Author Topic: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)  (Read 244534 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #200 on: 27.04.2017, 11:28:58 »
Нищо не пречат. А пък и това че днес няма нужда, не означава че утре няма да има или да решат да ни дадат и ремаркетата. То по тази логика и на половината чешки да ги махнат и без това все сами си вървят.

Тези трамваи ще е готино да ги пишат и на 10-ката, прави ми впечатление че има доста голям пътникопоток там и ще са по-удобни от единчни ЧКД-та. На 5 и 7 също добре ще пасват.

А защо да се амортизират и ръждясват на линия. Освен това при сблъсък пораженията са доста по-малко когато ги няма автосцепките.

За 10 линия са идеални, в Базел нарочно са се движели по най-стръмната им линия точно краставици заради по- добрите им системи за сигурност и наличието на блокировки.
« Last Edit: 27.04.2017, 13:51:55 by fafan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #201 on: 27.04.2017, 12:24:06 »
Ако ги поддържахме, и Българските трамваи можеше в момента да изглеждат така, и ако ги бяхме ремонтирали според съвременните стандарти, а не да оставяме старите неуплътнени веещи се врати и директния контролер. Както се виждате, не винаги е необходимо чисто нова техника за да ни е хубаво.

А нашите имат някои по-добри решения, например при монтирането на средната секция нашите инженери по-хубаво са го измислили с добавянето на още една талига, а не по този начин да се получи тази сложна конструкция. Както виждате и при контакторно управление може да се направи така че да вози съвсем плавно.

Всъщност при 4027 не е ли направено по подобен начин-с контактори, но с джойстик, компютър и ел.моторче, вместо директно с ръчката?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #202 on: 27.04.2017, 12:31:16 »
...

Всъщност при 4027 не е ли направено по подобен начин-с контактори, но с джойстик, компютър и ел.моторче, вместо директно с ръчката?

Не, там е с управление както на Т6А2.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #203 on: 27.04.2017, 14:41:43 »
Управлението не позволява реализация на автоматична защита срещу боксуване - няма как да се намали токът на тяговите двигатели автоматично независимо от ватмана за разлика от вагоните с тиристорно или транзисторно управление.  :rolleyes: При такава конструкция никоя блокировка или защита не може да бъде достатъчно бързодействаща в рамките на милисекунди. За 1990г. нормалното решение е било импулсно управление с двуоперационни тиристори и микропроцесор, което осигурява бързодействащи защити, икономия на енергия, плавно тръгване и спиране, голям междуремонтен пробег, лесна поддръжка с минимум труд и т.н. :rolleyes:

