Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568615 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2360 on: 26.04.2023, 20:59:24 »
Това е и предимството на шестосните локомотиви. По голяма мощност по малко колоосно натоварване, повече сцепление. 

Това е невярно ! По-малкото колоосно натоварване води до по-ниско сцепление и повече буксуване особенно при 46 2ХХ. Не случайно в железницата има термин Сцепно тегло.

И такова ще е, докато не я удвоят поне до Радомир.
За да сме точни до Батановци от там до Радомир е удвоено.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2361 on: 27.04.2023, 17:52:41 »
Това е и предимството на шестосните локомотиви. По голяма мощност по малко колоосно натоварване, повече сцепление. 

Това е невярно ! По-малкото колоосно натоварване води до по-ниско сцепление и повече буксуване особенно при 46 2ХХ. Не случайно в железницата има термин Сцепно тегло.


Асинхронните двигатели са по-леки и компактни, което позволява да се постигне голяма мощност при четириосен локомотив с осево натоварване 21-22 t примерно Siemens Smartron е с мощност 5600 kW и тежи 83 t. Така шестосни локомотиви реално са нужни само за особено тежки товарни влакове.  :rolleyes: Постояннотоковите двигатели са значително по-тежки и обемисти и по тази причина не може да се постигне подобна мощност при четириосен локомотив без сериозно превишение на допустимото натоварване на колоос.  :rolleyes:

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2362 on: 29.04.2023, 00:19:54 »
Не са толкова добре. Тук можете да видите всички скорости.
https://www.openrailwaymap.org/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2363 on: 08.05.2023, 16:25:23 »
Макар и да не е само за БДЖ като превозвач, а е за всички превозвачи, пускам новината тук за поредната инвестиция, която напредва по Плана за възстановяване и устойчивост:

https://business.dir.bg/ikonomika/ek-odobri-shema-za-nasarchavane-na-balgarskiya-zhp-transport-s-32-mln-evro

Европейската комисия съобщи, че е одобрила отпускането на 32 милиона евро държавна помощ за железопътните превози в България, предаде БТА. Средствата се очаква да послужат за насърчаване на преминаването на превозите от автомобилни към железопътни. Помощта ще бъде осигурена по плана за икономическо възстановяване от пандемията. Целта е да отпаднат техническите пречки пред оперативната съвместимост на железниците, защото превозите с тях на хора и товари са по-безвредни за околната среда, се пояснява в съобщението.
Подкрепата ще бъде осигурена с преки безвъзмездни средства, като се предвижда тя да послужи за въвеждане на Европейската система за контрол на влаковото движение (ETCS) ниво 2 - част от Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS). Очаква се работата по този проект да продължи до май 2026 година.

Планира се да се закупят минимум 108 бордови комплекта ETCS Ниво 2, базова линия 3 за съществуващи локомотиви и мотриси на всички превозвачи в България.

Ето прессъобщението от сайта на Главна дирекция "Конкуренция" на ЕК (третата новина): https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/mex_23_2645
« Last Edit: 08.05.2023, 16:27:05 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2364 on: 08.05.2023, 23:08:22 »
Пуснати са и търгове за влакове. Не от бдж, а от Министерството на транспорта, което после ще ги отдава с конкурс.
« Last Edit: 09.05.2023, 00:19:33 by mitkov2 »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2365 on: 18.05.2023, 14:39:08 »
Влаковете на БДЖ вече минават и през Viber

"БДЖ предоставят нова функционалност за достъп до информация за разписанията на влаковете чрез Viber.

Потребителите на популярното приложение могат да използват специалния чатбот "БДЖ-Информация", който им позволява лесно да проверят разписанието на влаковете за различни градове в България за няколко дни напред.

Освен това чатботът предоставя актуална информация за закъсненията на влаковете. За допълнително удобство, потребителите могат да се насладят и на тематични стикери, изразяващи емоции и приятни моменти от пътуването с влак.

