Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568675 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2340 on: 25.04.2023, 00:12:35 »
Могат да се движат товарни влакове при спазване на ограничението за колоосно натоварване, но няма какво да возят. Няма товари.
Всичко различно от лок 43/44/45 може да се движи. Смартроните превишават ограничението с по 150 кг на ос, но ако се наложи, се разрешава по изключение.

До преди няколко години никой не следеше тия ограничения и влаковете до Берковица си пътуваха с локомотиви серия 44/45, както и тези до Петрич, но един от мостовете по линията за Петрич поддаде (подкопа го реката) и при разследването "откриха", че ограничението не се спазва и започнаха да го следят навсякъде. Всъщност, това е една от основните причини за запазването на серия 32 - заради влаковете до Габрово и Берковица. Имаше една идея за Берковица да пътува серия 61, а за Габрово да се закарат 2-3 ЕМВ 30, но това така и не се финализира.
« Last Edit: 25.04.2023, 00:16:57 by bdz43r »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2341 on: 25.04.2023, 00:23:35 »
Преди много години (около 2007 някъде) имаше директен вагон от София до Берковица, който като го откачаха на Бойчиновци ходеше с 55ца до Берковица. Иначе не виждам защо не се пускат трамвай 30/31 до Берковица и Габрово.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2342 on: 25.04.2023, 01:18:23 »
Щото са малко трамваите и не стигат. От доставените половината са огради по депата, другите и те натам са се запътили. Никой не казва какво е направено по прословутия договор за ремонт с великата фирма Алстом. Вероятно абсолютно нищо до момента.
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2343 on: 25.04.2023, 01:24:09 »
Преди много години (около 2007 някъде) имаше директен вагон от София до Берковица, който като го откачаха на Бойчиновци ходеше с 55ца до Берковица. Иначе не виждам защо не се пускат трамвай 30/31 до Берковица и Габрово.

Имам спомен че 30/31 ходеха до Берковица но ги спряха нарочно заради набези на местните ромуланци от квартал "Огоста", чупеха стъклата на мотрисите с камъни и решиха че е по-евтино да пуснат 32-ка че стъклата за Сименс бяха кът.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2344 on: 25.04.2023, 08:51:17 »
30/31 не могат да огреят навсякъде, защото са само в София и Пловдив, а да се пръснат по 2-3 из всички депа е организационен проблем с поддържането, оборота и персонала.
И до Берковица, и до Габрово, че и до Варна, Бургас, Видин и Русе са пътували, но по-скоро инцидентно.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2345 on: 25.04.2023, 11:15:52 »
Поръчките за железопътен подвижен състав по Плана за възстановяване и устойчивост са пуснати:
https://app.eop.bg/buyer/5592
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2346 on: 25.04.2023, 11:58:15 »
До преди няколко години никой не следеше тия ограничения и влаковете до Берковица си пътуваха с локомотиви серия 44/45, както и тези до Петрич, но един от мостовете по линията за Петрич поддаде (подкопа го реката) и при разследването "откриха", че ограничението не се спазва и започнаха да го следят навсякъде.
Това може би обяснява и защо от две години някъде директните "бързи" влакове ги направиха от/до Кулата, вместо от/до Петрич. И от Генерал Тодоров ползват локомотив 61 серия с 1-2 вагона екс-ДБ до Петрич.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2347 on: 25.04.2023, 12:26:42 »
Преди много години (около 2007 някъде) имаше директен вагон от София до Берковица, който като го откачаха на Бойчиновци ходеше с 55ца до Берковица. Иначе не виждам защо не се пускат трамвай 30/31 до Берковица и Габрово.

Имам спомен че 30/31 ходеха до Берковица но ги спряха нарочно заради набези на местните ромуланци от квартал "Огоста", чупеха стъклата на мотрисите с камъни и решиха че е по-евтино да пуснат 32-ка че стъклата за Сименс бяха кът.
Да ама според репортажа който даваха почти всички такива инциденти стават в София и най-вече между Захарна фабрика и Горна баня а точно там се движат най много Сименс. В София постоянно стават такива инциденти и с ПС на градския транспорт. На другото място знаете контингента от Ихтиман, та ако следваме логиката около София е последното място където трябва да пускат Сименс. Отделно при нас и вагоните са най-надраскани.

