Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568605 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2820 on: 14.06.2024, 09:48:07 »
Банкя си беше само на 32 на времето. За първия учебен ден ‘94 ходихме с такава, а след това почти всеки ден чакахме на прелеза влака и все бяха 32-ки….

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2821 on: 14.06.2024, 10:24:17 »
До Банкя редовно имаше 32 серия, преди да дойдат Дезирата. Навсякъде се движеха, където има контактна мрежа. Даже, в редки случаи, са ги пускали и като бърз влак.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2822 on: 14.06.2024, 11:28:32 »
Банкя си беше само на 32 на времето. За първия учебен ден ‘94 ходихме с такава, а след това почти всеки ден чакахме на прелеза влака и все бяха 32-ки….

Бяха през 30 минути мисля, от 5 до 22 часа.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2823 on: 14.06.2024, 11:37:18 »
Банкя си беше само на 32 на времето. За първия учебен ден ‘94 ходихме с такава, а след това почти всеки ден чакахме на прелеза влака и все бяха 32-ки….

Пуснаха ги като електрифицираха линията през средата на 80-те. Преди това се обслужваше от 18-а серия.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2824 on: 14.06.2024, 13:34:00 »
Дали има шанс да ги дръпнат до ГО за освежаване и да се ползват още? Ще за супер и за Бургаско.
И да ги пазят за новата линия до летището?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2825 on: 14.06.2024, 14:08:37 »
ЕМВ 32 са на доизживяване и ще се движат докато е възможна поддръжката им в депата с частите от бракуваните - кошовете и талигите са сериозно деформирани и заводски ремонти и модернизации са неоправдани.  :rolleyes: Нужни са за обслужване на пътнически влакове и не е смислено да се пускат по бъдеща жп линия към Сарафово.  :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2826 on: 14.06.2024, 15:52:15 »
32ра ходила ли е на собствен ход на Лом, Видин, Петрич и Кулата? За Видин съм чувал, но не съм сигурен, за другите знам, че уж не са ходили? Също така по 8ма не знам дали са ходили, надолу към Сливенград.
До Свиленград не е ходила такава, защото когато електрифицираха линията, 32 вече нямаше около Пловдив.
Тези, които нарязаха в Кулата отидоха до там на собствен ход. С пътници до там да ходили само с извънредни влакове, когато пътят беше затворен преди Кресна заради свлачище.
До Петрич не е ходила 32. До Видин се е случвало на пътнически влак, но по-скоро инцидентно, защото Мездра работеха със софийски 32.
По 8-ма пътуваха като основна серия в пътническото движение - Пловдив и Бургас имаха много собствени 32, само че пловдивските всъщност се поддържаха в Стара Загора.
Има ли някаква техническа причина последно внесените локомотиви (преди Смартрон) серия 61, да се извеждат от експлоатация? За такива влакове най-подходящи бяха те.
Имат специфични части, които не могат да се демонтират от други локомотиви. По-проблемното обаче е, че имат опорно-осови лагери, които изискват особено внимание, което не получават и често остават без мазане и задират. Ремонтът е сложен (презаливане и напасване наново) и е необходимо специално оборудване, а в БДЖ-ПП само 61 и 07 имат такова окачване на двигателите. До скоро се поддържаха няколко 61 само заради влаковете за Петрич, но сега има достатъчно свободни 46 200.
Но на 61 хич не им понася да карат бързи влакове на дълги разстояния. Те не са предназначени за това. Навремето работеха точно по предназначение - маневрена работа в товарните гари, локални и маневрени влакове и няколко крайградски пътнически влака с по 3-4 вагона.
« Last Edit: 14.06.2024, 16:02:50 by bdz43r »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2827 on: 14.06.2024, 18:30:40 »
Както и Пловдив - Асеновград (бяха с 07!).
До Асеновград пътуваше 18- та серия през 80- те години, преди да електрифицират участъка, после с 32 - ра серия.По това време се обособява 11- ти коловоз на ЦГ Пловдив само за мотриси до Асеновград. Серия 07 теглеха влаковете за Свиленград.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2828 on: 14.06.2024, 21:14:52 »
Мисля, че 32 ходи до Банкя поне от края на 1970-те. Мен редовно ме водиха като малък и все с 32 беше.

