Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568619 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #380 on: 17.05.2011, 11:03:57 »
Не мисля, че немските и френските железници, които са повече за хора с куфарчета, отколкото с бидони кисело зеле, са зле. Дето се казва - въпрос на цивилизационен избор. В края на краищата няма нищо лошо, след като един бизнесмен с куфарче плаща повече от цял вагон цигани. За социални нужди на малки разстояния си има автобуси и маршрутки, следващото ниво са регионалните влакове - тип Дезиро и накрая - влаковете за дълги съобщения с прилична скорост и битови условия.
Ако искаме да сме в 19-ти век със зелето, кокошките и ролките тоалетна хартия, това е много лесно - ние и сега сме там. Но от това БДЖ не са цъфнали и вързали.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #381 on: 17.05.2011, 11:15:57 »
Не сравнявай България с Германия - защото място за сравнение няма. Когато ние започнем да взимаме по 3000 евро заплата и ние ще може да си позволим железници със скорости над 160 км/ч. Ти ще предпочетеш да платиш билет 50-70 евро за да идеш на море, или ще си запалиш колата и ще идеш с нея ?
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #382 on: 17.05.2011, 11:37:19 »
Ти ще предпочетеш да платиш билет 50-70 евро за да идеш на море, или ще си запалиш колата и ще идеш с нея ?
Ако с колата ти е по-скъпо, защо не?

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #383 on: 17.05.2011, 11:38:10 »
С колата дали ще изхарчиш 140 лв в едната посока ?
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #384 on: 17.05.2011, 11:57:35 »
Примерно 4 х 10 л х 2,70  лъва на литър (не видим тенденция за намаляване чувствително) 108 лъва. А и както и други съфорумци казаха - не е само цената. Това е и един от козовете за скоростта.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #385 on: 17.05.2011, 12:00:17 »
Ами аз продължавам да твърдя, че такива високоскоростни влакове не са ни по джоба. И в крайна сметка е безсмислено да фантазираме, тъй като е ясно, че такава железница в България няма да има.  :)
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #386 on: 17.05.2011, 12:31:10 »
Стига си говорил наизуст. Първо тая цена ти си я измисли, след като авиолиниите между морето и София съществуват значи има печалба, а влаковия билет няма как да е по-скъп от самолетния. Сметки е абсурдно да се правят. Всичко е въпрос на политика, ориентирана към клиента, каквато в БДЖ няма ;)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #387 on: 17.05.2011, 12:43:23 »
Не знам цените на запад как са но само запример ще дам че запазеното място за Пендолиното в Чехия е 7 евро без значение от разстояянието. Vmax=200 km/h. За билета си правете сами сметката колко е. При нас запазеното място за експрес първа класа е 0,25 евро.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #388 on: 17.05.2011, 12:43:38 »
Разгледай цените на билетите за TGV, ICE, Railjet и подобните им и ще видиш, че определено могат да са по-скъпи от самолета.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #389 on: 17.05.2011, 13:05:16 »
Аз имам предвид за дестинацията София-морето че не би било нормално, с Германия и Франция не съм и тръгнал да сравнявам ;)

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #390 on: 17.05.2011, 13:36:24 »
Ти ще предпочетеш да платиш билет 50-70 евро за да идеш на море, или ще си запалиш колата и ще идеш с нея ?
Аз преди година и половина летях Варна - София за 25 лв. / 40-45 минути полет с WizzAir
беше перфектна оферта  :P

За сравнение сега БДЖ за същата дестинация взима 25.20лв.  за билет във втора класа във влак RБВ2610
"Златни Пясъци" с времепътуване 7 часа и 10 минути, най-бавният БВ пък взима разстоянието за 9ч :angry: и цена на билета втора класа 21.90лв. 
« Last Edit: 17.05.2011, 13:43:18 by nasko84 »

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #391 on: 17.05.2011, 13:48:34 »
Наско, така БЕШЕ... От зимното разписание (28 октомври 2010 г.) полети на Уизеър няма, най-вероятно няма и да има (останаха само България Еър с цени 'от днес за утре' 220 лв. отиване и връщане). А и тези 25 лв. бяха с доооста ранно записване, ако си правиш резервацията за утре бяха към 80 лв. (виждал съм и по 100 и нагоре).
Лично аз, а предполагам и повечето хора, бих платил 30 лв. такса премиум във всяка посока за удоволствието да стигна със скоростта на автобуса (колата) или дори по-бързо, без да ми се налага да карам и да мога да се разтъпча, когато аз искам. Ако се въведе системата за намаление на цените при ранно записване, ще е дори още по-добре.

