Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568679 times)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2660 on: 28.04.2024, 16:29:31 »
Колко да са, да не очакваш всеки месец да сменят десетки ръководители, че и да им търсят външни заместници?
Много ми е интересно ти какво очакваш да се случи ако сега в момента БДЖ и НКЖИ обявят всички ръководни постове за преназначения - от нета ей така рандом хорица ще наскочат и ще оправят железницата ли?
А ти замисляш ли се, че една автобусна фирма когато държавата се подмазва на електората с магистрали ще се постарае да намаже и тя от направеното.
Ключов проблем е недалновидно и откровено некадърно управление на железниците.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2661 on: 28.04.2024, 17:14:08 »
Много ми е интересно ти какво очакваш да се случи ако сега в момента БДЖ и НКЖИ обявят всички ръководни постове за преназначения - от нета ей така рандом хорица ще наскочат и ще оправят железницата ли?

Хаос. Затова и не очаквам нищо такова.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2662 on: 28.04.2024, 21:07:07 »
Най - доброто нещо, което може да се случи на железницата е обединението на НКЖИ, пътническите и товарни превози. Това беше заложено в програмата на ПП (Продължаваме промяната). Само че там не са наясно, че такова обединение е практически невъзможно към момента.
Доколкото си спомням, бяха хванали хора в момента на точенето на гориво. В съда обяснението им било, че не точели, а наливали от тубите в локомотива. Съдът приел обяснението и ги пуснал.  :crazy:
А как се нарича подобно обяснение? Питам те, за да си обясниш откъде тръгва всичко в тази държава, не за друго.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2663 on: 28.04.2024, 21:31:58 »
Доколкото си спомням, бяха хванали хора в момента на точенето на гориво.
И сега ги хващат в момента на точенето. Това не е заслуга на този или онзи, а просто от време на време някой трябва да изгори, за да се демонстрира, че нещо се прави и това е много лесно, защото общо взето е публична тайна кой, колко, кога и къде източва гориво.
Не твърдя, че конкретно уикендите са били негова идея, само съпоставям кое кога се е случило и какви му бяха изказванията по онова време.
Какво тогава твърдиш, намесвайки Недев и уикендите на едно място?

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2664 on: 28.04.2024, 22:15:08 »
Отговорът се съдържа в това, което си цитирал.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2665 on: 28.04.2024, 22:44:33 »
Най - доброто нещо, което може да се случи на железницата е обединението на НКЖИ, пътническите и товарни превози.
Категорично не съм съгласен за обединение на НКЖИ с БДЖ. Това само ще задълбочи проблемите, а кражбите ще станат съвсем едромащабни и непроследими. Както всъщност беше допреди двайсетина години.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2666 on: 29.04.2024, 07:57:48 »
Инфраструктурата трябва да е равнодостъпна за всички желаещи и отговарящи на условията да бъдат превозвачи ! Само конкуренцията може да подобри условията за пътниците ! При товарните превози при частните превозвачи се появиха нови и модерни локомотиви. В БДЖ ТП все още си кретат със старите и не се и чува за закупуване на нови.