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2829 on: 15.06.2024, 08:45:55 »
Бях на почивка в Банкя през август 1985 г. и ходех да гледам влака почти всеки ден. Бяха електричките 32 серия. Бяха или на половин или на 1 час. Не си спомням точно. Но вече беше електрифицирана линията.
А до София пътувах с бързия влак от Шумен, някъде около 9-10 ч. сутринта минаваше оттам. Помня, че имаше много вагони и беше пълно, през няколко вагона минахме, докато намерим места.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2830 on: 15.06.2024, 11:37:58 »
На половин час бяха, две електрички, разминаваха се на Волуяк. Първата в пет сутринта, последната - в 12 през нощта. 91ва година ги смениха с 33та серия - "Фирмен влак" - "Във влака не се пуши." Някой пусна слуха, че тези, новите електрички били за метрото, ама понеже нямало кой да направи метрото, ги пуснали за Банкя. Малко след края на Лукановата зима, при Димитър Попов и вдигането на цените, ги разредиха през час и така останаха до началото на 2000та, голямята балтия при чича ви Дунча. И почти винаги за Банкя даваха 33та серия. Те се появиха скоро и за Перник, Копршвщица, Карлово, след електрификацията и за Драгоман, но не на всички влакове. Докато за Банкя се стараеха да пускат от "новите"....А преди да ги пуснат, стояха гарирани на свободните коловози на Подуене - пътническа.
« Last Edit: 15.06.2024, 17:10:21 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2831 on: 15.06.2024, 12:57:48 »
Да се чуди човек как е било възможно в най големите кризи и държава във фалит да има толкова редовен крайградски транспорт. Все едно си край Виена. А днес въпреки милиардните бюджети и възможност да има 2-3 пъти на ден. Явно всичко е до мислене и управление. Дали исторически някога е имало по слабо управление в железниците?

Помня най голямата криза 97- ма във влака за морето имаше калъфки на седалките завеси истински вагон ресторант. Въпреки всичко са намирали начин. Дори във влака Русе Варна имаше бюфет със сандвичи и напитки. По едно време до Пловдив имаше влак на горе долу половин час. Много много слабо управление сега...
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2832 on: 15.06.2024, 15:44:48 »
Управлението на железниците от автобусната мафия започна с Вилхелм Краус в края на 1990-те. Тогава имаше предложения, там, където линията е двойна, единия път да се демонтира, щото нямало нужда от него, в т.ч. София-Пловдив. И тогава влаковете си бяха мръсни и без климатици, но поне бяха редовни.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2833 on: 15.06.2024, 15:56:03 »
Това за автобусите са пълни глупости разбира се и вече говорихме защо.

Само виж едно разписание от най-бедната и кризисна 1997-ма. И дума не може да става за сравнение. София -Пловдив 1.57 минути с ЕВ, София -Варна 6.58 , София -Банкя влак през 30 минути, също и до Мездра. Даже Бойчиновци-Берковица почти на всеки час. Смятай в една от най бедните ни и кризисни години в историята. За МВ да не говорим. Поне 15 дестинации. Белград, Загреб, Любляна, Киев, Лвов, Виена Будапеща, Букурещ, Солун, Истанбул...да продължавам ли.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2834 on: 15.06.2024, 19:11:39 »
До Банкя редовно имаше 32 серия, преди да дойдат Дезирата. Навсякъде се движеха, където има контактна мрежа. Даже, в редки случаи, са ги пускали и като бърз влак.
Потвърждавам и аз. Макар и да не съм сигурен 32 или 33 серия беше, съм се возил, мисля, през 2001 г., доколкото си спомням – беше неделен ден. Даже машинистът ме покани в кабината.

Offline marina

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2835 on: 15.06.2024, 21:03:05 »
Да се чуди човек как е било възможно в най големите кризи и държава във фалит да има толкова редовен крайградски транспорт.
Дали наистина е било криза/фалит или изкуствено създадена ситуация, за да се разпродаде/подари държавното имущество...

А иначе да отговоря на твоя въпрос. Възможно беше, защото все още се използваха ресурсите, които БДЖ са натрупали през "онова - лошото време". Хиляди единици подвижен състав, здрав железен път и т.н.

А подвижният състав беше от този вид, който е може да изкара и половин век. Пример: латвийските мотриси, които работят и до днес. А в същото време дали мотрисите Desiro могат да изкарат толкова години и километри.

Дали исторически някога е имало по слабо управление в железниците?
Не.

