Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 568633 times)

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #460 on: 27.05.2011, 21:00:39 »
Спалните вагони в момента наистина не влизат в кой знае каква употреба, но умишлено повечето нощни влакове спират на повече гари и спирки, за да имат що годе приемливи часове на тръгване и пристигане. Иначе времепътуването може да се свие и то доста, но какво ще прави човек ако пристигне в 03:30 в Бургас или Варна, нито градски транспорт има, нито автобуси за курортите, а таксиджийте още возят на нощната тарифа. Когато вече имаме трасе плътно за 130-160 км/ч от София до морето, тогава ще отпадне нуждата от нощни влакове по тези направления, тъй като пътя ще е 2,5 - 3 часа и ако човек реши, може дори след работа да си хване влака и в 22 ч. да е вече в някой курорт. :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #461 on: 30.05.2011, 00:02:13 »
Относно нощните влакове, ви давам веднага едни пример от преди 2 дена, пътувах с влака, който тръгва 22.40 от София, и не само че всички места бяха заети, ами през целият път до Бургас имаше винаги поне 10-15 правостоящи в коридора. По едно време, като се пробудих между Чирпан и Стара Загора видях, поне 20 и повече правостоящи в коридора, а в преддверието имаше поне 4-5 човека. Населеността е сигурно над 150%, следователно тези влакове трябва да пътуват поне с 2 или 3 вагона повече, защото очевидно са много удобни за много хора.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #462 on: 02.06.2011, 10:46:15 »
http://www.investor.bg/news/article/117697/113.html
По повод спорът коя скоростна жп линия трябва да е с по-голям приоритет в момента, особено след завършването на магистрала Тракия...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #464 on: 01.07.2011, 18:25:38 »
ШЕФЪТ НА БДЖ СМЕНЕН

Изпълнителният директор на Български държавни железници (БДЖ) Пенчо Попов е освободен и на негово място е назначен Йордан Недев. Това съобщиха за "Дневник" правителствени източници. От министерството на транспорта все още не могат да потвърдят информацията.

Попов стана директор на БДЖ през октомври 2009 г. На поста беше назначен от тогавашния министър на транспорта Александър Цветков, след като уволни Христо Монов заради злоупотреби.

Попов работеше в БДЖ и преди да оглави дружеството. Недев досега е работил извън системата на железниците, съобщиха същите източници. Пред "Дневник" новият изпълнителен директор на БДЖ каза, че е работил по два проекта с БДЖ. Коментира, че се е съгласил да поеме поста, тъй като видял, че на най-високо ниво има работещ екип. Според него компанията, която е в лошо финансово състояние, се нуждае от реформи, за да се стабилизира и само с наливане на пари това няма да стане. "Положението със задлъжнялостта е меко казано сложно", добави Недев. Според него в следващите "много години" холдингът може да се справи с финансовите си проблеми.

Досега Недев беше част от екипа на консултанската компания MMD Partners. Започнал е професионалния си опит в българския офис на германската консултантска компания Roland Berger, където е работил по приватизирането на български предприятия. Бил е финансов консултант на Българската фондова борса на дружеството investor.bg, а след това е негов изпълнителен директор. Има дипломи от London Business School, Великобритания и от стопанския факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски".

В момента БДЖ е в лошо финансово състояние, като трудно плаща на доставчиците си. Дружеството е изправено пред опасността да спре половината си влакове, тъй като има стари задължения за доставка на гориво към "Лукойл". От Европейската комисия, Световната банка и правителството искат компанията да се реформира, за да работи по-ефективно. В момента българските железници са на последните места по производителност в ЕС. БДЖ се надява да получи заем от 460 млн. лв. от Световната банка, с който да плати стари кредити. Залог за отпускането на кредита е реформирането на системата. Заемът ще бъде изтеглен от държавата, ще се връща с пари от бюджета и ще бъде даден на БДЖ под формата на увеличение на капитала.

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/07/01/1116403_shefut_na_bdj_e_smenen_obnovena_v_1820_ch/


Йордан Недев
« Last Edit: 01.07.2011, 18:55:08 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #465 on: 01.07.2011, 19:02:06 »
Евала за това решение - новият директор не е от статуквото.
Злобен икономист - точно това има нужда БДЖ според мен, за да въведе най-накрая пазарния принцип в предлаганата услуга, а и наистина да реформира (дано за последен, а не за пореден път) тромавата структура на БДЖ-то.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #466 on: 01.07.2011, 21:24:45 »
Евала за това решение - новият директор не е от статуквото.
Злобен икономист - точно това има нужда БДЖ според мен, за да въведе най-накрая пазарния принцип в предлаганата услуга, а и наистина да реформира (дано за последен, а не за пореден път) тромавата структура на БДЖ-то.
Мдаа... интересна смяна... Истината е, че от известно време в борда на директорите на БДЖ има само нови лица, отново извън системата. Може би идването на този е доста дълго подготвяно. В същото време некъдърността на Иван Вазов 3 нараства с всеки ден. Последната издънка е от днес - шефовете на товарни превози подписват документ за закриване от 1 юли на гара Русе разпределителна, а за тази "новост" нито един товародател/получател не е уведомен...