Но нещата са чисто организационни. Доколкото ми е известно сервизната база им е във Варна и я правиха някъде 2005- та трябва да е доста модерна на фона на всичко останало.
« Last Edit: 25.04.2023, 12:28:26 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2348 on: 25.04.2023, 13:22:50 »
До преди няколко години никой не следеше тия ограничения и влаковете до Берковица си пътуваха с локомотиви серия 44/45, както и тези до Петрич, но един от мостовете по линията за Петрич поддаде (подкопа го реката) и при разследването "откриха", че ограничението не се спазва и започнаха да го следят навсякъде.
Това може би обяснява и защо от две години някъде директните "бързи" влакове ги направиха от/до Кулата, вместо от/до Петрич. И от Генерал Тодоров ползват локомотив 61 серия с 1-2 вагона екс-ДБ до Петрич.
Не си напълно прав. Имам документиран спомен (малко надолу в цитирания пост) със снимки на Банан на гара Петрич. ;) Отделно от това, БВ 5610 и 5611 са директни до и от Петрич.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2349 on: 25.04.2023, 13:57:39 »
На първо четене възникват два въпроса: Защо да поръчват влакове за 200 км/ч, къде и кога ще се движат такива с тази скорост?
Тези маневрени електрически локомотиви в кое депо ще се движат? Да не би да приключват с дизеловите маневри в София?

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2350 on: 25.04.2023, 14:03:45 »
До преди няколко години никой не следеше тия ограничения и влаковете до Берковица си пътуваха с локомотиви серия 44/45, както и тези до Петрич, но един от мостовете по линията за Петрич поддаде (подкопа го реката) и при разследването "откриха", че ограничението не се спазва и започнаха да го следят навсякъде.
Това може би обяснява и защо от две години някъде директните "бързи" влакове ги направиха от/до Кулата, вместо от/до Петрич. И от Генерал Тодоров ползват локомотив 61 серия с 1-2 вагона екс-ДБ до Петрич.
Не си напълно прав. Имам документиран спомен (малко надолу в цитирания пост) със снимки на Банан на гара Петрич. ;) Отделно от това, БВ 5610 и 5611 са директни до и от Петрич.
  Напротив прав е.   Това което си снимал е 46- та серия и е 6 освен локомотив и колоосното натоварване трябва да е по малко от на шкодите. Виж хубаво какво е написал всичко различно от 43/44/45 може.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2351 on: 25.04.2023, 14:06:03 »
Влаковете за 200 км/ч са, за да се установи по-висок пътнически комфорт и да има възможност за резерв, тъй като при поетапната модернизация на инфраструктурата през следващите години е възможно в определени участъци да се допуска и по-висока скорост. Същевременно 200 км/ч е стандартна оперативно съвместима скорост за движение на влакове на дълги разстояния, възприета в страните от ЕС, което би позволило много по-лесно в бъдеще с този подвижен състав да се осигури движение и извън България. И още един фактор - всички производители правят стандартно подвижен състав за 200 км/ч. Много по-малко правят за 160 км/ч. Тоест - така си гарантираме конкуренцията, а от там - и по-конкурентни цени.