В БДЖ ПП дори да се появи някой с желание и идеи за подобряване на услугата среща много силно "нимой" и биват саботирани всички усилия за промени. Докато боба и леба са осигурени от държавата, а не от реално извършена работа като брой превозени пътници или пътникокилометри подобрение никакво не очаквайте.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2667 on: 29.04.2024, 09:12:28 »
А каква е вероятността у нас да дойдат превозвачи като Рейлджет, Найтджет, Еврослийпър с международни нощни влакове, или айде поне CFR с дестинации към Унгария?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2668 on: 29.04.2024, 09:22:11 »
В обозримо бъдеще бързо и конкурентно времепътуване може да имаме единствено в посока Истанбул. За съжаление...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2669 on: 29.04.2024, 09:27:51 »
Към Сърбия също има развитие.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2670 on: 29.04.2024, 09:41:12 »
А в момента щом наши вагони отиват до Букурещ, а румънски вагони до София и Варна, румънско дезиро до Видин и Русе то значи ли че ние имаме лиценз в Румъния а ЧФР има лиценз за превозвач у нас? Защото примерно мога да пътувам от Русе до Варна с вагона на ЧФР, както и румънците пътуват с вътрешно съобщение с вагона на БДЖ от Гюргево и Виделе до Букурещ.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2671 on: 29.04.2024, 09:46:38 »
Не, румънците си оперират в Румъния, нашите у нас. Това чии са вагоните няма значение. В "чужди" вагони, влизащи в която и да е държава, навсякъде можеш да сядаш, независимо дали пътуваш вътре в страната или в международно. Едно време как пътувахме за Кулата с гръцкия вагон - другите просто бяха за Петрич. Или когато бях с 460 за Будапеща, в унгарски вагон, в купето имаше хора за Плевен, Левски, Горна, Полски Тръмбеш. Даже беше първокласно - унгарците бяха дали смесен вагон, но по документи се водеше второкласен. Или имаше сръбски вагони, с които хората си ходеха до Драгоман....Румънски Солун - Букурещ, също с вътрешни пътници.....Пътувах Виена - Линц с немско ICE...
« Last Edit: 29.04.2024, 09:58:46 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2672 on: 29.04.2024, 10:05:54 »
То ако е така, може ли БДЖ на своя глава да си плаща за трасе и обслужване и да си пусне влак до Будапеща или Виена например с наши вагони? Например с тези които сега ги купуват от Германия. Без да изкарва лиценз за превозвач в другите държави.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2673 on: 29.04.2024, 10:06:49 »
Към Сърбия също има развитие.

И две граници без никакви изгледи скоро да се минават бързо.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2674 on: 29.04.2024, 10:20:09 »
То ако е така, може ли БДЖ на своя глава да си плаща за трасе и обслужване и да си пусне влак до Будапеща или Виена например с наши вагони? Например с тези които сега ги купуват от Германия. Без да изкарва лиценз за превозвач в другите държави.
Не може. Международните влакове се съгласуват, включително и относно кой колко и какви вагони ще осигури.
По рейс и по жена не се тича!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2675 on: 29.04.2024, 10:41:39 »
Не, румънците си оперират в Румъния, нашите у нас. Това чии са вагоните няма значение. В "чужди" вагони, влизащи в която и да е държава, навсякъде можеш да сядаш, независимо дали пътуваш вътре в страната или в международно.
Не винаги. Преди години като пътувах до Солун по едно време гърците бяха пуснали експресни МВ София-Солун с чисто новите им тогава климатизирани вагони, и още на качването проверяваха дали си до Солун. Даже някак се бяха качили пътници първо от София само до Сандански, после се качи и един човек само от Благоевград до Сандански с билети за следващия БВ който тръгваше малко след този и им направиха забележка друг път да не правят така щото това било частен влак и можело да имат проблеми, собственика не разрешавал. Явно собственика на вагоните си решава кой да вози и кой не.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2676 on: 29.04.2024, 11:00:05 »
Иво, ама локомотивът е български на чуждите влакове у нас! Мисля, че това е важното. Ако БДЖ пусне влак до Унгария през Румъния (пази Боже), от Видин нататък ще го тегли румънски локомотив.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2677 on: 29.04.2024, 13:14:16 »
А защо е така? Например IC Берлин - Амстердам отскоро е изцяло с немски локомотив и смяната на границата отпада, съответно влакът пътува 30 минути по-малко.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2678 on: 29.04.2024, 14:32:36 »
Не винаги. Преди години като пътувах до Солун по едно време гърците бяха пуснали експресни МВ София-Солун с чисто новите им тогава климатизирани вагони, и още на качването проверяваха дали си до Солун. Даже някак се бяха качили пътници първо от София само до Сандански, после се качи и един човек само от Благоевград до Сандански с билети за следващия БВ който тръгваше малко след този и им направиха забележка друг път да не правят така щото това било частен влак и можело да имат проблеми, собственика не разрешавал. Явно собственика на вагоните си решава кой да вози и кой не.
Това беше в самото начало, около 2005. След влизането в ЕС разрешиха вътрешното пътуване. В крайна сметка сега има само влакове София-Кулата с това разписание. До миналия декември още си бяха с международните номера, въпреки че отдавна не минават границата.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2679 on: 29.04.2024, 15:00:14 »
.. отдавна не минават границата.

В новините за двуетажните по ПВУ имаше следното: " Влаковете са за скорост от 160 км/ч и ще са оперативно съвместими с европейската железопътна мрежа."

Значи ли това че ще могат да се ползват и за международни влакове и да минават границата?