Author Topic: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)  (Read 573805 times)

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2460 on: 29.06.2011, 13:21:59 »
...
Danchoti e толкова прав, че направо ми се реве. Хубаво е да запомним мнението му, защото това е начина, по който МОЖЕ да изглежда обществения ни транспорт. Тъжно е, при положение, че имаме техническата възможност да осъществим нещо толкова елементарно, да се намират хора, които да спорят колко е необходимо това и да ни успокояват с думите, че видите ли преди две години е било много по-зле от сега, та да се радваме на това, дето ни е останало. Много тъжно.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2461 on: 29.06.2011, 14:38:56 »
Получава се един омагьосан кръг и всичко опира до възпитание и елементарна култура (както и до финансиране и държавна/общинска политика). От една страна горното е абсолютно вярно, но от друга - каквито пътниците, такива и водачите. Колко пъти сте се качвали в автобус/тролей/трамвай/метро и някоя лелка (в повечето случаи са жени) не се лепне на вратата така, че да пречи на всички останали, вместо да продължи навърте и да се хване някъде така, че да не пречи на останалите качващи се или слизащи? Колко пъти, докато на Т6А2 им работеше предупредителния дълъг звънец за затваряне на вратите, ви се е случвало при предупредителен сигнал някой Ганьо да хукне и да се катери при затварящи се врати, вместо да остане и да изчака? Навсякъде по белия и цивилизован свят (а и не само там) градският транспорт се движи много бързо, на повечето места спира само на тези обозначени места, където му махнат отвън или натиснат копчето отвътре и като стигне спирка пътниците не се бавят по 15 минути в слизане, качване, оглеждане и бъркане в носа през това време. Колко от тези неща биха се случили в София? Като пуснаха първата партида мерцедеси по 305, за известен период от време работеха по германската система - вратите се отваряха с бутон от пътниците и след няколко секунди се затваряха сами. Какъв бой настана тогава. На Орлов мост един шофьор специално слезе от рейса, отиде до трета врата и демонстрира на двама пенсионери, че не е той говедото, което им затваря вратата под носа, а тя (вратата) сама си се затваря ако не се натисне копчето. Въпреки всичко пенсиите не останаха доволни от тази демонстрация и пак шофьора беше виновния. Що се отнася до общинската политика, то нещата там от години са пределно ясни - винаги няма пари, както и желание. Трамвайният транспорт е приоритет (след метрото) само на хартия, но нищо не се прави по въпроса. Тролеите са като някакво досадно наследство, което е нещо средно между автобус и трамвай, ама не е нито рак, нито щука. Автобусите ще се дадат на частници и така проблемите ще се решат с магическа пръчка, разписанията ще се режат след всяко шестмесечие и ще се вайкаме защо хората не ползват градски транспорт и защо никой не се возил по дадени линии, които са на интервал от 15 и повече минути във върхов момент, а обслужват няколко големи квартала. Метрото (дори там, където го има) също е на доста голям интервал, особено в следобедния връх и в празнични дни. В повечето влакчета в пиков час е задушно, некомфортно, зимата студено, а това се явява гръбнака на транспортната схема.

П.С. Темата не е за тук, но се връзва с горните мнения.
« Last Edit: 29.06.2011, 14:40:57 by Metan »

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2462 on: 30.06.2011, 00:14:35 »
Много тъжно.
Да, наистина е тъжно хората да си мислят, че превозното средство е длъжно да ги чака, докато тичат от някъде си. Тъжно е, че докато пресичат улица/булевард ( в повечето случаи дори не и на пешеходна пътека) се пазят от колите, но от 30 тонни машини не ги е страх. Тъжно е, че си мислят, че ватманът е длъжен да им връща ресто - пример 10 левз за един билет и така нататъка, и така нататъка.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2463 on: 30.06.2011, 11:30:35 »
Да, напълно прав си 701 , и това е голата истина , но човек , който стои отзад или е отстрани не я вижда .

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2464 on: 30.06.2011, 11:43:13 »
Да се създаде тема манталит на българина и там да продължим дискусията, не виждам подходяща тема, а искам желание да се изкажа:

