Доста се отклонихме от темата, което може да се окаже проблем. Но така се получава винаги, когато някой се хване за една дума ... и стане цял роман.
Като писах за видовете ТО дадох пример с автомобил защото това превозно средство е по близко до членовете на форума (изключително малко са тези, които са заети с трамваи професионално). Пропуснал съм да отбележа, че става дума за ТО в гаражи за служебни автомобили, където поддръжката е стандартизирана, а не за лични автомобили. Има разлика - личният автомобил се поддържа според желанието и по начин приет от собственика. Никой не проверява маслото, спирачната течност, охладителната течност, светлините ... и др. всеки ден - просто се качва, пали и тръгва. За такива дейности (обикновено мъжете) са си определили един почивен ден от седмицата (за да не се мотаят из дома в краката на шетащата си жена защото ще им намери някаква работа). Или другият вариант - "само кара, без да бара" и като спре - търси монтьор ("майстор") ...
Не е така в гараж със служебни автомобили. Там задължителто трябва да има длъжностно лице отговарящо за техническата изправност на возилата, обикновено длъжността се казва "Механик". След като водача провери нивата на споменатите течности и (например) гумите ... потегляйки спира при Диспечера за Пътен лист, който трябва де се подпише от Механика. Тогава Механикът проверява свитлините ... и каквото още поиска от водача. Ако има неизправност автомобила не излиза от гаража. Това някъде се нарича предпътен преглед.
При трамваите е почти същото ... Вечер като се прибират от път се преглеждат от дежурната смяна и при нужда се отклоняват за ремонт - леки ремонти през нощта или тежки ремонти на следващия ден. Сутрин като излизат на линия светлините, отоплението, тикетсистемата, перфораторите, и др. се проверяват от Механика (Дежурния по депо).