по 20-30 пътници. Пример - крайградска линия S2 в Цюрих (летището - централна гара - Ziegelbrucke) е с дължина над 60 км и пътува през броеница от предградия, градчета и села. Спирките на мотрисите са през 7-8 км, а повечето курсове прескачат над половината гари (освен в пикови часове). На гарите обаче се правят връзки с развита система от автобуси PostBus. Вече автобусите са като междуселски, имат спирки през 500 метра, всичките - по желание. По този начин 60-те километра се пътуват около час. При нас подобен влак ще пътува над 2 часа. Вече според разстоянията влакове са S, Regio, Regio Express и InterRegio. Не може да има влак, който в продължение на 150 - 200 км да спира на всяка керемидка. Няма кой знае колко високоскоростни влакове, но и не са нужни за толкова малка страна. В северозападната част има линии на 200 км/ч. Влаковете са сертифицирани за 230 км/ч, но са преценили, че по икономически и екологични съображения скорост от 200 е оптимална. Но синхронът между жп, автобусите и корабите прави пътуванията приемливо бързи.

Тарифирането е единно - на зони. От сайта си вземам билет (никакъв шанс да купя билет от жив човек: или от сайта, или от автомат на гарата) от летище Базел (което даже не е в Швейцария) до автобусната спирка в "наше село", което е оттатък Цюрих. В Германия има подобна система, автобусите ми излизат, но мога да направя резервация, само ако са мениджирани от DB.
 
« Last Edit: 28.03.2023, 12:00:37 by blagun »

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2327 on: 28.03.2023, 12:54:28 »
Спирките на мотрисите са през 7-8 км, а повечето курсове прескачат над половината гари
Да де, ама S2 е експрес. S8 и S24  си  спират на всяка керемидка.
На мен ми направи впечатление количеството влакове по Септември-Добринище през 1968. Между Варвара и Велинград има 7 ПВ през деня и 3 смесени с товарни. В момента са само 5 ПВ.
Имало е и смесен влак между Якоруда и Добринище.
« Last Edit: 28.03.2023, 13:00:22 by Chezare »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2328 on: 28.03.2023, 14:52:41 »
Спирките на мотрисите са през 7-8 км, а повечето курсове прескачат над половината гари
Да де, ама S2 е експрес. S8 и S24  си  спират на всяка керемидка.

Експрес С-бани има и на други места, по принцип е добра идея. При двупътно трасе не е и проблем експресите да изпреварват бавните линии, които чакат на гарите да ги задминат.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6047
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2329 on: 29.03.2023, 05:57:02 »
Имало е доста влакове по разписание през 1995-96г., но дали са се изпълнявали действително? Тогава вече имаше вече недостиг на пари, чести стачки, хиперинфлация. Може би е имало все още инерция от соцвреме. После започнаха реформи, довели до съкращаване на доста персонал, влакове и линии. И през 1999г. наистина бяха доста орязани. Помня, като пътувахме за Костенец, имаше само един ПВ в 6ч. сутринта, после в 9:30ч. БВ за Бургас, и след това чак по обяд ПВ.
Имаше, наистина, и се изпълняваха, но вагоните и електричките по някои направления - за Кюстендил, Кулата и др. бяха тотална мизерия. Току-що ремонтираните в Дряново вагони бяха капка в морето, още нямаше засилен внос втора употреба от Германия, немските вагони бяха само каквото по тошово сме внасяли от ГДР. Голямата балтия беше през февруари 2000та, по времето на Краус и чича ви Дунча. Целта е била да могат някои "наши" хора да си пуснат автобусите. Иво не знам на колко години е, но надали е живял по тошово, на мен първите ми десет години минаха тогава и не ме гони такава носталгия като Ивовата.
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2330 on: 29.03.2023, 12:35:10 »
Целта е била да могат някои "наши" хора да си пуснат автобусите.

Абе стига с тази мантра за автобусите! Истината е, че заради некадърното управление на БДЖ и НКЖИ жп пътническите превози станаха неконкурентни на автобусите по доста направления. Няма как влакът да пътува 8 часа до Русе, автобусът - 5 и да предпочета влака, независимо дали автобусната фирма е на Шиши, Гергов или Домузчиев. Даже носещите добри печалби спални вагони до Варна, Бургас, Русе и Кардам бяха бастисани и години наред нямаше такива.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2331 on: 29.03.2023, 13:55:05 »
Имало е доста влакове по разписание през 1995-96г., но дали са се изпълнявали действително? Тогава вече имаше вече недостиг на пари, чести стачки, хиперинфлация. Може би е имало все още инерция от соцвреме. После започнаха реформи, довели до съкращаване на доста персонал, влакове и линии. И през 1999г. наистина бяха доста орязани. Помня, като пътувахме за Костенец, имаше само един ПВ в 6ч. сутринта, после в 9:30ч. БВ за Бургас, и след това чак по обяд ПВ.
Имаше, наистина, и се изпълняваха, но вагоните и електричките по някои направления - за Кюстендил, Кулата и др. бяха тотална мизерия. Току-що ремонтираните в Дряново вагони бяха капка в морето, още нямаше засилен внос втора употреба от Германия, немските вагони бяха само каквото по тошово сме внасяли от ГДР. Голямата балтия беше през февруари 2000та, по времето на Краус и чича ви Дунча. Целта е била да могат някои "наши" хора да си пуснат автобусите. Иво не знам на колко години е, но надали е живял по тошово, на мен първите ми десет години минаха тогава и не ме гони такава носталгия като Ивовата.
1996- та е далеч от комунизма. Иначе май сме горе долу набори. Носталгия по самия строй няма как да има с всички тези ограничения и глупости, по скоро към редовността и организацията на транспорта и др неща от тогава. И защо наистина след 1998-2000 та в транспорта всичко пропада рязко орязват яко влакове закриват автобуси. Личи си как до към края на 90- те може би е имало хора с опит в тези сфери които са разбирали, след това много можещи и знаещи се разбягаха по чужбина точно края на 90- те и началото на 2000- те. Сега специалистите са единици в тези области.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2332 on: 05.04.2023, 10:18:52 »
Инвecтиция oт нaд 50 милиoнa лeвa вpъщa лoĸoмoтивния зaвoд в Pyce ĸъм живoтa.