По отношение на маневрите - идеята е да не остане нито една дизелова маневра 52-ра или 55-та на Пътнически превози.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2352 on: 25.04.2023, 17:26:27 »
До преди няколко години никой не следеше тия ограничения и влаковете до Берковица си пътуваха с локомотиви серия 44/45, както и тези до Петрич, но един от мостовете по линията за Петрич поддаде (подкопа го реката) и при разследването "откриха", че ограничението не се спазва и започнаха да го следят навсякъде.
Това може би обяснява и защо от две години някъде директните "бързи" влакове ги направиха от/до Кулата, вместо от/до Петрич. И от Генерал Тодоров ползват локомотив 61 серия с 1-2 вагона екс-ДБ до Петрич.
Не си напълно прав. Имам документиран спомен (малко надолу в цитирания пост) със снимки на Банан на гара Петрич. ;) Отделно от това, БВ 5610 и 5611 са директни до и от Петрич.
  Напротив прав е.   Това което си снимал е 46- та серия и е 6 освен локомотив и колоосното натоварване трябва да е по малко от на шкодите. Виж хубаво какво е написал всичко различно от 43/44/45 може.
Приемам твоята забележка и ти благодаря за нея. Тя ми донесе информацията, че локомотиви серия 46 са достатъчно леки, за да може шестте им оси да разпределят теглото така, че да влезе в допустимото за междугарието Генерал Тодоров - Петрич. Уикипедия казва натоварване 21 тона на ос.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2353 on: 25.04.2023, 18:29:07 »
По тежки са но с по малко колоосно натоварване. Според информация в интернет при шкодите е 21.7 тона на ос. Това е и предимството на шестосните локомотиви. По голяма мощност по малко колоосно натоварване, повече сцепление.  Може би е хубаво при следващи поръчки да се поръчат и шестосни локомотиви ако искаме скорости над 160.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2354 on: 25.04.2023, 18:48:43 »
Шестосни локомотиви са нужни само за тежки товарни влакове, за пътническите съвременните четириосни с асинхронно задвижване са с напълно достатъчна мощност за 160km/h дори повече при натоварване на ос 21-22 t. За такива скорости проблемните трасета все едно ще трябва да се реконструират.  :rolleyes:

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2355 on: 25.04.2023, 21:40:17 »
Влаковете за 200 км/ч са, за да се установи по-висок пътнически комфорт и да има възможност за резерв, тъй като при поетапната модернизация на инфраструктурата през следващите години е възможно в определени участъци да се допуска и по-висока скорост. Същевременно 200 км/ч е стандартна оперативно съвместима скорост за движение на влакове на дълги разстояния, възприета в страните от ЕС, което би позволило много по-лесно в бъдеще с този подвижен състав да се осигури движение и извън България. И още един фактор - всички производители правят стандартно подвижен състав за 200 км/ч. Много по-малко правят за 160 км/ч. Тоест - така си гарантираме конкуренцията, а от там - и по-конкурентни цени.

По отношение на маневрите - идеята е да не остане нито една дизелова маневра 52-ра или 55-та на Пътнически превози.
Демагогия в класически вид, все едно слушам политик от последните десетилетия... когато се вади нещо от ''нафталина'' и се представя за ''свежа'' идея. Но преди това е добре забравена ...стара. Дори само връщане из темите на форума, тук от 2011 г със стачките в БДЖ би било достатъчно... Впрочем нали някъде след това спряха ''уж'' дизеловите маневри - че да не се краде пряко! Може би за да има повече за шефовете - или поне така излиза – което си е пак вид конкуренция. Но ти наистина ли сляпо вярваш в последното си изречение от първия абзац... И мислиш че комисионните - по дефолт, не са определящ фактор в целия!?!
Все пак, за да не бъда голословен :arrow: от първата статия се разбира че датата е 28 Септември... когато също е имало транспортна стачка, а по -долу освен добрите пожелания за напред се разбира че годината е 1993... 

P.S. Ако все пак на някой му стане интересно, какво се крие зад първото заглавие... то става въпрос за полемика от юридически хватки, които да изместят въпроса и го сведът до законосъобразена ли е... 
     
