Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568489 times)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3100 on: 23.09.2024, 08:31:17 »
бла-бла-бла
Оффф, и ти ли изпълзя. Човекът казал, че дереджето на българските вагони му харесва малко повече от това на сръбските и хайде, това било политическа поръчка. :help: Имаш сериозни проблеми, да знаеш.  :help:

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3101 on: 23.09.2024, 11:15:18 »
2004 г. пътувах от Белград до Загреб в хубав влак с общи салони, чистичко и културно. При нас тогава каква мизерия беше. Като сега.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3102 on: 23.09.2024, 12:35:49 »
Какво било преди 20 години не е темата.
То и Сърбия беше по-богата тогава, но отдавна не е.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3103 on: 24.09.2024, 14:26:23 »
Хубаво-лошо, парадоксалното е че в много по-бедни години сме имали много по-добра свързаност с други държави от днес. Добра дори по европейските стандарти. Смятайте,  от София до Солун, Атина, Белград, Букурещ, Будапеща, Виена, Любляна, Истанбул, Киев, Кишинев, преди 2014-та и Москва. От Бургас до Виена, Будапеща и Прага, някъде до към 2009-та и до Белград и Скопие директни вагони до към 2008-ма. От Варна до Киев, Лвов и Минск ( отделни години мисля че имаше и Варна-Констанца), отделни години имаше влак Свиленград-Александруполис.

Не си спомням на 100% но някъде към 2006-2007-ма май имаше директно и от Варна до Виена и Прага през Русе, Виделе, Крайова, Арад без прекачване.

И това само 15-17 години назад. За хилядите връзки от тези влакове, за които се издаваха билети от многото международни каси изобщо да не говорим, из цяла Европа.

Все пак за част от липсата им са виновни Сърбия и Гърция, може би най-пропадналите държави в цяла Европа, ние сме Австрия спрямо тях.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3104 on: 24.09.2024, 16:08:42 »
Има и друго- факторът "нискотарифни авиокомпании" през тези години далеч не е толкова застъпен, колкото днес.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3105 on: 24.09.2024, 16:22:51 »
На Балканите жп транспортът е безкрайно изостанал. Освен някакви болни жп фенове, не виждам кой нормален човек ще се таралянка 2-3 дни, за да стигне до Централна Европа. Международните влакове до Букурещ и Истанбул абсолютно всеки ден закъсняват с минимум 1 час в посока, затова и не вярвам да се ползват от много хора. Времето е пари.
Освен евтините полети, почти всеки е с кола. Има и много групи за споделено пътуване. Алтернативи за пътуване има, колкото щеш.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3106 on: 24.09.2024, 16:33:14 »
Автобусите от София до Букурещ са в доста неудобно време и затова международнитe влакове имат пътници. Тези на Пегасус в прилично време са до Русе, Шумен и Варна без удобни връзки към София. :rolleyes:

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3107 on: 24.09.2024, 22:29:41 »
https://www.economic.bg/bg/a/view/dogovoryt-za-prevoz-na-pytnici-s-bdj-shte-byde-udyljen

Отпадат двуетажните влакове и локомотивите, за другите - не се знае, ама и там сигурно това ще се случи.
На БДЖ ще им удъжат субсидията с 2 години, защото не им стигнали 5 години да се приготвят за конкурса.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3108 on: 29.09.2024, 21:46:52 »
Днеска за първи път се возих в новите региопантери, които започват да шпацират около Прага. Имах някаква представа какво представляват тези влакове, но останах доста приятно изненадан от видяното. На първо място разбира се - много ми допадна салона. Добри цветови решения, нелоши седалки голяма пътниковместимост, въпреки тривагонното изпълнение. Опасявах се, че предвид големия брой седалки, разстоянието между тях ще е малко. Оказа се, че не е така. При моя ръст от 186 съвсем спокойно може да се седи на "четворките". Дано БДЖ са си избрали някаква прилична конфигурация.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-rozsiruji-provoz-regiopanteru-v-pid-jezdi-s-nimi-do-kralup-215746/
Накрая на статията има и малко снимки.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3109 on: 02.10.2024, 10:55:21 »
Няма желаещи за близо 2000 свободни работни места в системата на БДЖ

"Близо 2000 работни места стоят незаети в системата на БДЖ, а ръководството й изпитва трудности да намери качествени служители.

