Стига с твоите билети.
Билети има само в БДЖ-ПП, които имат много скромен дял в железопътните превози.
Проблем има и в липсата на диференцирано заплащане по места... за една и съща длъжност във Видин и в София заплатата е една, ама във Видин си цар, а в София мизерстваш. И ако влаковете между Видин и София лесно могат да се карат само от видинчани, между София, Пловдив и Бургас/Варна е по-сложно. Индивидуално договорено заплащане има само за по-висши административни длъжности и при някои частници.
Голям проблем е и лошата работна среда, защото корупцията и шуробаджанащината са повсеместни, което отблъсква читавите кадри. Приказката, че "работата с идиоти може да ви убие" има съвсем буквален смисъл.
Частниците пък са като почти всички други български частници - надушили са, че в товарните превози с влак има големи пари, които искат да спечелят с минимум разходи. Плащат по-добре и дават малко по-добри условия само, за да привлекат кадри, но пак са много далеч от привлекателни. Има само една фирма, чиято политика е да няма извънреден труд, но и тя е побългарена в много отношения, нищо че е филиал на голяма чужда държавна железница. В останалите частници най-ценни са не най-кадърните, а тези които са готови да работят 24/7 срещу пари в плик.
В заключение, въпреки претенциите на много колеги, че работата им е висококвалифицирана и отговорна, всъщност в днешно време, всеки физически горе-долу здрав и без сериозни психични отклонения, може да изкара 2-3-4 месечен практически фиктивен курс и да започне да работи на критична за безопасността длъжност без дори да знае къде се намира. Много е отговорно, но не всеки осъзнава своята отговорност, а мен слабо ме вълнува, че някой си ще е виновен, когато влаковете се блъснат. А те ще се блъскат, особено когато станат готови новите линии и скоростите по тях наистина станат високи.
Това с качеството на кадрите по мои наблюдения не е нов проблем. Пълно е с бездарни хора и от старите кадри, много от тях с големи претенции, а не са в час с елементарни неща и редовно правят глупости. Железницата от много много години не е сред най-привлекателните места и в някогашното ПЖИ, днес ВТУ, още навремето са влизали предимно такива, които искат да изкарат почти символична военна служба, така че цедката и тогава е била едра.