Да се чуди човек как е било възможно в най големите кризи и държава във фалит да има толкова редовен крайградски транспорт.
Дали наистина е било криза/фалит или изкуствено създадена ситуация, за да се разпродаде/подари държавното имущество...
А иначе да отговоря на твоя въпрос. Възможно беше, защото все още се използваха ресурсите, които БДЖ са натрупали през "онова - лошото време". Хиляди единици подвижен състав, здрав железен път и т.н.
А подвижният състав беше от този вид, който е може да изкара и половин век. Пример: латвийските мотриси, които работят и до днес. А в същото време дали мотрисите Desiro могат да изкарат толкова години и километри.
Дали исторически някога е имало по слабо управление в железниците?
Не.
И това е целенасочено. И не става дума само за подпомагане на автобусната мафия. По-скоро в днешно време е автомобилната мафия. Там са многото пари. Погледни вечер как катерушките в кварталните градинки си съжителстват с коли.
Дори във влака Русе Варна имаше бюфет със сандвичи и напитки.
Всички бързи влакове имаха бюфет + количка, която обслужва всички пътници, без да стават от местата си.
Това за автобусите са пълни глупости разбира се и вече говорихме защо.
Не са пълни глупости.
Ще ти разкажа една история. Не мога да си спомня точната година. Беше някъде преди 20-25 години. Един от бързите влакове от Кресненското дефиле правеше много удобна връзка с експрес за Бургас. Имаше 15-20 минути време за прекачване на централна гара. Дори първият влак да закъснее, експреса чакаше. Но това беше рядкост.
В един момент пускат директен автобус от Благоевград до Бургас на една популярна фирма, за която се говори, че има политически връзки с една определена партия. Веднага благоевградският влак започна да закъснява, а пък експресът вече не го чакаше. Имало някаква заповед, че експреси не може да чакат други влакове. Почти всеки ден връзката не се осъществяваше. И хората се преориентираха към автобуса.
Поне 15 дестинации. Белград, Загреб, Любляна, Киев, Лвов, Виена Будапеща, Букурещ, Солун, Истанбул...да продължавам ли.
Забравяш: Скопие (през Сърбия), Кишинев, Минск/Гомел, Москва, Ленинград, Ростов на Дон - Волгоград - Саратов - Омск, Астрахан
Имаше и транзитни влакове: Истанбул - Будапеща; Солун - Букурещ и т.н.
Имаше и международни влакове за Гърция през свиленградската връзка до Александруполис. Сега даже не знам дали още съществува тази връзка.
А съвсем малко по-назад във времето имаше и влакове за Берлин, Мюнхен, Дрезден, Бърно, Прага, Краков, Варшава. Имаше и влакове за Москва през Добрич и Кардам. Всички железопътни ГКПП се ползваха по предназначение и имаха пътническо движение.