Това става ясно от справка за щатната обезпеченост на „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД, НКЖИ, „БДЖ – Пътнически превози“, и „БДЖ - Товарни превози“, предаде БГНЕС.

Според нея в Холдинг БДЖ към момента има 116 служители, като 28 работни места са вакантни. В БДЖ-Товарни превози се търсят 305 допълнителни служители към настоящите, които са 2 354 души.

 В БДЖ – Пътнически превози не достигат 354 работници. Към момента там се трудят над 5500 души.

В НКЖИ пък свободните работни места са 1 305, като общо служителите там са 11 651 души.

Средната възраст на работниците е около 52 години.

В следващите 3 години близо 1400 служители на системата на БДЖ ще са навършили пенсионна възраст, а в следващите шест години – над 1800 от останалите.

Средната работна заплата в Холдинг-БДЖ 2 в размер на 2 414 лв., в Товарни превози - 2 282 лв., в Пътнически превози – 2 117 лв., а в НКЖИ – 1 892 лв.

За да привлече нови служители, ръководството на различните структури на БДЖ предвиждат платено обучение и стаж, тясно сътрудничество с различни специалности и университети, стипендиантски програми, съвместни проекти с Бюрата по труда и местните власти.

От БДЖ не пропускат да отбележат, че след обновяването и модернизацията на жп-структурата, работата в държавната железница ще стане изключително привлекателна за младите хора."


https://www.dnes.bg/obshtestvo/2024/10/02/niama-jelaeshti-za-blizo-2000-svobodni-rabotni-mesta-v-sistemata-na-bdj.622005


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3110 on: 02.10.2024, 11:19:02 »
То да беше само БДЖ. По всички фирми е така, големи липси на персонал. Отделно работниците по фирмите се възползват от ситуацията да извиват всячески ръцете на работодателите, дисциплината и качеството на обслужване навсякъде пада. Не можеш да ги накараш да дойдат навреме, не можеш нищо да му кажеш, защото те контрира " нещо ако ми кажеш утре няма да дойда на работа, оправяй се ако искаш ме махай не ме интересува" съответно няма и как да изгониш някой защото както си махнал някой от работа, така месеци няма да намериш друг и плановете ти пропадат. Ама донякъде фирмите сами си го направиха така да стане, защото когато беше криза правеха същото, ако кажеш нещо те гонеха без обяснения. Сътоветно сега всичко им се връща и работниците си го връщат и въртят шефовете на малкия пръст.

Иначе по темата-гледам по гарите са налепили обяви, БДЖ и НКЖИ имат доста курсове и програми за квалификация, доста избор може човек да се квалифицира с куросве за кондуктор, началник влак, машинист, стрелочник, началник гара, ръководител движение, маневрист, нещо по поддръжката. Възможности за развитие много, а тепърва ще се модернизира ж.п. мрежата ни и ще навлизат частници та може би такива квалификации ще са доста перспективни. Предполагам че вече и заплатите са им сравнително добри.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3111 on: 02.10.2024, 11:24:10 »
Заплатите са добри в администрацията на БДЖ и НКЖИ, но не и на превозния персонал и работещите по поддръжката на инфраструктурата.  :rolleyes:

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3112 on: 02.10.2024, 17:11:44 »
Как да започне човек работа, като ръководител движение, след като заплащането е неадекватно на отговорността, която носиш? Предложиха ми заплата с 200 лева повече, от това което получавам към момента.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3113 on: 02.10.2024, 19:30:32 »
Решението е да им обвържат възнагражденията с приходите от билети - сегашната заплата + премия като процент от заплатата, равен на процента на увеличение на приходите от продажби.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3114 on: 02.10.2024, 20:04:24 »
Стига с твоите билети.
Билети има само в БДЖ-ПП, които имат много скромен дял в железопътните превози.

Проблем има и в липсата на диференцирано заплащане по места... за една и съща длъжност във Видин и в София заплатата е една, ама във Видин си цар, а в София мизерстваш. И ако влаковете между Видин и София лесно могат да се карат само от видинчани, между София, Пловдив и Бургас/Варна е по-сложно. Индивидуално договорено заплащане има само за по-висши административни длъжности и при някои частници.

Голям проблем е и лошата работна среда, защото корупцията и шуробаджанащината са повсеместни, което отблъсква читавите кадри. Приказката, че "работата с идиоти може да ви убие" има съвсем буквален смисъл.

Частниците пък са като почти всички други български частници - надушили са, че в товарните превози с влак има големи пари, които искат да спечелят с минимум разходи. Плащат по-добре и дават малко по-добри условия само, за да привлекат кадри, но пак са много далеч от привлекателни. Има само една фирма, чиято политика е да няма извънреден труд, но и тя е побългарена в много отношения, нищо че е филиал на голяма чужда държавна железница. В останалите частници най-ценни са не най-кадърните, а тези които са готови да работят 24/7 срещу пари в плик.

В заключение, въпреки претенциите на много колеги, че работата им е висококвалифицирана и отговорна, всъщност в днешно време, всеки физически горе-долу здрав и без сериозни психични отклонения, може да изкара 2-3-4 месечен практически фиктивен курс и да започне да работи на критична за безопасността длъжност без дори да знае къде се намира. Много е отговорно, но не всеки осъзнава своята отговорност, а мен слабо ме вълнува, че някой си ще е виновен, когато влаковете се блъснат. А те ще се блъскат, особено когато станат готови новите линии и скоростите по тях наистина станат високи.

Това с качеството на кадрите по мои наблюдения не е нов проблем. Пълно е с бездарни хора и от старите кадри, много от тях с големи претенции, а не са в час с елементарни неща и редовно правят глупости. Железницата от много много години не е сред най-привлекателните места и в някогашното ПЖИ, днес ВТУ, още навремето са влизали предимно такива, които искат да изкарат почти символична военна служба, така че цедката и тогава е била едра.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3115 on: 02.10.2024, 20:44:07 »
В допълнение на това, което Тодор каза, искам да допълня, че и алкохолизмът в БДЖ и НКЖИ е брутален. Много от кадрите на критични дрължности изпиват такива количества в момента в който приключат смяна, независимо дали е 7ч. сутрин или вечер, че не знам как отиват на работа за следващата си смяна. С наркоманията не знам как е, не искам и да си го представям. Може би благодарение на това, че са сравнително по-възрастни кадри, наркоманията не е толкова силно разпространена още. Контролът за алкохол е само на хартия, а за друго изобщо не знам дали е ставало на въпрос.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3116 on: 02.10.2024, 21:27:58 »
Стига с твоите билети.

