Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568634 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #400 on: 17.05.2011, 14:37:28 »
в Германия кондуктурът почти се обидил когато го пипитал нашия човек дали ще стигне навреме:"Това е влак, как няма да стигне".
В Германия 3-5-10 минути закъснение са почти сигурни. Да пристигнеш навреме или по-рано е възможно, но малко вероятно.
При нас влаковете се движат много по-точно (което далеч не компенсира останалото).

А и не забравяйте, по нашите жп линии се движат едновременно товарни и пътнически влакове.
Ами то почти навсякъде е така, не само при нас.
« Last Edit: 17.05.2011, 14:41:31 by bdz43r »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #401 on: 17.05.2011, 14:42:11 »
Quote
А и не забравяйте, по нашите жп линии се движат едновременно товарни и пътнически влакове.
Ами то почти навсякъде е така, не само при нас.
Естествено, ама за някои заслепени юзъри във форума железницата съществува заради високоскоростните пътнически влакове... А това не е съвсем така.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #402 on: 17.05.2011, 14:46:05 »

Така че, не сравнявай... не е успешно!
Идеята не е да сравняваме 5 (или 10) мин закъснение, а факта, че търсят начини да се справят и общо взето успяват. Не е неуспешно сравнението, защото ти нищо не каза за синхронизацията - не е само едно да се движи (товарен/високоскоростен/пътнически). Все едно само ние ще строим подобна железница. А някъде прекарват железница и пътища без тотално обезобразяване на околната среда през по-особени от наш'те условия...

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #403 on: 17.05.2011, 14:50:35 »

Така че, не сравнявай... не е успешно!
Идеята не е да сравняваме 5 (или 10) мин закъснение, а факта, че търсят начини да се справят и общо взето успяват. Не е неуспешно сравнението, защото ти нищо не каза за синхронизацията - не е само едно да се движи (товарен/високоскоростен/пътнически). Все едно само ние ще строим подобна железница. А някъде прекарват железница и пътища без тотално обезобразяване на околната среда през по-особени от наш'те условия...
Да, но има кой да работи... Тук само "специалисти" и като гледам не сме мръднали много от 20 години. И само претенции за заплати, климатизирани автобуси и влакове-совалки. Е не става така. Първо трябва да се прочете малко, после дълго да се работи и накрая да се пише какво и как трябва да се прави!

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #404 on: 17.05.2011, 14:58:49 »
Наско, така БЕШЕ... От зимното разписание (28 октомври 2010 г.) полети на Уизеър няма, най-вероятно няма и да има (останаха само България Еър с цени 'от днес за утре' 220 лв. отиване и връщане). А и тези 25 лв. бяха с доооста ранно записване, ако си правиш резервацията за утре бяха към 80 лв. (виждал съм и по 100 и нагоре).
Аз тогава към септември бях пътувал ;)  с резервация 3 месеца по-рано

... и maniak пак зачерта от картата частта на България от северната страна на Стара планина.  :(
Според мен скоростните трасета трябва да са 2 по дължина (София-Варна/Бургас) и 1-2 по ширина. Колко ще струва това обаче... ами, много.

Ако има скоростно трасе Варна - Карнобат, добавка към скоростното София - Бургас, това ще е най-реалистичното заради по-малкото средства, които би трябвало да се вложат. А когато има една такава скоростна линия просто втора подобна е излишна  ;) сумарно населението, което ще обслужва е по-голямо

Област Бургас          409 000
Област Варна           468 000
Област Пазарджик    271 000
Област Пловдив        671 000
София град+област 1 500 000
Област Ст. Загора      327 000
Област Ямбол          129 000
-------------------------------
или приблизително 3 800 000 души в съответните области

транспортно обслужени могат да се чувстват над половината население от страната и то това са 8 от 29-те области на БГ


Една друга възможност вместо Карнобат - Варна би била при изграждането на новата магистрала Черно море (Бургас - Варна) да предвидят и такова жп трасе там

Към другия проект София - Видин (2017) смятам за добре да се направи връзка и Видин - Зайчар, ако я няма де. Сърбия все някога ще се присъедини към ЕС и ако поддържа по-добри скорости отколкото Румъния може и оттам да има товарни влакове за западна Европа, а и влак за Белград
« Last Edit: 17.05.2011, 15:05:38 by nasko84 »

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #405 on: 17.05.2011, 15:18:38 »
И аз мога да цитирам 'сумарно' колко население може да се обслужи от северната линия, но това също толкова ще е достоверно.  :rolleyes:
Поради недостатъчната транспортна обезпеченост тя е дори по-належаща.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #406 on: 17.05.2011, 15:41:57 »
Въпросът е не е през области с какво населени минава, а през кои градове ще спира. Само по себе си високоскоростната железница не носи нищо, освен на градовете в които спира. Това не е магистрала.

София-Пловдив-Стара Загора-Бургас свързва 4 от 6-те най-големи града. Ако има отклонение Кранобат-Варна ще са свързани 5 от 6-те.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #407 on: 17.05.2011, 15:50:11 »
Любиша Самарджич би казал "лелееееее....". Колко скъпо било пътуването с влак в Европа, как било за бизнесмени с куфарчета, а не за "простолюдието", и т.н. Глупости на търкалета. Няма такива положения. И просто не мога да повярвам как хора на ниво, фирмаджии и прочие, пишат такива работи, без да проверят. Една бърза справка показа, че в момента, при условие, че се вземе три дни предварително, билетът Будапеща-Мюнхен струва 29 евро в едната посока за втора класа, като важи за абсолютно всички влакове, в това число и уж "супер скъпия" РейлДжет, което е повече от разумно и приемливо. Е, за първа ще трябва да дадеш 45 евро, ама за какво ти е. Да не говорим, че това са повече от 600 километра.....Будапеща - Виена пък е 13 евро в едната посока, също валиден за абсолютно всички влакове, а с билет отиване и връщане, валиден за 4 дни, можеш в рамките на тези 4 дни да ползваш неограничено и Виенския градски/крайградски транспорт, без експресната двуетажна електричка до летището....До Прага билетът еднопосочно е 19 евро....


В Германия и Франция също е възможно неплащането на колосални суми, НО ако си сигурен, че примерно след един-два месеца ще пътуваш от Мюнхен до Дортмунд. При тази ситуация, ако си вземеш билета сега и го платиш с кредитна/дебитна карта, ще платиш в едната посока  30 евро за ИСЕ. Но ако си "бизнесмен с куфарче" и днес ти дрънне телефона, че утре трябва да идеш на другия край на Германия, наистина става "Ах Котьо, ела, че ми трябваш" - ще платиш като поп 130 евро, че и повече за първа класа, в едната посока, задето не си си планирал пътуването по-рано. Така че там въпросът е, като знаеш, че ще пътуваш еди кога си, да си направиш сметката докато е време.

Ако пък си тръгнал на "железопътна ваканция", демек целта е да се скъсаш от возене по влакове, си вземаш известно време предварително една карта за колкото дни ти трябва, валидна за цялата страна и се возиш с ТеЖеВе-та, ИСЕ-та и прочие, плащайки много пъти по-евтино.....

И по отношение на самолетите, независимо дали говорим за "нормална" или "нискобюджетна" авиокомпания, работата е горе-долу същата - може да ти излезе смешно евтино при положение, че си си планирал нещата отрано. Бизнесмените, дето си гласят нещата от днес за утре, ще снасят естествено, нали затова имат пари, да дават :D
« Last Edit: 17.05.2011, 16:05:43 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #408 on: 17.05.2011, 16:05:20 »
Ако пътуването с влак беше само за високата средна класа и нагоре, нямаше ЕС да иска да натика хората по влаковете с новия си план за развитие на жп транспорта.  :)
В този ред на мисли, след изграждането на Тракия като завършена магистралата се открива въпроса как да бъде обслужвана останалата част на България, която по обективни причини няма досег до нея. Очевидно не може да се разчита на Хемус, така че трябва да се търсят алтернативни начини.
etnies, посоченият аргумент от теб малко прецаква смисъла. :) Повече поводи за спиране - по-ниска средна скорост, а нали това се опитваме да избегнем.
И да, пропускате момента за развитието на поизостаналите райони и причините в София да се получи такова струпване на хора.
« Last Edit: 17.05.2011, 16:09:10 by GTUser »

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #409 on: 17.05.2011, 16:07:00 »
В България много по-често можеш да пристигнеш по-рано на целевата гара.....
Което беше абсолютно недопустимо в едни други времена.Спомням си на входния семафор, на Товарна гара Бургас, как БВ е чакал по 10-15 минути, защото е дошъл по-бързо от обявеното по разсписанието.

Ако има скоростно трасе Варна - Карнобат, добавка към скоростното София - Бургас, това ще е най-реалистичното заради по-малкото средства, които би трябвало да се вложат.
Много ми е интересно каква е сегашната скорост по трасето Варна - Карнобат, и възможно ли е въобще скоростно трасе в този участък. Малко не ми се вярва.
« Last Edit: 17.05.2011, 16:15:49 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #410 on: 17.05.2011, 16:13:42 »
И сега е забранено да се пристига в съседната гара по-рано от 3 мин от определеното.
Вратичката обаче е, че буквално тълкувано, това се отнася за съседната на гарата на заминаването, т. е. може да минеш транзит през нея и да пристигнеш в по-следващата и 20 мин по-рано.

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #411 on: 17.05.2011, 16:19:06 »
Вратичката обаче е, че буквално тълкувано, това се отнася за съседната на гарата на заминаването, т. е. може да минеш транзит през нея и да пристигнеш в по-следващата и 20 мин по-рано.
В този смисъл, кой регулира семафорите в междугарията,защото се е случвало влак да спре в междугарие, за да изчака  точното разсписание ( това най-често се случваше в участъка Стралджа - Церковски)
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #412 on: 17.05.2011, 16:25:11 »
Светофорите в междугарията, доколкото и където ги има, работят автоматично и независимо от разписания.
Входните светофори на гарите се отварят от ръководител-движение в гарата или влаковия диспечер за гари на централно диспечерско управление.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #413 on: 17.05.2011, 16:55:35 »
etnies, посоченият аргумент от теб малко прецаква смисъла. :) Повече поводи за спиране - по-ниска средна скорост, а нали това се опитваме да избегнем.
И да, пропускате момента за развитието на поизостаналите райони и причините в София да се получи такова струпване на хора.