Това е част от стратегията на БДЖ за предоставяне на повече възможности и по-добро обслужване на клиентите си чрез Viber, което е най-използваното мобилно приложение за комуникация в България."

https://news.bg/society/vlakovete-na-bdzh-veche-minavat-i-prez-viber.html

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2366 on: 16.06.2023, 23:58:16 »
Някой знае ли защо са махнати обедните влакове София-Бургас, и този през Карлово, и този през Пловдив? След 7:35 следващият директен без прекачване е чак Чайката в 16:10.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2367 on: 17.06.2023, 00:06:24 »
Заради ремонти.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2368 on: 17.06.2023, 11:47:33 »
Влаковете на БДЖ вече минават и през Viber

"БДЖ предоставят нова функционалност за достъп до информация за разписанията на влаковете чрез Viber.

Потребителите на популярното приложение могат да използват специалния чатбот "БДЖ-Информация", който им позволява лесно да проверят разписанието на влаковете за различни градове в България за няколко дни напред.

Освен това чатботът предоставя актуална информация за закъсненията на влаковете. За допълнително удобство, потребителите могат да се насладят и на тематични стикери, изразяващи емоции и приятни моменти от пътуването с влак.

Това е част от стратегията на БДЖ за предоставяне на повече възможности и по-добро обслужване на клиентите си чрез Viber, което е най-използваното мобилно приложение за комуникация в България."

https://news.bg/society/vlakovete-na-bdzh-veche-minavat-i-prez-viber.html
Дано да работи както трябва.Миналата година се опитвах през сайта да си купя билет и нещо не стана,нямаха актуална информация,като цяло зле.Не знам и сега не съм проверявал какво е положението?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2369 on: 17.06.2023, 13:48:39 »
Аз си купувам често билети през сайта, трябва само да е 3 часа предварително. Лошото е, че малко хора го ползват. Кондукторите в 90% от случаите не си носят сканиращите устройства. Има още какво да се подобри, безумно е, че при купуване на билет иска да избираш всеки път рождена дата.
« Last Edit: 17.06.2023, 13:56:57 by RADOCVET »

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2370 on: 17.06.2023, 14:38:55 »
Аз си купувам често билети през сайта, трябва само да е 3 часа предварително. Лошото е, че малко хора го ползват. Кондукторите в 90% от случаите не си носят сканиращите устройства. Има още какво да се подобри, безумно е, че при купуване на билет иска да избираш всеки път рождена дата.
Нямаме навика да купуваме онлайн такива неща,а всъщност е много удобно.Може би нещо за стимулиране,ако са една идея по-евтини и накарат хората да си купуват повече онлайн.Естествено и кондукторите да си носят сканиращите устройства.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2371 on: 17.06.2023, 14:52:23 »
Да, за съжаление доста хора, дори млади, са все още с остаряло мислене, имат страх или недоверие от използване на онлайн банкиране, кредитни карти и т.н. Малко по-на запад от нас всички билети за автобуси и влакове се купуват предимно онлайн или от автомат. Малкото автомати по гарите у нас май също стоят неизползваеми.
Издаването на билети във влака също може да е с мобилен касов апарат, а не с кочан с хартиени билети, които се пишат на ръка... Има компактни устройства, които са скенер, пос терминал и касов апарат в едно. Говорил съм с кондуктори, които ми се оплакваха, че сегашните скенери са много големи и неудобни и затова не ги носят. А май няма и достатъчно за всички.