https://money.bg/business/investitsiya-ot-nad-50-miliona-leva-vrashta-lokomotivniya-zavod-v-ruse-kam-zhivota.html?utm_source=news.bg&utm_medium=article&utm_campaign=footer

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2333 on: 23.04.2023, 23:59:59 »
Монтана. Не знах че по отклонението от Бойчиновци пускат такива дълги копмозиции по 6-7 вагона. ПВ Мездра-Монтана-Мездра. Даже 97-ца за 200 и реновиран климатизиран 44-та серия с лепени стъкла.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2334 on: 24.04.2023, 00:07:56 »
Такъв състав е дошъл от друг влак в Мездра и го ползват целия.
По принцип там пътуват само ЕМВ 32, защото има ограничение на колоосното натоварване след Монтана към Берковица. Този влак е с вагони, защото е само до Монтана.

Offline Victor_14

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 167
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2335 on: 24.04.2023, 00:09:07 »
Еха супер

Със сигурност щях да направя видео в YouTube, но от както ROVR стана с парола се отказах, защото изпускам всички интересни композиции.
« Last Edit: 24.04.2023, 12:46:58 by difian »

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2336 on: 24.04.2023, 12:09:14 »
Такъв състав е дошъл от друг влак в Мездра и го ползват целия.
По принцип там пътуват само ЕМВ 32, защото има ограничение на колоосното натоварване след Монтана към Берковица. Този влак е с вагони, защото е само до Монтана.
Мога ли някъде да намеря информация по кои линии какво е разрешеното колоосно натоварване?

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2337 on: 24.04.2023, 12:34:37 »
В годишния референтен документ на НКЖИ , точка 2.3.5, която реферира към Заповед № 448/30.03.2022 год.
Категория D4 e 22,5 t/ax, а С3 - 20 t/ax.
https://www.rail-infra.bg/bg/305
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2338 on: 24.04.2023, 13:31:50 »
В годишния референтен документ на НКЖИ , точка 2.3.5, която реферира към Заповед № 448/30.03.2022 год.
Категория D4 e 22,5 t/ax, а С3 - 20 t/ax.
https://www.rail-infra.bg/bg/305
Предполагам, че това е от (много) години, но не и от построяването на линията? Просто заради лоша поддръжка? Товарни влакове движили ли са се някога между Берковица и Монтана?

едит: И един въпрос: какво е СКД ето тук: "Сработена СКД гара Своге, стрелки в крива гара Своге"?
Става въпрос за ето този ред: 13 Вц Реброво Своге 2 32+500 33+112 612 70 40
Сработена СКД гара Своге, стрелки в крива
гара Своге
« Last Edit: 24.04.2023, 14:04:00 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2339 on: 24.04.2023, 23:39:39 »
Еха супер

Със сигурност щях да направя видео в YouTube, но от както ROVR стана с парола се отказах, защото изпускам всички интересни композиции.

Супер че пътуваш нашироко, ама не е особено практично защото в Бойчиновци трябва да се върти локомотива, после в Монтана пак. Ако се ползва състав от София и на Мездра пак трябва да се върти. Много по-удобно би било Сименс или ЕМВ 32-ра серия в случая. И доста време се губи с това въртене на машината а за ПВ бързината също е приоритет. Отделно същия ден в международния влак Бугурещ-София, само 3 вагона в коридорите по 20 прави, а тук по 10-15 човека във вагон. Ако и двата състава са от София, по-практично е било този състав да отиде на международния а 3 вагонния на ПВ. Но и от БДЖ не са виновни, като билети се купуват в последния момент те няма как да знаят къде колко пътници ще има.

А до Берковица движат ли се товарни влакове като има ограничение за колоосно натоварване или само до Монтана? И ако Шкодите са с по-голямо от разрешеното за линията, може ли с 55-ца например, или с 61-ва серия? Или само електричка и Сименс може да ходи до Берковица.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР