Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568516 times)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2580 on: 24.04.2024, 20:55:02 »
На снимката виждаме опашка за билети пред само едно работещо гише в конкретен момент. Това е много далеч от твърдението “концесионерът затвори всички каси за билети по всяко време.
Колкото до конкуренцията, пак ти казвам, че автобусните превозвачи не са в състояние да саботират БДЖ, независимо дали искат или не!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2581 on: 25.04.2024, 01:10:33 »
Автобусите са твърде малки и малко за да са каквато и да е конкуренция на БДЖ. Та те дори нямат онлайн билети камо ли неща като радар, маршрут с прекачване и др .
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2582 on: 25.04.2024, 06:40:50 »
По-големите автобусни фирми предлагат онлайн билети.  :)

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2583 on: 25.04.2024, 09:23:07 »
И къде мога да си купя билет онлайн за маршрута Алфатар - Марикостино?

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2584 on: 25.04.2024, 10:39:38 »
Продават дръжки! БДЖ е единствената що-годе читава компания за пътнически превози у нас, която поне бегло се доближва до западните. Може да си купуваш онлайн билети, дори място да си избираш, да пътуваш с прекачване. Тъпите частници нямат капацитета дори за това. Наскоро в Поморие питам, може ли да си взема директен двупосочен билет Поморие-Созопол с автобус и обратно? Такава опция била невъзможна. Какво остава за онлайн. Нищо че двата им автобуса се засичат ежедневно по 10 пъти на ден сигурно и кой знае колко хора се прекачват. Просто частниците у нас са тотално дееспособни ако трябва да се занимават с нещо по-сложно от въртене на магазини и кръчми. Въпреки че е в техен интерес. И съвсем закономерно загиват, не са им виновни влаковете а некомпетенсността им.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2585 on: 25.04.2024, 10:51:16 »
Юнион Ивкони, Биомет, Карат, Пегасус и още няколко фирми предлагат онлайн билети за своите маршрути включително двупосочни.  :)

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2586 on: 25.04.2024, 11:19:57 »
И с прекачвания от една фирма към другам направо кеф да ти е.

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2587 on: 25.04.2024, 11:49:03 »
М бус също може онлайн по морето имат линии. Но ако не е М бус от един Шумен до един Обзор толкова прост маршрут не можеш да си сигурен, защото не можеш да купиш онлайн. Като пристигнеш на автогарата във Варна ти казват, че няма билети за следващия микробус за Бургас и Обзор, защото са изкупени, и чакаш като идиот до по-следващ автобус, ако имаш късмет да има някое останало място.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2588 on: 25.04.2024, 19:58:28 »
Какво се хванахте с тия онлайн продажби? Безспорно важен момент, но това няма да откаже човек да избере климатизирания автобус през лятото пред сауната във влака при 50 градуса на слънце.
Изравнете цените с автобусните, премахнете намаленията, субсидирани от държавата и пак ще си говорим, ако въобще останат пътници за влака.

Или имате друго обяснение защо жп проектите се бавят, а магистралите се строят? Как така в АПИ са професионалисти, а в НКЖИ - профани?
Или защо не се пуска конкуренция на жп пазара, като в същото време се саботират поръчките за нови влакове?
Защо влаковете са мръсни и издраскани с графити, а автобусите са чисти?
Защо за международните влакове, които са най-печеливши и доколкото са останали, се ползват най-старите и изпаднали вагони на БДЖ и спират на най-много гари, а с автобусите е обратното?


Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2589 on: 25.04.2024, 20:16:04 »
Проектите се бавят, защото няма читав човешки материал и организация. Въпреки това, в момента, като изключим прекратения София - Елин Пелин, другите вървят с темпове, както никога до сега, защото в Европа някой се усети и каза, че ако не се правят ЖП линии, няма да се дават пари и за магистрали.

Веднъж станала готова цялата линия София - Бургас, никой автубус няма да може да се конкурира с влака по време. Автобусът ще стане най-бавният транспорт в това направление и нищо чудно да се появат частни влакове и без субсидия, каквито има в други страни.

За съжаление, нещата се случват много трудно, защото няма знаещи и можещи кадри, а малкото налични са претоварени и претупват нещата, за да смогнат.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2590 on: 25.04.2024, 21:24:30 »
За магистралите как има читав човешки материал?

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2591 on: 25.04.2024, 21:37:37 »
Много ама много ми е странно какво се хващате за тази "конкуренция" на жп пазара все едно е някаква панацея.
Без читав железен път и нов график за движение на влаковете нищо съществено няма да се случи.
По хубав път и БДЖ ще те превози нормално, а по калпавите линии и TGV да дойде няма да се случи нищо по-смислено.
А това за хубавия път иска на първо място държавно дотиране и отговорно правителство, което да възвърне държавния фокус върху железниците, защото от 20 години насам двете PR направления са магистрали и специално за София метро. И извън магистрали и метро нищо не се случва. Докато в този фокус не влязат и железниците нищо няма да се случи положително

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2592 on: 25.04.2024, 21:46:35 »
За магистралите как има читав човешки материал?
За 10-15 години интензивно строителство хората натрупаха опит. Това не изключва грешки... някои, като липсващи цели пътни връзки са очевидни, но повечето остават скрити за простолюдието.
А в железницата нещата тепърва се раздвижват. Хората, работили по предишни проекти, сега работят и по новите, но не са достатъчни.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2593 on: 25.04.2024, 23:50:06 »
За магистралите как има читав човешки материал?
За 10-15 години интензивно строителство хората натрупаха опит. Това не изключва грешки... някои, като липсващи цели пътни връзки са очевидни, но повечето остават скрити за простолюдието.
А в железницата нещата тепърва се раздвижват. Хората, работили по предишни проекти, сега работят и по новите, но не са достатъчни.

Не е като да не са се строили жп линии в последните години, че да няма специалисти - Пловдив-Свиленград, Септември-Бургас, близо 500 км са това. Не е малко. Но така се правят, че общото времепътуване все да не се подобрява.
София-Димитровград е все 4 часа, София-Бургас е все 6 часа, Стара Загора-Варна е все 4 часа и т.н. В една отсечка се подобри, в друга се влоши.

Защо трябваше да се разручква цялото Елин Пелин - Септември наведнъж, при положение, че по-голямата част е по ново трасе? Спокойно можеха да прокопаят тунелите и да направят мостовете, да си завършат София-Елин Пелин и едва тогава да убиват скоростта по съществуващото трасе - нямаше да се лази 3 часа от София до Пловдив вече колко години и краят му да не се вижда.
В БДЖ се купуват и ремонтират локомотиви, които не носят комфорт и бързина. Но като стане дума за подобряване на обслужването, което пряко се отразява на желанието за пътуване с влак - само провалени проекти, загубени пари, безхаберие. Хайде да не  е от нямане.
« Last Edit: 25.04.2024, 23:57:45 by AAA »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2594 on: 26.04.2024, 00:22:23 »
Елин Пелин - Септември се работи денонощно.
А проект Септември - Бургас няма. Септември - Пловдив се явява продължение на Пловдив - Свиленград. Михайлово - Бургас беше подновено като част от фаза 1 на Пловдив - Бургас. Сега тече фаза 2 и се строи Оризово - Михайлово и Пловдив - Скутаре. В някакъв момент ще се завършат неизбежно и влакът ще стане по-бърз и от автобуса, и от колата.

В момента се строят повече ЖП линии, отколкото магистрали.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2595 on: 26.04.2024, 08:58:43 »
В момента се строят повече ЖП линии, отколкото магистрали.

Не само в момента, а в последните поне 15 години се дават сериозни пари за ж.п. линии.
Може и да сгреша, но мисля че това започна с Благоевград - Кулата. После беше Пловдив - Свиленград и т.н.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2596 on: 26.04.2024, 11:59:28 »
В момента се строят повече ЖП линии, отколкото магистрали.

Не само в момента, а в последните поне 15 години се дават сериозни пари за ж.п. линии.
Може и да сгреша, но мисля че това започна с Благоевград - Кулата. После беше Пловдив - Свиленград и т.н.

Дават се, ама не се усвояват и непрекъснато се връщат или пренасочват за метро и магистрали. Реално последните 15 години за жп линии не са усвоени почти никакви реални пари, на фона на парите за магистрали и особено метро.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2597 on: 26.04.2024, 17:30:44 »
Не знам защо реши че се връща
https://www.rail-infra.bg/bg/101
Пловдив-Първомай - няколко стотин милиона
Първомай-Свиленград - 663 млн
Свиленград - границите - 85 млн
възел Пловдив - над 200 млн
Пловдив - Бургас - 343 млн плюс 810 млн
Септември - Пловдив - 630 млн
на всичи тези плюс още много за гарите, подстанции и т.н.
и тези в момента - София, всичко до Септември около 1 милиард
Преди това Благоевград-Кулата, Видин.
Сигурно има и доста други, напр. по Искърското дефиле.
Това не значи че няма пари за метрото и за магистралите - само по ОП Транспорт 2007-2013 са 4 милиарда лева.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2598 on: 26.04.2024, 17:39:38 »
Няма програмен период, в който НКЖИ да е усвоила всички предвидени за ЖП проекти средства. В резултат на това в края на периода засташените от неусвояване средства бяха пренасочвани главно към Метрополитен.
В предишния програмен период беше заложено Елин Пелин - Костенец, но в последствие проектът беше фазиран и основното строителство се осъществява през този период, респективно финансирането не беше усвоено от НКЖИ.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2599 on: 26.04.2024, 19:46:29 »
Като гледам коловозното развитие в западната гърловина на гара Зимница, все си мисля, че участъка Зимница Ямбол ще бъде удвоен. Коеото ще доведе до по голяма пропускливост на влакове в участъка. А двупътната гара Завой ще остане в историята.

София-Димитровград е все 4 часа, София-Бургас е все 6 часа, Стара Загора-Варна е все 4 часа и т.н. В една отсечка се подобри, в друга се влоши.
С обиколката през Карлово времепътуването на нощните чифтове София Бургас (съответно 8626 и 8627) е към 7 часа и 30 минути.Приспадни от това време 50 минути от разстоянието Карлово Филипово и ще останат 6 часа и 40 минути. И 40 минути общо за обръщане посоката на движение в двете гари стават точно 6 часа. И като се понатегне малко разсписанието (тук там има престои по 2 до 5 минути) цялото пътуване пада под 6 часа на 100 процента.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".