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #467 on: 01.07.2011, 22:01:53 »
Започнал е професионалния си опит в българския офис на германската консултантска компания Roland Berger, където е работил по приватизирането на български предприятия.
Ето го ключът към бараката - той не е назначен, за да въвежда пазарен принцип, а за да излъска стоката за продажба.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #468 on: 01.07.2011, 22:08:06 »
Както се казва във вица за Айше - Дано, ама надали....

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #469 on: 01.07.2011, 22:15:33 »
Излъскването не винаги е положително действие. Бил съм свидетел как се подготвят компании за продажба. Различни похвати, различни цели. Понякога целта е заздравяване и повишаване на стойността, понякога е разграбване и занижаване стойността на компанията. Но едно е общото - винаги най-потърпевши са служителите на тази компания.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #470 on: 01.07.2011, 22:24:04 »
Te и в момента са потърпевши. Не виждам какъв плюс са бавенето на заплатите и осигуровките, лошите условия на труд, старата техника с която се работи, ниската квалификация и като следствие от предходното и т.н.
« Last Edit: 02.07.2011, 15:09:13 by etnies »

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #471 on: 01.07.2011, 23:14:11 »
Евала за това решение - новият директор не е от статуквото.
Злобен икономист - точно това има нужда БДЖ според мен, за да въведе най-накрая пазарния принцип в предлаганата услуга, а и наистина да реформира (дано за последен, а не за пореден път) тромавата структура на БДЖ-то.
Мдаа... интересна смяна... Истината е, че от известно време в борда на директорите на БДЖ има само нови лица, отново извън системата. Може би идването на този е доста дълго подготвяно. В същото време некъдърността на Иван Вазов 3 нараства с всеки ден. Последната издънка е от днес - шефовете на товарни превози подписват документ за закриване от 1 юли на гара Русе разпределителна, а за тази "новост" нито един товародател/получател не е уведомен...

Доста ще е трудно, да не кажа невъзможно както и да го погледнеш, който и да било шеф на Товарни превози да закрива гари собственост на НКЖИ.  ;)

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #472 on: 01.07.2011, 23:15:48 »
Te и в момента са потърпевши. Не виждам какъв плюс са бавенето на заплатите и осигуровките, лошите условия на труд, старата техника с която се работи, ниската кфалификация и като следствие от предходното и т.н.

Всичко това е вярно с изключение на първото - забавени заплати в БДЖ Група няма.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #473 on: 01.07.2011, 23:23:47 »
Винаги може да стане по-зле.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #474 on: 01.07.2011, 23:32:20 »
Евала за това решение - новият директор не е от статуквото.
Злобен икономист - точно това има нужда БДЖ според мен, за да въведе най-накрая пазарния принцип в предлаганата услуга, а и наистина да реформира (дано за последен, а не за пореден път) тромавата структура на БДЖ-то.
Мдаа... интересна смяна... Истината е, че от известно време в борда на директорите на БДЖ има само нови лица, отново извън системата. Може би идването на този е доста дълго подготвяно. В същото време некъдърността на Иван Вазов 3 нараства с всеки ден. Последната издънка е от днес - шефовете на товарни превози подписват документ за закриване от 1 юли на гара Русе разпределителна, а за тази "новост" нито един товародател/получател не е уведомен...

Доста ще е трудно, да не кажа невъзможно както и да го погледнеш, който и да било шеф на Товарни превози да закрива гари собственост на НКЖИ.  ;)
Може да ги закрива за търговска дейност - по ЕТПТ и ТЕА вече гара Русе разпр. не съществува!

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #475 on: 01.07.2011, 23:37:03 »

Може да ги закрива за търговска дейност - по ЕТПТ и ТЕА вече гара Русе разпр. не съществува!

Да закриваш гара и да закриваш гара за определен вид търговска дейност са 2 различни неща.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #476 on: 02.07.2011, 01:07:18 »
Същото като с 14-та: БДЖ изпращат факс на Полиграфснаб, че им спират доставките на хартия. Предлагат им да ползват терминала на Паплог, демек на конкуренцията :D

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #477 on: 02.07.2011, 01:12:47 »
Te и в момента са потърпевши. Не виждам какъв плюс са бавенето на заплатите и осигуровките, лошите условия на труд, старата техника с която се работи, ниската кфалификация и като следствие от предходното и т.н.

Всичко това е вярно с изключение на първото - забавени заплати в БДЖ Група няма.

В момента - не, след поредната инжекция от бюджета. Но проблема се появява хронично.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #478 on: 02.07.2011, 02:46:51 »
Te и в момента са потърпевши. Не виждам какъв плюс са бавенето на заплатите и осигуровките, лошите условия на труд, старата техника с която се работи, ниската кфалификация и като следствие от предходното и т.н.
Tочно така. Влакове ще има и след БДЖ. Персоналът зает в експлоатацията, който от ден на ден е все по-дефицитен така или иначе ще продължи да работи. Да му мислят безделниците в администрацията.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #479 on: 02.07.2011, 11:26:17 »

В момента - не, след поредната инжекция от бюджета. Но проблема се появява хронично.

Не се появява дори хронично, от 2004г работя в железницата и не съм имал драстично забавено плащане.