Позволете ми и аз да се включа. На много места из интернет има дъвкано относно високоскоростните железници у нас. Каквото и да напишем тук едва ли ще обхване всички аспекти и едва ли ще бъде коректно.
Защо?
Защото през 89г плановата икономика беше свалена и все още всички у нас отричат някои нейни предимства, като предвидимост, разчетност и последователност на извършваните мероприятия, независимо за коя област на настоящата "икономика" говорим. За това спомага и обърканият евро-бюрокат, който на ден изработва стотици страници нормативни актове, отчети и планове. А ние вярваме именно на тях (по-скоро на нескупосаните им преводи на български език).
Според Европа, от една страна, ние сме транзитна държава, свързваща Европейските и Азиатски товарни коридори. Железопътните коридори към Азия са към момента "тъмна Индия". До Китай през България досега няма успешен какъвто и да е било пуснат влак. Нито до Индия... Има добре утвърдени коридори през Русия, през които в момента се движат контейнерни влакове, например до Чехия. Та, ако се следва логиката, че през БГ ще минава товарният европейски коридор към Азия... скорости от над 160 км/ч (осигурителна техника за 200 км/ч) никога няма да седят на дневен ред.
Ако се вгледаме в интересите на България... няма нищо да открием.
Затова, ще си изложа моето виждане. Високоскоростни линии във вътрешно направление не са ни необходими. Скорости до 160 км/ч-200 км/ч по оста Димитровград ЮЖ - Свиленград гр. ще са чудни. За 160 км/ч следва да се съоръжи линията Пловдив - Карнобат - Варна/Бургас. За останалите линии възстановяване на проектните скорости би било максималното, коедо следва да се направи + изцяло нова осигурителна техника.