И това е целенасочено. И не става дума само за подпомагане на автобусната мафия. По-скоро в днешно време е автомобилната мафия. Там са многото пари. Погледни вечер как катерушките в кварталните градинки си съжителстват с коли.

Дори във влака Русе Варна имаше бюфет със сандвичи и напитки.
Всички бързи влакове имаха бюфет + количка, която обслужва всички пътници, без да стават от местата си.

Това за автобусите са пълни глупости разбира се и вече говорихме защо.
Не са пълни глупости.

Ще ти разкажа една история. Не мога да си спомня точната година. Беше някъде преди 20-25 години. Един от бързите влакове от Кресненското дефиле правеше много удобна връзка с експрес за Бургас. Имаше 15-20 минути време за прекачване на централна гара. Дори първият влак да закъснее, експреса чакаше. Но това беше рядкост.

В един момент пускат директен автобус от Благоевград до Бургас на една популярна фирма, за която се говори, че има политически връзки с една определена партия. Веднага благоевградският влак започна да закъснява, а пък експресът вече не го чакаше. Имало някаква заповед, че експреси не може да чакат други влакове. Почти всеки ден връзката не се осъществяваше. И хората се преориентираха към автобуса.

Поне 15 дестинации. Белград, Загреб, Любляна, Киев, Лвов, Виена Будапеща, Букурещ, Солун, Истанбул...да продължавам ли.
Забравяш: Скопие (през Сърбия), Кишинев, Минск/Гомел, Москва, Ленинград, Ростов на Дон - Волгоград - Саратов - Омск, Астрахан

Имаше и транзитни влакове: Истанбул - Будапеща; Солун - Букурещ и т.н.

Имаше и международни влакове за Гърция през свиленградската връзка до Александруполис. Сега даже не знам дали още съществува тази връзка.

А съвсем малко по-назад във времето имаше и влакове за Берлин, Мюнхен, Дрезден, Бърно, Прага, Краков, Варшава. Имаше и влакове за Москва през Добрич и Кардам. Всички железопътни ГКПП се ползваха по предназначение и имаха пътническо движение.


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2836 on: 15.06.2024, 23:05:53 »
Вярно че по едно време имаше влак до Александруполис, също и директен вагон до Атина. До преди 15 години имаше и Бургас-Прага и Бургас-Скопие. И до Киев и Лвов мисля че също имаше през Добрич.

Не съм сигурен дали отделни години нямаше и Варна-Констанца началото на 2000-те. Но наистина е някакъв парадокс че в ерата на пътуванията международните връзки намаляват. Дори в Украйна пускат нови.

Това за лобито на автобусите не го вярвам защото са твърде незначителен и невзрачен пазар на фона на влака и не виждам как изобщо може да има някаква връзка. Че то един автобус няма и половин вагон хора, че да окаже влияние по какъвто и да е начин на ж.п. транспорта. Също спирките и гарите са коренно различни на едното и другото. Те дори може да се каже че не са пряка конкуренция.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2837 on: 16.06.2024, 00:01:35 »
Не знам дали има смисъл да споря с човек с автобус на аватара пишещ в жп раздел на форума, но каквото дойде.
Фактите са си факти - влакови връзки умишлено направени неудобни или невъзможни.
Да добавя още една - нощният БВ Варна-Пловдив за 5 минути изпускаше (по разписание!) в Стара Загора нощния БВ Русе-Момчилград. Тогава имаше 4 автобуса Варна-Кърджали.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2838 on: 16.06.2024, 00:45:58 »
Пишете за международни връзки във времена, в които самолетните билети струваха стотици долари. Сега трябва да имаш фобия от летене, за да дадеш 200 лева за влак до Будапеща или Виена вместо 50 за самолет.

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2839 on: 16.06.2024, 10:10:05 »
Целите Балкани са без международни връзки, не само България. Гърция се самоизолира и няма интерес за влакове с Турция, България и Македония -Сърбия. Гърците си пътуват с фериботи до Италия и оттам със скоростните влакове са в Европа. Ние сме най-изолорани.
Сърбия няма международни връзки от няколко години. Даже и за Хърватия няма нито един влак. Хърватия няма интерес да поддържа влак за Сърбия. Сърбия има един единствен до Бар Черна гора, но тя е почти Сърбия. Тази линия е в лошо състояние, и влаковете също, често се развалят и закъсняват или направо ги отменят.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“