Да, напълно прав си 701 , и това е голата истина , но човек , който стои отзад или е отстрани не я вижда .
Напротив, виждам я всеки ден. В трамвая се возят 10 човека, обаче ще възникне скандал между тях. Онзи ден едно момиче тръгна да си качва количката през първата врата на 2053, не знам дали не е обозначено доста ясно, че това нещо става от втора врата. Резултатът бе едноминутни мъки. Вчера при полупразен трамвай 2035 едно момиче ме изблъска, за да седне на статичния, явно е по-удобен от седалките. Непрестанно виждам как хора се лепват на стъклото на кабината при наличие на много празни места. Аз бях един от най-големите привърженици да се махнат всички бутони за бързо затваряне на вратите на Т6А2, обаче като гледам колко силно звъни, а в същия момент хора се качват, а ако вратата вземе та ги притисне започват мигновенно да крещят по ватмана. Но и ватманите, които не използват грам сигнализация също са в графата недобросъвестни - не е нормално да си с две минути аванс и да затваряш вратите без звънец, все пак има грамотни хора като мен и доста други, които знаят, че вратите се затварят със сигнал. Затискала ме е и почти ме е повличала некадърница, след като аз се качвам на бегом минавайки зад трамвая и в момента, в който съм на първото стъпало трамваят едновременно тръгва и затваря вратите, естествено без сигнал. Има още много какво да се напише, мнението на Danchoti трябва да си е на видно място.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2465 on: 30.06.2011, 20:45:30 »
Само дето зад трамвая през линиите и насрещното движение нямаш право като пешеходец да се появяваш - нито идваш от тротоара на спирка насред платното, нито има пешеходна зона и т.н. Правилата за движение по пътищата важат и за пешеходците и са важни за тяхната лична безопасност, защото ако се беше появил към вратата от уредените от закона места, ватманката щеше да може да те види в огледалото.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2466 on: 05.07.2011, 09:55:03 »
Имам право да се качвам в трамвая през вратата. Откъде ще се появя няма значение, как пък го реши, че не можело да мианвам зад трамвая, пресичам си на пешеходната пътека и се качвам от последната врата. Никой ватман няма право да потегля без да е убеден, че всички врати са затворени. На инеконите положителното е, че хем имат някаква мижава сигнализация, хем имат блокировки. Макар да съм виждал с очите си как и на инеконите блокировките се изключват. В това отношение в общинските предприятия са много либерални спрямо ватманите - да сложат една глоба от 50 лв. за изключени блокировки на Инекон и Т6А2СФ и да се оправят нещата. Пореден пример как ватмани на своя глава си правят работата по-лесна, за сметка на безопасността на пътниците.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2467 on: 05.07.2011, 10:06:43 »
Аз не знам такава спирка, на която задната врата на трамвая да остава на пешеходната пътека. Винаги растоянието между края на спирката и пешеходните пътеки е поне 5-6 метра. А да ходиш по протежение на платното между пешеходната пътека и спирката, или още по-лошо зад трамвая по линията, щом ватманката не те е видяла, си е абсолютно нарушение на ЗДвП. И въпреки, че пешеходците не взимат книжки, са длъжни да спазват ЗДвП!!! Много е странно как мериш с неравен аршин - за теб шофьор, който спазва правилата е виновен, а пешеходец, който не спазва правилата - невинен.

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2468 on: 05.07.2011, 12:03:19 »
Спрете да се хващате за ВСЯКА дума. Ако не можете да измислите други аргументи спрете да пишете ненужни и безсмислени мнения. Аз съм се качвал по въпросния начин, като пресичам от единия тротоар на Алабин на другия зад трамвая и се качвам на последната врата. Къде си видял на Алабин пешеходна пътека в района на Македония или ще ме пращаш да пресичам някъде другаде? Какво предлагате, да мина през трамвая или да рискувам ватманът да не ме види докато си говори по телефона и да ме прегази?

Offline dsgnfan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 61
    • View Profile
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2469 on: 13.08.2011, 02:01:52 »
На  2408 поне 2 или 3 от седалките в 3-ти вагон най-отзад са претапицирани. Явно са имали инцидент и са се погрижили за тях. Похвално!

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2470 on: 07.09.2011, 10:54:12 »
Току що някаква кутия на покрива на 2407 по линия 5 се запали малко след спирната на автогара Овча купел, посока Княжево. Трамвая е спрял и пътниците бяха евакуирани.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2471 on: 08.09.2011, 21:44:24 »
Искам да попитам за какво са двата педала на Инеконите. Извинявам се ако е питано вече. ;)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2472 on: 08.09.2011, 22:02:21 »
Току що някаква кутия на покрива на 2407 по линия 5 се запали малко след спирната на автогара Овча купел, посока Княжево. Трамвая е спрял и пътниците бяха евакуирани.

Повреда в "ключа за стрелките" е предизвикал запалване на "резистора за стрелките" ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2473 on: 08.09.2011, 22:06:59 »
Искам да попитам за какво са двата педала на Инеконите. Извинявам се ако е питано вече. ;)

Ето ти картинка ...

Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2474 on: 08.09.2011, 22:29:52 »
Но на таблото има бутони за звънеца и пясъка. Защо са им и педали? И другото. За какво е бутона вода?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2475 on: 09.09.2011, 00:38:40 »
Но на таблото има бутони за звънеца и пясъка. Защо са им и педали? И другото. За какво е бутона вода?

Дублирането на органите за управление се прави с цел улесняване на водача - да може да задейства съответните системи със свободен в момента крайник.
Бутон "вода" ...(?) - да не бъркаш?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2476 on: 09.09.2011, 01:35:39 »
Може да е за мивката или ако загази във вода.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2477 on: 09.09.2011, 01:42:13 »
Може да е за мивката или ако загази във вода.

 :boat: Заедно с чифт ботуши за ватмана ...   :rofl:
« Last Edit: 09.09.2011, 01:44:11 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2478 on: 09.09.2011, 09:19:04 »
Бутон "вода" ...(?) - да не бъркаш?
Това да не е като на Т6B5, които имат бутон за измиване на предното стъкло? Има туба с маркуч, ама на доста вагони не работи :D
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« Reply #2479 on: 09.09.2011, 09:50:33 »
За бога, спирката пак не работи :hammer: иначе щях да ви покажа снимка. Този бутон се намира вдясно от този за пясъка и под него пишеше "вода". Но на Инеконите по таблото са допуснати толкова много правописни грешки, че няма да се учудя ако са имали нещо друго предвид.
« Last Edit: 09.09.2011, 10:51:50 by difian »