Author Topic: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)  (Read 137203 times)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4929
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #860 on: 29.07.2021, 16:25:56 »
Започнала е нова мода - мазане на задниците с грес, и по-точно остатъците от СМЕ, тъй като дечурлигата все по-масово се возят по автосцепките и се държат за дръжките... :help:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6641
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #861 on: 29.07.2021, 16:55:57 »
А всъщност при ремонти, не могат ли да се премахнат и да не се прилага тази "иновативна" идея която са замислили? :D

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12077
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #862 on: 29.07.2021, 23:36:10 »
Аз мисля, че имаше такива, на които извода за маркуча е премахнат. За ръчката е лесно, може да се изработят кутии или поне така би било културно да стане.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 52 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4929
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #863 on: 30.07.2021, 06:24:42 »
Аз лично бих се замислил защо се допуска да се случват такива простотии и къде е полицията, вместо да демонтирам всичко, за което може да се хване човек, че то така и автосцепките не би било зле да се демонтират по тая логика...
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6641
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #864 on: 12.08.2021, 15:16:23 »
...
 Малко оффтопик, но 666, 2302, 2309 също от мнооого време не се движат.
Да не е станал донор на части, за останалите? И ако е така, вече ще е третата мотриса за части след 673 и 686?

Offline Transporter

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #865 on: 12.08.2021, 18:41:47 »
Тая простотия с донорството може да я има само у нас

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12077
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #866 on: 12.08.2021, 20:36:36 »
Не е чак толкова дълго според мен. Последната ми негова снимка на линия е от 2-ри юни.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 52 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 768
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #867 on: 12.08.2021, 21:11:49 »
686 не е донор.

Offline danny.drandarov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #868 on: 13.08.2021, 14:17:42 »
666 не е донор, спрян е от движение просто.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6641
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #869 on: 13.08.2021, 15:06:35 »
Дано да си прав.

686 не е донор.
Тогава, защо не излиза на линия повече от 6-9 месеца?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9221
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #870 on: 13.08.2021, 18:15:59 »
Изисква специална компютърна диагностика с която не се разполага.

Offline danny.drandarov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
    • Email
Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #871 on: 16.08.2021, 19:15:03 »
Дано да си прав.

686 не е донор.
Тогава, защо не излиза на линия повече от 6-9 месеца?
671 също седи от 2 седмици за ремонт, предполагам за спирачен диск. Не стават донори за 1 месец.


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Last Edit: 30.08.2021, 01:39:56 by danny.drandarov »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3039
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #872 on: 16.08.2021, 23:14:48 »
Прогнозата ми че от страхотни трамваи с отлична поддръжка тук за отрицателно време ще ги съсипем и един по един ще ги подпрем на някой глух коловоз в депото почна да се сбъдва. Явно не заслужаваме такива подаръци.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12077
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #873 on: 16.08.2021, 23:44:42 »
Прекалено уникални са ни. Естествено, че не защитавам мърлявата и непрофесионално свършена работа, но от друга страна е факт че когато купуваш нещо трябва да си правиш сметката правилно. Типизирането на подвижния състав е била търсена цел още от зората на градския транспорт в София и многократно историята е доказвала, че малки серии, още повече от твърде специфични возила, особено закупени на старо, просто не оцеляват тук. Замислете се какъв е състава на 1009-милиметровия трамваен парк в София сега. Български трамваи 9 пенделни, 21(без 715) Т6М-700 и 8 Т8М-700М общо 38, 57 ЧКД-та Т6А2/SF, 38 Песи с тенденция за нарастване, Т4 се ликвидираха и на този фон едни 27 Шиндлери с непозната ни техническа рамка и непригодни за трасетата ни в потресаващо състояние. Не броим Инеконите, тъй като те бяха специална поръчка специално за най-натоварената линия от градския транспорт в София като цяло. Вярно, че проектът за докарването на тези трамваи тук не беше на СО, но все пак СО и СЕ определят какво и как. Какъв е смисъла да си купиш запазени возила на старо, които обаче не познаваш и са непригодни за режима ни на експлоатация? А пък от друга страна ако европрограмите се усвояваха в правилна посока и имаше управление с ясни приоритети, можехме отдавна да имаме и нормалната инфраструктура и подобаваща материална база в депата, така че дори и такива, каквито са Шиндлерите да не ни бъдат такъв сериозен проблем.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 52 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3039
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #874 on: 17.08.2021, 18:34:51 »
Уникално е само как не можем да ги поддържаме, трамваите не са изобщо уникални. Може би имаш известно право със забележката, че СО са блеели при подготовката на дарението, трамваите които отидоха в Белград по същия проект се експлоатират там далеч по-успешно. Но пък да имаме такова отношение към все пак частично нископодови возила, при положение че останалата част от парка е само висок под и темпото на обновяване е толкова мизерно няма как да се опише по друг начин освен като безстопанственост.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12823
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #875 on: 17.08.2021, 20:13:19 »
Пълно е с ненужни компоненти, които затрудняват поддръжката. Бутони за отваряне на вратите, блокировки, датчици, калорифери, електроники, изнасящи се навън врати.... Друго са си българските трамваи, които се поправят чук и тесла. Трябва да се поръчват максимално опростени превозни средства, които да са евтини и лесни за поддръжка, за да могат ватманите сами да отстраняват повредите.

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 768
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #876 on: 17.08.2021, 20:52:42 »
671 утре ще е на линия , ако не за първа , за трета смяна .

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6171
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #877 on: 17.08.2021, 20:58:39 »
Вече няма кой да произведе примитивни трамваи, на които ватманите да могат сами да отстраняват повредите - дори в Русия такива не се произвеждат от 2012г. :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16258
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #878 on: 17.08.2021, 22:30:41 »
Нито сме бедна страна, нито уникална, че да ни е оправдание... Свикнали сме/масата натам тегли, да бутаме, замазваме/правим, че нещо се случва, залъгваме се, че сме на дивидент от рова и така минава животът на поредни поколения. Качествените неща си имат цена, искат си ред, поддръжка, това също струва своето откъм финанси и други ресурси. Ние сме перфектната кръгова икономика - всеки се оправдава с този пеед или зад него по веригата....

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1425
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #879 on: 18.08.2021, 11:03:30 »
От време на време ползвам трамвай 12. Шиндлерите са изключително неподдържани. На всички трамваи колетата на средните секции са завлечени и е цял оркестър. Всякакви звуци може да се чуят. Но това, което мен като пътник най-много ме дразни е, че са ужасно мръсни. В това депо има ли чистачки? Ако има, какво вършат? Случвало ми се е да попадам на трамваи, в които третата секция мирише на урина. Няма как с такива гнусни трамваи да се привличат пътници. И настоящите ще се преориентират. Всичко това в условията на пандемия, където уж трябва да има завишени нива на хигиена, дезинфекция и т.н.