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #204 on: 27.04.2017, 14:44:52 »
Не са подходящи за 10 - има криви с малък радиус и сериозни наклони, нужни са достатъчно голямо сцепно тегло както и защити и блокировки. :rolleyes: Също пътникопотокът по 10 не е чак толкова голям. :rolleyes:
Нито едно от изброените не е вярно. Ела да видиш пътникопотока в час пик.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #205 on: 27.04.2017, 16:08:12 »
Не съм виждал претъпкан единичен T6A2(SF)  по 10 във вечерен пик да има трудности със затварянето на вратите, трисекционни вагони ще бъдат полупразни и трудно ще се запълнят седящите места. :rolleyes: Увеличаване на интервалите за да се пуснат такива големи вагони не е оправдано отникъде, по-скоро има смисъл от разпокъсани пикови състави T6A2(SF). :rolleyes:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #206 on: 27.04.2017, 16:21:45 »
Не си прав, много хора ползват 10, и то не само в центъра, а и в перифериите на линията. Така че Базелските биха били добри мотриси за 10, всъщност всичко е по-добро от единично ЧКД по 10. Така че е хубаво да се помисли по-въпроса и вместо да се режат на куп трамваи, да се замислят отново за старата но добре позната СМЕ, поне.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #207 on: 27.04.2017, 16:55:52 »
Успоредно с механичният пусково-спирачен контролер има електронен блок, който осигурява плавно преминаване между позициите. Т.е. плавна промяна на електрическите характеристики между две поредни позиции на контролера.
При отказ на "елекрониката" има възможност тя да се изолира и ТМ да се прибере в депо с механично управление на контролера. До сущ като българските - тогава се усеща прехода между позициите.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13998
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #208 on: 27.04.2017, 17:37:35 »
Возих се и аз най-накрая на 674. Въпреки ехидните подмятания на някои, че пак сме обрали боклуците на Европа, смятам, че трамваите са много добри за нашите условия. Пъргави са, потеглят и спират плавно, и са доста по-комфортни от българските, возията им е много по-добра. Голямо удобство е, че има нископодова секция, както и падащите стъпала - много по-удобно е за деца, пенсионери, инвалиди и майки с колички. Дори през разбитото трасе по Стамболийски се движат по-стабилно от българските. Дано в депо Банишора се стегнат и поддържат в приличен вид тези трамваи и в следващите години.
Жалко, че по 8 линия преобладават все още пенделите, които с високия си под и липсата на нископодова секция са крайно неудобни за пътниците.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #209 on: 28.04.2017, 12:12:17 »
Не си прав, много хора ползват 10, и то не само в центъра, а и в перифериите на линията. Така че Базелските биха били добри мотриси за 10, всъщност всичко е по-добро от единично ЧКД по 10. Така че е хубаво да се помисли по-въпроса и вместо да се режат на куп трамваи, да се замислят отново за старата но добре позната СМЕ, поне.

Най-справедливо според мен ще е да ги редуват за да има навсякъде нископодови трамваи през 1. Не са вече чак толкова много коли на линия, с 28 трамвая ако се редуват през 1 може да има и на 8-ца, и на 10-ка, и на 12-ка и на 6-ца, всичките да са на линия а резервите да са ЧКД и Т6М 700 например.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #210 on: 28.04.2017, 12:25:30 »
Кои са тези остри криви? Баира над Вишнева е с малко по-стръмен от този пред УАСГ, но със сигурност е по силите на Ве 4/6.
Да, вероятно не са подходящи за 10, но със сигурно не и заради аргументите на Пейчев.
Дефакто в гората линията е синусоида.
Не съм пътувал с 10-тката повече от 6-7 пъти, но не съм я виждал празна, но и претъпкана като 5-ца не съм я виждал. Всъщност никъде в София не съм се блъскал за половин година така, както в 5-цата! Това нещо там е крайно незадоволително, защото малки деца и детски колички е абсурдно да влязат и да оцелеят! Всичко друго излежда приказка на тоя фон.
« Last Edit: 28.04.2017, 12:32:40 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #211 on: 28.04.2017, 12:50:22 »
Кои са тези остри криви? Баира над Вишнева е с малко по-стръмен от този пред УАСГ, но със сигурност е по силите на Ве 4/6.
Да, вероятно не са подходящи за 10, но със сигурно не и заради аргументите на Пейчев.
Дефакто в гората линията е синусоида.
Не съм пътувал с 10-тката повече от 6-7 пъти, но не съм я виждал празна, но и претъпкана като 5-ца не съм я виждал. Всъщност никъде в София не съм се блъскал за половин година така, както в 5-цата! Това нещо там е крайно незадоволително, защото малки деца и детски колички е абсурдно да влязат и да оцелеят! Всичко друго излежда приказка на тоя фон.
Качи се на 204 в 18.00 някъде от бул. България и пак ще си говорим за претъпкано ПС.  :D

