Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568535 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2400 on: 13.09.2023, 12:25:50 »
Някой да ми припомни, но през тази година - 2023 не трябваше ли да се отвори българския железопътен пазар за пътнически превози. Тоест чужди фирми и компании да имат възможност да участват в пътническите превози, освен БДЖ?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2401 on: 13.09.2023, 13:00:36 »
По принцип от 2024г. трябваше да се либерализира пазарът, но правителството поиска дерогация, което отлага навлизането на частни компании за пътнически жп превози, преди да са доставили новите влакове по ПВУ. Ще видим какво ще стане, проблемът е, че и модернизацията на жп трасетата закъснява сериозно, и дори да навлязат нови превозвачи, те пак ще търпят несгодите, породени от некадърността на НКЖИ.
По мое мнение все пак е добре да има конкуренция. Държавните и общински фирми са доказано некадърни, ползват се за крадене и партийни каси, и колкото и пари да се налеят, няма почти никакво подобрение на стоките и услугите, които предлагат. Никой в БДЖ-ПП не се бори да има повече пътници и по-големи приходи, всички гледат да си тече заплатката и да стигнат до пенсия. Докато частните компании са по-гъвкави и пазарно ориентирани към предоставяне на по-добри услуги, привличане на повече пътници, с цел по-голяма печалба.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2402 on: 13.09.2023, 13:34:50 »
В България това с частното и конкуренцията не работи добре и сме в капан. Ако е изцяло публично - краде се; ако е регулирано публично-частно - пак се краде; ако е изцяло частно - сформират се явни или скрити картели, монополи, олигополи, съдират се кожите на потребителите и услугите се ползват по принуда на цени, далеч от разумните и пазарно регулираните…  :rev:

Online eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2403 on: 13.09.2023, 13:50:37 »
В България това с частното и конкуренцията не работи добре и сме в капан. Ако е изцяло публично - краде се; ако е регулирано публично-частно - пак се краде; ако е изцяло частно - сформират се явни или скрити картели, монополи, олигополи, съдират се кожите на потребителите и услугите се ползват по принуда на цени, далеч от разумните и пазарно регулираните…  :rev:
Difian е прав. В България 100% частно не означава по-добро. За пример - вижте ГТ в Пловдив.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2404 on: 13.09.2023, 14:33:29 »
...но правителството поиска дерогация...
Това не е вярно. Дерогация не е искана.
До края на годината се прави комплексен анализ на пазара на железопътна пътническа услуга и резултатът от него ще даде яснота как да бъде възложен следващият ДОУ - на едно, на няколко лота и т.н. Анализът също ще посочи специфики така, че ако се стигне до лотове, един да не вземе "свинското", а друг да вземе "зелето" като същевременно се гарантира обслужването до всяка една гара/спирка.
Искането за дерогация ограничава възможностите за увеличаване обема на обслужването и би възпрепятствало организирането на крайградски превози на тактов график, повече бързи влакове и като цяло - по-адекватно и редовно обслужване.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2405 on: 13.09.2023, 14:59:38 »
ПИМК, Булмаркет и ТБД на големия учен проф. дтн. Ковачки са подали документи за лиценз за извършване на пътнически превози.  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2406 on: 13.09.2023, 23:42:13 »
Това с частниците у нас е наистина малко нож с две остриета. Опитът при автобусните превозвачи показва че в повечето случаи където стъпи частник е трагедия, а където са държавни/общински ситуацията е много по -добре, като в Бургас, Стара Загора, Плевен и др. сравнени с Пловдив, Благоевград. В повечето случаи и при междуградските и междуселските където е дошъл частник спрямо ДАП а преди това нещата са се влошавали драстично.

