Получава се един омагьосан кръг и всичко опира до възпитание и елементарна култура (както и до финансиране и държавна/общинска политика). От една страна горното е абсолютно вярно, но от друга - каквито пътниците, такива и водачите. Колко пъти сте се качвали в автобус/тролей/трамвай/метро и някоя лелка (в повечето случаи са жени) не се лепне на вратата така, че да пречи на всички останали, вместо да продължи навърте и да се хване някъде така, че да не пречи на останалите качващи се или слизащи? Колко пъти, докато на Т6А2 им работеше предупредителния дълъг звънец за затваряне на вратите, ви се е случвало при предупредителен сигнал някой Ганьо да хукне и да се катери при затварящи се врати, вместо да остане и да изчака? Навсякъде по белия и цивилизован свят (а и не само там) градският транспорт се движи много бързо, на повечето места спира само на тези обозначени места, където му махнат отвън или натиснат копчето отвътре и като стигне спирка пътниците не се бавят по 15 минути в слизане, качване, оглеждане и бъркане в носа през това време. Колко от тези неща биха се случили в София? Като пуснаха първата партида мерцедеси по 305, за известен период от време работеха по германската система - вратите се отваряха с бутон от пътниците и след няколко секунди се затваряха сами. Какъв бой настана тогава. На Орлов мост един шофьор специално слезе от рейса, отиде до трета врата и демонстрира на двама пенсионери, че не е той говедото, което им затваря вратата под носа, а тя (вратата) сама си се затваря ако не се натисне копчето. Въпреки всичко пенсиите не останаха доволни от тази демонстрация и пак шофьора беше виновния. Що се отнася до общинската политика, то нещата там от години са пределно ясни - винаги няма пари, както и желание. Трамвайният транспорт е приоритет (след метрото) само на хартия, но нищо не се прави по въпроса. Тролеите са като някакво досадно наследство, което е нещо средно между автобус и трамвай, ама не е нито рак, нито щука. Автобусите ще се дадат на частници и така проблемите ще се решат с магическа пръчка, разписанията ще се режат след всяко шестмесечие и ще се вайкаме защо хората не ползват градски транспорт и защо никой не се возил по дадени линии, които са на интервал от 15 и повече минути във върхов момент, а обслужват няколко големи квартала. Метрото (дори там, където го има) също е на доста голям интервал, особено в следобедния връх и в празнични дни. В повечето влакчета в пиков час е задушно, некомфортно, зимата студено, а това се явява гръбнака на транспортната схема.
П.С. Темата не е за тук, но се връзва с горните мнения.