ОТ в Подуяне не е започвана, така че тая година я забравете. В Казичене трябват поне 2 месеца, ако се работи ударно, но няма и идея кога ще се прави. Зимница още е строителна площадка, а скоро ще се спре и ОТ в Стралджа, което слага още 5-6 мин на всички влакове.
Докато станат ОТ на тия и други гари, този влак може и да не доживее, защото не е субсидиран. Пуска се само за реклама на новите вагони. Наблюдавали сме го много пъти и преди - най-старият пример е Чайката през 1972 г, която е пътувала за 4:40 часа, но това е издържало само една година. В по-ново време помним влаковете Кюстендил - Бургас и София - Варна - Добрич с първите две ДМВ 10. И този влак също ще е от ден до пладне, а с това времепътуване - не повече от 2-3 седмици. Аз обаче и преди това не му давам повече от 10% успеваемост навреме в крайната гара. Не, че със старите локомотиви не може стигне за 5:55, но 90% от машинистите не могат да ги карат така, както е необходимо, за да се спази такова разписание. При смартрона субективният фактор има по-малко значение.