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2372 on: 17.06.2023, 16:06:39 »
Да, за съжаление доста хора, дори млади, са все още с остаряло мислене, имат страх или недоверие от използване на онлайн банкиране, кредитни карти и т.н. Малко по-на запад от нас всички билети за автобуси и влакове се купуват предимно онлайн или от автомат. Малкото автомати по гарите у нас май също стоят неизползваеми.
Издаването на билети във влака също може да е с мобилен касов апарат, а не с кочан с хартиени билети, които се пишат на ръка... Има компактни устройства, които са скенер, пос терминал и касов апарат в едно. Говорил съм с кондуктори, които ми се оплакваха, че сегашните скенери са много големи и неудобни и затова не ги носят. А май няма и достатъчно за всички.
Живях седем години в Англия и знам как се пътува там много добре и определено ми харесваше.Ако има желание ще станат нещата,относно кондукторите това им е работата,ясно е че няма как всичко да е удобно за всички и че трябва държавата да им осигури всичко.В Англия също не са им малки.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2373 on: 17.06.2023, 22:37:00 »
Някой знае ли защо са махнати обедните влакове София-Бургас, и този през Карлово, и този през Пловдив? След 7:35 следващият директен без прекачване е чак Чайката в 16:10.
Обедните влакове от София за Бургас се трансбордират с автобуси от Ямбол до Карнобат. Състава на 8611 пътува като БВ 8632 в участъка Ямбол Пловдив. Съставът на БВ 8682 (Варна Карнобат) изпълнява останалият маршрут на 8611 от Карнобат до Бургас.

Съставите на БВ 3623 и ПВ 80105 пътуват като ТСВ от Ямбол за Бургас след 20 часа.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2374 on: 18.06.2023, 15:18:32 »
Има още какво да се подобри, безумно е, че при купуване на билет иска да избираш всеки път рождена дата.
Ако си запазиш в профила данните, няма нужда всеки път да ги въвеждаш.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2375 on: 18.06.2023, 16:32:38 »
Има още какво да се подобри, безумно е, че при купуване на билет иска да избираш всеки път рождена дата.
Ако си запазиш в профила данните, няма нужда всеки път да ги въвеждаш.
И все пак е безумно, че трябва поне 3ч по-рано да се купи билетът... И липсата на адекватно мобилно приложение.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2376 on: 22.06.2023, 15:42:53 »
Транспортният министър рестартира още четири обществени поръчки за локомотиви и мотриси.

https://news.bg/politics/transportniyat-ministar-restartira-oshte-chetiri-obshtestveni-porachki-za-lokomotivi-i-motrisi.html

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2377 on: 22.06.2023, 17:10:42 »
Транспортният министър рестартира още четири обществени поръчки за локомотиви и мотриси.

https://news.bg/politics/transportniyat-ministar-restartira-oshte-chetiri-obshtestveni-porachki-za-lokomotivi-i-motrisi.html

Не виждам да е рестартирал нещо, до тук само е спрял всичко.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2378 on: 12.07.2023, 16:05:20 »
В Карнобат разбира се има постоянен маневрен локомотив, но той е на БДЖ-ТП, които едва ли ще са много щастливи, ако трябва да си зарязват работата в товарната гара в точно определен час, за да се занимават с бързия влак.
Единственият вариант БДЖ да функционира като успешна компания е обединението на трите подразделения - пътническите и товарни превози плюс инфраструктурата, под една шапка БДЖ (без значение дали става дума за държавно, или частно дружество). По този начин загубите трупани от пътническите превози ще бъдет компенсирани от печалбите формирани от товарните превози плюс таксите, които се заплащат, за да бъде ползвано трасето по инфраструктурата. По този начин ще се осигурят и допълнителни маневрени локомотиви за разпределителните гари (говоря за всички такива, не само за сега съществуващите. По този начин ще бъде осъществен и директен транспорт жп примерно между Бургас и Русе, койито да върне пътниците от автобусите във влака.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2379 on: 12.07.2023, 16:13:22 »
По принцип БДЖ-ТП бяха на загуба и искаха да ги приватизират, но засега май са се отказали. Не знам дали е възможно обединението отново на трите компании, може би да противоречи на някои евродирективи.
« Last Edit: 12.07.2023, 16:45:48 by ozzy »