Author Topic: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)  (Read 573891 times)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3040 on: 30.01.2024, 19:55:45 »
Добре, а каква е причината точно там в този участък основата да е калпава. Видимо асфалта си стои прилично и не вярвам земната основа да поддава от нищото точно под релсите

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3041 on: 30.01.2024, 20:53:44 »
Лоша основа под панелно трасе с безстеблени релси и под трасе с обичайни стеблени релси не е едно и също. Стеблените релси имат по-голяма опора срещу деформиране, безстеблените не, „Илиянско шосе“ е в пъти по-зле от „Македония“.
Безстеблените релси нямат никаква устойчивост срещу деформиране, защото са в панели, които имат огромна такава, така че не релсите или панелите са фактора, а тотално неадекватната основа, върху която са положени. Върху същата основа обикновени релси с траверси ще са в пъти по-зле.
Имах предвид, че когато релсата е безстеблена на лоша основа и няма мост между самата релса и основата и(стеблото на релсата), по-лесно ще се деформира във вертикала. Например на „Македония“ преди ремонти имаше един къс участък, където основа просто нямаше, бяха подпъхнали няколко павета да крепят, а релсите ги бяха бетонирали в „пакет“, да вибрациите бяха грандиозни, но нямаше деформации точно там и смятам, че беше заради стеблените релси, докато безстеблени релси в нестабилни панели биха се огънали като спагети много по-бързо, освен това при подобна схема самите релси са скрепени една друга и се крепят взаимно. Така си мисля де, надявам се да има някаква логика, поправи ме ако греша.
Добре, а каква е причината точно там в този участък основата да е калпава. Видимо асфалта си стои прилично и не вярвам земната основа да поддава от нищото точно под релсите
Под панелите трябва да има основа от твърд материал, баластова призма, но на повечето места из София, където имаше или все още има такива трасета технологията не е била спазена и панелите са положени върху гола земя противно на елементарни строителни изисквания. Когато строиш сграда първо облицоваш дъното на изкопа с бетон. Трасето по „Илиянско шосе“, каквото беше и по „Граф Игнатиев“, каквото е още по „Стамболийски“ е положено все едно да започнеш да лееш носещите стени и колони на една сграда върху гола земя без солидна бетонна плоча или каменна основа под тях.
« Last Edit: 30.01.2024, 21:05:25 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3042 on: 30.01.2024, 21:16:25 »
Имах предвид, че когато релсата е безстеблена на лоша основа и няма мост между самата релса и основата и(стеблото на релсата), по-лесно ще се деформира във вертикала.
Основата на релсата е жлебът на панела, който не се деформира, съответно и релсата няма как да се деформира, освен между два панела, което е проблем на панелите, а не на релсите.
И нормална релса ще се деформира между два панела с 5 см разлика във височината.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3043 on: 30.01.2024, 21:49:18 »
Тука намеквате за строене на железен път без адекватно долно строене. Това с полагането върху земя е било на мода преди войната при теснолинейките и то 600 мм

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3044 on: 30.01.2024, 21:56:53 »
Както и в София по времето, когато са полагани тези панели.
Панелната технология е много хубава иначе. С панели се строят железопътни линии за 350 км/ч. Това обаче изисква перфектно подготвено земно легло и точно тази част е максимално спестена при нашата побългарена технология за полагане на панелите. Затова най-първите панелни трасета бяха и най-здрави - спазена е технологията така, както е внесена, заедно с вносните панели. После са започнали рационализациите. Тогава рационализаторството е било много на мода и всякакви специалисти и съвсем не специалисти са се надпреварвали да си смучат от пръстите рационализаторски предложения, много от които са завършвали повече или по-малко трагично.
« Last Edit: 30.01.2024, 22:00:14 by bdz43r »

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3045 on: 30.01.2024, 22:20:22 »
Впечатлението ми за Инеконите е, че са доста здрави. Колко години издържаха на разбитото трасе по Македония и Цар Борис, пък сега не могат към Илиенци...
Няма нужда, един модел трамваи съсипахме вече с трасето към Илиянци...

