Вижте страниците на сдружение Градски транспорт и инфраструктура bgtransport.org и Facebook
Вчера около 18:30 преди кръстовището на Ботев с Тодор Александров 3415 беше останал на изолатор и видях, че ватмана сваля няколко пъти пантографа, явно нещо се опитваше да задейства, не знам. След неуспешните опити водачката излезе от трамвая и отиде до задния - Песа - мислех че ще се закачат, за да избута закъсалия малко напред, но жената извика колегата си, който се качи в кабината на Инекона и започна нещо да натиска. Не знам дали са успели да изкарат трамвая от изолатора, защото бях с колата и светна зелелно - та въпроса ми е Инеконите имат ли някакъв резервен акумулатор или друг способ за прдидвижване без ток?
Не, нямат. Имат начин за освобождаване на спирачки и използване на естествения наклон, малко по-особен от на другите трамваи. При оставане на изолатор, първо се спират всички възможни консуматори ниско напрежение - фарове, осветление, евентуално чистачка, отопление на кабината, с цел да се пести напрежението на акумулаторите. След което се изключват 4те групи, реверсьора се поставя в позиция по посока на наклона, натиска се бутон мивка и се подава ход.