Author Topic: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)  (Read 107214 times)

Offline TRIZUBECA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
  • пендел
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #760 on: 22.02.2020, 11:39:28 »
Това за тракането също е факт. По Граф-а, където уж трацето е ново, средната секция на Краставиците трещи яката. Интересно ми е защо - средната секция не е задвижваща, а и Графа е праволинейна отсечка, тоест има по-минимално триене? :neznam:
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4847
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #761 on: 22.02.2020, 13:39:03 »
Датчиците се чупят от отвратителните трасета. Това е коментирано милиони пъти. Случвало се е в началото на смяната трамвай да е тих, а в края вече да трещи. И то не от управлението на водача, а поради РП. Това не значи, че трамваите не стават. Това значи, че трасетата не стават. Колкото до комфорт - това са едни от най-комфортните трамваи за управление, които имаме в момента.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline User_99

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #762 on: 22.02.2020, 13:54:49 »
del
« Last Edit: 23.02.2020, 19:29:24 by User_99 »

Offline TRIZUBECA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
  • пендел
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #763 on: 22.02.2020, 14:34:36 »
Колкото до комфорт - това са едни от най-комфортните трамваи за управление, които имаме в момента.
И за возене са много добри
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #764 on: 22.02.2020, 19:24:12 »
Ако успеят да ги стегнат, поне до нивото на БГ трамваите 900 серия (което също не е -уау), може и да се съглася с Вас. Но в този си вид - трамваите не стават, и една уважаваща себе си община би ги изтеглила от движение. Те са срам за града - отдалеч хващат окото, но иначе...

Всяка уважаваща себе си община, не би оставила трамвайните трасета да бъдат в такова състояние. Скоро пътувал ли си към Илиянци, да видиш за какво иде реч. Шиндлерите са много комфортни и за пътуване - голям брой седящи места, топъл салон (или поне допреди да махнат по един калорифер), нископодова секция за трудноподвижни хора, много по-ниски стъпала и с допълнително стъпало.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3511
  • TM 303
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #765 on: 22.02.2020, 19:46:31 »
Шиндлер-ите са поредната жертва на пълното безхаберие в управлението и поддръжката на транспорта и принадлежащата му инфраструктура у нас - когато дойдоха, бяха по-тихи от PESA... А според скромното ми мнение и возеха не по-зле от тях, управлението им е супер грамотно направено, накратко си бяха наистина добри като техника. И изобщо като цяло са прекрасни за времето си машини, дойдоха в почти идеално състояние - тук инфраструктурата и побългаряването ги превърнаха във виещи и тракащи подобия на всичко останало, което се движи по релсите в София. Жалко...
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #766 on: 22.02.2020, 20:13:25 »
Колкото и да не ми е присъщо, ще се опитам да вляза в твоя стил на изразяване. Не само, че се хабим да пишем във форума, но се хабим и да присъстваме на заседанията на Транспортна комисия и знаем, точно какво е внесено и от кого. Ако мислиш, че със сигнали в call.sofia нещо ще се промени, се лъжеш. Жалко, но факт.

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 336
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #767 on: 22.02.2020, 20:29:51 »
Колкото и да не ми е присъщо, ще се опитам да вляза в твоя стил на изразяване. Не само, че се хабим да пишем във форума, но се хабим и да присъстваме на заседанията на Транспортна комисия и знаем, точно какво е внесено и от кого. Ако мислиш, че със сигнали в call.sofia нещо ще се промени, се лъжеш. Жалко, но факт.
Колко души потвърдиха че трамваите тракат и колко от тях са сигнализирали? Факт, контактния център не е много бърз или ефективен, но поне прави нещо(в повечето случаи). За съжаление българите са такъв народ, който все чака някой нещо да направи за него и някой да дойде да му реши проблемите. За съжаление това не се случва и е видно от събитията през последните няколко дни.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 675
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #768 on: 22.02.2020, 20:50:37 »
Татрите са от 30 години в БГ и въпреки нашите лоши условия и изцяло БГ поддръжка, за 30 г. са много по-добре.
А салоните им са най-големите свинарници след Дювазите...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7090
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #769 on: 22.02.2020, 23:37:27 »
Стига спорихте, сбийте се!
Моето мнение - не трасетата, не трамваите са проблема. Проблемът е в тиквите на управленско ниво в СО и СЕ. За 30 години перестройка единствената сполучлива покупка на возила втора употреба в електротранспорта са Дювагите и Т6А5. Отговорете си на останалите въпроси сами...

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 856
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #770 on: 23.02.2020, 09:09:25 »
Тук се изръсиха камара бисери - да се спрат, като са раздрънкани, да им се изолират спирачките, направо ми се вие свят. Единствения проблем с лошите трасета е, че когато се чупят трамваите, резервните части свършват главоломно бързо. Оттам нататък виещите компресори и квадратните колела изобщо не са причина да се иска спирането на тези трамваи. Те са чудесни по много причини - изключително добра видимост в кабината, автоматизацията на вратите (ватманът не де мори да гледа дали всички са се качили, зимата остава топло), елементарни са за управление, дори високите части са леснодостъпни, да не говорим за голямата средна секция, мощни са, т.е. спазва се много добре разписанието, не клатят изобщо. Това в сравнение с бг трамваите. В сравнение с чешките се чупят в пъти по-рядко - чешките трамваи буквално ежедневно се повреждат и возят много по-твърдо. Иначе е хубаво да се подават сигнали, браво за това, дано да има ефект.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13612
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #771 on: 23.02.2020, 09:34:50 »
Аз от няколкото пъти дето съм се возил съм останал с впечатление че са едни от най-комфортните ни трамваи в момента. Тихи, топли, с много удобни седалки, с огоромен капацитет и не става блъсканица вътре. Въобще нито са раздрънкани, нито са шумни, това са пълни глупости. И пътниците и се радват.

Друг е въпроса какви чисти и лъскави ни ги дадоха, като излезли от завода/модернизация току що, а сега колко прахоляк има в тях. Но ако им се направи една сапунка ще светнат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #772 on: 23.02.2020, 09:47:51 »
Аз се чудя дали не могат да се вземат още такива от другата компания BLT. Даже си мисля дали не могат да се вземат и такива без средна секция, които да се пуснат по 10, за да се облекчи натоварването на трамвая. При бъдещо разширяване на трамвайната мрежа, например към Дървеница и студентски, може да се мисли за тези трамваи, защото с покупката на песи, на час по лъжичка ще видим зор с тези предполагаеми нови трасета. Да не говорим за евентуалното трасе по Каблешков.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11371
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #773 on: 23.02.2020, 09:56:49 »
На мен Шиндлерите не ми харесват само защото играха основна роля в спирането на динозаврите. :D Е не могат да ме трогнат като тях, никъде и никога няма да има втори трамваи като ЧКД Т3 и Т4, но що се отнася до изключението със завлечените колооси на средната секция и липсата на достатъчно внимание към хигиената в салона са си отлични трамваи.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11371
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #774 on: 23.02.2020, 12:19:28 »
За да заприличат нашите Шиндлери на Базелските, трябва проблемът да се ескалира. Питам се след като намирате време да ходите на обществени обсъждания, някой повдигна ли въпроса за намиране на трайно решение на този технически недостатък? Или решението е да чакаме 10 години, докато се оправят (или закрият) разбитите трасета, и междувременно или ще си купуваме датчици на килограм, или трамваите ще си вървят така - с квадратни (казано професионално - с нарушен профил) колела?
Отговорът е да. Запознай се с дискусията започваща оттук.

Offline User_99

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #775 on: 23.02.2020, 12:41:52 »
 :laugh:Така става в БГ. Винаги като има конкретен проблем, с конкретно решение. Вместо да го решим, ние се насочваме към още по-глобален проблем, който обикновено е трудно разрешим. Така и двата проблема остават нерешени. В нашия случай - и Шиндлерите ще си вървят неремонтирани, ще си тропат, тракат и т.н., и трасетата ще си останат неремонтирани - понеже няма желание и бюджет.

Адмирации за направеното предложение в СО за трасетата :fan:. Но, за съжаление, това няма нищо общо с конкретното решение на проблема със "квадратните колела"  :laugh: на въпросните трамваи. Колкото и смешно и безумно да звучи - изолирането на спирачките на средните колооси е възможно решение, и би следвало при положение, че имаме Трамкар, да се направят проби и диагностика там.
« Last Edit: 23.02.2020, 19:46:33 by User_99 »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8954
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #776 on: 23.02.2020, 14:00:26 »
Дете, вероятно не исдкаш да разбереш, че проблемът с датчиците се провокира от лошите трасета . Датчикът стои на 8 милиметра от главата на релсата. Всекидневно падат датчици от разбитите трасета по булевардите Илиянско шосе и Александър Стамболийски . Тези колооси не се шлайфат - сменят се с нови бандажи. Смяната е доста трудна . При по-леки завличания е възможно с ъглошлайф и подходящ абразив да се заглади . Единственото спасение за тези трамваи е -или да не работят или да работят на 3 и 18. Относно чистотата - ами няма как да са чисти , при положние , че не чисти хора се возят в тях. Защо си мислиш, че водамът е длъжен да чисти свинщините на свинете . В депото трамваите се метат и бършат - само с парцал , защото на хигиенистките се дава само метла , лопата и кореселин за чистене на графити.
След профилактика се чистят основно , подът светва , но за съжаление още на втория час вътре е обор.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6535
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #777 on: 23.02.2020, 14:15:03 »
Хайде поредния фен на транспорта дошъл да закрива, реже и праща на брак. Нямало да се оправят трасетата, ами тогава да закриваме транспорта?  :angry:

Offline User_99

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #778 on: 23.02.2020, 14:30:14 »
Хайде поредния фен на транспорта дошъл да закрива, реже и праща на брак. Нямало да се оправят трасетата, ами тогава да закриваме транспорта?  :angry:
Правилно е 11 и 12 да се скъсят до гара Север, докато не се оправи трасето, за да не се разбиват трамваите. По мои наблюдения след удължаването на селските линии до Метростанция М. Луиза, трамваите са празни към Илиянци. Даже, ако нарежат линиите за скрап навреме, добре би било.

Ефективно ли е да се трошат по Илиянско шосе и после да се движат в това състояние? Разбира се, че да - това, че се раздрънкват и скапват, и са празни и никой не ги ползва - не ги прави лоши трамваи. Стига боята и стъклата да са лъскави, и парното и вратата на кабинката на ватмана да се затварят и работят. Отпред тракането и вибрациите не се усещат, а на клошарите дето возят им е все тая.

В момента какво се случва - едни таралясници се движат с 10 км/ч, за да се изпълнява транспортната задача и пробега, а хората са по колите. Вие какво мислите - аз съм пуснал сигнал, защото се дразня на общата незаинтересованост и на ватмани, и на директори в СЕ, и на община и кмет.

Лично на мен ми е лесно - в такива раздрънкани кочини няма да се возя - направил съм опит да променя нещо със сигнала. Като не става - имам си кола и хич не ми дреме... Вие тука си търкайте клавиатурите и се успокоявайте, че датчика е на 8мм от релсата и нищо не може да се направи.

Ето го бъдещето - примиренчеството и непрестанното мърморене водят до това:

Аз лично се смях като видях това видео, и искрено бих съжалявал тази гротеска да се случи и в София. Но като си траем и гледаме само в неясното бъдеще, неусетно, но сигурно - нещата се променят в тази посока.

Толкоз от мен. Няма повече да Ви спамя форума. Нито съм фен на ГТ, нито съм дете. Аз съм обикновен човек, който има възможност да пътува, и ми е жал като виждам какво е нивото у нас, дори ако се сравним с едни унгарци и чехи. Там завлечени трамваи, които се тресат и вият в движение няма.

На всички соц-философи, които тези бракми им се виждат луксозни - пожелавам да попътувате в чужбина и тогава пак да спорите.
« Last Edit: 23.02.2020, 21:50:25 by User_99 »

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2915
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #779 on: 23.02.2020, 14:52:58 »
Значи вместо да си оправиме трасетата, за да не си трошим трамваите, предлагаш да ги бракуваме? Прекрасна логика бих казал.

Понеже тук няколко човека се опитаха да обяснят, ама явно нищо не влиза никъде, трасетата ни са в плачевно състояние, единственото което може да върви без да се разглоби (съмнително) са БГ моргите. По тази логика бракуваме Песите и всички други по-модерни трамваи и си произвеждаме българските обори, за да няма проблеми нито с датчици, нито с колооси.

Краставиците са уникални трамваи, тихи, комфортни и много топли. Само не знам как във Швейцария са си се движили нормално, без да са завлечени и още 100 неща които се изписаха тук, пък при нас не могат. Явно там се движат по РЕЛСИ не по стълби. :rolleyes:

Това с изолирането на спирачките на средната секция дори няма да си направя труда да го коментирам...
« Last Edit: 23.02.2020, 14:55:05 by Mammoth »
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)