CKD, справката за цената на запазено място в сайта им показва 4 евро, а средната цена на билет в момента за пътуване на първата възможна дата (в случая 21-ви този месец) е 35 евро.
Напълно приемливо.
« Last Edit: 17.05.2011, 13:59:14 by GTUser »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #392 on: 17.05.2011, 13:52:28 »
Разгледай цените на билетите за TGV, ICE, Railjet и подобните им и ще видиш, че определено могат да са по-скъпи от самолета.
Ама в TGV, ICE и RJ пътуват баровците и обслужването е подобаващо, а простолюдието - с коли и самолети.
250 км/ч не са излишни, но не са и наложителни.
Отделно, абсурдно е да говорим за 200+ км/ч преди да сме изстискали това, което имаме в наличност.
« Last Edit: 17.05.2011, 13:56:20 by bdz43r »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #393 on: 17.05.2011, 14:06:06 »
Само да спомена, че ако погледнем назад в историята, 160 или дори 200км/час не са нищо фантастично. Тази скорости могат да се постигант дори с парни локомотиви и са достигани, още в началото на миналият век. Съвсем сериозно това, рекорда с парен локомотив е над 200 км/час, а е имало и такива, които са развивали над 160 км/час още през 20-те години. У нас още преди 70 години сме имали парни локомотиви за скорости от 120км/час, даже един от тях още се движи(05.01)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #394 on: 17.05.2011, 14:10:02 »
Позволете ми и аз да се включа. На много места из интернет има дъвкано относно високоскоростните железници у нас. Каквото и да напишем тук едва ли ще обхване всички аспекти и едва ли ще бъде коректно.
Защо?
Защото през 89г плановата икономика беше свалена и все още всички у нас отричат някои нейни предимства, като предвидимост, разчетност и последователност на извършваните мероприятия, независимо за коя област на настоящата "икономика" говорим. За това спомага и обърканият евро-бюрокат, който на ден изработва стотици страници нормативни актове, отчети и планове. А ние вярваме именно на тях (по-скоро на нескупосаните им преводи на български език).
Според Европа, от една страна, ние сме транзитна държава, свързваща Европейските и Азиатски товарни коридори. Железопътните коридори към Азия са към момента "тъмна Индия". До Китай през България досега няма успешен какъвто и да е било пуснат влак. Нито до Индия... Има добре утвърдени коридори през Русия, през които в момента се движат контейнерни влакове, например до Чехия. Та, ако се следва логиката, че през БГ ще минава товарният европейски коридор към Азия... скорости от над 160 км/ч (осигурителна техника за 200 км/ч) никога няма да седят на дневен ред.
Ако се вгледаме в интересите на България... няма нищо да открием.
Затова, ще си изложа моето виждане. Високоскоростни линии във вътрешно направление не са ни необходими. Скорости до 160 км/ч-200 км/ч по оста Димитровград ЮЖ - Свиленград гр. ще са чудни. За 160 км/ч следва да се съоръжи линията Пловдив - Карнобат - Варна/Бургас. За останалите линии възстановяване на проектните скорости би било максималното, коедо следва да се направи + изцяло нова осигурителна техника.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #395 on: 17.05.2011, 14:13:07 »
Само да спомена, че ако погледнем назад в историята, 160 или дори 200км/час не са нищо фантастично. Тази скорости могат да се постигант дори с парни локомотиви и са достигани, още в началото на миналият век.
Правиш ли разлика между еднократен експеримент и редовна експлоатация?
Рекордът с парен локомотив е 202 км/ч, но редовна експлоатация не е имало с повече от 160.
И все пак, доколкото 160 не е фантастична, а съвсем редовна скорост, ние все още си нямаме дори близка до нея. Най-доброто, с което разполагаме е няколко участъка с Vmax = 130, което е твърде малко.

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #396 on: 17.05.2011, 14:18:11 »
... и maniak пак зачерта от картата частта на България от северната страна на Стара планина.  :(
Според мен скоростните трасета трябва да са 2 по дължина (София-Варна/Бургас) и 1-2 по ширина. Колко ще струва това обаче... ами, много.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #397 on: 17.05.2011, 14:25:53 »
... и maniak пак зачерта от картата частта на България от северната страна на Стара планина.  :(
Според мен скоростните трасета трябва да са 2 по дължина (София-Варна/Бургас) и 1-2 по ширина. Колко ще струва това обаче... ами, много.
Не съм зачертал. Просто държавата ни не е прекалено богата, за да си позволява две линии с ненужно завишени параметри. Който иска да стигне много бързо до морето ще пътува през Пловдив. Който иска да пътува до Плевен ще пътува достатъчно бързо през Мездра.
А и не забравяйте, по нашите жп линии се движат едновременно товарни и пътнически влакове. Ако скоростите са над 200 км/ч къде ще движим товарните влакове?

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #398 on: 17.05.2011, 14:28:49 »

А и не забравяйте, по нашите жп линии се движат едновременно товарни и пътнически влакове. Ако скоростите са над 200 км/ч къде ще движим товарните влакове?
Ето сега си обяснявам защо в Бъглария влаковете пристигат в различно от указаното време ("Божа работа кога ще пристигне влакът"), а в Германия кондуктурът почти се обидил когато го пипитал нашия човек дали ще стигне навреме:"Това е влак, как няма да стигне".
Планиране, синхронизация, управление?!?!?!?!??! Тия неща виреят ли по наш'та земя? Заплатката се дава срещу извършена работа, като тя не се състои в клатенето на краката зад бюрото.
« Last Edit: 17.05.2011, 14:30:40 by Северен мраз »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #399 on: 17.05.2011, 14:32:08 »

А и не забравяйте, по нашите жп линии се движат едновременно товарни и пътнически влакове. Ако скоростите са над 200 км/ч къде ще движим товарните влакове?
Ето сега си обяснявам защо в Бъглария влаковете пристигат в различно от указаното време ("Божа работа кога ще пристигне влакът"), а в Германия
В България много по-често можеш да пристигнеш по-рано на целевата гара, отколкото в Германия, където това никога не може да се случи ;)
И още един факт - в България много по-малко закъсняват влаковете, отколкото в Германия, защото:
1) имаме много по-малко влакове;
2) напрактика не зависим от движението на международните влакове.

Така че, не сравнявай... не е успешно!