От друга страна в Румъния има доста частници като Астра, Трансферовиар, Регио Calatori и др. с хубави влакове, а държавния превочвач CFR Calatori последните години си обнови огромна част, почти всичките вагони с такива местно производство в Арад. При това доста добри с лепени стъкла, работещи климатици, вакуумни тоалетни всичко като в 21-ви век дето се вика, и са чисти в едно оцветяване без драсканици. Имат и вагон-ресторанти, и двуетажни вагони, и всичко. До неотдавна влаковете им изглеждаха доста по-зле от нашите, а сега въпреки частниците и конкуренцията видимо дръпнаха бързо много пред нас по отношение на подвижен състав и обслужване.

С Австрия, Германия, Швейцария, Италия и тн. ясно че още поне 20 години няма как да се сравняваме,ама поне ако гледаме в нашия регион може да се надяваме да стане нещо като Румънския вариант и да догоним поне това ниво на съседите ни близките години.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2407 on: 14.09.2023, 08:35:36 »
Иво, проблемите с публичното менажиране не са по-малко. И частниците си развяват коня, защото няма качествена регулация. Така че коренът на проблема е в едно и също и в такава ситуация публичен или частен е операторът няма съществено значение!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2408 on: 14.09.2023, 16:17:33 »
ПИМК, Булмаркет и ТБД на големия учен проф. дтн. Ковачки са подали документи за лиценз за извършване на пътнически превози.  :)

Откъде е тази информация? И кога се очаква връчването на тези лицензи?


Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2410 on: 14.09.2023, 22:54:45 »
Напоследък тук се заговори за възможността ПИМК да осигури възмопжност за постоянна връзка посредством пътнически влак между Бургас и Димитровград. Но всичко зависи от продължааааааващите ремонти, а и участъка Михайлово Димитровград подлежи на тотален ремонт.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1010
  • пендел
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2411 on: 16.09.2023, 04:50:01 »
Интересни клипове на БДЖ в Ютюб:
&list=LL&index=104

&list=LL&index=102

&list=LL&index=101

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2412 on: 16.09.2023, 11:07:41 »
Много интересни видеа. С Ангел Ангелов сме учили за помощник машинисти навремето и той беше най-добрият, още тогава знаеше всичко за локомотивите.
И друг път ми е правило впечатление колко опростен е пултът за управление на новите локомотиви.
А дизеловата мотриса от 1960г. е със скоростомер за 130 км/ч.  :)
« Last Edit: 17.09.2023, 22:09:47 by qwerty95 »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2413 on: 16.09.2023, 17:41:59 »
Аз дизеловата мотриса от 1960г. е със скоростомер за 130 км/ч.  :)
Не е оригиналният скоростомер. Иначе е за 125. Червеният маркер не е точен.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2414 on: 16.09.2023, 17:45:04 »
43/ 44ките не са ли по - прости за управление от новите локомотиви? На Сименсите ми се виждат много лостчета, монитори, копчета.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2415 on: 16.09.2023, 17:47:08 »
Изобщо не са по-прости.
Нещо като стара кола с ръчни скорости и нова с автоматични скорости и круиз контрол.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2416 on: 16.09.2023, 18:03:44 »
Можело е още едно време да се поръчат Шкоди с далеч по-просто управление, но нашите тъпи ж.п. началници са държали на остарелия вариант с контролер като кормило. Ватман тука в Калгарево ми разправя, че новите трамваи, мотриси, локомотиви и т.н. може и малко дете да ги кара...
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2417 on: 16.09.2023, 20:18:08 »
Това беше тъпо изказване. През 1965 г, от когато е концепцията на тези локомотиви, не е имало вариант без кормило.
А при следващата версия, с контролер като на серия 61, единственото принципно различно е контролера, а не принципът на управление. Тези с електронно управление се появяват по-късно.
Да не говорим, че самите чехи тепърва са започнали да произвеждат за себе си серия 43 след като и последната БДЖ 44/45 е напуснала завода.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2418 on: 16.09.2023, 22:16:37 »
Eе, нее. 1975 са първите 242-ри.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2419 on: 16.09.2023, 22:31:45 »
Старост - нерадост, моя грешка... правили са си 43 за тях паралелно с нашите 44.