Author Topic: Доставка на 13 броя нови нископодови съчленени трамваи за 1009 mm  (Read 19445 times)

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
То нали се оказва, че и БДЖ май са се спряли на Pesa.
За цената която са обявили, това е единственият кандидат. Лично мнение, че модела ще е Pesa Dart.
Явно Доналд Туск не случайно рецитираше Иван Вазов  :)
Освен в Полша, Русия и България някъде другаде движат ли се Песи?

Offline Ithebeast

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 782
  • Трамвайно депо "Банишора"
    • View Profile
    • Email
В Клуж, Румъния има Песи, както и в Сегед.
« Last Edit: 22.08.2018, 01:41:06 by Ithebeast »
Трамвайно депо ''Банишора''
Трамвайна мотриса инв. номер 509
Линия номер 1.

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 978
    • View Profile
Освен в Полша, Русия и България някъде другаде движат ли се Песи?
Румъния, Унгария

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
    • Email
Песа е в предфалитно състояние. И не знам точно как "експертите" ще си променят решението при положение, че процедурата е в КЗК. Другият вариант е Шкода нарочно да са си осрали офертата, за да спечели Песа, пък в някой друг град от по-цивилизованата част на Европа ще се случи обратното. Аз на теб нещо, ти на мен, за сметка на клиента.
« Last Edit: 22.08.2018, 04:06:40 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 636
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Другият вариант е Шкода нарочно да са си осрали офертата, за да спечели Песа, пък в някой друг град от по-цивилизованата част на Европа ще се случи обратното. Аз на теб нещо, ти на мен, за сметка на клиента.
Твърде вероятно да е така. Както едно време Alstom подадоха некоректна оферта за БДЖ, за да спечели Siemens.

P.S.: Виждал съм ДМВ Pesa в Италия.
« Last Edit: 22.08.2018, 10:03:57 by Ilian »

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5291
    • View Profile
Дано Шкода обжалват.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5606
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Трудно, при все, че грешката е при тях, а ПЕСА са обявени за победител именно след тяхно обжалване на първоначалния избор на Шкода.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12583
    • View Profile
    • Email
Няма да се учудя ако заради лошото състояние на РП, заради което ще трябвада влагат повече в поддръжка по време на гаранцията да не им се занимава с нас. Макар че колко пари сме наляли в тях през годините ние сме им доста голям клиент-то не бяха локомотиви от няколко серии, тролеи, автобуси и шасита, камиони, двигатели. Някак през годините все от тях сме купували. Да вземат от Шкода да ни направят оферта за ремонт да си оправят локомотивите които са ни продали, че на нищо не мязат вече.

А какво им е на Песа всъщност, доста комфортни и тихи трамваи, с хубав модерен дизайн. Не съм чул да има и някакви сериозни ядове с тях, дори че са доста надеждни. Забравихте едно време, когато зимата замръзваха трамваите и вътре беше студено като навън почти, лятото вътре топло като навън, само дето си на сянка. А пък такъв голям трамвай като Песата с изцяло климатизиран салон...даже и по снимките от Полша и Чехия, че и в Германия повечето не са климатизирани и нямат система за регулиране на температурата в салона.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17840
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Песите са си много хубави трамваи, но аз исках разнообразие. Така щяхме да имаме и база за сравнение. И да, Песа, определно са по-комфортни от кончара, който беше 2008 г в София.
мур

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5291
    • View Profile
Няма да се учудя ако заради лошото състояние на РП, заради което ще трябвада влагат повече в поддръжка по време на гаранцията да не им се занимава с нас. Макар че колко пари сме наляли в тях през годините ние сме им доста голям клиент-то не бяха локомотиви от няколко серии, тролеи, автобуси и шасита, камиони, двигатели. Някак през годините все от тях сме купували. Да вземат от Шкода да ни направят оферта за ремонт да си оправят локомотивите които са ни продали, че на нищо не мязат вече.

А какво им е на Песа всъщност, доста комфортни и тихи трамваи, с хубав модерен дизайн. Не съм чул да има и някакви сериозни ядове с тях, дори че са доста надеждни. Забравихте едно време, когато зимата замръзваха трамваите и вътре беше студено като навън почти, лятото вътре топло като навън, само дето си на сянка. А пък такъв голям трамвай като Песата с изцяло климатизиран салон...даже и по снимките от Полша и Чехия, че и в Германия повечето не са климатизирани и нямат система за регулиране на температурата в салона.

 На Шкода вообще не им пука за нашите локомотиви - ако ще да изгорят и до последният, че да ни отправят оферта.

 И е абсурдно твърдението, че в Германия и Полша не са климатизирани трамваите.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10318
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Песа може и да са хубави спрямо това, което сме познавали преди тях, но това не значи, че са най-добрият избор и аз определено бях привърженик на спечелването на Шкода, но след като те не ни намират за надежден клиент...
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!


Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2025
    • View Profile
    • Email
Жалко. А какви са възможностите трамваите да пристигнат преди трасето до Княжево да е готово?

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2056
    • View Profile
Защо да е жалко? Защото няма да има още един нов модел към гювеча от 10 такива трамвая, 20 онакива и 5 други ли?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4939
    • View Profile
Все пак е по-добре да има 38 унифицирани трамвая вместо 25 от един производител и 13 от друг - така поддръжката се улеснява значително и се намаляват разходите. Малка е вероятността в близко бъдеще да се закупи голяма партида от един производител наведнъж. :rolleyes:
« Last Edit: 25.10.2018, 18:03:05 by V.Peichev »

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5291
    • View Profile
Съгласен съм за унификацията... и харесвам Песа, но все си мисля, че малко нагласено станаха нещата...

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
    • Email
Вероятно са се погодили по между си - или при нас Песа, пък Шкода ще спечели някъде на друго място. А простотията с ниски прогнозни цени при процедурата по ЗОП ни обрича да видим я Бомбардие, я КАФ, когато цъфнат налъмите.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2019
    • View Profile
Все пак е по-добре да има 38 унифицирани трамвая вместо 25 от един производител и 13 от друг - така поддръжката се улеснява значително и се намаляват разходите.
И като се улеснява да си видял да се прави нещо по табелите на 2301-2320? На 2322 бутоните в салона на дръжките до вратите не работят от сума ти време и няма сила, която да ги направи работещи. Свърши ли гаранцията - идват с чуковете и телта и почват рационализациите. На 2309 му е изкъртен единия капак за повдигане на криковете най-отзад отляво. Няма и да го оправят сигурно, нали е глезотия. Ще му сложат някоя ламарина от някой динозавър като почнат да ги режат и всичко ще е наред докато ламарината не ръждяса и не почне много да си личи. 2310 кара с пукнато челно стъкло от доста време и няма кой да го подмени, сигурно трябва да се напука цялото. Дали ще е Песа или Шкода, свърши ли гаранционната поддръжка са дотам с унификацията. След някоя и друга година ще минат през Трамкар за първото си ГПР и тогава вече ще са напълно унифицирани.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5606
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Затова в нормалните страни като обявяват поръчки за подвижен състав, включват и извънгаранционна поддръжка за още 5-10 години, за да няма такива простотии. Ама тук сме евтини на брашното и скъпи на триците...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8204
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Аз пък силно се надявах да са Шкода. Песите не ми харесват толкова.