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #212 on: 28.04.2017, 12:58:44 »
Като го написа се сетих и за 280 преди да завие по ГМ Димитров. Ама слязаха доста хора и като се качих аз вече не беше така с тъпканицата. Та се сетих, че излъгах и го видях и там. Ама като е автобус и то съчленен без да се  налеят милиони за да стане трамвай няма много много решения. Докато ако вече е трамвай кое да е решение излиза доста по-нискобюджетно.
Май дефакто имаме две софии - едната я изпразниха от трамваи и освен метрото друг човешки транспорт няма и скоро няма да има, а другата София е зле само заради безумна експлоатация на транспорта.
Трябва да се изчака сигурно с 300 зора да стане 2019-та и да пуснат 3-ти лъч на метрото. Така няма да има оправдания повече, че нещо ще се реши от някакво метро. Каквито проблеми останат с наземния трнаспорт ще трябва някой да ги решава и то адекватно щото приказките за светлината в близко бъдеще няма да минават. Ама има още 2 години до тогава и ме ме блазни мисълта да се седи и да се чака.
За краставичките - не съм ги виждал още отвън, да не говорим отвътре! И аз знам, че резисторно-контакторното се води за смотано от енергийна гледна точка, но не смятам, че хората не са успели да му предадат приличен фасон на последните опити да го използват преди да отпадне. Но то и да управляваш ПТД от днешна гледна точка изглежда тъпо и енергийно неефективно в сравнение с асинхронен двигател. Така, че не мога да си кажа мнение за тях още, освен че ми се ще да не са само по линия 8...
« Last Edit: 28.04.2017, 13:05:34 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #213 on: 28.04.2017, 13:21:50 »
претъпкана като 5-ца не съм я виждал. Всъщност никъде в София не съм се блъскал за половин година така, както в 5-цата! Това нещо там е крайно незадоволително, защото малки деца и детски колички е абсурдно да влязат и да оцелеят! Всичко друго излежда приказка на тоя фон.

За това по 5-цата трябват по-големи трамваи, но изглежда няма да се случи. Поръчката за нови трамваи там е отново за трамваи със сходна вместимост като сегашните, и като капак вместо 18 ще са само 13. Какво ще се случи сам можеш да си представиш...А че може да се направи нормално пътуването - може. 2 Шиндлер-а Be 4/6 в СМЕ със 120 седалки, 320 правостоящи,с общо 2 платформи за общо 4 детски колички и нещата биха изглеждали доста по-европейски. И не се изисква много, няколко модерни стрелки, удължаване на няколко спирки с по десетина метра и нещата ще си дойдат на мястото.

Offline coast96

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #214 on: 28.04.2017, 18:29:59 »
На кои коли са днес ?

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #215 on: 28.04.2017, 22:23:03 »
Днес само 685 беше на линия, но вече и той няма да бъде поне до сряда. Причината е, че всичките са с превъртени бандажи, а в почивните дни няма да ги правят.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline coast96

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #216 on: 29.04.2017, 11:02:11 »
как пък успяха за 4 дни да им се превъртят бандажите?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #217 on: 29.04.2017, 21:10:45 »
Да се пренабият...нали междурелсието е различно и беше обяснено че ако се карат така ще се получава неравномерно извосване на бандажите. Може да е 9мм. разлика но оказва влияние. По-добре временно да ги спрат но да ги направят на 1009мм.

Иначе на мен ми направи впечатление, че имат много странна возия като на лодка. Загледах се в дължина като минава в тунела Люлин как целия трамвай се мята, 3-те секции се разместват в различни посоки все едно още малко ще се отскубне от релсите. Същия ефект се наблюдава и по неремонтираната част на Стамболийски. Явно са доста чувствителни към денивилации в релсовия път. Също като има денивилации и пропадания средната секция минава на милиметри да опре в земята.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #218 on: 29.04.2017, 21:29:44 »
Дам, клатят се много, но пък на малките участъци с що-годе хубав РП возията е доста добра.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #219 on: 29.04.2017, 21:34:34 »
Да се пренабият...нали междурелсието е различно и беше обяснено че ако се карат така ще се получава неравномерно извосване на бандажите. Може да е 9мм. разлика но оказва влияние. По-добре временно да ги спрат но да ги направят на 1009мм.
Колоосите отдавна са коригирани с 9мм. Но им сложиха нови бандажи, тук, в България. И сега превъртат... :rolleyes: