Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568540 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #440 on: 19.05.2011, 09:35:13 »
Не съм се изразил достатъчно подробно. Всички останали сигурни и големи настоящи потоци, не са гарантирани във времето. Прогноза за повече от 20 години е невъзможна, защото неможе да се прогнозира как ще се развие промишлеността и какво ще решат хората. Примерно Перник, дали след 20 години няма да има достатъчно работни места там или повечето пътуващи ще станат жители на София... Много въпросителни...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #441 on: 19.05.2011, 10:24:58 »
Вероятността Перник да престане да бъде сателит на София в следващите 20-50 години е по-малка от това Черно Море да пресъхне  :P

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #442 on: 19.05.2011, 10:26:13 »
Това е въпрос на планиране, каквото у нас напоследък не се практикува ;) При добро желание държавата може да контролира и развива икономиката в определени райони, а не всички да бягат към София.

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #443 on: 19.05.2011, 10:47:59 »
Милиарди евро се инвестират за изграждане на железница между стабилни, растящи, богати градове с бизнес,промишленост,образование,култура,архитектура, а не между замиращи села населени с бедни пенсионери и цигани.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #444 on: 19.05.2011, 13:01:08 »
Милиарди евро се инвестират за изграждане на железница между стабилни, растящи, богати градове с бизнес,промишленост,образование,култура,архитектура, а не между замиращи села населени с бедни пенсионери и цигани.
Ето затова в България никога няма да имаме скоростна железница,народът не е способен да плаща по примерно 20 евро за разстоянието София - Перник.

Въпреки цялото ми уважение към теб те съветвам да престанеш с обидния тон, който използваш в постовете си.Не ти е за пръв път.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #445 on: 22.05.2011, 00:57:24 »
Милиарди евро се инвестират за изграждане на железница между стабилни, растящи, богати градове с бизнес,промишленост,образование,култура,архитектура, а не между замиращи села населени с бедни пенсионери и цигани.

A ми е невероятно интересно, кой е този град в нашата страна който е стабилен,растящ,БОГАТ,с бизнес,промишленост,образование,култура  и архитектура??? Аз и за един не мога да се сетя камо ли за два които да се свържат!! Нашата държава е точно това,което си казал- замиращи села населени с бедни пенсионери и цигани.

Offline bagerite72

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
  • Човекът е човек когато е на път
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #446 on: 22.05.2011, 22:04:07 »
Историята говори, има и маса филми по темата (дори "Имало едно време на Запад"). Последните 200 години железницата е била кръвоносната система на съвременния свят. Ключов елемент в световната индустрия - светът нямаше да е същият без влака. И като всичко променящо се във времето (дори камъните са подвластни на времето, макар и за милиони години), Светът се променя. И идва горчивият момент, в който транспортът има различна структура. Железницата, колкото и да я обичам, вече не е толкова необходима, уви  >:( . Има надежда единствено, когато течните горива станат необосновано скъпи(поради изчерпване). Тогава енергията в света ще е основно електрическа. И ако не се създадат достатъчно леки, евтини и с голям капацитет акумулатори, автотранспортът може да отстъпи.
Drive this infernal machine!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #447 on: 22.05.2011, 22:09:32 »
В развитите европейски държави залагат на екологичен, евтин и сигурен транспорт (тролейбуси, метро, трамваи и влакове) и се стараят да съкратят автотранспорта - тъй, че си в грешка - защото автотранспорта е започнал да отстъпва вече.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline bagerite72

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
  • Човекът е човек когато е на път
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #448 on: 22.05.2011, 22:14:50 »
Дори да си прав, бил съм много пъти последните 6 години в Германия и там видях непрекъснати колони от тирове и на абсолютно всяка гара - закрити и неизползвани коловози - уви.........
Drive this infernal machine!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #449 on: 22.05.2011, 22:25:40 »
А дали видя, че тировете ги качват на Ro-La влакове ?  :)
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline bagerite72

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
  • Човекът е човек когато е на път
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #450 on: 22.05.2011, 22:35:37 »
Видях че по магистралите има колони от тирове, знам че качват и на влакове, но до сега не съм виждал такъв.......
Drive this infernal machine!