Фермани с констатации всеки може да пише. Дай предложение за решение.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3117 on: 02.10.2024, 22:14:19 »
В допълнение на това, което Тодор каза, искам да допълня, че и алкохолизмът в БДЖ и НКЖИ е брутален. Много от кадрите на критични дрължности изпиват такива количества в момента в който приключат смяна, независимо дали е 7ч. сутрин или вечер, че не знам как отиват на работа за следващата си смяна. С наркоманията не знам как е, не искам и да си го представям. Може би благодарение на това, че са сравнително по-възрастни кадри, наркоманията не е толкова силно разпространена още. Контролът за алкохол е само на хартия, а за друго изобщо не знам дали е ставало на въпрос.
И в Метрополитен е така. Може би само машинистите и диспечерите проверяват редовно. Почти цялата администрация става адекватна по обяд, когато махмурлукът е преборен с дневната дажба водка.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3118 on: 03.10.2024, 01:18:50 »
Фермани с констатации всеки може да пише. Дай предложение за решение.
Решения има много, ама трябва да има желание за прилагането им, а такова липсва. Преди всичко, на държавно ниво, трябва ИАЖА да започне да работи, обаче там е практически една голяма корупционна схема и полезната дейност клони към нула. За разлика от ИААА, в железницата превозвачите са малко и почти всички са или бивши колеги и познати от БДЖ и НКЖИ, или играят големи пари. По-конкретно по темата с персонала, изпитите, които провежда агенцията периодично на всички, заети с отговорни длъжности, от няколко години станаха електронни, абсолютно идентични с тези пред ДАИ. Обаче докато на изпит пред ДАИ практически вече не можеш да преписваш или е супер трудно, пред ИАЖА, провеждащият изпита открито може да посочи верните отговори на един или повече изпитвани, без изобщо да се притеснява, че останалите виждат и чуват, което само по себе си показва колко комфортно се чувстват в това отношение. В допълнение, ако изпитваните не се справят, поправката (за "наши" хора) е с писмен изпит на хартия, където просто отваряш правилниците и трябва да запълниш 2-3 страници свободен текст за архива. Отново с конкретен пример, преди няколко години имаше един изпит, на който бащата на един от изпитваните беше член на изпитната комисия, което би трябвало да е абсолютно недопустимо, но никой не реагира, въпреки че всички знаеха... случайно или не толкова, синът му беше единственият пълен отличник.
Практически същото е и с психотестовете, които за железницата се провеждат само на 3 места и тарифите за тези, които не могат да ги минат по официалния начин не са даже и публична тайна.

По-ситна цедка още при изпитите означава необходимост от по-добре подготвен персонал, което значи и по-голям дефицит, но и по-добро заплащане, за да се попълни този дефицит, съответно по-високо качество... но превозвачите не искат качество, а количество. Колкото и да е кадърен един машинист, не може да кара два влака едновременно. Колкото и да е знаещ и можещ един ръководител-движение, не може да ръководи две гари едновременно. И по-важното, персонал, минаващ изпитите по милост или с плащане под масата, се съгласява да работи за по-малко пари. Разбира се, ако обърнат някой влак, щетите ще са за много повече от спестеното, но ще платят застрахователите, а ако има пострадали или загинали, наказателната отговорност е за сметка на провинилия се, а не за тези, които са го допуснали да работи без да знае какво прави там.
« Last Edit: 03.10.2024, 01:51:57 by bdz43r »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3119 on: 27.11.2024, 17:28:45 »
БДЖ пусна чисто нов локомотив от София до Бургас
Целта е предоставянето на по-добра услуга за пътниците

"Чисто нов локомотив "Смартрон" изпълнява първия си курс днес, доставен от производителя на 26 ноември. Той е в състава на бързия влак № 3625 от София за Бургас, който потегли в 16:30 ч.

Локомотивът е първият получен по подписания договор с ДЗЗД "Сименс Трон" през декември миналата година за производство, доставка и гаранционна поддръжка на 10 електрически локомотива. Според одобрения график в договора локомотивите ще бъдат доставени до края на 2025 г., като първият от тях пристигна с около 40 дни по-рано от предварително планирания график.

БДЖ вече разполага с 15 електрически локомотива "Смартрон" след изпълнението на предишен договор с ДЗЗД "Сименс Трон". След няколко години успешна експлоатация и пълноценна поддръжка на локомотивите, беше проведена поръчка и сключване на договор за доставката на още 10 локомотива.

Чрез доставката на новите локомотиви националният железопътен превозвач се стреми да обезпечи до максимална степен влаковете по основните направления в страната, с което се очаква да се подобри предлаганата услуга след извършване на поетапната подмяна на остарелите и амортизирани локомотиви в движение с нови."

https://www.bgonair.bg/a/2-bulgaria/365431-bdzh-pusna-chisto-nov-lokomotiv-ot-sofiya-do-burgas