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3046 on: 31.01.2024, 12:40:13 »
Впечатлението ми за Инеконите е, че са доста здрави. Колко години издържаха на разбитото трасе по Македония и Цар Борис, пък сега не могат към Илиенци...
Няма нужда, един модел трамваи съсипахме вече с трасето към Илиянци...
Два , за да сме точни - ЧКД и Шиндлер.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3047 on: 23.02.2024, 01:30:08 »
Трамвай 3402 тряска и тропа силно от последна талига по равен прав път. Експлоатацията по разбити маршрути и засилването в завой, преди излизане от права, както и рязкото спиране, дават негативни отражения върху модела.
------------------------

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3048 on: 07.03.2024, 17:21:42 »
3406 и 3411 някакви проблеми ли имат? 3406 съм го виждал един, единствен път тази година втора смяна, а 3411 беше възстановен на линия след основния ремонт и изчезна от радара.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3049 on: 08.03.2024, 13:39:39 »
3406 си излиза редовно. 3411 след основния ремонт е потресаващ, непрекъснато се прибира за двигател, да не говорим каква мазаница са сътворили в Трамкар и как дойде със завлечена първа талига.. А как твърдо возят 3407 и 3411... Най-големите боклуци. 3414 чака за смяна на колоос и не излиза.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline 01Milen09

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 452
    • View Profile
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3050 on: 08.03.2024, 15:13:31 »
3411 днес си е на 6
Любим тм-933
Любима линия: 11 Илиянци-Княжево
Депо "Банишора"

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3051 on: 08.03.2024, 16:21:25 »
3411 след основния ремонт е потресаващ, непрекъснато се прибира за двигател, да не говорим каква мазаница са сътворили в Трамкар и как дойде със завлечена първа талига.. А как твърдо возят 3407 и 3411... Най-големите боклуци. 3414 чака за смяна на колоос и не излиза.
А стоя в „Трамкар“ 10-11 месеца, чудно.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3052 on: 01.04.2024, 19:19:03 »
Четвъртите талиги на 3404, 3408 и 3415 дрънчат и трещят повече от накои от най-завлечените средни секции на Шиндлери. 3414 от своя страна е възстановен.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline 01Milen09

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 452
    • View Profile
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3053 on: 01.04.2024, 19:51:21 »
Ако не се лъжа, 3414 чакаше колооси , ако греша ме поправете.
Любим тм-933
Любима линия: 11 Илиянци-Княжево
Депо "Банишора"

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3054 on: 04.04.2024, 09:30:05 »
 3406 трещи с IV-та талига като някоя София, вътре е нацъфтяла ръжда по ръба на прозорците. От двигателите се чува странен електронен звук преди потегляне(звучи малко като вибриране на телефон). Тръбната арматура в салона е изключително олющена, тапицерията на седалките е мръсна и обгорена със запалка... Вандализмът се шири все повече навсякъде из града, но особено в места като Обеля, Надежда, Илиенци, Враждебна и др. Селата от северната част на София и другите направления също не правят изключение от гореизброените квартали.
 
« Last Edit: 04.04.2024, 11:22:18 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3055 on: 04.04.2024, 11:42:41 »
Той ще е някой от следващите ремонти в „Трамкар“, в общия случай карат до 6-7 години максимум, неговият е от края на 2017, началото на 2018 г.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline martingeorgiev11

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3056 on: 25.04.2024, 17:43:14 »
След като ТМ6 започне да се обслужва от Песа, тези трамваи къде ще отидат?

Offline ComradeViki54

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 74
    • View Profile
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3057 on: 25.04.2024, 17:47:14 »
На тм1 или както аз я наричам: тм6 на патерици.
Трамвайно депо "Банишора"
Мотриса - 934
Линия - 6

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3058 on: 25.04.2024, 17:57:44 »
Надявам се да отидат по 8 и 11 и да махнат част от бг таралясниците.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #3059 on: 25.04.2024, 18:12:51 »
И аз се надявам, но няма да се случи.