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #451 on: 22.05.2011, 22:43:32 »
А дали видя, че тировете ги качват на Ro-La влакове ?  :)
Не знам кога за последно си бил в Германия, но магаистарлите им са задръстени с тирове. Преди се правеха опити да накарат фирмите да качват камионите на Ro-La влаковете, но не с особен успех. Единствено остана забраната през уикенда за движение на тирове по магистралите с изключение на такива снабдени със специални разрешения (обикновено превозващи или бързоразвалящи се продукти или вредни и не търпящи стоене). Разбира се има обозначени обиколни маршрути не минаващи през аутобаните. Напоследък се наблюдава и доблрането на някои ж.п. маршрути с автобусни, което до преди няколко години не можеше да се види.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #452 on: 22.05.2011, 23:23:23 »
В Германия и ЖП линиите са задръстени с влакове, така че им е простено.
В Австрия обаче Ro-La превозите са доста по-развити.

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #453 on: 27.05.2011, 16:08:55 »
Понеже не знам къде да го напиша, май най-добре ще е тук:
Quote
30 спални вагони по поръчка на Българските държавни железници ще бъдат изработени в заводите турските държавни железници в град Адапазаръ, предаде БНР.

Директорът на българските държавни железници Пенчо Попов и техническият директор Георги Панчев са посетили производствената база. По време на срещата от българска страна са били одобрени предложените проекти за вагоните и практически започва производство им.

Освен от вагоните, българските гости са се интересували от произвежданите в завода дизелови локомотивни композиции и електрическите локомотиви и композиции. Обсъдено е била възможността в бъдеще да бъдат закупени от тях и за Българските държавни железници.

Новите спални вагони ще разполагат с по десет спални кабини, климатици, санитарни възли от т.н.затворен тип за опазване на околната среда. Във всяка кабина ще има електрически контакт, а вагоните ще разполагат и с по една душкабина. Пет от вагоните ще бъдат пригодени за ползване от лица с намалена подвижност.

Цялата поръчка се предвижда да бъде изпълнена до 2013 година.
актуално.ком

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #454 on: 27.05.2011, 16:12:58 »
Пропуснали сме новината за търг или става дума за "авариен ремонт"  :P
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #455 on: 27.05.2011, 16:37:13 »
Търгът беше отдавна. Не знам какво ще правим с толкова много вагони - 30 нови от Турция и още 18 втора ръка по които е следствен Пенчо Попов. На фона на всичко това в момента за влакова работа са ангажирани 8 вагона във вътрешно съобщение...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #456 on: 27.05.2011, 16:47:36 »
Явно искат да развиват нощните влакове до морето. Което не е лошо, но първо трябва да се скъси времепътуването.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #457 on: 27.05.2011, 17:21:21 »
То ако се скъси времето няма нужда от нощни влакове и спални вагони  ;)
Като писах, че за параметрите на България не са необходими купейни вагони при съвременна железница, точно това имах впредвид. Хората пътуват в купета с всякакви екстри, но хиляди километри...
« Last Edit: 27.05.2011, 17:22:55 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #458 on: 27.05.2011, 17:27:54 »
То ако се скъси времето няма нужда от нощни влакове и спални вагони  ;)
За всеки влак си има пътници. Така и за нощните.Пътувал съм с нощния от Бургас към София и трябва да кажа, че влакът започва да се пълни от Вакарел към София.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #459 on: 27.05.2011, 17:37:11 »
Исках да кажа, че ако тръгнеш в 23:00 и пристигнеш в 04:30 дори да си спал на най-меката кушетка пак ще си недоспал и комфорта от пътуването е под съмнение.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!