« Last Edit: 25.04.2023, 21:58:22 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2356 on: 25.04.2023, 23:50:30 »
Яли и са пили в Приморско, аз това разбрах от статията… Ще цитирам разговора ми с една пътна инженерка наскоро - аргументацията ми по прилагането на законодателството е отлично, ама не можело така, трябвало не знам си какво… Демек е готова да подпечатва документи с невярно съдържание, въпреки че е съгласна напълни с мен… Та и в Приморско на тежка софра са се събрали някакви люде и на по ракийка са си споделяли лафчета, не са се били засилили да правят нещо като хората… Така е и до ден днешен с всичко у нас - как да е, кога да е…

Стачките са ясни, като в пощите, като в градския на София и т.н. - никой нищо не иска да върши, само ако може заплатите да са по-големи.
« Last Edit: 26.04.2023, 01:22:55 by difian »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2357 on: 26.04.2023, 00:41:49 »
Приемам твоята забележка и ти благодаря за нея. Тя ми донесе информацията, че локомотиви серия 46 са достатъчно леки, за да може шестте им оси да разпределят теглото така, че да влезе в допустимото за междугарието Генерал Тодоров - Петрич. Уикипедия казва натоварване 21 тона на ос.
46 200, които пътуват там са 123 тона, което прави 20,5 на ос, а ограничението е 20,6.
Това може би обяснява и защо от две години някъде директните "бързи" влакове ги направиха от/до Кулата, вместо от/до Петрич. И от Генерал Тодоров ползват локомотив 61 серия с 1-2 вагона екс-ДБ до Петрич.
Не. Бързите влакове (без 361, който е до Кулата и 5611, който е до Петрич) са до Благоевград, а след това продължава същият състав като пътнически влак до Петрич. Понеже 61 се изпочупиха, последно време там работят 46 200, които могат да ходят до Петрич. Ако влакът е с 44/45, локомотивът отива до Кулата с един вагон, а до Петрич ходи 61 или 46 200 с директния състав. По-рано един състав се делеше на две и на връщане се събираше, но съкратиха маневрените бригади в Генерал Тодоров и вече няма кой да прави маневрата.

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2358 on: 26.04.2023, 11:36:43 »
Като подвижен състав какво очакваме да получим двуетажни Stadler Kiss, a другите може би Сименс и Шкода???

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2359 on: 26.04.2023, 14:34:04 »
Яли и са пили в Приморско, аз това разбрах от статията…
Сякаш сега не правят маси, но акцентът беше в произхода на парите, от къде да ги намерят: – "Инвестицията би могла да се финаснира от Европа". Тогава започва период на разделяне. Той се обяснява с по - ефективно управление, въпреки че има ред други недостатъци. Или за структура като БДЖ, държавата никога няма да намира пари - те го знаят, понеже не била реформирана - ще стане впоследствие ясно. Както впрочем и става, за да има какво да доят.
Следващият пример беше от 2011г - доскоро с "безвъзмездни средства". Там основният предтекст, че регламент не позволявал... поради дълговете на предприятието. Тоест държава и БДЖ нямат общо, вследствие всякакво делене.
Сега пък ентусиазираните ни предлагат да съкратим енергетиката, за да има за локомотиви, електробуси, и саниране... Тоест да влезем и там в дълг... но пък ще намалим сметките, на и без това увеличаващите се цени на тока.
Само че за тези локомотиви няма съответни вагони... Хайде пак кредит, срещу друго. Същевременно ще е минало време в суматохата, то ще бъде позабравено...
Ще се е явил друг, за който всичко ще е много лесно, ще се "чуди", как тия досега не са познали "топлата вода"... Ще е чул, че и за това има решение и старата песен -сега на нов глас -тогава.
Тоест - от дълг в дълг.
Междувременно "токът" и проблемите около него ще продължат да се задълбочават. И едно ще е било с "Мариците", друго вече без тях. Независимо че облагодетелстването покрай тях идва повече. Но при тази цикличност, като не е то, ще намерят друго с което да го заместят... до изчерпване.
Това е 30 годишният период. Малко за първата му половина, като само цифра от 8 модернизирани е достатъчна. Съберем ли го, излиза че нещата се задълбочават. Разширим ли още, като само тях (цифрите) гледаме, от предходните им 40 г... Тоест сливане... сливане, после разделяне... разделяне... за борбата с монополите, за ефективно управление, за конкуренция... и т.н. 
Същевременно там за където уж сме тръгнали - ''някаква компания се обедини с...'', ''друга стъпи на тукашния пазар''...
« Last Edit: 26.04.2023, 14:49:52 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU