Освен това, мисля че въобще не сте прави, че високоскоростна линия няма да подобри с нещо живота в дадени населени места, даже напротив. Там където има железница, има развитие, просперитет! Навремето покрай линията са изниквали нови градове, села и веднага давам примери- Днешните градове Костенец(от гара Костенец) Стамболийски(бившето гара Кричим) Борово(Бившето Горна Манастирица, създадено от гарата и още 2 или 3 села), гаровите селища гара Бов, гара Лакатник и др. Ако искаме да ни се развива производството и селското стопанство,които правят висок БВП за това трябва да има силно развита ж.п.инфрастуктура, а не шосейни магистрали. Големите заводи са покрай ж.п.линии, за да има откъде да се товари продукцията.
Там където има железен път, натам се насочват и инвестициите, там се строят заводи, за да има с какво да си извозват продукцията, оттам се извозва и земеделската продукция, осъщетвява се бърза, безконфликтна връзка с други села, големи градове, други държави. За това си мисля, че не сте прави нито за едното, нито за другото, относно това, че големината на градовете определя пътникопотока, според мен и двете неща не са верни.