Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568723 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2700 on: 30.04.2024, 17:33:26 »
Само ще вметна, че турците в момента строят линия за 200 км/ч между Капъкуле и Истанбул, така че сметките драстично ще се променят, когато и тя стане, и нашата.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2701 on: 30.04.2024, 17:50:17 »
Знам, знам, нали точно затова писах. Би трябвало за 8 часа и 10 минути при готово София-Септември  да може да се вземе цялото трасе с всички чакания на границата.
« Last Edit: 30.04.2024, 20:53:03 by Chezare »

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2702 on: 30.04.2024, 20:06:36 »
Ето ги "бусчетата" до Истанбул от София
...
Е, и? 6 дневни автобуса по 50 места дават общо 300 места, капацитетът на един влак е и повече. Проблемът е дългото времепътуване. 11 часа минимум, а по-скоро 12 часа (заради ремоните на БДЖ и TCDD и техния манталитет "страх лозе пази"),  не са привлекателни за пътуване с дневен влак.

Първо беше едно бусче, сега и 6 големи автобуса били малко.
А 20 от Пловдив, как са?
https://www.obilet.com/bg/bus-ticket/plovdiv-istanbul
А 24 от Хасково?
https://www.obilet.com/bg/bus-ticket/haskovo-istanbul

Ако работиш за някоя от тия компании, кажи си, да не се излагаш. Ако си браниш хляба, няма лошо, но ако не е така, значи просто не си много умен.

Нали и аз това пиша - Елин Пелин-Семптември го разручкаха поне 5 години по-рано отколкото беше необходимо. Да не говорим, че намалиха скоростта "превантивно" още преди това.
Дневен влак обаче нямаше нито преди, нито сега, нито ще има в бъдеще, освен ако турските железници не пуснат. При това търсене БДЖ да спи, има само една единствена причина и тя не е нито мързел, нито липса на прозорливост.

Само да напомня, Пловдив-Свиленград е за 200 км/ч по профил с накланящи се влакове. Не знам сигнализацията как я направиха обаче и дали позволява такива скорости.
« Last Edit: 30.04.2024, 20:10:34 by AAA »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2703 on: 30.04.2024, 20:08:22 »
160 км/ч с всякакви влакове.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2704 on: 30.04.2024, 20:21:17 »
А "автобусчетата" как ще попречат на Турция да строи жп линии? Много едностранчиво разсъждаваш и се опитваш да набуташ всичко дето не ти харесва в темата "автобусна мафия". Ако бяха толкова велики автобусите защо не спряха строежа на метрото

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2705 on: 30.04.2024, 22:34:22 »
По-лесно е да набедиш някого за злодей, отколкото да разглеждаш проблемите комплексно.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2706 on: 04.05.2024, 18:50:46 »
А 20 от Пловдив, как са?
А 24 от Хасково?
От тези 20 от Пловдив, 7 минават за дневни, от 24-те от Хасково, 13 са дневни.
Ако работиш за някоя от тия компании, кажи си, да не се излагаш. Ако си браниш хляба, няма лошо, но ако не е така, значи просто не си много умен.
:D :D :D Въй, разкри ме! Ужас! Направо не знам какво ще правя сега, най-добре да си самозакрия профила и да изчезна, толкова много ме е срам.  :D :D :D А от автобусната мафия непрекъснато следят какво пиша в този форум и ми спускат опорки, защото ни е много страх БДЖ-то със скапаните таратайки да не ни вземат пътниците, които на всичкото отгоре до Истанбул ще пътуват поне 3 часа по-дълго. :D :D :D

Може ли да ти задам един въпрос. Преди имаше 2 автобуса  и 2 влака на ден между Пловдив и Варна. След пандемията познай кое от двете изчезна. Точно така, автобусите. Ключовият фактор тук е, че БДЖ взимаше разстоянието за 5,5-6 часа, а  автобусите за 6,5-7 часа. Е добре де, ако автобусната мафия беше толкова силна, защо аджеба се самозакри? Или защо не "въздейства" на БДЖ да забавят влаковете, или направо да ги закрият? Все пак нали те са виновни за всичките проблеми на БДЖ, как така? За тях би било много лесно да го направят, защо не го направиха?

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2707 on: 04.05.2024, 20:03:29 »
Специално за влака и автобусите до Истанбул - не съм сигурен, че 3 часа повече в спален вагон са по-зле от спестено време, прекарано на седалка.
Проблемът с влаковото пътуване е само напускането на вагона за гранична проверка. Това си е балканска изг@зица - нямаше го по соца за влаковете до СССР и ГДР. На влизане и излизане от СССР се чакаше много, казаците обръщаха здраво купетата,  но не се слизаше на гарата.
« Last Edit: 04.05.2024, 20:11:23 by blagun »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2708 on: 04.05.2024, 20:17:39 »
Специално по темата с автобусите до Турция ще си позволя да цитирам един мой приятел, който преди месец пътува с организирана група с автобус. Той каза "никога повече с автобус" относно часовете сгънат на седалката.
В спалния вагон си е къде по-удобно

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2709 on: 06.05.2024, 12:24:45 »
С 40-годишни влакове БДЖ направиха 888 хиляди минути закъснение  :fan:

"..Този драстичен спад  е  заради конкуренцията на автобусните превози, която е от години, но не само.  Анализ на железопътния транспорт, поръчан от министерството на транспорта, показва, че  се наблюдава постоянна и постепенно засилваща се тенденция на използване на личните автомобили.
Проучване сред хората, които ползват влак, показва, че 48% от тях като алтернативен транспорт биха предпочели да пътуват с автомобил. ..


« Last Edit: 06.05.2024, 12:28:06 by fafan »

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2710 on: 06.05.2024, 13:32:49 »
Специално по темата с автобусите до Турция ще си позволя да цитирам един мой приятел, който преди месец пътува с организирана група с автобус. Той каза "никога повече с автобус" относно часовете сгънат на седалката.
В спалния вагон си е къде по-удобно

Въпросът беше за дневен влак, какъвто няма по изброените вече причини. Който е достатъчно несъобразителен да се качи на нощен автобус, вместо на нощен влак с легла за спане, си заслужава урока.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2711 on: 06.05.2024, 13:45:55 »
С 40-годишни влакове БДЖ направиха 888 хиляди минути закъснение  :fan:
Не е изненада, при положение, че автобусната услуга също непрекъснато се влошава в унисон с влошаването на влаковата. Например автобусите се влачат с 80 км/ч по магистралата - за къде да бързат като влакът е още по-бавен? Вече са стари, седалките са тесни, няма обслужване  о време на път и т.н.
Изборът на колата самостоятелно или споделено е най-логичния избор.
« Last Edit: 06.05.2024, 21:56:58 by difian »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2712 on: 06.05.2024, 15:06:25 »
И как да пуснат автобус, който не обикаля през Бургас? През старопланинските проходи се получава още по-голямо времепътуване.  :rolleyes:

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2713 on: 06.05.2024, 15:24:27 »
А, като минава през Бургас на ферибот ли се качва до Варна?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2714 on: 06.05.2024, 15:39:16 »
Автобусните превозвачи се самозакриват поради две причини. Първото което сме го писали липса на умствен багаж, обвръзки с други видове транспорт, дори с БДЖ. Един транспорт трябва да е обвързан с всички други за да може да съществува, иначе е обречен. По този повод най вероятно скоро никъде където има влак няма да има междуградски автобуси, а където няма друг вариант държавата и общините ще поемат. То дори актуални разписания нямат в повечето случаи. Доказано е че у нас частник не може да се справи с нещо отговорно и важно като пътнически превози.

Второ е липсата на каквото и да е насърчаване на ползване на обществения транспорт.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2715 on: 06.05.2024, 15:44:39 »
А, като минава през Бургас на ферибот ли се качва до Варна?

Графиките показват че всичките ти теории са пълна глупост. Пътниците във влаковете са повече отпреди 5 години въпреки намаляващото население, те стават повече. Обратно пък в автобусите постоянно намаляват и се самозакриват.

Почти съм сигурен че след още 5-7 години пътниците във влака ще са още повече въпреки намаляващото население а където има влак най вероятно няма да има автобуси.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2716 on: 06.05.2024, 16:10:41 »
От Бургас до Варна има приличен първокласен път без остри завои и големи наклони, през Шипка или Котел времепътуването от Пловдив ще е над 7 часа.  :rolleyes:

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2717 on: 06.05.2024, 16:40:53 »
От Бургас до Варна има приличен първокласен път без остри завои и големи наклони, през Шипка или Котел времепътуването от Пловдив ще е над 7 часа.  :rolleyes:

Слънчев бряг-Обзор какво е? Да не би да са построили скоростен тунел под фибите?  :D

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2718 on: 06.05.2024, 16:54:24 »
А, като минава през Бургас на ферибот ли се качва до Варна?

Графиките показват че всичките ти теории са пълна глупост. Пътниците във влаковете са повече отпреди 5 години въпреки намаляващото население, те стават повече. Обратно пък в автобусите постоянно намаляват и се самозакриват.

Почти съм сигурен че след още 5-7 години пътниците във влака ще са още повече въпреки намаляващото население а където има влак най вероятно няма да има автобуси.

Графиките и резултатите от анализа потвърждават теорията ми.
Влаковете загубиха от автобусите, а сега автобусите губят от колите при по-платежоспособните пътници и от споделеното пътуване при тези с по-малки възможности.
Като цяло хората се замогват и единственият начин да ги върнеш на влака или автобуса, е да предложиш по-добра услуга. Само че, автомафията няма мозък да предложи услуга на европейско ниво, а в същото време пречи на влаковете те да се развиват. Поговорката "г** глава затрива" не е измислена случайно. Но и двете няма да изчезнат, просто ще се свият до размера на субсидиите за тях или непряката далавера. БДЖ вече стърже по дъното, видно от статистиките, автобусите тепърва предстои да го достигнат.
« Last Edit: 06.05.2024, 16:58:04 by AAA »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2719 on: 06.05.2024, 16:58:11 »
Слънчев бряг-Обзор какво е? Да не би да са построили скоростен тунел под фибите?  :D
Къде ти е жп алтернативата за Слънчев бряг - Обзор - неродената крайморска жп линия самозакрила се още преди да я направят дори през годините на соц-а?