Ама нали точно това ми беше идеята - високоскоростна железница не помага по никакъв начин на изостаналите райони.

Тя е за бърза ПЪТНИЧЕСКА връзка между най-големите градове в страната. На това условие отговарят само линии София-Бургас и София-Варна. От чисто икономически съображения София-Варна е по-добре да се изгради като отклонение на София-Бургас, по която са и вторият и шестият по големина градове.
Построяването на северна скоростна линия реално минава само през Плевен и Шумен като голям град, на които си струва да има спирки.
Виж в по-далечно бъдеще ако Румънците докарат до Букурещ бърз влак може да се мисли и за София-Букурещ.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #414 on: 17.05.2011, 17:13:41 »
Е покрай скоростните влакове ще намажат и обикновените пътнически влакове, тъй като трасето ще е много по-добро и по-бързо :)

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #415 on: 17.05.2011, 18:28:03 »
etnies, аз пък не съм убеден, че заради икономически причини трябва да се отрежат толкова много хора от възможността за нормален скоростен транспорт, особено след като нямат дори и магистрала, която да ги свързва помежду им.
Точно заради икономически причини ако сравним северната със южната скоростна линия можем да видим, че северната трябва да е с приоритет. В крайна сметка, след като няма връзка под формата на скоростни пътища, трябва да има алтернатива под формата на жп транспорт.
Колкото до потенциалните клиенти, разликата между северната и южната е около 300 хил. (като изключим Варна от уравнението през Карнобат), което лесно може да се компенсира с традиционната обвързаност на Добрич, а не бива да забравяме и Силистра.

По изказаната преди логика, защо въобще да се строи Хемус като магистрала? Който иска да пътува по магистрала, да ползва Тракия.
Абсурдността на подобно твърдение (подсилено от мен, да не се засегне някой) само показва, че двете скоростни жп линии не са алтернатива една на друга, а са задължително условие за развитието на жп транспорта в България и - в този специален случай - на БДЖ.
« Last Edit: 17.05.2011, 18:30:06 by GTUser »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #416 on: 17.05.2011, 18:32:12 »
Първо изяснете какво разбирате под "скоростни линии".
160-200 км/ч не са високоскоростно движение, а по-големи скорости са всичко друго, но не и задължителни за развитието на ЖП транспорта.
Нашият ЖП транспорт има много други неща за развиване, преди да се мисли за скоростно движение.

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #417 on: 17.05.2011, 20:15:54 »
Колкото до потенциалните клиенти, разликата между северната и южната е около 300 хил. (като изключим Варна от уравнението през Карнобат), което лесно може да се компенсира с традиционната обвързаност на Добрич, а не бива да забравяме и Силистра.
Доколкото съм запознат отклонението за Силистра изобщо няма връзка с 2-ра линия (София - Варна), а е по 9-та линия някъде около Разград ( по памет), така че ако ще се връзва и Силситра трябва да се помисли за по пряк път, с разклонение някъде около Търговище - Попово.  Лично аз не съм чул някъде в България да се строи жп трасе в последните години, а и ще са нужни огромни инвестиции за това, а БДЖ няма наличен капитал за това.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #418 on: 17.05.2011, 20:55:42 »
Именно! Построяването на трасе за Vmax 250-300 км/ч ще глътне колосална сума, милиарди левове, които няма откъде да дойдат. Поддръжката му в последствие също няма да е евтина, а всички знаем как се поддържа у нас. Отделно сложете и покупката на подвижен състав за такива скорости и вече сумата стана космическа.
И не на последно място, вижда се че вече маса време не може да се направи едно нормално трасе за 160 км/ч от Крумово до Димитровград и това при условие, че профила е доста лек и не се налага да се правят някакви колосални инженерни творения.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #419 on: 17.05.2011, 22:24:35 »
etnies, аз пък не съм убеден, че заради икономически причини трябва да се отрежат толкова много хора от възможността за нормален скоростен транспорт, особено след като нямат дори и магистрала, която да ги свързва помежду им.

север: Плевен - 106 хил; Шумен - 83 хил. Общо 189 хил.
юг: Пловдив - 331 хил; Стара Загора - 136 хил. Общо 467 хил.

Потенциални пътници по маршрут София - Варна през Пловдив. Е кое да се избере
И ПО КАКЪВ НАЧИН СЕВЕРНА ВИСОКОСКОРОСТНА ЛИНИЯ ЩЕ ПОДОБРИ живота и развитието на Северна България, совен в Плевен и Шумен
Опростил съм примера за лесни сметки.
А и както се спомена високоскоростна линия е таква със скорост над 250 км/ч.

Всъщност спора е ненужен, темата е Бъдещето на БДЖ, а не научна фантастика :)